Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Dagens kettlebell træning:

Turkish get ups:

3x5 x 24kg

Military press:

5x5 x 32kg

Renegade Rows:

5x10 x 2x24kg

God hurtig omgang! Har haft DOMS fra helved i mine ben pga. pistols, og var lidt træft efter julefrokost i går, så lækkert at få lavet lidt. Rigtige gode military press.... kan godt mærke (og se) effekten fra en uges kreatin.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Mine DOMS er mere fra helvede end dine DOMS :tongue::tongue::tongue:

Satme nogle lede MP. Det må næsten være halv kropvægt eller hvad? :w00t:

Hvordan er din KB-træning for øvrigt struktureret, hvis den er det?

Ha ha, ja pistols giver nogle onde DOMS. Og det er ikke fordi jeg har sløset med bentræningen - har lavet frontsquat mm. Konklusionen må være at pistols rules! :devil:

MP kører meget godt! Det viser bare at 'strength is a skill' ... jeg havde sgu lidt problemer med at presse 32'eren i starten. Kan dog ikke prale af, at det halv kropsvægt. For en uges tid vejede jeg vistnok 77-78 kg, så jeg mangler lidt endnu!

Min KB træning er struktureret efter 'DBM Mix-it-up principperne' :tongue: Har aldrig rigtig kørt noget fast, men som med almindelig vægttræning går jeg efter at ramme hele kroppen. Har dog nogle forskellige rutiner som jeg holder mig til. Og så forsøger jeg at holde grind-øvelser i starten af træningen og slutte af med de balistiske. Nogle gange kører jeg måske en periode med fokus på snatch e.lign.... men ikke noget fast. Selvom det sikkert ville være en god idé!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 time

- Guard game: Armbar, triangle choke og oma plata. Fed træning med noget af det jeg mangler: 'Flow' mellem forskellige positioner.

Måtte droppe den planlagte MMA. Mine batterier er rigtige flade for tiden pga. lange arbejdsdage og skodvejr mm.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Kroppen er ikke helt på toppen, men tog en let omgang træning:

Dødløft:

15x1 x 110kg

Pullups:

1x18 x BW

1x15 x BW

1x10 x BW

Bænkpres:

5x5 x 80kg

Janda situps:

3x10 x BW

Højre albue valgte at følge resten af kroppen, så den brokker sig igen. Blev helt galt efter pullups, og jeg måtte droppe one arm pushups til fordel for bænk :dry: I øvrigt virker det som om, jeg har sat min 'konservative 1RM' lidt for lavt i min singles cycle. Holder nok et par dages træningsfri for lige at recharge!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

KB Clean&Jerk:

10x5 x 2x24kg

KB Military press:

5x5 x 2x24kg

KB Rows:

5x10 x 2x24kg

Sluttede af med:

A) Boksning på sandsæk: 3x3 min

B) Burpees med sprawl: 3x20

Kroppen har haft godt af et par dages hvile. Sluttede desværre af med at banke min albue ind i væggen, da jeg kørte sandsæk. Der er ik' så meget plads. Jeg varmede iøvrigt op med at skubbe bilen et par gange op og ned ad gaden. Jeg skal vist finde en bakke før det er rigtig effektivt, men ellers fed øvelse!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 2 timer

- Double leg takedowns & en masse sparring. God træning hvor jeg fik rettet et par småfejl. Kørte dog ikke så godt under de ca 40 min. sparring, men fik da givet den ok gas.

Link to comment
Share on other sites

Jeg varmede iøvrigt op med at skubbe bilen et par gange op og ned ad gaden. Jeg skal vist finde en bakke før det er rigtig effektivt, men ellers fed øvelse!

Ha ha, hvor fedt! :devil:

Jeg synes ellers ikke det er helt let at skubbe sådan en bil i gang (afhænger self af, hvad det er for en) :bigsmile:

Det må også give nogle gode blikke fra naboerne og måske et par opfordringer til at investere i en ny (tungere? :tongue: ) bil.

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Ha ha, hvor fedt! :devil:

Jeg synes ellers ikke det er helt let at skubbe sådan en bil i gang (afhænger self af, hvad det er for en) :bigsmile:

Det må også give nogle gode blikke fra naboerne og måske et par opfordringer til at investere i en ny (tungere? :tongue: ) bil.

Det er bare en almindelig 'lille' bil. Det er let nok, når den kommer i gang - derfor skal det nok være op ad bakke, eller man skal ha' en (sadistisk) medhjælper, som sidder og trykker på bremsen! :laugh: Men hvis der er nogen som vil sponsorerer en 4-hjulstrækker, skal de være velkommen! :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 time.

Lidt 5-steps armbar og lidt andet lir. Ikke så meget sparring, men det gik rigtig godt de par runder det blev til.

MMA: 1 time.

- Slag, spark og nedtagninger. Droppede de sidste 30 min. for at pleje albuen.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Var ude og hjælpe en buddy, som er styrkeløfter igang med kettlebells. Han var total vild med dem.... og man kan åbenbart godt blive træt af en 'lille' 16kg KB selvom man løfter 170 kg raw i bænk :wink:

Fik også lavet lidt selv:

KB Swings: 5x20 x 24kg

KB Snatch: 3x10 x 24kg

Pullups: 5x10 x BW

Turkish get ups: 3x5 x 24kg

Ok lille omgang med overskud. Kan godt mærke, at jeg ikke skal presse albuen alt for meget.

Guarden: Det er en international sammensværgelse.... nu passede de skruer FANDME ikke alligevel. Jeg skal ha' fat i nogle andre. Men operation klatrebjælke skal nok blive gennemført. GRRRR....

Link to comment
Share on other sites

Hej DBM,

Jeg er begyndt at kigge lidt efter logger med en dinosaur-tilgang til træningen. Din træninge ser spændende ud. Som jeg skrev i Guardens log, så træner jeg med sandsæk udover min shoot-træning. Dog leder jeg efter nogle inspirationssider på nettet med gode øvelser, måske kan du anbefale nogen?

Hilsen

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Velkommen i loggen, Hr. K :xmas:

Jeg er da leveringsdygtig i lidt links. Måske kender du dem?

Josh Henkins side om sandsæk træning

Scrappers træning med kropsvægt

Beast skills

Old School training - artikel fra T-nation

Rossboxing.com - en masse gode artikler og video til inspiration

Dragondoor.com - gode artikler og godt forum. (ikke kun kettlebells)

Undergroundstrengthcoach.com - kræver desværre medlemskab

Dieselcrew.com - diverse.

Crossfit.com

Artikel af Coach Sommer om træning med kropsvægt.

Der er i hvert fald lidt at begynde med. du må sige til, hvis du ellers har spørgsmål. Jeg har jo været lidt 'rundt om blokken' med sandsæk, kettlebell, kropsvægt mm. -træning :cool:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Fik trænet lidt med Guarden i dag, men albuen var SLET ikke i topform! :annoyed: Fik lavet lidt pullups og dips i ringe. Albuen gad slet ikke være med til at klatre i reb. Håber sgu ikke civilisationen bryder sammen de næste par dage......

Link to comment
Share on other sites

Velkommen i loggen, Hr. K :xmas:

Jeg er da leveringsdygtig i lidt links. Måske kender du dem?

Josh Henkins side om sandsæk træning

Scrappers træning med kropsvægt

Beast skills

Old School training - artikel fra T-nation

Rossboxing.com - en masse gode artikler og video til inspiration

Dragondoor.com - gode artikler og godt forum. (ikke kun kettlebells)

Undergroundstrengthcoach.com - kræver desværre medlemskab

Dieselcrew.com - diverse.

Crossfit.com

Artikel af Coach Sommer om træning med kropsvægt.

Der er i hvert fald lidt at begynde med. du må sige til, hvis du ellers har spørgsmål. Jeg har jo været lidt 'rundt om blokken' med sandsæk, kettlebell, kropsvægt mm. -træning :cool:

Det var fandme lidt af en guldgrube, du kom med der, Du Brune Melpose.. :devil: :4thumbup: :tongue4: Dem skal vi lige have tjekket efter og bookmarked et par stykker af. hehe.. :xmas:

Ps. sgu træls med albuen.. Håber da snart at det bliver bedre! Ikke noget mere belastende, end når man er total tændt men ens træning bliver begrænset af skader.. :annoyed:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Var for 2. gang i denne uge ude og sætte en ven igang med kettlebells. Lavede dog ik' selv noget pga. albuen. Bagefter skulle der alligevel brændes lidt energi af

Løb: 26:07 min.

- bare en stille og rolig tur i aftenregnen.

Janda sit ups: 3x10 x BW

Francisovic: Ja, det er lidt noget lort med albuen. Jeg synes det er lidt tid side, at formen har været 100 % toptunet... når albuen er klar bliver det :devil::devil::devil: træningslysten fejler i hvert fald (som sædvanligt) ikke noget.

Fedt du er hoppet mit træningsprogram/forslag... bliver spændende at se, hvad du får ud af det! Bare rolig - det første er gratis... når du er blevet afhængig koster de næste dobbelt :wink:

Link to comment
Share on other sites

En hurtig gang aftentræning for at teste albuen:

KB Military press:

5x5 x 2x24kg

KB Snatch:

5x5 x 2x24kg

Supersæt

A) Janda situps: 3x10 x BW

B) Pushups på kettlebells: 3x25 x BW

Link to comment
Share on other sites

Søndagens planlagte hill sprints blev afløst af den første basketkamp på nævneværdigt niveau i ca. 2,5 år. Fysisk var jeg fint med og selvom min teknik var en smule rusten gik det helt fint. 18 års træning fornægter sig ik! :wink: Måske jeg en dag skulle overveje et rigtigt comeback!

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 time.

- Guard game med lidt forskelligt lir. Sluttede af med et par fede sparringsrunder!

Mærkede intet til albuerne, så hvis det holder står den på styrketræning i morgen. Jo, jo... alsidig log :cool:

Link to comment
Share on other sites

Fordømt! En fremmed efterretningstjeneste eller aliens forsøge at gøre mig ukampdygtig :annoyed:

Forsøgte at smide rundt med sandsækken i går morges, men måtte opgive, da kroppen var helt bombet, og der absolut ingen styrke var. Kunne dårligt nok løfte sandsækken. Havde det sgu mildest talt lidt underligt på job, og da jeg fik fri i går kl. 23, havde jeg 39,5 i feber. Har ikke været sådan rigtig syg i 6-7 år....troede faktisk slet ikke sådan noget stads bed på granit?? :devil: Nå, jeg propper mig med frugt/grønt og sørger for at få nok kcal og protein. Har det allerede bedre i dag. Min krop nedkæmper åbenbart det skidt hurtigt. Helved på jord må dog godt lige vente et par dage.

Link to comment
Share on other sites

Hahahahahah. Faldt lige over den her gudekommentar :wink: :4band: :roflmao:

Ha ha ha :roflmao: Ja, og nu ser det heller ikke ud til, at min DL cyklus bliver til noget. Det er vist bare ikke meningen!

Jeg har stadigvæk høj feber feber og så haar jeg tilmed fået ondt i ryggen af at ligge så meget ned... kroppen er vist ikke van til sådan et niveau af dovenskab. :annoyed:

Når jeg ikke kan opdatere min træning, kan jeg vel altid poste lidt links.

Developing a Training Philosophy af Alwyn Cosgrove Jeg er især vild med: "Just because you've posted on a website 5000 times doesn't make you advanced" :cool:

No shirt? No shoes? No singlet? No warmups? No hook grip? No problem!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share