Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Dagens udskejelser:

60 min. massage Godt for de løbeplagede ben og den ømme fod!

Back2Basis:

Dødløft:

2x8x70

1x3x110

3x3x130

Militarypress:

2x5x40

3x5x50

Chinups:

3x5x20

Dips:

1x6x20

3x3x25

B-O-Rows:

1x8x50

3x5x70

Dragon flags:

3x8

Lettere irriteret over mine løft. Især gør det ondt, at chinups, som absolut er blandt favoritøvelserne, ikke kører bedre!  :mad:

Men OK, med alt det cardio, boksning, KB - og det sidste laaange stk. tid kun en vægttræning om ugen, kan man vel ikke forvente andet!

I morgen må jeg lige vurdere, om min fod/krop trænger til en fri weekend!

<{POST_SNAPBACK}>

Se det var en fed træning, godt at se med dødløft og overhead press :smile:

Link to comment
Share on other sites

Også postet i Bloggen!

Jeg tog ikke til træning i dag!! Havde ellers pakket tasken, og var på vej ned af trappen, da jeg vendte om igen.

Mentalt var træningslysten ellers i top, og lørdags boksning er altid en god måde at starte weekenden på!

Lige fra jeg slog mine øjne op, var jeg i tvivl... træning/hviledag? - træning/hviledag? Normalt var det med 100 % sikkerhed blevet til træning, men

Jeg vil prøve at være lidt bedre til at hvile og passe lidt bedre på mig selv!

Jeg kan seriøst ikke huske, hvornår jeg sidst har haft mere end en hviledag om ugen....?

For "almindelige" mennesker lyder det sikkert latterligt, men flere her på MOL kender sikkert til det - jeg KAN ikke undvære min træning!

Alligevel kan jeg mærke, at min krop har brug for restitution, og for engang skyld vil jeg prøve at passe lidt bedre på mig selv. Tage et par skridt tilbage og så (forhåbentlig) vende stærkere tilbage!

I ugens løb har jeg løbet 3 gange, trænet kettlebells 2 gange og boksning samt styrketræning 1 gang hver.

Jeg har et par små skavanker, som jeg vil forsøge at tage i opløbet!

Min fod brokker sig lidt over løbeopstarten, så den vil nok have godt af lidt ekstra hvile. Derudover er jeg begyndt at få flere små advarsler på overtræning - inkl. kronisk DOMS!

Jeg skal ikke kunne afvise, at jeg måske træner lidt i morgen, hvis jeg skulle være 100 % frisk. Umiddelbart er planen dog en friweekend!

Så er der jo også god tid til lektier, rengøring og indkøb...

Link to comment
Share on other sites

Dagens formiddags-træning:

Div. løb! Ca. 8-10 km i alt - inkl. 3x2 km i højt tempo. Var lidt presset til sidst!

Dagens aften-træning:

Kettlebelltræning

2 arm swings: 16/ 1x20 24/1x20

Snatch: 16/1x20, 24/3x6 h/v

Military press: 3x6

Janda situps: 3x10

Efter to dages træningsfri var kroppen et stykke tid om at komme i gang igen.

Løbeturen var hård, og inden KB træningen var jeg så træt, at jeg var ved at brække mig!

Fik næsten ingen søvn i nat, og burde sikkert ha' droppet KB-træningen. Kom dog igennem det, og det var bedre end ingenting.... tror jeg da!?!??

Link to comment
Share on other sites

og burde sikkert ha' droppet KB-træningen. Kom dog igennem det, og det var bedre end ingenting.... tror jeg da!?!??

<{POST_SNAPBACK}>

Som jeg skrev i citattråden: Training is kind of like a blowjob - Sloppy still counts :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Ha ha, det læste jeg godt!! Godt citat... :4thumbup:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Dødløft:

1x5x100

3x5x120

Military-press:

1x5x40

3x5x50

Dips:

15

15

12

12

Chinups:

10

8

Pullups:

10

8

Hanging Leg Raises:

4x8

Igen i dag kunne jeg ikke bokse, på grund af min dårlige fod.. vil forsøge at få den klar til i morgen. Den har været ret skidt i dag!

Ok, træning - kan dog godt mærke, at jeg ikke har kørt "high-reps" i dips og chins et stykke tid! Skal hele tiden minde mig selv om, at jeg ikke har haft absolut styrke i fokus et godt stykke tid. ellers virke min styrke alt for håbløs :w00t:

Er i gang med at overveje mine fremtidige mål for vægt/kettlebell-træningen... mere om det senere!!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Lidt let løb - ca. 5 km.

Min fod var IKKE glad for det, og jeg skal lave noget løbetest i morgen! Jeg har fundet et par gamle udtrådte løbesko frem og umiddelbart virker de bedre... måske det kan afhjælpe problemet. Ellers er der ingen vej uden om en pause! :mad:

I aften står den nok på lidt grebstræning...

I øvrigt, skal jeg vist ha tjekket om min vægt vejer rigtigt... :blink: Havde en lidt mystisk morgenvægt!

Link to comment
Share on other sites

Dagens kettlebell træning:

2 arm swings: 16/ 1x20

1 arm swings: 16/ 1x30 (håndskift mellem hver rep.)

Snatch: 16/2x15 h/v, 24/2x10 h/v

Turkish get up: 24/ 3x3

Windmill: 16/ 3x8 h/v

Måtte droppe at løbe i morges. Den var helt gal med foden under opvarmningen :mad:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Formiddag: Fysisk prøve på skolen. Min fod var ikke helt tilfreds med det, men jeg fik slæbt mig igennem - med blodsmag i munden og brækfornemmelser!

Aften:

Pullups:

1-2-3-4-5

Military-press:

3x5x40

2x5x50

Chinups:

1-2-3-4-5-6

Dips:

3x5x20

Pullups:

1-2-3-4-5

Hanging Leg Raises:

4x8

Chinups:

1-2-3-4-5-6

Dragonflags:

3x8

Pullups:

1-2-3-4-5

Ikke meget energi, men lidt blev det da til!!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Formiddag: Fysisk prøve på skolen. Min fod var ikke helt tilfreds med det, men jeg fik slæbt mig igennem - med blodsmag i munden og brækfornemmelser!

Aften:

Pullups:

1-2-3-4-5

Military-press:

3x5x40

2x5x50

Chinups:

1-2-3-4-5-6

Dips:

3x5x20

Pullups:

1-2-3-4-5

Hanging Leg Raises:

4x8

Chinups:

1-2-3-4-5-6

Dragonflags:

3x8

Pullups:

1-2-3-4-5

Ikke meget energi, men lidt blev det da til!!

<{POST_SNAPBACK}>

Sådan skal det være comrade :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Du fik godt nok brændt de lats af idaw!  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, hehe.. en lille forsmag på et pullup-eksperiment, (med Teddy) jeg forhåbentlig får startet op i det nye år! :wink:

Mine lats virker dog ikke særlig "awbrændt", men det er jo fordelen ved at lave "ladders". Som Pavel ville ha sagt: "do as many reps and sets as possible while staying as fresh as possible" :laugh: Nu kommer Jhax snart og punker mig :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Du fik godt nok brændt de lats af idaw!  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, hehe.. en lille forsmag på et pullup-eksperiment, (med Teddy) jeg forhåbentlig får startet op i det nye år! :wink:

Mine lats virker dog ikke særlig "awbrændt", men det er jo fordelen ved at lave "ladders". Som Pavel ville ha sagt: "do as many reps and sets as possible while staying as fresh as possible" :laugh: Nu kommer Jhax snart og punker mig :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

YEAH :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Boksning: 1,5 time :4boxing:

+

Pullups:

1-2-3-4-5

1-2-3-4-5

1-2-3-4-5

Hanging Leg Raises:

5x5

Et stykke tid siden jeg sidst var til boksetræning, så jeg tog den en smule med ro (så meget som det nu er muligt!! :laugh: )

Hostede også efter gårsdagens løb i frostvejr, så det satte sine naturlige begrænsninger!

Mærkede ikke noget til den dårlige fod. Lækkert!

Lavede mine ladders lidt for tæt på hinanden. Skal være lidt mere disciplineret med ikke at komme tæt på failure.

Jhax: you're cracking me up!!! :laugh:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

En ladder ser således ud (eksempel til 4): 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 1, 2, 1

Men du er ikke den første til at lave den fejltagelse. :smile:

Og kan du så komme igang med noget Straddle Planche Pushups!  :nissegrin:

God jul.

<{POST_SNAPBACK}>

Los, tjek mine quotes.. :wink:

Pavel:

Synaptic facilitation for those who don't have time to Grease the Groove.  There are two types of ladders:

Competitive Ladder:

Requires suitable training partner

Works best with bodyweight exercises

Protocol: you do 1 rep; partner does 1; you do 2; partner does 2; etc. Continue until one of you begins to have difficulty completing a set; start again with 1; repeat; exercise is complete when 1 rep begins to be difficult or sooner. You may rest for a long as you want between ladders.

Individual Ladder

Bodyweight Protocol: Rep scheme is 1-2-3-4-5-6-7 ..., then start again; when a set begins to feel difficult, drop back to 1; continue for as many sets as possible or practical. Rest between sets could be 15 sec. to 1 minute, or simulate the time a training partner would take, cf. the Competitive Ladder.

Weightlifting Protocol: 1-2-3 @ 5 RM; repeat until a set begins to feel difficult

Note: when starting out, it's best to do just one trip up the ladder, every other day.  Add more cycles and workouts gradually

Mere Pavel....
Here’s how Pavel describes the technique used by special forces personnel to work pull-ups into their busy classroom and training schedule: "We would file out to the pull-up bars and perform what we called ladders. I do a pull-up, you do one. I do two, you match me, etc. until one of us cannot keep up. Then, if we still had time, we started over. One rep, 2 reps, 3,4,5,6,7,8,9,10... 1,2,3,4,5,6,7,... 1,2,3,4,5. We totaled hundreds of pull-ups almost daily without burning out, and the extreme PT tests of our service were a breeze."

If you train alone, you can simply time your breaks by estimating how long it would take a partner to match your reps. That’s what I do, and it works fine. In fact, Pavel says it’s better that way, because "your odds of burning out are lower." To maximize volume without overtraining, you should stop each ladder one or two reps short of your limit. In other words, if you can work up to 10 reps at the top of the ladder, it’s best to stop at about 8, and then begin at 1 again. The non-competitive approach allows you to stop at a preset number that suits your capacity, not that of your partner.

The beauty of the technique is that you get a break each time you return to the bottom rung, which allows you to do more total reps. If you tried to do repeated limit sets or used the pyramid approach (1,2,3,4,5, 6,7,8,9,10, 9,8,7,6,5...), for example, fatigue would build much faster and volume would be compromised. As Pavel says, "The ladder, on the other hand, enables the strong man to grease the groove of his chosen feat with extraordinary volume."

Mht. Straddle Planche Pushups er projektet desværre sat lidt på standby! :mad:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg læst de quotes en del gange, og jeg synes ikke de giver nogen entydig anvisning.  :raisebrow:

Hvis det basale ønske er at klemme så mange reps ud som muligt på kortest tid, så synes jeg stadig 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 1, 2, 1 giver mest mening.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er nu ret sikker på, at det er "min" måde som der menes. Det er i hvert fald sådan det ofte blive forklaret på DD... men der er jo "many ways to skin a cat" - princippet er vel det sammen?! Nogle gange laver jeg faktisk en blanding: 1,2,3,4,5 - 1,2,3,4,5 - 1,2,3,4, - 1,2,3. Det er især hvis jeg kan mærke, at den/de sidste rep er for tæt på failure!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share