Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Oven i købet rev jeg en luns hud af højre hånd under dobbelt snatch. Normalt plejer jeg godt at kunne træne alligevel, men denne gang måtte jeg have et par handsker på - det blødte og sved af H****** til :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Røvtur... sidder selv med et par store blodvabler. :dry:

Bruger du kalk/magnesium eller andet..?

Jeg skal have fat i et eller andet som kan tage fugten i hænderne ved snatch.. Det er pisseærgeligt at en så fed øvelse skal nedprioteres i en periode pga. håndskader.

Hvordan er dobbelt snatch med 2x16kg. i forhold til 24kg....?

/Michael

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, jeg bruger ikke noget, men burde nok begynde på det! Normalt plejer jeg dog ikke at pive over den slags og træner da også på trods af blodige vabler mm. Denne gang røg der dog som sagt en lidt for stor luns :w00t:

Tja, selvom der kun er 8 kg forskel, synes jeg der er ret stor forskel på 16kg i forhold til 24kg. En del af det er nok også psykisk... når først man får overkommet den første rep, går det nok hurtigere fremad! Havde det lidt på samme måde, da jeg gik fra 16kg til 24kg i alm snatch.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: 2 timer BJJ

Rigtig fed træning!! I dag var der nogle ting, som hang sammen, hvilket altid er lækkert! Bliver dog stadig owned af de mere erfarne... But hey - that's the game! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Pullups:

1x10

3x8

2x6

Dips:

3x12

1x10

1x8

Pistols:

1x8 x 5kg

3x5 x 5kg

Dragon Flags:

1x12

2x10

Lækker lille BW træning! :4thumbup:

PatrickGO... jeg kan ikke se dit billede??

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Hey Dan....

Hvordan går det med hånden?? Det lyder bare super, super ubehageligt. Kenneth og Tommy nævnte det vidst nok til KB træningen... men jeg har svært ved at forestille mig, hvordan det sker/ ser ud...etc..

Men tænker, at hvis det er ligesom med ens fødder, når man starter til TKD, så er det ret nasty... og så lyder det også som om, det er noget tilbagevendende?? :blink:

I TKD der bliver fødderne jo heldigvis hærdet... og dog... man kan stadig være heldig og redde sig en vabel og ødelagt ud. Især om sommeren når det er varmt og friktionen mellem gulv og fødder er høj..

Ellers et lækkert lille BW pas - kører du det derhjemme?

:4heart: Tania

Link to comment
Share on other sites

Hey Dan....

Hvordan går det med hånden?? Det lyder bare super, super ubehageligt. Kenneth og Tommy nævnte det vidst nok til KB træningen... men jeg har svært ved at forestille mig, hvordan det sker/ ser ud...etc..

Men tænker, at hvis det er ligesom med ens fødder, når man starter til TKD, så er det ret nasty... og så lyder det også som om, det er noget tilbagevendende??  :blink:

I TKD der bliver fødderne jo heldigvis hærdet... og dog... man kan stadig være heldig og redde sig en vabel og ødelagt ud. Især om sommeren når det er varmt og friktionen mellem gulv og fødder er høj..

Ellers et lækkert lille BW pas - kører du det derhjemme?

:4heart: Tania

<{POST_SNAPBACK}>

Det går fremad, men den har også stået på KB pause siden søndag! Det ER super ubehageligt, men det er egentlig en lækker hardcore smerte under træningen. det er mere bagefter det SUX! Jeg får det mest, når jeg bliver træt og grebet svigter. så holder jeg mere fast i KB'en og det rykker altså huden af hænderne. Hvis man passer godt på sine hænder og tilrettelægger træningen nogenlunde, kan man faktisk undgå det værste. Og ellers er det ingen skam at ty til handsker! :wink:

I BJJ kan man også få nogle irriterende vabler på fødderne, men det er ikke noget i forhold til det man henter ved dårlig KB træningsplanlægning :laugh:

Mit lille BW træningspas var faktisk ikke engang hjemme. Det har jeg desværre ikke plads til! Det er bare øvelser, jeg synes godt om, så selvom jeg er i et gym med mulighed for at dødløfte, bænkpresse osv., kan jeg godt finde på et BW træningspas!

I dag er der træningsfri pga. en mindre ikke træningsrelateret hjernerystelse! :dry:Jeg er så heldig for tiden!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

I dag er der træningsfri pga. en mindre ikke træningsrelateret hjernerystelse!  :dry:Jeg er så heldig for tiden!

<{POST_SNAPBACK}>

Dayum Bro!!! :blink: Alt Spiller da NIX MAX for tiden!!!

... still respekt for din KB træning!! ... the blood, the sweat - the tears?? :wink: ..Go bedring med dét hele Dan!!!!

....Sender mega hemlig telepatisk viking Energi din vej - L@rs!!

Link to comment
Share on other sites

Stadig lidt ør på øverste etage, men havde lidt energi, som skulle brændes af!

Opvarmning:

KB Swings:3x10 x 24kg

Circuit: 60-90 sek. mellem sets - 3 runder.

KB Clean&Press:

3x5 x 2x24kg

KB Snatch:

3x10 x 2x16kg

Pistols:

3x3 x 16kg

Sluttede af med

Janda sit ups:

3x8

Ikke det helt store, men Dr. jsc har beordret, at jeg tager den lidt med ro. Og som den gode doktor engang har sagt: Lidt træning er meget, hvis det er i forhold til ingen træning :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Dr. jsc:

Surt med hovedet, mester  Sørg nu for at holde dig i ro til det er bedre 

Vi må snart se et billede af den lejlighed, så vi kan se, om det virkeligt kan passe, at der ikke er plads til at træne BW el KB derhjemme

Arghhh... du er allerede blevet hjernevasket med den traditionelle læge bemærkning "Sørg nu for at holde dig i ro til det er bedre" :laugh:

Mht. lejligheden er der VIRKELIG ikke plads... Det eneste sted, hvor der ville være en lille mulighed, hænger der en lampe i snatch-højde :dry:

Lars B:

Dayum Bro!!!  Alt Spiller da NIX MAX for tiden!!!

... still respekt for din KB træning!! ... the blood, the sweat - the tears??  ..Go bedring med dét hele Dan!!!!

....Sender mega hemlig telepatisk viking Energi din vej - L@rs!!

Altid en fornøjelse med vikinge-besøg i loggen!! :devil: Jeg takker mange gange! :smile: Når jeg lige mangler lidt energi i en træning, tænker jeg nogen gange på, at der løber en gal mand rundt i Skagen og laver crazy hill sprints og squatter onde vægte - så har jeg lige 10% ekstra! :wink:

Flexi:

Hvad sker der lige, mester? 

Skvattede du over en af vovserne?

Hey Flexi... længe siden du har været forbi loggen. Jeg må til at smide nogle ekstra disko-pas ind i træningen, så der er lidt mere interessant læsestof til dig!

Behøver jeg virkelig fortælle, hvad der skete??? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Husk, man bliver altid stærkere af modgang hvis man står det igennem!

Nogle gange går alt bare skævt, men så er det med at hænge i.. Hang in there! :cooldance:

Men, vil nu også godt høre hvad der skete... :blush:

Gammelt kinesisk ordsprog: "Den som aldrig sover... Han altid vågen!" :4thumbup: :4thumbup: :laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tja, så må sandheden vel ud! :dry: Bl.a. for at få lidt medfølelse af Taninja. Desværre var det slet ikke så hardcore som Franks rygter.... Jeg var ude og spille paintball og allerede efter 5 min kom jeg "under heavy fire" - jeg forsøgte så at løbe i dækning, (selvfølgelig med et rullefald mens jeg tømte min gun for kugler) men gled på det glatte underlag og hamrede mit hoved ind i kanten af en murstens mur. Så teknisk set var jeg vel KIA :laugh:

Laugh your heart out!

Link to comment
Share on other sites

DBM er hermed skrevet på listen over folk som MULIGVIS har tabt en kettlebell ned i knolden på sig selv...

Sandheden må vige for rygter!

<{POST_SNAPBACK}>

*ROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOFL* :laugh: Bwahahahahahahahahhahaha.... Åååååh..... *suk* dagens absolutte største griner... tak til Frank L!!!!

(har bare dette billede på nethinden nu.... :tongue::laugh: hihihihihihihihihihi)

Tja, så må sandheden vel ud!  Bl.a. for at få lidt medfølelse af Taninja. Desværre var det slet ikke så hardcore som Franks rygter.... Jeg var ude og spille paintball og allerede efter 5 min kom jeg "under heavy fire" - jeg forsøgte så at løbe i dækning, (selvfølgelig med et rullefald mens jeg tømte min gun for kugler) men gled på det glatte underlag og hamrede mit hoved ind i kanten af en murstens mur. Så teknisk set var jeg vel KIA 

Åhhhh DBM.... *sender så fluks 10 stk medfølelse for rullefaldet der gled og 20 stk for hovedet ind i murstenen og mindst 5 stk for Franks rygter. Surt at komme til skade under leg... men det er jo der, det oftest sker, fordi man lægger alle "på vagt mekanismer" af og bare leger.. slapper af... En af de eneste gange, jeg er kommet til skade i dojangen var også under leg... - whats KIA?? :blink:

:4heart: Tania

Link to comment
Share on other sites

Morgencardio: Løb 27 min.

- Ikke en specielt god tur. Mine ben var ret tunge, men sådan er det næsten altid, når jeg begynder på pistols efter en pause. Jeg når desværre ikke BJJ i dag, da jeg skal til fam. halløj i jylland!

P.s Taninja, tak for medfølelse. Det med rullefald var dog bare for at lyde smart. Sandheden er, at jeg bare skvattede. :4slap:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

KB Swings:

5x20 x 24kg

KB Renegade Rows:

3x10 x 2x24kg

KB Clean&Jerk:

1x10 x 2x24kg (PR!)

1x8 x 2x24kg

3x5 x 2x24kg

- Lækkert med de 10 reps. Især fordi de er ren styrke og absolut ingen jerk-teknik! :laugh:

KB Snatch:

10,9,8,7,6,5,4,3,4,5,6,7,8,9,10 x 2x16kg = 101 reps. tid:11:05

Pistols:

1x10 x BW

2x5 x BW

Dragon Flags:

1x12

2x8

- Sløsede lidt med teknikken på de 2 sidste sæt :mad: De bed nu stadigvæk ok fra sig!

Commitment isn't the time you spend. It's a line you cross
Link to comment
Share on other sites

Lidt video inspiration :devil:

Ross Enamait træning

Og så en lille aften-historie i loggen. For et par uger siden havde mine forældre besøg af en af de gamles boksevenner. Han er tidligere dansk og nordisk mester i boksning. Han fortalte om en gut, som efter sigende back in tha’ days skulle ha' været dansk mester i boksning, brydning og vægtløftning! :blink: I fritiden var han så værtshus udsmider :laugh: Jeg må lige se om jeg kan få fat på hans navn!!!!

Link to comment
Share on other sites

Dragon Flags:

1x12

2x8

- Sløsede lidt med teknikken på de 2 sidste sæt  :mad: De bed nu stadigvæk ok fra sig!

<{POST_SNAPBACK}>

Heey Dan!!! Tiløxe med din PR!!! GREAAAAT WARRIOR!!!! ...bliver sQ bedre og bedre!!! :4thumbup:

... Og dragerne bider ALTID fra sig!! :devil: ... Nogle gange sku man tro at man var lavet af Jelly. når man er færdig med sit parti DF... dayum, de kan gøre én soft!! :innocent:

PatrickGo: DRAGON FLAGS??? - dé er her!! :wink:

Respecto mundo - L@rs

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

KB Swings:

5x20 x 24kg

KB Renegade Rows:

3x10 x 2x24kg

KB Clean&Jerk:

1x10 x 2x24kg (PR!)

1x8 x 2x24kg

3x5 x 2x24kg

- Lækkert med de 10 reps. Især fordi de er ren styrke og absolut ingen jerk-teknik!  :laugh:

KB Snatch:

10,9,8,7,6,5,4,3,4,5,6,7,8,9,10 x 2x16kg = 101 reps. tid:11:05

Pistols:

1x10 x BW

2x5 x BW

Dragon Flags:

1x12

2x8

- Sløsede lidt med teknikken på de 2 sidste sæt  :mad: De bed nu stadigvæk ok fra sig!

Commitment isn't the time you spend. It's a line you cross

<{POST_SNAPBACK}>

Rigtig fed træning... :4thumbup:

Og tillykke med de 10 reps.. Double C&J er for vilde.

/Michael

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share