Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Jeg kommer ikke så meget til Århus mere, men ellers kunne jeg måske godt fragte en KB med en dag. Ellers har jsc vist KB's udstationeret forskellige steder i landet  måske han en dag kommer forbi? Ellers må du bare til hovedstaden!!

Altså, jeg kan jo altid købe en, men jeg havde forestillet mig, at jeg skal være ret sikker i brugen af dem - og teknikken i grundøvelserne - først. Hvis jeg skal investere i sådan et par, skal derfor nok falde sammen med en work shop. :smile:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Løb:5 km 21:09

Efter en kort pause.

Supersæt

A) KB Snatch:10,9,8,7,6,5,4,3 x 2x16kg

B) KB Clean&Jerk:3,4,5,6,7,8,9,10 x 2x16kg

Den bed sgu fra sig! :devil: Det var ikke engang meningen, at jeg skulle lave det helt store, men jsc sender mig trusler på livet over sms, om hvordan han har tænkt sig at pine mig langsomt til døde til næste fælles kb træning! :blink:

Dagens glædelige nyhed er, at min Netto igen har fået fromage frais med jordbær smag. 7,2 gram protein, 12,9 gram kulhydrat og 0,5 gram fedt! :4mewantfood:

Hov, i øvrigt var det første løbetur med den nye Ipod. :4thumbup:

Sure you can talk a good game...How you knocked out the pitcher with his own fastball....could have played pro if it wasn't for that knee...dug your way out of an avalanche with a ski pole....Laughed when your chute didn't open....or how you can bench 350, but just not today.
Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Hey :bigsmile:

Har lidt spørgsmål omkring KB's. Nu hvor jeg igennem længere tid, dagligt har læst kettlebells vidunderlige egenskaber, må jeg indrømme jeg er ved at blive hooked på at skaffe mig nogle :devil:

Vil du mene at man skal bruge lidt rigtigt instruktion, for kunne bruge dem forsvarligt? eller er en god KB bog nok?

Og hvor mange KB's vil du anbefale man starter med? og hvilke kilo skal man gå efter? Har gjort op med mig selv at jeg godt vil ofre penge på 2 bells. Men hvis det er fuldstændigt overflødigt, vil jeg jo helst undgå det :tongue:

Méxican! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

 

Tanija:

Ihh..... håber det var det en fed dag  ... Opdagede det, desværre alt for sent, mens jeg sad hos min specialemakker og nørklede (og havde heller ikke træningstøj med..) Ville rigtig gerne have været der *ævs x 10* 

Kom der mange??

He he *griner* med den ældre mand...

& velkommen hjem fra Paris (igen). Er lidt misundelig på din kæreste - lyder som om hun fik shoppet en del... Jeg ved simpelthen ikke, hvor mit feminine gen har gemt sig for tiden... 2 gange i Paris i foråret/ sommer uden en eneste succesfuld shoppetur...   

Ligner mig slet ikke!!!!

Omvendt har jeg fået gået adskillelige kilometer PW iført stilletter i Paris gader, så noget har jeg da bedrevet... 

God fornøjelse med KBérne!!!

Og du må meget gerne praje mig, hvis de laver noget lign. en anden dag!!

Hvis jeg forstod det rigtigt på Kenneth og Tommy, laver de noget i samme stil i slutningen af august, så hvis der er styr på specialet og du ikke skal dele TKD røvfuld ud, må du troppe op! :4thumbup:

Mht min kæresten var jeg nok liiiige lidt hård ved hende. Hun shoppede faktisk heller ikke ret meget, så du skal ikke være misundelig! Men som du selv skriver, blev der gået en del.

<{POST_SNAPBACK}>

HeY DBM :bigsmile:

Jeg vil så absolut komme til næste KB session - men (Kenneth og Tommy) kan det ikke blive efter d. 27 aug.? Plz..... ellers er girlie her ikke i DK.

Hvor store er de mindste... 16 kg... *kommer til at se sjovt ud, når det er kuglerne der smider rundt med mig og ikke omvendt* *GGGGG* :blush:

Var det ikke bare fedt at løbe med Ipod??? Jeg er sg* så glad for den lille hvide satan... make my day and training even better!!! :headphonedance:

& tilløk med fråde-fundet... altid dejligt at finde noget lækkert. Glæder mig ogs til at komme ud af bootcamp.. :wink:

:4heart: Tania

Link to comment
Share on other sites

Hey  :bigsmile:

Har lidt spørgsmål omkring KB's. Nu hvor jeg igennem længere tid, dagligt har læst kettlebells vidunderlige egenskaber, må jeg indrømme jeg er ved at blive hooked på at skaffe mig nogle  :devil:

Vil du mene at man skal bruge lidt rigtigt instruktion, for kunne bruge dem forsvarligt? eller er en god KB bog nok?

Og hvor mange KB's vil du anbefale man starter med? og hvilke kilo skal man gå efter? Har gjort op med mig selv at jeg godt vil ofre penge på 2 bells. Men hvis det er fuldstændigt overflødigt, vil jeg jo helst undgå det  :tongue:

Méxican!  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Hey Méxican

Du kan jo overveje at deltage i den næste kettlebell workshop hvor alt basis omkring kettlebell træning vil blive gennemgået...

Jeg vil selvfølgelig holde på at ordentlig instruktion til at komme igang på er nødvendig, så man ikke får nogle dårlige vaner. Det er altid lettere at lære det rigtigt fra starten end det er at ændre et allerede etableret mønster.

Anyway.... tjek linket ud og så er jeg sikker på at DBM også gerne vil give sin besyn med...

go Sommer og GRIZZLY POWER!!!

/Kenneth Jay

Link to comment
Share on other sites

Mexican:

Hey 

Har lidt spørgsmål omkring KB's. Nu hvor jeg igennem længere tid, dagligt har læst kettlebells vidunderlige egenskaber, må jeg indrømme jeg er ved at blive hooked på at skaffe mig nogle 

Vil du mene at man skal bruge lidt rigtigt instruktion, for kunne bruge dem forsvarligt? eller er en god KB bog nok?

Og hvor mange KB's vil du anbefale man starter med? og hvilke kilo skal man gå efter? Har gjort op med mig selv at jeg godt vil ofre penge på 2 bells. Men hvis det er fuldstændigt overflødigt, vil jeg jo helst undgå det 

Méxican!

Jeg synes, at KB's er en rigtig god træningsform. Om det er "vidunderlige egenskaber" må være op til den enkelte at bestemme! :wink:

Mht. instruktion/bog er det sådan et smags og temperament spørgsmål (og måske også lidt med træningserfaring)

Det er ikke atomfysik, så det kan nok lade sig gøre selv at lære øvelserne på egen hånd ved at læse diverse bøger og se videoklip. Jeg er dog MEGET glad for, at jeg fik lidt instruktion og blev sat ordentlig i gang!!! Når man har fået the basics på plads har man et fundament at arbejde fra og kan selv begynde at bygge videre på det. Der ER mange små detaljer som man ikke lige umiddelbart lægger mærke til. Desuden synes jeg også det er fedt bare at kunne gå igang med at træne og ikke hele tiden være usikker på om man nu har fattet det rigtigt!

Jeg startede selv med en 16'er, men der gik ikke lang tid før, jeg også skulle have en 24'er.. i sidste uge fik jeg så endnu en 16'er og 24'er! Det er virkelig fedt at kunne lave øvelser med 2 stk af samme størrelse. Det kommer lidt an på hvad dine træningsmål er, hvor stærk du er og hvilke andre træningsredskaber du har adgang til. Har du fx adgang til et gym, hvor du kan lave tunge OH-løft o.lign kan du jo starte med 1-2x16 kg og lave balistiske øvelser. Hvis ikke ville du måske have mere glæde af en 16'er og en 24'er.

Du skal dog lige huske på, at det føles tungere med KB's end fx alm håndvægte bl.a. pga det tykke onde håndtag og måden den roterer på!

Ellers start med en enkelt og se om det er noget for dig, før du beslutter dig :smile:

Taninja:

HeY DBM 

Jeg vil så absolut komme til næste KB session - men (Kenneth og Tommy) kan det ikke blive efter d. 27 aug.? Plz..... ellers er girlie her ikke i DK.

Hvor store er de mindste... 16 kg... *kommer til at se sjovt ud, når det er kuglerne der smider rundt med mig og ikke omvendt* *GGGGG* 

Var det ikke bare fedt at løbe med Ipod??? Jeg er sg* så glad for den lille hvide satan... make my day and training even better!!! 

& tilløk med fråde-fundet... altid dejligt at finde noget lækkert. Glæder mig ogs til at komme ud af bootcamp.. 

Tania

Jeg tror nu nok, at du kan smide rundt med et par KB's :devil: De mindste er vistnok på 8 kg (sådan nogle små KB's kender jeg selvfølgelig ikke noget til :laugh: )

Jo, fedt med Ipod... "I owe you one" for den gode anbefaling! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvilken Ipood har du? jeg løber selv normalt med ipod mini, og det er alt for fedt. På det seneste har jeg dog lånt kærestens shuffle. Den vejer intet og er nem at løbe med :cooldance: Det giver lidt ekstra energi, og med den rigtige amok musik, tror jeg også at man løber lidt hurtigere.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken Ipood har du? jeg løber selv normalt med ipod mini, og det er alt for fedt. På det seneste har jeg dog lånt kærestens shuffle. Den vejer intet og er nem at løbe med :cooldance: Det giver lidt ekstra energi, og med den rigtige amok musik, tror jeg også at man løber lidt hurtigere.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har shuffle :4thumbup:

Ja, det kan være motiverende med lidt god (amok) musik til træning. Jeg har købt sådan en ekstra beskyttelses hylster, så den kan tåle lidt ekstra vand, sved, slag! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har købt sådan en ekstra beskyttelses hylster, så den kan tåle lidt ekstra vand, sved, slag!  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor tror du jeg låner kærestens? :blink::laugh:

En dag som i dag, med det skønne regnvejr frister en lang løbetur jo temmelig meget :wub:

Link to comment
Share on other sites

Dagen træning:

Concept 2:10 min.

Circuit: 3 runder (ca. 30 sek. pause mellem sæt, 1-2 min. mellem hver runde)

Bodyweight-benchpress:

5,5,5

Pullups:

10,10,8

Dips:

10,10,10

Dragon flags:

8,8,8

Dumbbell Thruster:

15,15,15 x 2x10kg

Don't Leave Home Without It!!! :devil::devil::devil:

post-67-1122719446_thumb.jpg

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Og en af grundene til at jeg også vil begynde at bruge Kettlebells, er at det center jeg træner i, er et skod motionscenter. Ikke engang fri squat. Og her efter ferien skal jeg begynde i 2.g, så der bliver nok at se til. Så med både træningscenter, arbejde og kampsport, kommer det til at knibe med tiden. Derfor vil jeg droppe centeret og lave lidt hjemmetræning istedet. Det var den måde jeg fik ideen med KB's :bigsmile: Har også tænkt mig at investere i en chin- og dipbar :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens kettlebell træning:

Supersæt:

A) KB snatch:

5x10 x 2x16kg

B) KB Renegade-push up-Rows:

2x5 x 24kg

3x5 x 16kg

C) KB Front Squat:

1x8 x 2x16kg

4x5 x 2x24kg

D) KB Walking lunges:

1x10 x 2x16kg

4x8 x 2x24kg

KB Janda sit ups:

5x5

The only thing worse then losing is QUITTING!!
Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Løbetræning

- 10 min løb/opvarmning.

- 8x120 meter hill sprints.

- 10-12 min afjog.

Rigtige tunge ben i dag, hvilket gjorde, at det var dem, som satte begrænsningen og ikke konditionen. Desværre! Pulsen blev dog presset godt da op af - så ok træning!

Det blev desværre den eneste træning i dag, selvom jeg havde håbet på mere! :mad:

Og så en til Blackmoore:

It's not how good you are, it's how bad you want it
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Løb:5 km 21:09

Efter en kort pause.

Supersæt

A) KB Snatch:10,9,8,7,6,5,4,3 x 2x16kg

B) KB Clean&Jerk:3,4,5,6,7,8,9,10 x 2x16kg

Den bed sgu fra sig!  :devil: Det var ikke engang meningen, at jeg skulle lave det helt store, men jsc sender mig trusler på livet over sms, om hvordan han har tænkt sig at pine mig langsomt til døde til næste fælles kb træning!  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej nej, Dan. Bare slap af :hippy: Du behøver ikke træne så hårdt. Jeg har slet, slet ingen skumle planer med dig og dobbelte kb løft. Overhovedet ikke. Næh nej :w00t::devil::bottom:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer forresten til KBH i næste uge, mandag til fredag. Mon ikke vi kunne klemme en enkelt træning eller to ind i det tidsrum. Jeg har good tid, så hvis det er, kunne jeg bare komme forbi dig, så vi kan kettlebelle den aw :devil:

Link to comment
Share on other sites

Skal vi svinge vores kettlebells sammen?

(Sunget til en kendt dansk vise)

hmm - fik også lige en idé. Måske man kunne lave en kettlebell-sang over John Mogensens hit med denne strofe: "Må man tage sin hund med i himlen"

Yes - i'm post-training wacko... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Efter en ikke-planlagt træningsfridag i går (dagen gik med at købe og samle klædeskab med kæresten. Gik ok - vi er i hvert fald stadigvæk sammen :laugh: ) stod den på kettlebells igen i dag!

2 hands KB swings:

3x20 x 16kg

3x10 x 24kg

KB Military press:

3x5 x 2x24kg

KB Renegade rows:

5x10 x 2x24

One arm pushups: (KB assisted)

3x5 h/v

Speed-Pushups:

3x30

KB Hack Squat:

3x5 x 16kg

KB Snatch:

5,6,7,8,9,10

KB Janda sit ups:

3x8

Ok, træning. Kroppen var (som altid) lidt død efter en hviledag. Jeg var ikke i humør til det store cardio-show, så det blev der ikke noget af, og jeg holdt gode (lange pauser) ! Dagens optur var at presse de 2x24kg igen og dagens nedtur var at jeg er så langt bagefter med one arm pushups. Nu starter jeg lige langsomt og begynder med at lave dem KB assisted!

Snatchen var hård i dag... jeg er vist slet ikke i jsc-gear endnu. Glemmer helt at lave en arms snatch med 24'eren! :blush:

Jsc:Har skrevet i din log.

Frank L: Du er en meget syg mand, Frank :laugh: Hvis du tør, kan vi jo finde ud af noget KB træning før/efter BJJ. Regner stærkt med en snarligt comeback!!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

ROADWORK!!! :devil:

Løb: 500 meter

KB Swings:20 x 24kg

Løb: 500 meter

KB Snatch:10 x 2x16kg

Løb: 500 meter

Dumbbell Thrusters:30 (2x 5 kg)

Løb: 500 meter

Walking lunges:15 x 2x16kg

Løb: 500 meter

Back extensions:25

Løb: 500 meter

Fingertips pullups:10

Løb: 500 meter

Janda sit ups:10

Løb: 500 meter

KB Military press:10 x 2x16 kg

Løb: 500 meter

Pushups: 40

Løb: 500 meter

KB Clean&press:10 x 2x16kg

Tid:34:40 min.

Know your limits then break'em

Jeg var rigtig træt og uoplagt hele dagen og fik spist for meget, så det var ok at få lavet lidt. Udmærket tid!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Normalt skriver jeg ikke denne slag indlæg, men:

- Små børn dør på stribe i sult-katastrofen i Niger

- I vesten æder folk sig ihjel

- Og så er vi andre, som tænker over energifordelingen og post workout shakes.

Verden er sgu underlig. Det bedste er, at støtte de gode formål og ikke tænke for meget over det!

Overvej lige om du ikke kan smide 100 spir i en sms til Rødekors??

Niger sulter

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

ROADWORK!!!  :devil:

Løb: 500 meter

KB Swings:20 x 24kg

Løb: 500 meter

KB Snatch:10 x 2x16kg

Løb: 500 meter

Dumbbell Thrusters:30 (2x 5 kg)

Løb: 500 meter

Walking lunges:15 x 2x16kg

Løb: 500 meter

Back extensions:25

Løb: 500 meter

Fingertips pullups:10

Løb: 500 meter

Janda sit ups:10

Løb: 500 meter

KB Military press:10 x 2x16 kg

Løb: 500 meter

Pushups: 40

Løb: 500 meter

KB Clean&press:10 x 2x16kg

Tid:34:40 min.

Know your limits then break'em

Jeg var rigtig træt og uoplagt hele dagen og fik spist for meget, så det var ok at få lavet lidt. Udmærket tid!

<{POST_SNAPBACK}>

Godt vi ikke kan lave roadwork i Sveskens have (ikke dén "have", nej) siger jeg bare :wink:

Link to comment
Share on other sites

Normalt skriver jeg ikke denne slag indlæg, men:

- Små børn dør på stribe i sult-katastrofen i Niger

- I vesten æder folk sig ihjel

- Og så er vi andre, som tænker over energifordelingen og post workout shakes.

Verden er sgu underlig. Det bedste er, at støtte de gode formål og ikke tænke for meget over det!

Overvej lige om du ikke kan smide 100 spir i en sms til Rødekors??

Niger sulter

<{POST_SNAPBACK}>

You've said it, bro! Det skader ikke at blive lidt politisk en gang i mellem...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share