Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

ANg. det med sangene:

Det var faktisk ikke ment som en forspørgelse. Men en kommentar til jsc og dit flirteri med hinanden ;-)

Men jeg ser frem til en evt. KB "hygge"-dag sidst i august. Overvejer seriøst at købe to 16 kg KB i stedet for at betale det samme for 8 måneders adgang til Ifis styrkerum.

Link to comment
Share on other sites

ANg. det med sangene:

Det var faktisk ikke ment som en forspørgelse. Men en kommentar til jsc og dit flirteri med hinanden ;-)

Men jeg ser frem til en evt. KB "hygge"-dag sidst i august. Overvejer seriøst at købe to 16 kg KB i stedet for at betale det samme for 8 måneders adgang til Ifis styrkerum.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan da bare være med i næste uge :4winkkiss::tonguew:

Så kan du også prøve KB (ud over alt det andet..)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

2 hands KB swings:

5x15 x 2x24kg

Clean'n'press:

1,2,3,4,5 x 2x24kg

Pistols:

5x5

Janda sit ups:

3x8

Carpe diem my ass!!!!
:devil:

Lækker træning!! Var ellers lidt sløv i kroppen!

pugilist oa.: Er lige på vej ud af døren - svarer senere!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

2 hands KB swings:

5x15 x 2x24kg

Clean'n'press:

1,2,3,4,5 x 2x24kg

Pistols:

5x5

Janda sit ups:

3x8

Carpe diem my ass!!!!
:devil:

Lækker træning!! Var ellers lidt sløv i kroppen!

pugilist oa.: Er lige på vej ud af døren - svarer senere!

<{POST_SNAPBACK}>

Hmmm...Lyder som om det ikke lige var den bedste dag?? Kan i så tilfælde anbefale en træningsfri dag - med god samvittighed...!! Prøvede en igår... og det var ... helt fornøjeligt... Nåede både middag og biotur.. dog uden popcorn :mad::raisebrow::laugh:

Har så trænet igennem idag... og det var også....... MØJT FEEEEE´ :tongue::devil:

Og æh... står skam ved løftet i min log... (bare du læser det med småt :wink: )

Hehehe...

& Go weekend,

:4heart: Tania

Link to comment
Share on other sites

Jsc:

Godt vi ikke kan lave roadwork i Sveskens have (ikke dén "have", nej) siger jeg bare
:laugh: Nu må vi se... hvis jeg ikke kan følge med i KB workout, kan det være, at jeg opretter en hurtig bane til roadwork, vi kan dyste på! :wink:

FrankL

ANg. det med sangene:

Det var faktisk ikke ment som en forspørgelse. Men en kommentar til jsc og dit flirteri med hinanden ;-)

Men jeg ser frem til en evt. KB "hygge"-dag sidst i august. Overvejer seriøst at købe to 16 kg KB i stedet for at betale det samme for 8 måneders adgang til Ifis styrkerum.

Nu trækker du i land, hva? Du siger bare til, hvis du tør lege med! :devil:

pugilist:

Good call angående Niger! 

Hvor hurtigt løber du på hver 500m, ca? Imponerende træningspas. Jeg er lige blevet ansvarlig for træningsplanlægningen i klubben, så jeg overvejer at prøve noget lignende det der, her i opstartsfasen.

Jeg har faktisk ikke taget præcis tid på det, og jeg tror, at det svinger meget. Vil skyde på et sted mellem 2 min. og 2:40 - lyder det rigtigt? Jeg tror faktisk, at jeg løber de næstsidste hurtigst, og der kigger jeg ik rigtig på uret! Hvis jeg ikke har planlagt det i forvejen løber jeg som regel og tænker på, hvad jeg skal lave som næste øvelse - så får man tankerne lidt væk! Det er absolut en fed træningsform, som jeg klart kan anbefale. Hvis du har brug for lidt inspiration/øvelser, må du sige til :smile: Jeg har desuden også nogle gode intervalløb, du måske kunne bruge?

I øvrigt vender jeg nok snart tilbage med nogle boksespørgsmål! :wink:

Tania:

Hmmm...Lyder som om det ikke lige var den bedste dag?? Kan i så tilfælde anbefale en træningsfri dag - med god samvittighed...!! Prøvede en igår... og det var ... helt fornøjeligt... Nåede både middag og biotur.. dog uden popcorn   

Har så trænet igennem idag... og det var også....... MØJT FEEEEE´ 

Og æh... står skam ved løftet i min log... (bare du læser det med småt  )

Hehehe...

& Go weekend,

Tania

Hey :smile: Det var faktisk en god træning, da jeg først kom igang. Ellers har du helt ret i, at det er godt med en træningsfridag! Man skal virkelig kende sin krop godt, før man med 100% sikkerhed kan sige om det er nødvendigt! Jeg synes selv, at jeg har ok styr på det og alligevel dummer jeg mig fra tid til anden og render ind i dumme overbelastningsskader/overtræning! I morgen skal der dog slappes af!! :4smartass:

Så må jeg lige tilbage og læse det med småt... det er sgu ligesom at få brev fra banken og tlf.selskab!! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

BJJ: 1 time - Træningen stod på underhook og submissions fra underhook.

Det var rigtig fedt at komme igang igen!! Skulderen blev lidt øm, men den holdt :4thumbup: (Jeg stoppede også efter en time for at skåne den)

Da jeg kom til skade med skulderen, synes jeg lige, at det var begyndt at gå lidt fremad, men i dag var det nærmest som at starte helt fra bunden igen.

Efter træning hjalp jeg med en flytning, så der blev slæb flyttekasser (med bøger :w00t: ), sovesofa og skabe i stor stil. Bagefter sagde de tak for hjælpen og sagde, at de skyldte mig noget rødvin.... de grinede bare da jeg sagde, at det var en fornøjelse! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

BJJ: 1 time - Træningen stod på underhook og submissions fra underhook.

Det var rigtig fedt at komme igang igen!! Skulderen blev lidt øm, men den holdt  :4thumbup:  (Jeg stoppede også efter en time for at skåne den)

Da jeg kom til skade med skulderen, synes jeg lige, at det var begyndt at gå lidt fremad, men i dag var det nærmest som at starte helt fra bunden igen.

Efter træning hjalp jeg med en flytning, så der blev slæb flyttekasser (med bøger  :w00t:  ), sovesofa og skabe i stor stil. Bagefter sagde de tak for hjælpen og sagde, at de skyldte mig noget rødvin.... de grinede bare da jeg sagde, at det var en fornøjelse!  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Såååååååååååådan. Thats the spirit :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:1 x Forhindringsbane. Lidt dårligere tid end sidst på trods af jeg var en del mere presset denne gang!

BJJ:1,5 time. Rigtig fed træning, men min skulder gør lidt ondt i den sidste del af træningen! :mad:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:1 x Forhindringsbane. Lidt dårligere tid end sidst på trods af jeg var en del mere presset denne gang!

BJJ:1,5 time. Rigtig fed træning, men min skulder gør lidt ondt i den sidste del af træningen!  :mad:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Dan! Er forhindringsbanen du træner på mage til forsvarets? I så fald, hvad er din tid på den?

og..

Hvad er BJJ? :blush:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:1 x Forhindringsbane. Lidt dårligere tid end sidst på trods af jeg var en del mere presset denne gang!

BJJ:1,5 time. Rigtig fed træning, men min skulder gør lidt ondt i den sidste del af træningen!  :mad:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Dan! Er forhindringsbanen du træner på mage til forsvarets? I så fald, hvad er din tid på den?

og..

Hvad er BJJ? :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Patrick,

Nej, det er ikke samme slags forhindringsbane!

BJJ = Brazilian Jiu-Jitsu... Du kan læse meget mere om det i Graugarts log (Jeg træner hos ham i CSA)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:1 x Forhindringsbane. Lidt dårligere tid end sidst på trods af jeg var en del mere presset denne gang!

BJJ:1,5 time. Rigtig fed træning, men min skulder gør lidt ondt i den sidste del af træningen!  :mad:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Dan! Er forhindringsbanen du træner på mage til forsvarets? I så fald, hvad er din tid på den?

og..

Hvad er BJJ? :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Patrick,

Nej, det er ikke samme slags forhindringsbane!

BJJ = Brazilian Jiu-Jitsu... Du kan læse meget mere om det i Graugarts log (Jeg træner hos ham i CSA)

<{POST_SNAPBACK}>

Fedt! :w00t::w00t:

Også fedt at folk har mod på at lære mere end én kampsport! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

SUPERSÆT

A) Pullups:10,9,8,7,6,5,4,3,2,1

B) Dips:10,9,8,7,6,5,4,3,2,1

Dragon flags:4x8

Concept2:10 min.

Det blev desværre ikke til så meget som planlagt i dag.

Link to comment
Share on other sites

Dragon flags:4x8

Concept2:10 min.

Det blev desværre ikke til så meget som planlagt i dag.

<{POST_SNAPBACK}>

Hey Dan!!

Din Dragon mofo´s er sQ da godt på vej, min ven!!!

Dejligt at læse!! .. Ja, du er jo flittig, som altid!!

Respekt fra North - L@rs!

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning:

2 timers selvforsvar: Mest judo-kast og gulvkamp, men også en smule Krav Maga teknikker mod pistol. Min teknik til at kaste folk er ikke helt i top, så jeg har lidt problemer med tunge/høje modstandere.

Aftentræning:

KB swings:

5x20 x 24kg (30 sek. pause mellem sæt)

KB Clean&Jerk:

5x5 x 2x24kg

KB Snatch:

3x10 x 2x16kg

2x5 x 2x16kg

Janda sit ups:

4x10

Been there, wrecked that!!  :devil:
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Løb - 2400 meter:09:16

Tactical pullups:1x15xBW

Selvom jeg egentlig ikke har trænet så hårdt har jeg været lidt træt de sidste par dage. For lidt søvn og KB-træningen i går gjorde, at jeg virkelig følte mig smadret i dag. Løb gik også dårligere end forventet og fuck hvor er jeg blevet svag i pullups :mad: ville gerne have ramt 30 reps BW og øget min 1RM her i august, men de 8-10 ugers skulder pause har sat sine spor!

Ville have genoptaget boksningen i dag og trænet KB med jsc, men var simpelthen FOR udkørt..... tsk tsk!

HeY DBM 

Nu passer du på den der skulder ikke??  *siger hende med skinnebenet* 

Lyder sg* godt med de 90 min. massage... er slet ikke misundelig... *pffft* 

Tania

Hey Ninja girl! Jeg prøver at passe på den, men det er svært, når man gerne vil give den gas - you know! Massagen er super! Det er hos en gammel russisk gut jeg kender, som bl.a har været massør for ishockey landsholdet, Ayub Kalule (Stald Palle) mm. Han kan sit kram og fortæller gode røverhistorier!

Lars B

Hey Dan!!

Din Dragon mofo´s er sQ da godt på vej, min ven!!!

Dejligt at læse!! .. Ja, du er jo flittig, som altid!!

Respekt fra North - L@rs!

Lars, jeg mangler jo stadig lidt for at matche dig i dragonflags. Det er i øvrigt svagt, da jeg nok kunne lave flere - det er ligesom jeg er blevet tilfreds med at lave 8-10 reps. Jeg har dog været oppe og lave 15+ reps, men så bliver stilen ikke total strict! Måske man skulle benytte lejligheden til at oppe sig lidt på den front!

Respekt tilbage!!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Du skrev i Graugaards log at KB for den vildeste æder igang, og det skal jeg lige love for også passer på mig... Ved du hvorfor? Selv efter en relativ hurtig træning går jeg helt amok med alt der ligger i køleskabet :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Mit umiddelbare bud er, at det er kombinationen af styrke/cardio/udholdenhed, som virkelig tære på kroppens ressourcer! Jeg bliver også sulten af alm. vægttræning, men ikke så sulten som efter kettlebelltræning! Det er også derfor, at KB-træning er velegnet, hvis man vil smide nogle ekstra kg (hvis man selvfølgelig har tjek på kosten!)

Nu er det ikke noget, som kun er forbeholdt KB træning... Crossfit's WOD (eller træning i samme stil) har nogenlunde samme effekt! :4mewantfood:

Og nej, jeg har ingen links til Pubmed :wink:

Nå ja, orkede ikke lige at tjekke igen, men hvad er tactical pullups?
The competitor will take a palms-forward thumbless grip (the thumbs may not wrap around the bar) of any width on the bar, begin at a dead hang with the arms fully extended, and then pull up. No kipping, swinging, or any other use of momentum is allowed. Flexing the knees and the hips and crossing the ankles are allowed.

The competitor's neck or upper chest must touch the bar for the repetition to be counted. On each attempt the judge will announce the repetition number or "No count."

post-67-1123783655_thumb.jpg

post-67-1123783697_thumb.jpg

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share