Vægtløfter der fullsquatter


ptpoul
 Share

Recommended Posts

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Yeaaah. Det er jo fra en af Ironmind videoerne så vidt jeg kan høre. Det er samme kommentator som i Bulgarian Training Hall videoen. Ligger der flere videoer på den side ???

Jeg elsker den måde olympiske vægtløftere træner squat på. Ingen udstyr what so ever. Og så bare helt i kælderen og eksplosivt op. Nice :4thumbup:

Iøvrigt er det jo en god video-dokumentation i forhold til den gamle tråd vi havde omkring olympiske vægtløfteres squat styrke. Kan man tage 295 kg så let, og så dybt, så kan man altså squatte en pæn del, med dragt, knæbind og kun til godkendt dybde. Og så vejer han under 99 kg :devil:

Link to comment
Share on other sites

Iøvrigt er det jo en god video-dokumentation i forhold til den gamle tråd vi havde omkring olympiske vægtløfteres squat styrke. Kan man tage 295 kg så let, og så dybt, så kan man altså squatte en pæn del, med dragt, knæbind og kun til godkendt dybde. Og så vejer han under 99 kg  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja jeg tænkte præcis det samme, ham iraneren der er dominrende i den store vægtklasse kan sgu godt squatte over 400 kg i fuldt udstyr :devil:

videoklippet er ikke mindre end IMPONERENDE det vile jeg også kunne :cooldance::4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Nogen der vil forklare mig hvad det er han laver til sidst i videoen? Det ligner noget eksplosiv rygtræning, men det har jeg nu aldrig set nogen gøre før?

<{POST_SNAPBACK}>

Det bliver beskrevet som en "Vægtløfter-goodmorning", og er designet til at ligne en del af bevægelsen man laver når man trækker stangen fra jorden, formentlig både i træk og stød vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

Yeaaah. Det er jo fra en af Ironmind videoerne så vidt jeg kan høre. Det er samme kommentator som i Bulgarian Training Hall videoen. Ligger der flere videoer på den side ???

Jeg elsker den måde olympiske vægtløftere træner squat på. Ingen udstyr what so ever. Og så bare helt i kælderen og eksplosivt op. Nice  :4thumbup:

Iøvrigt er det jo en god video-dokumentation i forhold til den gamle tråd vi havde omkring olympiske vægtløfteres squat styrke. Kan man tage 295 kg så let, og så dybt, så kan man altså squatte en pæn del, med dragt, knæbind og kun til godkendt dybde. Og så vejer han under 99 kg  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Han kunne nok nemt rykke noget mere rundt i fuldt udstyr¸ men chancerne for at få ham i elastikker er nok temmelig dårlig. Mange olympiske løftere er puritanske og rynker lidt på brynet ad udstyrsløft. Men kunne virkelig være griner at se :smile:

Noget helt andet: Jeg tror faktisk han henter kilo på at dykke så langt ned i bunden af løftet. Når jeg for eksempel skal støde 'tungt' har jeg ikke en chance for at træde vægten op fra bunden af vendet¸ hvis jeg ikke kan få den på kontraen. Der er energi i bouncet.

Hvor er det bare smuk bøjet :wub:

Link to comment
Share on other sites

Det bliver beskrevet som en "Vægtløfter-goodmorning", og er designet til at ligne en del af bevægelsen man laver når man trækker stangen fra jorden, formentlig både i træk og stød vil jeg tro.

<{POST_SNAPBACK}>

Så det er nedre ryg og glutes han rammer med den?

Sidder og overvejer om den øvelse måske kunne bruges til at forbedre mit dødløft?

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Styrkeløfter Mike Miller der squatter MEGET:

http://www.newmansgym.com/videos/mike_2004..._squat-1000.wmv

http://www.newmansgym.com/videos/mike_2004..._squat-1100.wmv

http://www.newmansgym.com/videos/mike_2004..._squat-1175.wmv

Dette er ikke IPF godkendt dybde. Ufatteligt at det godkendes i noget forbund :blink:

Men det er forbandet meget vægt :omg:

En compilation af alle rekorder sat ved 2003 IPF mesterskaber. Læg mærke til squatstilen/dybden. Meget anderledes end Mike Millers løft..

http://www.powerlifting-ipf.com/videoclips...ECORDS_300k.wmv

Obs: 9,03MB!

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share