Vægtløfter der fullsquatter


ptpoul
 Share

Recommended Posts

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En double med 285 kg er da for ondt  :devil:

Men hvordan pokker kan deres knæ holde til det? Er østeuropæeres knæ lavet af et specielt materiale?

<{POST_SNAPBACK}>

har altid troet jeg har haft problemer med mine knæ, men er begyndt at prøve at squatte med en masse knævandring og har ikk haft nogle problemer med mine knæ af den grund...

Squatter dog ikk med 300kg endnu :devil:

Link to comment
Share on other sites

En double med 285 kg er da for ondt  :devil:

Men hvordan pokker kan deres knæ holde til det? Er østeuropæeres knæ lavet af et specielt materiale?

<{POST_SNAPBACK}>

har altid troet jeg har haft problemer med mine knæ, men er begyndt at prøve at squatte med en masse knævandring og har ikk haft nogle problemer med mine knæ af den grund...

Squatter dog ikk med 300kg endnu :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm..jeg skal så bare tænke ordet "knævandring" og det gør ondt i mine knæsener :dry:

Jeg synes næsten det vildeste er den måde han unracker stangen. Det er som om det er ingenting :blink:

Link to comment
Share on other sites

Haha.. pænt sjovt at læse de forskellige folks reaktioner herinde på vægtløfter-video'en, når stort alle folk ellers altid taler om styrkeløfter-squat som den bedste stil osv osv.. :bigsmile:

Men ja, det er da den fede trænings-stil. No doubts about it.. :4thumbup:

Ps. jeg har en hel del traininghall-rips, men desværre ingen steder at ligge dem op.. Men hvis nogen har plads og tid kan de da PM'e mig!! Hygge

Link to comment
Share on other sites

hvor er han egentlig fra ham gutten og er det en generel måde at træne på for en vægtløfter, bare nogle sæt med få rep og så er det det????

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det er meget typisk. Man ser sjældent olympiske vægtløftere lave over 3 reps i nogen øvelser. Det kommer dog an på nationen. Nogen lande kører med fundament-faser i hjælpeøvelserne (backsquat, frontsquats etc.), hvor de kører højere reps omkring 5. Men for de fleste store olympiske vægtløftningsnationer, så gælder det at man koncentrerer sig om sæt af 1-3 reps. I Bulgarien er det sjældent man ser folk lave mere end 1 rep. Og hvis man gør, så er det på vej op til topvægten. I Bulgarien er singles hele fundamentet i deres træningsfilosofi. MAX singles that is....

Men de laver så tilgengæld mange af dem :)

Link to comment
Share on other sites

hvor er han egentlig fra ham gutten og er det en generel måde at træne på for en vægtløfter, bare nogle sæt med få rep og så er det det????

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det er meget typisk. Man ser sjældent olympiske vægtløftere lave over 3 reps i nogen øvelser. Det kommer dog an på nationen. Nogen lande kører med fundament-faser i hjælpeøvelserne (backsquat, frontsquats etc.), hvor de kører højere reps omkring 5. Men for de fleste store olympiske vægtløftningsnationer, så gælder det at man koncentrerer sig om sæt af 1-3 reps. I Bulgarien er det sjældent man ser folk lave mere end 1 rep. Og hvis man gør, så er det på vej op til topvægten. I Bulgarien er singles hele fundamentet i deres træningsfilosofi. MAX singles that is....

Men de laver så tilgengæld mange af dem :)

<{POST_SNAPBACK}>

De gamle vægtløftere jeg træner sammen med taler om sommertræning¸ hvor man kan køre længere serier op til ti reps i styrkeøvelserne såsom squat og dødløft. Men træk¸ stød¸ opadstød og forskellige former for hiv køres normalt i korte serier for at arbejde med eksplosivitetet¸ som jo er altafgørende for udviklingen af kraft i løftet. Om sommeren - udenfor sæson - arbejder man så for at få en stor muskelmasse og grundform. Men stadig med teknikken selvfølgelig.

Desuden er det en dårlig ide at køre lange serier i en bestemt øvelse fordi teknikken stinker mere og mere jo trættere man bliver og på den måde kan man tillære sig 'unoder'.

En gang til: Det er bare noget lækkert bøjen han laver der. Flere clips ptpoul kom nu. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er iøvrigt det "svageste" led i træk og stød? Hvor er det det kniber med at sætte kilo på skiven? Det er vel næppe frontsquatten...

<{POST_SNAPBACK}>

Det flytter sig hele tiden. Jo mere rutineret en løfter er jo sværere er det at identificere svagheder. En nybegynder kan med fordel arbejde lige koncentreret med alle aspekter af sin løften fordi fremskridt er så generelt på dette tidspunkt.

Generelt kan man dog sige at hvis man kommer ud af et vend med et stort overskud har man et godt fundament at opadstøde fra. I træk vil jeg sige¸ at det svære langt hen ad vejen består i at balancere vægten over hovedet lige efter vendet. Men der kommer et punkt¸ hvor det så bliver svært at rejse sig med det man kan vende. Når så det er på plads kan man gå tilbage og arbejde med vendet igen osv. osv.

En kontinuerlig proces der faktisk aldrig ender. Men det er aldrig en ulempe at have STÆRKE BEN :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da gerne give min mening selvom jeg træner styrkeløft synes jeg stadig vægtløftning er LANGT mere imponerende, og vi ser det jo netop også i denne video hvorfor det er imponerende, 99 kg INTET udstyr og SÅ LET!!! det er fandeme VILDT :devil: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da gerne give min mening selvom jeg træner styrkeløft synes jeg stadig vægtløftning er LANGT mere imponerende, og vi ser det jo netop også i denne video hvorfor det er imponerende, 99 kg INTET udstyr og SÅ LET!!! det er fandeme VILDT  :devil:  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Nemli' jaaaaaaaaaa :w00t:

VL = Viking Leee'

Link to comment
Share on other sites

OFF TOPIC:

Jeg ka ikke se videoen.

Når jeg prøver at afspille den (uden at dl'e, men streame den) siger winmediaplayer, at jeg ikke er forbundet til internettet (hvilket jeg er.. har bredbånd)

Hvad gør jeg ved det problem?

<{POST_SNAPBACK}>

sker det samme når du henter den rigtigt ned først?

Jeg tvivler i øvrigt på at du rent faktisk kan streame den. Muligvis ser det sådan ud for dig, men det der rent faktisk sker er at filen bare bliver hentet til din temp-mappe og afspillet derfra.

Hvis du henter den først på normal vis og derefter forsøger at afspille den kan du finde ud af om det er en problem med din forbindelse (måske browser-indstillinger) eller mediaplayer.

Hvilken browser og version af mediaplayer bruger du?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da gerne give min mening selvom jeg træner styrkeløft synes jeg stadig vægtløftning er LANGT mere imponerende, og vi ser det jo netop også i denne video hvorfor det er imponerende, 99 kg INTET udstyr og SÅ LET!!! det er fandeme VILDT  :devil:  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Sjovt, jeg synes at Jaroslaw Olechs 332,5kg squat med en kropsvægt på 67,5kg, Wade Hoopers 337,5kg squat med en kropsvægt på 75kg og Ed Coans 432kg squat med en kropsvægt på 100kg (alle pakket ind i udstyr) er langt mere imponerende, men sådn er vi jo så forskellige. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share