Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Har det lidt bedre i dag, men stadig ikke helt 100%! Jeg skal igang hurtigt, så tog endnu en dag på lavt blus! Kun noget lidt let selvforsvar (teknik træning)

Håber på at være tip-top i morgen :cooldance:

Blackmoore:

det lyder lidt som min "Ingefær-hvidløg-peppermyntedråber-citroner-appelsiner-grøn the-honning " ting jeg bruger mod forkølelse
Opskrift?? :poking:

pugilist:

Nu er det jo BJJ du får trænet mest for tiden (i forhold til boksning). Og når din sensei mener du er klar, så er du jo nok klar selvom du måske selv tvivler lidt. Jeg synes du skal springe ud i det, og få noget ud af al den træning du går og laver. Selvfølgelig er træning et mål i sig selv for sådan nogen som dig (og mig, og mange andre  ), men det er nu alligevel fedt at få det fyret af i en rigtig konkurrence situation! 

Kender godt den med at ville det hele. Min egen træning lider en del under at jeg skal træne de andre så mange gange om ugen. Det bliver nok IKKE bedre når jeg skal til at tage toget frem og tilbage mellem Aalborg og Århus hver dag, for så at skulle 30 km nordpå til Pandrup til træning om aftenen.

Ja, du har måske ret - det er jo altid rart at kunne målrette sin træning lidt! Det kunne i øvrigt være interessant, hvis du lavede en log over de træninger du kører som træner :poking: Var det ikke noget? Har du iøvrigt set Patrick's log.. ham burde du da kunne give lidt gode tips! :smile:

Graugart:

Dan, hvad vejer du for tiden (til november)?
Hvad vil du have jeg skal veje, sensei??? :laugh:

Lige pt. vejer jeg vel omkring 75 kg. Desværre er min LBM/BF% ikke helt som den burde - bl.a. pga. skader. Men så er der jo lidt at arbejde på. Mht. konkurrencen bliver det -77 kg! Det er alligevel nogle store spring, som er mellem de forskellige vægtklasser! :blink: Jeg kommer i hvert fald ikke i nærheden af de andre..

Umiddelbart er fordelen ved at være højere i BJJ vel ikke så stor som i fx boksning?

Michael:

Har du ikke glemt at tage dine pistols i en rum tid..? 

/Michael

Ups, :blush: 13 dage.....

Link to comment
Share on other sites

Ja, du har måske ret - det er jo altid rart at kunne målrette sin træning lidt! Det kunne i øvrigt være interessant, hvis du lavede en log over de træninger du kører som træner  :poking: Var det ikke noget? Har du iøvrigt set Patrick's log.. ham burde du da kunne give lidt gode tips!  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jaeh, jeg har overvejet det. Overvejer det stadig... :blush::laugh:

Hvem er patrick?

Link to comment
Share on other sites

Hvad vil du have jeg skal veje, sensei???  :laugh:

Lige pt. vejer jeg vel omkring 75 kg. Desværre er min LBM/BF% ikke helt som den burde - bl.a. pga. skader. Men så er der jo lidt at arbejde på. Mht. konkurrencen bliver det -77 kg! Det er alligevel nogle store spring, som er mellem de forskellige vægtklasser!  :blink: Jeg kommer i hvert fald ikke i nærheden af de andre..

Umiddelbart er fordelen ved at være højere i BJJ vel ikke så stor som i fx boksning?

Ja, altså vægtklassen hedder jo -77, så 75 kg er en god vægt. Så kan du møde nogle der vejer helt ned til 66 kg :4boxing:

Mht højden så er det svært at sige. Lange arme og ben kan give dig en fordel i guarden, men det kræver selvfølgelig stadig at teknikken er der. Min træner Matt er 2,05-2,10cm og hans guard er i hvert fald en bitch at ende i :annoyed:

Men som du selv siger, så er det godt at have noget at træne op i mod! Og Openmat er genialt til begyndere. Det er bare at hoppe på, jeg kan ikke garantere hvornår der kommer noget lignende igen :)

Desuden har vi klubturnering på næste lørdag (d. 27.), hvor vi kæmper efter Openmat regler, så der kan du prøve lidt hvordan det er :)

Desuden, kan du ikke snart finde på en eller anden ny fed titel mig? Tænk hvis folk begyndt at tro jeg seriøst bad dig kalde mig sensei!! :w00t: Prøv fx med Master Deadly, Top-Ninja eller lign? :4thumbup:

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Pugilist:

Jaeh, jeg har overvejet det. Overvejer det stadig...  

Hvem er patrick?

Kom så igang!! :poking:PatrickGO's log

The artist formerly known as sensei:

Ja, altså vægtklassen hedder jo -77, så 75 kg er en god vægt. Så kan du møde nogle der vejer helt ned til 66 kg 

Mht højden så er det svært at sige. Lange arme og ben kan give dig en fordel i guarden, men det kræver selvfølgelig stadig at teknikken er der. Min træner Matt er 2,05-2,10cm og hans guard er i hvert fald en bitch at ende i 

Men som du selv siger, så er det godt at have noget at træne op i mod! Og Openmat er genialt til begyndere. Det er bare at hoppe på, jeg kan ikke garantere hvornår der kommer noget lignende igen :)

Desuden har vi klubturnering på næste lørdag (d. 27.), hvor vi kæmper efter Openmat regler, så der kan du prøve lidt hvordan det er :)

Desuden, kan du ikke snart finde på en eller anden ny fed titel mig? Tænk hvis folk begyndt at tro jeg seriøst bad dig kalde mig sensei!!  Prøv fx med Master Deadly, Top-Ninja eller lign?

Ja, havde godt tænkt på, at det nok var en fordel i guarden, men så må man bare være lidt hurtigere :wink:

Hvad mener du???!!! Du siger da altid, at vi skal bukke og kalde dig sensei ellers er der straf med 1000 pushups og slag med bam-bus-pinde!! Skal jeg så alligevel heller ikke komme forbi og lave wax-on/wax-off på bilen søndag?? :laugh:

Jeg finder et navn til dig, som er lidt mere Top$.....

Eruption:

Hej DBM. Hvor træner du henne?

Øhhh, træner hvad?? Jeg træner jo (for) mange forskellige ting??

Edit: irriterende, at man stadigvæk ikke kan skrive b-a-m-b-u-s ud i et på MOL :mad:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Formiddagstræning:

Selvforsvar+forhindringsbane:

Kunne give den lidt bedre gas i dag, men kunne godt mærke at jeg har været lidt utilpas de sidste par dage. Selvforsvar var fedt... når jeg ender med en modstander på gulvet går jeg automatisk i "BJJ-mode"! I dag blev jeg kastet med et skulderkast af en stor gut (100+kg) Da han stadigvæk holdt fast i min arm, trak jeg ham ned i min guard og tappede ham ud på et BJJ move jeg helt havde glemt, at jeg kunne :laugh::devil:

Aftentræning:

KB Swings:

3x20 x 24kg

KB Clean&Jerk:

5x5 x 2x24kg

KB Snatch:

1x20 x 16kg

Ikke meget, men var ikke så oplagt og kunne mærke, at jeg ikke skulle presse kroppen for meget.

Link to comment
Share on other sites

Argh! Dagens træningsplaner gik total i vasken. Planen var at tage til boksning kl 11-1230 og så nå BJJ fra 13-14:30. Da jeg kom til boksning var det aflyst. Øv! Så kunne jeg jo lige så godt tage forbi de gamle og snuppe en lur i solen! Jeg vågnede så 1310 og skulle først hente træningsgear til BJJ... så det blev droppet til fordel for kettlebell træning!

KB Swings:

3x20 x 24kg

DARC Swings:

2x20

KB Snatch:

15,10,9,8,7,6,5,4,3 x 24kg

Renegade Rows:

4x8 x 2x24kg

Dragon flags:

20 PR!

10

8

KB Hack Squat:

4x8 x 16kg

Nogenlunde træning... holdt lidt for lange pauser! Min skulder brokker sig lidt igen. Kunne ikke lave KB Guard press i dag :mad:

Link to comment
Share on other sites

Argh! Dagens træningsplaner gik total i vasken. Planen var at tage til boksning kl 11-1230 og så nå BJJ fra 13-14:30. Da jeg kom til boksning var det aflyst. Øv! Så kunne jeg jo lige så godt tage forbi de gamle og snuppe en lur i solen! Jeg vågnede så 1310 og skulle først hente træningsgear til BJJ... så det blev droppet til fordel for kettlebell træning!

KB Swings:

3x20 x 24kg

DARC Swings:

2x20

KB Snatch:

15,10,9,8,7,6,5,4,3 x 24kg

Renegade Rows:

4x8 x 2x24kg

Dragon flags:

20 PR!

10

8

KB Hack Squat:

4x8 x 16kg

Nogenlunde træning... holdt lidt for lange pauser! Min skulder brokker sig lidt igen. Kunne ikke lave KB Guard press i dag  :mad:

<{POST_SNAPBACK}>

Hey DBM :bigsmile:

Måtte lige kigge forbi :wink: (en sen aften time i korea, hvor der ikke sker det vilde... :wink: ) og hvad ser jeg.... en PR??!! :4thumbup: Feeee :tongue:

Men... husk lige at passe på skulderen!!! :poking:

:4heart: Tania

Link to comment
Share on other sites

Men... husk lige at passe på skulderen!!!  :poking:

:4heart: Tania

<{POST_SNAPBACK}>

Agreeeeed med Ninja tøsen - Pas nu pååååå... vil helst ik ha flere af jer fantastiske og dygtige KB/MA folk er skadet... i er jo en inspiration for SÅ mange!!!!

- Har forresten svaret på dit Kinesiske Pushups spørgsmål nu (...sorry late i know!!)

L@rs!!

Link to comment
Share on other sites

Aah, derfor!  :laugh:

Hvorfor retter den det til Pyt?

<{POST_SNAPBACK}>

Laaang historie, som man ikke kan kende til, når man først er kommet på MOL i indeværende år, så du er undskyldt. Ganske kort var der en meget aktiv MOL'er ved navn Vandpyt - bedre kendt som 'Pyt - der havde et ganske specielt forhold til den omtalte langstråede græsart. Det blev bemærket på højere sted, og en snedig programstump blev tilføjet, således at det du ved nok blev rettet til Pyt across the board.

'Pyt, hvor er du? :poking:

Link to comment
Share on other sites

Der blev trænet lidt igen i dag! :smile:

Morgentræning:

Løb:3000 meter ca. 12:20 :sleeping:

Pullups:

10,8,8,8

Hanging leg raises:

10,8,8,8

Dips:

15,10,10,10 (ok skulder)

Middag:

Selvforsvar 1,5 time:

Bl.a. gulvkamp og nogle Krav Maga-teknikker mod kniv.

Aften:

BJJ 1,5 time: En masse basis positioner. (Rigtig god træning!!)

Nu kan min skulder godt mærke, at den er blevet brugt i dag! :dry:

Link to comment
Share on other sites

Nu kan min skulder godt mærke, at den er blevet brugt i dag!

No wonder :bigsmile: .. du har sgu godt gang i træningen igen :4thumbup: meen pas nu på den skulder der - ville nødig se endnu en skade-periode fra din side, - specielt når det ligger så langt fra dig at lave ingenting :smile:

Link to comment
Share on other sites

2 hands KB swings:

5x15 x 2x24kg

<{POST_SNAPBACK}>

Sad lige og skimmede din log, og faldt over ovenstående træningspas.

Hvor højt kan du swinge 2x24kg. for reps..?

Jeg kan selv "kun" få dem op omkring brysthøjde. Så jeg har lang vej til snatch endnu. :dry:

/Michael

Link to comment
Share on other sites

jhax: Hvis jeg skal punke dig, må jeg jo sørge for at feje foran egen dør først :wink:

essensen: Jeg forsøger virkelig at passe på den, men jeg skal jo også igang igen... er stadig et godt stykke fra topformen! Dips er jo en kongeøvelse, (det kan du selv tale med om) og den SKAL min skulder bare acceptere!

Graugart: Det er rigtig godt med det "basis-træning". Der er meget basic-stuff, som jeg slet ikke har ordentlig styr på endnu!

Michael Hebnes: Ups, you got me! Det er en tastefejl. Opdagede det faktisk nogen dage efter jeg skrev det, men tænkte at ingen sikkert kiggede tilbage, så jeg gad ikke bruge tid på at rette det. Det er bare alm. 2-hand-swings. Desværre! Jeg har prøvet at snatche 2x24kg, men de kom ikke op :mad: I øvrigt har Kenneth har skrevet et par gode tips i sin log til at dobbelt snatche tungere kettlebells!

PatrickGO: Arhh, ham der Colin Farrel er da slet ikke hardcore nok til at blive sammenlignet med mig :laugh: Desværre kan jeg ikke løbe med min hund, da jeg ikke har den løs på offentlig vej (det er for besværligt at løbe med den i snor)

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

"hyggede" mig med lidt intervalløb i dag!

Opvarmning: Løb 10 min.

Hill Sprints: 10 x ca. 110 meter.

Afjog: 10 min. (aka. slæbe sig hjem)

If it were just about ATTITUDE, everyone would have it.
:devil: Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share