Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Dagens træning:

Selvforsvar/judo: 1,5 time.

Efter boksetræning i går, sov jeg lidt uroligt i nat. Slet ikke som, når man overtræner, men virkede bare sådan "uro" i kroppen. Har været en smule træt hele dagen, så det blev en rolig dag. Dropper også den planlagte NW træning her til aften.

På et tidspunkt skal jeg nok til at se mig om efter en uge på lidt lavere blus - hvilket jeg lige må få planlagt. Jeg er lidt i tvivl om jeg skal tage en uge hvor det hele er på lavt blus, eller om jeg skal skifte mellem styrke og cardio? Råd og/eller erfaringer er velkommen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning:

Løb:

Ca. 50 min. - inkl. 3 km i højt tempo og 5 gange bakkesprints.

- Kan mærke forbedring i min løbeform. :4thumbup:

Aftentræning:

Boksning:

1,5 time

Pullups:

1,2,3,4,5,6,7 - 1,2,3,4,5 - 1,2,3,4,5

Link to comment
Share on other sites

Boksning:

1,5 time

hvordan gør du det? Tager du ned på smugkrogen og kalder alle rockerne for bøsserøve? :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Øh, nej ikke helt - men det var da en mulighed??? :tongue:

(Hvordan jeg gør det?!?)

Link to comment
Share on other sites

På et tidspunkt skal jeg nok til at se mig om efter en uge på lidt lavere blus - hvilket jeg lige må få planlagt. Jeg er lidt i tvivl om jeg skal tage en uge hvor det hele er på lavt blus, eller om jeg skal skifte mellem styrke og cardio? Råd og/eller erfaringer er velkommen  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Der er jo flere meningsfyldte måder at gøre det på.

En måde er cykle mellem perioder, hvor man giver topprioritet til hhv. styrke, cardio og kampsport. Der ligger så vidt jeg husker en artikel om denne tilgang på Dragondoor.com (kunne dog ikke lige grave den frem). Men typisk vil man jo det hele på en gang :smile:

Med udgangspunkt i den artikel du lige har postet, kunne man også forestille forskudte styrke- og cardio-cykler. Dvs. cykler af følgende form:

Uge 1: Styrke_lav, Cardio_medium

Uge 2: Styrke_medium, Cardio_hård

Uge 3: Styrke_høj, Cardio_backoff

Uge 4: Styrke_backoff, Cardio_lav

Hvor lav, medium, høj henviser til hvilken progressionscyklus man end måtte benytte.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Military press:

3x5x40

2x5x50

Pullups:

5x5x15

Dips:

4x15

Hanging leg raises:

4x8

Lidt forced reps med CoC nr 2. Fik 1 & 2'eren i dag :4thumbup:

- Det blev ikke til så meget i dag. Der var ikke så meget energi, og der blev vist også snakket lidt for meget! Pullups var lidt tunge - kan godt mærke, at det er et stykke tid siden jeg har trænet med ekstra vægt!

StorPipfugl-> Det er også noget i den stil jeg selv har tænkt på. Overvejer dog om det ville være bedre med en hel uge hvor alting er på lavt blus...

Fandt lige mit gamle digi-cam... et styks ikke-pumpet-semi-flexed-funktionel-kettlebell-allround-boksning-cardio-boy-arm :laugh:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Brugbare billeder ... og det er?? Et butt-pic måske?? :laugh: Ej, jeg træner jo på ingen måde for det kosmetiske, så der bliver nok ik' noget stort billede-show!

Mit billede må stå til skræk og advarsel for diskopumperne - så små pipes får man, hvis man ikke træner biceps i flere år :w00t:

Edit: Jhax... er jeg også bagud, hvis vi korrigerer for kropsvægten?? :tongue:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Boksning:

1,5 time.

Pullups:

12

10

10

Massage:

1,5 time.

Det blev ikke til så meget i dag. Jeg var ret træt og overvejede at droppe dagens træning, men tog alligevel afsted og fik da lavet lidt! Tror snart, jeg skal ha' et par dage (måske en uge) på lavt blus. Det er læææænge side! I morgen er det i hvert fald hvile dag, og så må jeg lige vurdere om kroppen kan vente til efter torsdag med få et par fridage!

Link to comment
Share on other sites

Formiddag:

Let cardio løb/sjip plus diverse kropsvægtsøvelser.

Var ret træt bagefter, men efter jeg tæmmede en masse grøntsager, kylling og rugbrød + 1 liter pepsi max, var jeg (nogenlunde) klar til rykke rundt i nogle vægte!

Aften:

Dødøft:

2x10x70

1x5x100

3x5x120

Military press:

2x5x40

1x1x60+1 miss :mad:

3x5x40

Chinups:

5x4x20

Dips:

3x20

Dragon flags:

1x8

2x6

Lidt dårlig træning. Fatter ikke jeg missede 2. rep på 60 kg. MP! Mellem jul og nytår fløj de op! Jeg tror det er fordi jeg ikke har trænet så meget med KB på det seneste. De rykker altså virkelig ved skulder-styrken! :devil: Nå, det kan jo, forhåbentlig, kun blive bedre!

Var heller ikke helt tilfreds med chinups, men der er forklaringen nok, at jeg længe har haft fokus på pullups og mest med kropsvægt!

Jeg træner også til lidt ekstra hvile så fredag, lørdag og søndag bliver hviledage. Muligvis med nogle lange 60+ min. gåture, da min erfaring siger mig, at mit kcal. indtag går lidt amok på hviledage :4mewantfood:

Ved ikke lige hvor meget jeg laver indtil da.. det bliver nok dagsformen, som bestemmer det!

Link to comment
Share on other sites

Jeg varmede op til boksning i dag, men fandt hurtigt ud af, at det nok bedre med en hviledag. Jeg havde næsten lige spist og havde frosset hele dagen - generelt bare rigtig uoplagt.

Normalt havde jeg nok bare taget hovedet under armen og trænet videre, men et af mine mål for '05 er at være bedre til at restituere. De sidste ca. 50 dage har jeg haft omkring 10 hviledage, og mange af dem har jeg haft to træningspas.... så det er nok også på tide!

Der bliver lidt let træning i morgen samt løb torsdag og så skal der holdes lang weekend! (Så håber jeg bare, at jeg kan holde mig i ro!)

Link to comment
Share on other sites

Jeg varmede op til boksning i dag, men fandt hurtigt ud af, at det nok bedre med en hviledag. Jeg havde næsten lige spist og havde frosset hele dagen - generelt bare rigtig uoplagt.

Normalt havde jeg nok bare taget hovedet under armen og trænet videre, men et af mine mål for '05 er at være bedre til at restituere. De sidste ca. 50 dage har jeg haft omkring 10 hviledage, og mange af dem har jeg haft to træningspas.... så det er nok også på tide!

Der bliver lidt let træning i morgen samt løb torsdag og så skal der holdes lang weekend! (Så håber jeg bare, at jeg kan holde mig i ro!)

<{POST_SNAPBACK}>

Nedtur! Vi er næsten i samme båd :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

1,5 time med diverse kast, greb og låse (mest teknik)

1 stk godt cuttet arm dér!!

Har du ikke flere billeder, du vil være bekendt at lægge på?

Hmm, ikke umiddelbart... kan da godt fixe nogen, men ved ikke hvor interessant det er, når jeg ikke træner for udseende - træner jo ikke engang biceps :laugh:

Jhax :wink:

Link to comment
Share on other sites

Løbetræning:

Ca. 25 min i jævnt tempo inkl. nogle intervaller.

Nu er planen så at holde en forlænget "restitutions-weekend" - så må vi se om jeg kan holde mig i ro! :cooldance:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Sådan noget deload/restitutions-halløj er jo det rene selvpineri!! :crybaby:

I øvrigt slår det aldrig fejl - som tidligere nævnt i min log er min appetitregulering helt umulig på hviledage! Jeg bliver simpelthen SÅ sulten og æder nærmest alt. Godt, at man har sunde madvaner. :4mewantfood: Nå, om ikke andet er depoterne i hvert fald fyldt op igen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Føler med dig :4pizza: Er selv igang med SD i en hel uge nu og skal ikke ramme vægtene igen før mandag :sneaky2:

<{POST_SNAPBACK}>

Så kan vi klynke sammen...

Kunne ikke holde mig helt i ro, så jeg snuppede lige en lang gåtur (ca. 60 min) med hundene. De er lidt seje... nu spiser de hundemad med tun. Et perfekt hunde-post-workout-meal! :4thumbup:

post-67-1107016145_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Så var det igang igen. Bliver spændende at se om 3 dages pause, var nok!? Lagde lidt let ud.

Dagens træning:

Pistols:

4x6

- Nok den øvelse, hvor det er MEST "use it or loose it".. ik særlig god teknik eller styrke i dag!

Pullups:

1x15

1x12

Militarypress:

4x6x40

Pullups:

2x12

Dødløft:

1x90

4x100

Dips:

4x6x20

Dragon flags:

3x8

Sluttede af med lidt forced reps på CoC nr 2.. Mangler sgu et godt stykke. Skal arbejde meget mere på 1'eren!

Jeg er meget utilfreds med mine pullups. De første 15 var alt for hårde, og gav et psycho pump i biceps. Jeg glemte fokus på min teknik og det blev noget CRAP! :mad:

Link to comment
Share on other sites

Sådan en lorte dag skal man lede længe efter!! :mad: Startede med, at jeg kom for sent ud af døren, og derefter var resten af dagen bare stresset, og jeg var klodset!! Troede så, at jeg skulle koble af med en god gang boksetræning, (første gang i en uge) men så havde jeg selvfølgelig glemt mine sko. Great!! Så måtte jeg tage hjem igen...

Nå, træning er den eneste medicin mod den slags, så jeg tog hjem og fandt løbeskoene frem.

Løb: 21.46 min. (puls snit: 160)

Tabata KB-swings:

(16 kg)

17

15

15

12

15

15

14

14

Det var "sjovt" at prøve! Havde i forvejen lidt doms i mine ben efter pistols i går.. det bliver sikkert værre i morgen! :w00t:

I starten forsøgte jeg at skrive mine reps ned, men det droppede jeg allerede efter 2. sæt!! :tongue:

Swiss ball crunches:

3x20

Link to comment
Share on other sites

Ja, Tabata er rigtigt "sjovt". Jeg er gået ovet til at køre 5 reps i dobbelte snatches per ½ minut. Det giver ca 15 sekunders arbejde og 15 sekunders hvile. Det gør det lidt mere udholdeligt.

Ren Tabatatræning kunne jeg ikke klare over længere peioder.

Det andet er et fair alternativ. Jeg er stadig godt gennemarbejdet efter de 4.45 minutter sådan 10 sæt tager.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Tabata er rigtigt "sjovt". Jeg er gået ovet til at køre 5 reps i dobbelte snatches per ½ minut. Det giver ca 15 sekunders arbejde og 15 sekunders hvile. Det gør det lidt mere udholdeligt.

Ren Tabatatræning kunne jeg ikke klare over længere peioder.

Det andet er et fair alternativ. Jeg er stadig godt gennemarbejdet efter de 4.45 minutter sådan 10 sæt tager.

<{POST_SNAPBACK}>

Lyder sgu også mere end hårdt nok. KB snatches er IKKE for børn!! :devil: Jeg tror også selv, at jeg skal prøve med snatches snart. Det var selvfølgelig hårdt i dag, meeen tror bestemt jeg kan presse mig selv lidt mere! :cooldance: Nu har jeg i hvert fald prøvet dem og har noget at arbejde ud fra...

Link to comment
Share on other sites

Ja, Tabata er rigtigt "sjovt". Jeg er gået ovet til at køre 5 reps i dobbelte snatches per ½ minut. Det giver ca 15 sekunders arbejde og 15 sekunders hvile. Det gør det lidt mere udholdeligt.

Ren Tabatatræning kunne jeg ikke klare over længere peioder.

Det andet er et fair alternativ. Jeg er stadig godt gennemarbejdet efter de 4.45 minutter sådan 10 sæt tager.

<{POST_SNAPBACK}>

Lyder sgu også mere end hårdt nok. KB snatches er IKKE for børn!! :devil: Jeg tror også selv, at jeg skal prøve med snatches snart. Det var selvfølgelig hårdt i dag, meeen tror bestemt jeg kan presse mig selv lidt mere! :cooldance: Nu har jeg i hvert fald prøvet dem og har noget at arbejde ud fra...

<{POST_SNAPBACK}>

Næh, og dobbelte KB snatches er SLET ikke. Dem MÅ du altså prøve snart også. De er endnu federe. Og så smadrer de ikke hænderne så meget, da men i sagens natur ikke har gang i så tunge vægte (per hånd) og heller ikke tager så mange reps.

Men følelsen af at mestre dem, er nok den største fornøjelse jeg har haft af nogen øvelse :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share