Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Ja, Tabata er rigtigt "sjovt". Jeg er gået ovet til at køre 5 reps i dobbelte snatches per ½ minut. Det giver ca 15 sekunders arbejde og 15 sekunders hvile. Det gør det lidt mere udholdeligt.

Ren Tabatatræning kunne jeg ikke klare over længere peioder.

Det andet er et fair alternativ. Jeg er stadig godt gennemarbejdet efter de 4.45 minutter sådan 10 sæt tager.

<{POST_SNAPBACK}>

Lyder sgu også mere end hårdt nok. KB snatches er IKKE for børn!! :devil: Jeg tror også selv, at jeg skal prøve med snatches snart. Det var selvfølgelig hårdt i dag, meeen tror bestemt jeg kan presse mig selv lidt mere! :cooldance: Nu har jeg i hvert fald prøvet dem og har noget at arbejde ud fra...

<{POST_SNAPBACK}>

Næh, og dobbelte KB snatches er SLET ikke. Dem MÅ du altså prøve snart også. De er endnu federe. Og så smadrer de ikke hænderne så meget, da men i sagens natur ikke har gang i så tunge vægte (per hånd) og heller ikke tager så mange reps.

Men følelsen af at mestre dem, er nok den største fornøjelse jeg har haft af nogen øvelse :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, det kræver jo lige, at jeg får købt endnu en KB. Har kun en 16 og 24 kg. Men det er sgu tillokkende at få fat i en ekstra! Havde du svært ved at fange teknikken i de dobbelte snatches??

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Dødløft:

2x10x70

1x5x100

3x3x130

Chinups:

1x15

8x3x20

Bænkpres:

2x70

3x5x80

Dips:

3x15

Mine quads var ret stegte efter pistols og tabata! :devil: Så ingen bentræning i dag.

Stadig utilfreds med mine pull-/chinups!! :mad: Fatter ikke hvad der går galt. Jeg er bange for jeg har taget unødvendigt muskelmasse på! En god indikator er, at bænk er overraskende let (selvom jeg ikke normalt træner den!) og jeg ikke får de ønskede fremskridt i pull-/chinups. Jeg skifter meget snart over til en periode med KUN KB-træning+pull-/chinups, dips og pistols! Det bliver godt.. :4thumbup: Trænger også til lidt forandring.

I øvrigt har jeg den seneste tid haft vilde fantasier om at sætte et reb op et sted. Kunne være cool at kravle op og ned af det! Ved desværrre ikke lige hvor det skulle være.... har talt lidt med min boksetræner om det, men det har sikkert lange udsigter!

Link to comment
Share on other sites

Boksetræning:

1,5 time

Pullups:

1,2,3,4,5,6 - 1,2,3,4,5,6 - 1,2,3,4,5

Så kom jeg langt om længe til boksning igen. Bare små 10 dage væk fra ringen gør, at jeg føler mig som en flodhest. Min teknik og boksemæssige form var længe om at komme i omdrejninger!! Det lykkedes mig også at vade direkte ind i et højre kryds :mad:

I øvrigt synes jeg ikke helt motivationen til boksning er så høj i øjeblikket. Synes ikke rigtig jeg får nok ud af det og lærer nok!

Overvejer at snuse til lidt andre ting... er blevete ret hooked på noget BJJ/judo agtigt. Det er sgu sjovt at rykke folk rundt i låse! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres er blevet let og du har gainet ekstra muskelmasse..........

Selvom du går efter relativ styrke, vil der så ikke være noget at hente der ved lidt ekstra muskelmasse, for du er da ikke så stor at det hæmmer i styrketræningssammenhæng endnu? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Han er stadig kun en pind som os andre Simon :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres er blevet let og du har gainet ekstra muskelmasse..........

Selvom du går efter relativ styrke, vil der så ikke være noget at hente der ved lidt ekstra muskelmasse, for du er da ikke så stor at det hæmmer i styrketræningssammenhæng endnu? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Han er stadig kun en pind som os andre Simon :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Simon, du har helt ret! Problemet er ikke, at det hæmmer i styrkemæssig sammenhæng, men det gør det altså hurtigt i andre ting :dry:

Teddy, jeg vil nu ikke kalde mig en pind :wink: meeeen vi er jo nogen som vælger det, og nogen som bare ER det! :laugh:

Jhax, :4thumbup:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Jeg er ca. 177 og vejer vel... pyhaaaa - har været lidt bange for vægten på den seneste... måske ca. 75-77 kg! (fedt% dog stadig under 10) Der er et billede af min pindearm lidt tilbage i loggen :laugh:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning feat. Jhax:

Pullups:

1x12

2x10

2x8

Pistols:

5x5x5 kg.

One arm pushups:

3x5 h/v

(længe siden jeg har kørt dem!)

Hanging leg raises:

3x10

Dips:

1x15

3x5x20

Var ikke lige i workout-mode inden træning, men det var supercool at teame up med "Jhax da monster" igen...

Det blev til en del kæbe, så der var masser af pauser mellem sæt og øvelser! :wink:

Bagefter bød Jhax på både shake, lækker kylling og pastasalat :bowdown: ... Vi fik også leget frisør, og nu er jeg MEGET korthåret igen :w00t:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Løbetræning:

40 min. - inkl 5x110 meter bakkesprint! :devil:

Pistols:

3x5 h/v

(FUCK, de kørte dårligt på venstre ben i dag)

One arm pushups:

3x5 h/v

(strict form)

Jeg vågnede med ondt i nakken, så jeg droppede (for anden gang i denne uge :dry: ) boksning! Da jeg havde fået god aftensmad hos Jhax, samt en KÆMPE gang natmad, besluttede jeg mig for et lille forsøg. Løbetræning på "tom" mave" - Normalt er jeg meget imod den slags, men nu kunne jeg jo lige prøve lidt empiri! Egentlig kunne jeg ikke mærke den store forskel. Jeg synes måske, jeg var lidt længere end normalt om at komme i omdrejninger.

At jeg var ved at knække mig efter bakkesprint, var vist bare fordi det var hårdt!! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Løbetræning:

40 min. - inkl 5x110 meter bakkesprint!  :devil:

... Da jeg havde fået god aftensmad hos Jhax, samt en KÆMPE gang natmad...

<{POST_SNAPBACK}>

Yikes :blink: Det lyder dejligt hårdt, på en ubehagelig måde :wink:

mmm... natmad :blush: - jeg har selv fået for vane at vågne midt om natten, med den vildeste sult. to dage i træk nu. vi må have fået for små portioner igår :raisebrow::wink:

Link to comment
Share on other sites

Løbetræning:

40 min. - inkl 5x110 meter bakkesprint!  :devil:

... Da jeg havde fået god aftensmad hos Jhax, samt en KÆMPE gang natmad...

<{POST_SNAPBACK}>

Yikes :blink: Det lyder dejligt hårdt, på en ubehagelig måde :wink:

mmm... natmad :blush: - jeg har selv fået for vane at vågne midt om natten, med den vildeste sult. to dage i træk nu. vi må have fået for små portioner igår :raisebrow::wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det var det også!! Især fordi mine ben var godt brugte efter pistols i går.. :devil:

Natmad er godt!! Tror nu ikke det var fordi jeg spiste for lidt i går, (selvom man altid kan spise mere - mæt er noget kvinder bliver) men skulle jo proppe noget i hovedet mens jeg læste på MOL! :4mewantfood: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Løbetræning på "tom" mave" - Normalt er jeg meget imod den slags, men nu kunne jeg jo lige prøve lidt empiri! Egentlig kunne jeg ikke mærke den store forskel. Jeg synes måske, jeg var lidt længere end normalt om at komme i omdrejninger.

At jeg var ved at knække mig efter bakkesprint, var vist bare fordi det var hårdt!!  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

AAaarhahahaha- DET, kender jeg Aaaalt for godt... kroppen, laver "numre" med én, så man tror man skal kaste op... gawd dayum hell sprints :laugh:

tog lidt tid, at læse hele loggen igennem... men, cool med endnu en fight-freak her på boardet!!

Go weekend dér - fra en n00b på mol - L@rs

Link to comment
Share on other sites

Formiddagstræning:

Forhindringsbane + diverse kropsvægtsøvelser ca. 1 time.

Aftentræning:

2 arm swings:

16/2x20, 24/2x10

Snatch:

16/1x15 h/v

Hindusquats:

2x30

Pistols:

3x5 h/v

Military press:

24/1x6 h/v

24/2x5 h/v

CoC:

Nr 1 - 3x10+5 v & 3x15 h

Nr 2 - 2x5 h/v forced reps

- Havde planlagt lidt mere i dag, men der var ikke SÅ meget energi, da jeg først kom i sving! Det er nok også klogt ikke at gå for hårdt til den, da det er lidt tid siden mine kettlebells har været rigtigt i action.

Pistols er begyndt at irritere mig... min teknik er blevet markant dårligere!! :mad:

Lars B, velkommen til loggen. Fedt du læser med :smile: Så kan du jo altid smide lidt tips til en "fight-rookie"!!

Edit: Ups, glemte lige kg. angivelse på MP :tongue:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Træning:

1,5 times selvforsvar. Mest teknik, men også en smule "live" :w00t: Har i et stykke tid haft lidt ømhed i nakken, og det blev bestemt ikke bedre, da jeg landede uheldigt, så resten af dagens program er aflyst! :mad:

Link to comment
Share on other sites

Lidt aften træning med CoC's

Nr.1: 25 reps h/v

Nr.2: 3x5 forced h/v

- Ved ik lige hvad der sker :blink: Første gang jeg prøvede nr. 1, fik jeg 5-6 hårde reps. Så lagde jeg dem på hylden (udover lidt sporadiske forced reps med 2'eren) og efter et par uger laver jeg 25 reps. Kunne nok også ha' lavet flere med højre hånd! Har vist været godt overtrænet i grebet! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Lidt aften træning med CoC's

Nr.1: 25 reps h/v

Nr.2: 3x5 forced h/v

- Ved ik lige hvad der sker  :blink: Første gang jeg prøvede nr. 1, fik jeg 5-6 hårde reps. Så lagde jeg dem på hylden (udover lidt sporadiske forced reps med 2'eren) og efter et par uger laver jeg 25 reps. Kunne nok også ha' lavet flere med højre hånd! Har vist været godt overtrænet i grebet!  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Ser sgu rigtig godt ud med de coc, du skal nok blive en hård strisser :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lidt aften træning med CoC's

Nr.1: 25 reps h/v

Nr.2: 3x5 forced h/v

- Ved ik lige hvad der sker  :blink: Første gang jeg prøvede nr. 1, fik jeg 5-6 hårde reps. Så lagde jeg dem på hylden (udover lidt sporadiske forced reps med 2'eren) og efter et par uger laver jeg 25 reps. Kunne nok også ha' lavet flere med højre hånd! Har vist været godt overtrænet i grebet!  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Ser sgu rigtig godt ud med de coc, du skal nok blive en hård strisser :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Ups, og så lige en pinlig tilføjelse.. de 25 reps var kun med traineren! :blush:

Havde sgu fået byttet mine egne ud med min fars! Anyway, stadig ok forbedring!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share