Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Hej Dan

Du er sgu flittig både med din træning og med at få opdateret loggen.

Du har en god blanding af træning; løb, sprint, kettlebell og tung styrket. det holder! Jeg ved ikke om det er instinktivt fra din side eller hvad, men det minder lidt om Brett Jones's Mix-it up træning.

(Brett Jones Sr. RKC, Certified RED NAIL bender!)

anyway, godt nytår og husk at der er kettlebell workshop den 6/2-2005. læs mere på kettlebells.dk.

/Kenneth Jay, RKC

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Kenneth,

Altid rart med ros fra en mand, der ved hvad han taler om! Tja, lidt flittig er jeg vel, men det er sgu en livsstil! :blush:

Jeg er godt klar over, at jeg tit "sætter mig mellem for mange stole" - men jeg kan lide alle de forskellige ting jeg laver: Kettlebells, tung styrketræning, løb/sprint, kampsport oma. :devil:

I år '05 vil jeg prøve at planlægge min træning lidt bedre, og se om det giver (endnu) bedre resultater! (mere om det senere)

Jeg kender ikke SÅ meget til Brett Jones træning, men har da lige smugkigget i hans log. Den vil jeg følge nærmere! Ellers har Mike Johnson, RKC givet mig noget godt feedback. Vi har stort set samme mål - både trænings-/arbejdsmæssigt! (Han har også bokset men er nu skiftet over til BJJ, hvilket jeg også overvejer)

Ang. workshop kan du være helt sikker på at se mig næste år. Skal bl.a. lige ha tjekket teknik og nogle råd til at få mine tal op med 24'eren!

Ville være super cool at kunne og jeg skal nok presse på

Teddy, cool du altid lige holder øje med mig... jeg har skrevet lidt i din log!

Link to comment
Share on other sites

Lidt tanker om fremtidens træning. Sikkert ikke spændende for andre end undertegnede, men det er meget godt at have på skrift.

Som nævnt indeholder min træning en masse forskellige elementer: Styrke/styrke-udholdenhed, løb/sprint, kampsport/sport. Det betyder selvfølgelig, at jeg (så længe det forholder sig sådan) ikke udnytter mit potentiale i de enkelte discipliner 100 %

Som det er nu, kan jeg dog lide det på den måde, og jeg nyder at være i allround ”god form”.

Jeg vil tyvstjæle Brett Jones Sr. RKC’s ” Mix-it up træning”- terminologi!

Efter et par år med hvad jeg vil kalde ”vedligeholdelses-træning” har der i den seneste tid været en del fremskridt. Det hjælper også med en log og nye tiltag såsom Kettlebell træning. De gode takter - og det mentale overskud - håber jeg at kunne fastholde.

Jeg overvejer stadigvæk at begynde at lave nogle forskellige træningscyklusser, men fokus på enkelte elementer. Fx perioder af 3-6 uger. På den måde tror jeg, at jeg får bedre resultater, end nu hvor jeg bare roder det hele sammen.

Jeg vil ikke sætte mig nogen deciderede målsætninger, men nogle ting at træne efter kunne være:

- Bodyweight OH-press.

- 25-30 reps (BTB) snatch med 24 kg KB.

- 25-35 (super strict) BW-pullups/forbedre weighted pullups.

- Smide en smule oveni mit DL.

- Fortsætte den gode udvikling i boksning (eller afprøve Brazilian Jiu-Jitsu).

- Forbedre min løb/løbestil - fra 100 m til max 5 km. (over det bliver det FOR urealistisk).

- Blive bedre til at holde nogle træningspauser (restitution).

- Bestille og lukke CoC nr. 1

- Pistols med 16 kg. KB.

- Flere fællestræninger (enormt inspirerende) - især med andre MOL'ere.

- Måske arbejde på noget udstrækning/smidighedstræning?!?

- Bibeholde en forholdsvis lav BF% og måske endda igen prøve at få den langt ned (selvom det højest sandsynligt ikke bliver med samme muskelmasse som tidligere. Skal vi snakke om gener, er det måske det mine gener er bedst egnet til, men det er altså ikke et specifikt træningsmål!)

Nogle af målene er mere realistiske end andre, men jeg vil hellere skyde lidt for højt!

I morgen er hviledag og så går det løs…

Link to comment
Share on other sites

Lidt tanker om fremtidens træning. Sikkert ikke spændende for andre end undertegnede, men det er meget godt at have på skrift.

Som nævnt indeholder min træning en masse forskellige elementer: Styrke/styrke-udholdenhed, løb/sprint, kampsport/sport. Det betyder selvfølgelig, at jeg (så længe det forholder sig sådan) ikke udnytter mit potentiale i de enkelte discipliner 100 %

Som det er nu, kan jeg dog lide det på den måde, og jeg nyder at være i allround ”god form”.

Jeg vil tyvstjæle Brett Jones Sr. RKC’s ” Mix-it up træning”- terminologi!

Efter et par år med hvad jeg vil kalde ”vedligeholdelses-træning” har der i den seneste tid været en del fremskridt. Det hjælper også med en log og nye tiltag såsom Kettlebell træning. De gode takter - og det mentale overskud - håber jeg at kunne fastholde.

Jeg overvejer stadigvæk at begynde at lave nogle forskellige træningscyklusser, men fokus på enkelte elementer. Fx perioder af 3-6 uger. På den måde tror jeg, at jeg får bedre resultater, end nu hvor jeg bare roder det hele sammen.

Jeg vil ikke sætte mig nogen deciderede målsætninger, men nogle ting at træne efter kunne være:

- Bodyweight OH-press.

- 25-30 reps (BTB) snatch med 24 kg KB.

- 25-35 (super strict) BW-pullups/forbedre weighted pullups.

- Smide en smule oveni mit DL.

- Fortsætte den gode udvikling i boksning (eller afprøve Brazilian Jiu-Jitsu).

- Forbedre min løb/løbestil - fra 100 m til max 5 km. (over det bliver det FOR urealistisk).

- Blive bedre til at holde nogle træningspauser (restitution).

- Bestille og lukke CoC nr. 1

- Pistols med 16 kg. KB.

- Flere fællestræninger (enormt inspirerende) - især med andre MOL'ere.

- Måske arbejde på noget udstrækning/smidighedstræning?!?

- Bibeholde en forholdsvis lav BF% og måske endda igen prøve at få den langt ned (selvom det højest sandsynligt ikke bliver med samme muskelmasse som tidligere. Skal vi snakke om gener, er det måske det mine gener er bedst egnet til, men det er altså ikke et specifikt  træningsmål!)

Nogle af målene er mere realistiske end andre, men jeg vil hellere skyde lidt for højt!

I morgen er hviledag og så går det løs…

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Dan

Du skal have held og lykke med alle målene og syntes sgu det må være fedt med den dedikation du har, bare det var mig.

Jeg skal gøre hvad jeg kan for at få dig sparket i den rigtige retning og står gerne til rådighed og ligger evt sted til til fælestræning :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Formiddagstræning:

Pullups:

1x10

4x8

Dips:

1x15

3x12

Militarypress:

6x40

3x5x50

Hanging leg raises:

4x8

Jeg er svag i dips for reps :mad: DUMT at lave militarypress efter dem. De blev alt for hårde, og den sidste rep i hver sæt blev helt unødvendigt mere en slags pushpress!

Eftermiddagstræning:

2 arm swings:

16/1x20

Snatch:

16/1x15 h/v

24/3x8 h/v

Pistols:

1x8 h/v

3x5 h/v

Desværre ikke så meget energi i dag - utroligt jeg fik to forholdsvis gode træningespas! Ikke nok søvn + alt for mange tanker der svækker koncentrationen. "Selvfølgelig" er det kvinder og noget med "for mange heste" - you know! :unhappy:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Boksning:

1,5 time. :4boxing:

Pullups: 1,2,3,4,5,6

Chinups: 1,2,3,4,5,6,7,8

Hanging leg raises: 2x10

Gik rigtig godt! God energi og overraskende god teknik på trods af julepausen. Mentalt er det stadigvæk lidt noget crap...

Link to comment
Share on other sites

For satan da hvor du knokler...  :devil:      :blink:      :4thumbup: 

Det ligger sku næsten udover min fatteevne

<{POST_SNAPBACK}>

Tak, tak - det er fordi jeg er Da Brutal Machine (Tak, Flexi) :laugh:

Her var jeg så i gang med en længere forklaring, men den dropper jeg lige for i aften! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Pullups:

3x5x15

2x8

Dødløft:

2x10x70

3x5x120

Dips:

1x6x15

3x6x20

Dragon flags:

3x5

Bænkpres:

1x3x80

3x5x70 (med stop)

+ Lidt pinch-grip træning med 2x25 kg.

Bemærkninger:

- Pullups kørte ikke godt - sikkert fordi jeg lagde ud med den og, hverken var varm eller "in the groove".

- Dødløft fløj op!! :devil:

- Byttede military press ud med bænk, da jeg lavede en masse hand stand pushups til selvforsvar i morges. Kan godt mærke, at jeg næsten aldrig træner den!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Træning formiddag:

O-løb: 55 min.

Træning aften:

Boksning: 1,5 time.

Boksningen gik godt i dag. Fik sparret nogle gode 3 min. omgange med nogenlunde teknik og kondition. Armene/kroppen var en smule tung, men det er svært at undgå med styrketræningen.

Jeg er begyndt at spise UDO'S CHOICE igen. Sidste kunne jeg ikke rigtig mærke nogen ændring, men nu synes jeg virkelig, det har haft en positiv effekt!! :4thumbup:

Ligeledes har jeg sat mit indtag af grøntsager op fra 0,5 kg. til 1+kg om dagen...er i øvrigt oppe på en 6-8 måltider om dagen!!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Militarypress:

1x5x40

5x5x50

Pullups:

5x10

Pistols:

3x5x5 h/v

3x3x10 h/v PR

BO-Rows:

1x6x50

3x5x70

- 10 min udstrækning.

Lækker træning i dag!! Kørte MP og pullups mellem hinanden og fik nogle gode pauser da jeg bl.a. spottede en af styrkeløfterne. Pullups kørte rigtig godt - tror snart jeg vil lave "rep-max" test!

Og så kom der lige en PR i pistols. Måske på en lidt billig baggrund, da jeg aldrig før har kørt med mere end de 5 kg, som jeg mest bruger til balancen :wink: Anyways, de var overraskende lette, og der var flere reps i banken. Tror faktisk allerede, jeg kan nå en af målsætningerne for '05 - pistols med 16 kg kb! teknikken var også fin. Mistede kun balancen en enkelt gang.. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

TAK, skal I ha' drenge!

Jeg tror faktisk, jeg kan få ret fornuftige resultater med pistols. Da jeg trænede målrettet squat, blev jeg også forholdsvis stærk i den. Desværre hænger det ikke super godt sammen med alt den cardio!

Flexi, mht. kosten kan nok ikke sige, jeg ikke har holdt den stabil før. Jeg er nok liiiiidt fanatisk på det område :blush: og selv når jeg i perioder ikke selv synes den er 100% i orden, er den nok langt over gennemsnittet. De fleste synes jo, det er en smule i overkanten med bl.a. 1 kg grøntsager og 5-6 stykker frugt om dagen :4mewantfood: :laugh:

Men den har da kørt exceptionelt godt den sidste uge, og hvis stilen fortsætter smitter det måske af på træningen.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Når man nu går så hårdt til den med F&G som du gør - hvad er det så præcist, som du voldindtager? Vil man have det fulde udbytte af en diæt med ekstremt meget F&G er det en tommelfingerregel, at farverne skal være så varierende som muligt. Sagt på en anden måde nytter det ikke meget at æde 1 kg agurker og 6 Granny Smith om dagen! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Når man nu går så hårdt til den med F&G som du gør - hvad er det så præcist, som du voldindtager? Vil man have det fulde udbytte af en diæt med ekstremt meget F&G er det en tommelfingerregel, at farverne skal være så varierende som muligt. Sagt på en anden måde nytter det ikke meget at æde 1 kg agurker og 6 Granny Smith om dagen! :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

CoqRouge, fedt at du kigger med i loggen! :smile: Mit indtag af F&G ER meget varieret. Som regel spiser jeg diverse grønsagsblandinger - jeg vælger dem af god kvalitet/smag. Fx wok-mix, rodfrugtblandinger, broccoli/peberfrugt mm.

Nogle gange blander jeg dem op med ekstra friske grønsager og andre gange spiser jeg dem, bare som de er!

Mht. frugt er det også meget blandet. Mest æbler, pærer, bananer (efter træning) og appelsiner. Ellers elsker jeg at købe en kæmpe ananas eller et kg vindruer og så bare æde det hele på en gang! Føtex har KLART de bedste ananas og vindruer :wink: skarpt efterfulgt af enkelte af de etniske grønthandlere!

I øvrigt spiser jeg ikke alt det for at være ultra sund, men simpelthen fordi jeg godt kan lide det!!

Måske du har nogle gode råd/erfaringer??

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Boksning:

1,5 time. :4boxing:

Pullups:

1,2,3,4,5

1,2,3,4,5

1,2,3,4,5,6

- Og så en tur i sauna :4thumbup:

Var lidt længe om at komme i omdrejninger, men det det blev faktisk en ret god træning! Mine arme var lidt tunge efter militarypress i går, men sådan er det jo..

Link to comment
Share on other sites

Jack Dempsey avatar?  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Yep! Han var sgu vild nok :devil:

Min far har i øvrigt lige bestilt CoC nr. 1+2 fra ironmind.com :4thumbup: Vi har længe talt om, at vi skulle bestille dem og battle mod hinanden. Det bliver nice! Desværre er jeg lidt bagud på traineren, men det er godt for motivationen!!

Link to comment
Share on other sites

Hey Dbm....

Hvad blev det til med de dips :bigsmile: ... jeg har senest taget 6 @ +60kg, og forventer snarligt at se dig banke noget lignende af :nissegrin:

- Og hvad med træningsmusikken... det skrev du jo noget om du ville til at skrive på :bigsmile: ...skal jo lige høre om du lytter til noget respektabelt musik :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share