Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu (no gi): 2 timer.

- Clinch og nedtagninger. De sidste 40 min. var ren sparring. Fuck, det var hårdt. Med 20 min. igen fik jeg en 'russer-choke' direkte på struben. Ubehageligt selvom jeg klappede ud med det samme. Den lille episode + manglende kamptræning i kroppen gjorde at sidste del af træningen var ren overlevelse. Nu har jeg det som om, jeg har haft halsbetændelse x 100. På den positive side, havde jeg et par gode omgange med rigtige dygtige modstandere!

Michael Hebnes: Jeg har desværre aldrig prøvet en 40kg KB :unhappy: Ang. styrken har den vist været bedre med 32'eren, men jeg klager nu heller ikke!

Frank: Jeg smider dig lige et link, så du kan se lidt video. Der er nu ik' meget frækt over den! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hahahahah. Genialt med din drøm. Jeg lavede engang den samme, hvor jeg overnattede hos en kammerat i kbh, imens jeg boede i Odense. Havde på daværende tidspunkt en kæreste, og midt om natten vågnede jeg ved at min ven skreg: "nej, nej, nej, Søndergaard, det er mig, Thomas! :cry: ". Jeg havde så taget dejligt fat omkring ham, og skulle til at give ham en kærlig behandling :laugh: Vi lå så smadrede af grin et kvarter bagefter :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 time.

- Gæsteunderviser i dag. Gennemgik lidt basis og et par nye teknikker. Sluttede af med sparring! Jeg forsøger at rulle med folk med bedre teknik end mig, så jeg må acceptere, at blive rykket lidt rundt! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Klatrebjælke Pullups: 5x10 x BW

KB Military Press: 8x5 x 2x24kg

Alternating Pistols: 3x3/3 x 24kg

Lækkert, at jeg kan lave sådan en omgang kvalitetstræning i lejligheden, når jeg er presset tidsmæssigt! Klatrebjælke pullups er meget hård ved grebet/underarmene, så jeg bliver nødt til at holde lidt igen - selvom det er svært :superman:

Michael: Jeg har vist lavet 25 eller 30 reps med 24'eren - og så 206 reps på SSST. 32'eren har jeg faktisk ikke kørt max. Måske jeg skulle begynde at snatche lidt igen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Michael: Jeg har vist lavet 25 eller 30 reps med 24'eren - og så 206 reps på SSST. 32'eren har jeg faktisk ikke kørt max. Måske jeg skulle begynde at snatche lidt igen :devil:

Er det 25 eller 30 med hver hånd, altså hhv. 50 eller 60 reps..?

SSST på 206..... så er jeg jo nødt til at gå efte min. 207 reps. :laugh:

Selvfølgelig skal du da igang med at snatche igen - du er jo et sandt snatch-monster.

/Michael

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 time.

- Vi trænede en masse basic guard-pass/forsvar. Jeg fik lappet et par små huller i mit game, så det var cool. Vi kørte et par enkelte runder, hvor det gik rigtig godt. Fik bl.a. lavet en god nedtagning efterfulgt af triangle fra mount! En af de fede ting ved BJJ er, at det kræver så meget timeing. Nogle dage klapper alt bare, man får ahaa-oplevelser og ting virker mod selv dygtige modstandere. Andre dage får man høvl 1,5 time i træk, hvor man bliver stranguleret og får revet sine led fra hinanden. Alt går ondt og man spekulerer på om man overhovedet har lært noget. Sometimes you're the bug - sometimes you're the windshield. Måske er det den sidste slags træninger man lærer mest af (?), men de første er nu også meget sjove! :wink:

Michael: Ved nærmere eftertanke har jeg lavet 30 reps med hver hånd. Back 2 back. Jeg ved ikke om jeg er et snatch monster, men tror, at jeg er bygget meget godt til at snatche.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Ja, det er fascinerende så stor forskel der kan være på ens game fra dag til dag. Nogle gange føler jeg mig som den rene supermand på måtten, andre gange er det som om samtlige hvidbælter rykker mig rundt og intet lykkedes. Jeg ser BJJ som et værktøj til at lære forskellige følelser og situationer at kende og blive familiære med dem. Fx. adrenalin, smerte, ubehag, klaostrofobi, frygt, ego m.m., men frustration over at ting virker nogle gange og andre gange ikke, er også en af de ting man i processen lærer at beherske og anerkende.

Der er så meget mere i det end bare at brække arme og ben :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Boksning: 1,5 timer.

- Lidt god cardio og så fik jeg rettet på mit uppercut! :4boxing:

Før træning hjalp jeg Guarden med at flytte i 1,5 times tid... så det blev til lidt funktionel styrketræning. Fedt at flytte for en, som har lejligheden fyldt af kettlebells og sandsække! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er fascinerende så stor forskel der kan være på ens game fra dag til dag. Nogle gange føler jeg mig som den rene supermand på måtten, andre gange er det som om samtlige hvidbælter rykker mig rundt og intet lykkedes. Jeg ser BJJ som et værktøj til at lære forskellige følelser og situationer at kende og blive familiære med dem. Fx. adrenalin, smerte, ubehag, klaostrofobi, frygt, ego m.m., men frustration over at ting virker nogle gange og andre gange ikke, er også en af de ting man i processen lærer at beherske og anerkende.

Der er så meget mere i det end bare at brække arme og ben :tongue:

Spot on! :4thumbup:

Mht. frustration var det i begyndelsen mest en følelse jeg fik, når jeg 1,5 time i træk blev rykket rundt - det kan jeg selvfølgelig stadigvæk blive frustreret over, men nu oplever jeg det mere, når fx en teknik ikke lige virker eller jeg dummer mig. Fx ved at blive fanget i noget jeg burde kunne forsvare mig mod osv. Jeg tror, det er et resultat af at lægge sit ego på hylden, hvilket i den grad er nødvendigt, når man begynder til en hel ny sport :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Boksning: 1,5 timer.

- Lidt god cardio og så fik jeg rettet på mit uppercut! :4boxing:

Før træning hjalp jeg Guarden med at flytte i 1,5 times tid... så det blev til lidt funktionel styrketræning. Fedt at flytte for en, som har lejligheden fyldt af kettlebells og sandsække! :devil:

Tusind tak for hjælpen idag Dan :smile: Den blev 1645 før vi kom videre. Blev den ikke så fede løsning, desværre, men bedre end at stå og sælge Hjemløse-avisen :w00t:

Vi ses.

G

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Pullups:

15,12,10,10,10,8,8 x BW

Bænkpres:

2x5 x 60kg

5x5 x 80kg

B-O Rows:

4x8 x 60kg

Dips:

20,15,10 x BW

Lidt anderledes træning, da jeg teamede op med en buddy! Jeg har ikke de samme problemer med mine underarme/albuer i alm. pullups som med klatrebjælken. Den er sgu hård ved underarmene! :devil: Jeg vil forsøge at holde lidt træningsfri i weekenden.... måske spæner jeg dog en lille tur!

Guarden: Any time! :smile:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Yo DBM,

Hvad er dine tanker mht. mass-opbygning med en sandsæk? Kan der smækkes noget kød på kroppen, hvis man udelukkende bruger sandsæk + håndvægte og så kører Pavels Bear?

Jeg ved godt at Bear rutinen er rost til skyerne inde på dragondoor, men hvad der dine erfaringer?

Hr. K

Hr. K

1. Jeg er ikke i tvivl om, at du kan 'smække kød på kroppen' med sandsæk og håndvægte. Sandsækken stiller utrolig store krav til de stabiliserende muskler og så selvfølgelig råstyrke. Jeg skal ikke afvise, at selvom man, på trods af erfaring med alm. gym-træning, i begyndelsen ikke er stærk nok til at arbejde med sandsækken. Det kunne fx være core-muskulaturen, der giver op i frontsquat eller grebet i C&P, Rows mm. Med lidt seriøs indsats: blod, sved, tårer og afrevet hud på dine fingre, er du dog hurtig på vej til en super fed fysik. Og så er du oven i købet så stærk som du ser ud. :wink:

Generelt tror jeg ikke du skal være så bange for manglende resultater med sandsækken. Så længe du bare overholder de samme forskrifter som ved 'almindelig' træning. Sandsækken er bare et redskab. Alwyn Cosgrove har sagt det meget fornuftigt:

A tool isn't a training philosophy. You can't be a "kettlebell guy" or a "Swiss ball guy." That makes no sense. Kettlebells are a tool, a weight; they're not a training philosophy. You can't build an entire approach to training around a piece of equipment. There's no physiology there. You can only build that system around the human body. And for the last time, kettlebells, Swiss balls, chains, logs, sandbags etc, aren't things you do. They're things you buy. Develop your ideas regardless of your access to equipment.

2. Jeg har ingen personlig erfaring med Bear rutinen, så der kan jeg ikke hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Hep HEY,

Egentlig ville jeg kommentere Cosgrove - det er så sandt som det er sagt. Sjovt nok minder det meget om en diskussion jeg har været i gang med omkring skiløb - er telemark en filosofi eller bare en løsning til at komme ned af bakken. Self det sidste (FREE YOUR HEEL). Nå det var liige en anden kæphest :blush:

Inspirerende med den sandsæk der - jeg skal have taget mig sammen og få lavet en. Også interessant læsning om din klatrebjælke. Jeg overvejede at installere en, men røg så på en "rigtig" pullup bar istedet. Måske jeg alligevel burde overveje en bjælke?

Omkring sandsæk...jeg er desværre fantasiløs og doven - findes der "programmer" eller bare "forløb" med sandsæk og KBs feks som jeg kan pløje mig igennem, eller skal jeg finde mit eget system?

Link to comment
Share on other sites

Hep HEY,

Egentlig ville jeg kommentere Cosgrove - det er så sandt som det er sagt. Sjovt nok minder det meget om en diskussion jeg har været i gang med omkring skiløb - er telemark en filosofi eller bare en løsning til at komme ned af bakken. Self det sidste (FREE YOUR HEEL). Nå det var liige en anden kæphest :blush:

Inspirerende med den sandsæk der - jeg skal have taget mig sammen og få lavet en. Også interessant læsning om din klatrebjælke. Jeg overvejede at installere en, men røg så på en "rigtig" pullup bar istedet. Måske jeg alligevel burde overveje en bjælke?

Omkring sandsæk...jeg er desværre fantasiløs og doven - findes der "programmer" eller bare "forløb" med sandsæk og KBs feks som jeg kan pløje mig igennem, eller skal jeg finde mit eget system?

Whats up, Doc,

Ingen tvivl om, at klatrebjælken er et SUPER fed træningsredskab. Som nævnt er den dog lidt barsk for underarmene (Guarden har nævnt det samme), så det er nok en rigtig god idé at skifte mellem klatrebjælke og alm pullupbar.

Der er lidt gode tips til sandsæk træning her: Sandbag fitness. Men ellers er det jo bare et redskab som alt andet :wink: Så i bund og grund er der frit valg på alle hylder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer lige med en indspark mere :tongue:

Nu hvor jeg kører bear-programmet, så kører jeg kun 3 øvelser med sandsækken. Umiddelbart synes jeg at frontsquat, clean'n'press og kropshævninger er de bedste bud på tre helkropsøvelser. Hvad ville du mene var oplagte valg, hvis jeg skulle vælgte tre alternative øvelser til sandsækken?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer lige med en indspark mere :tongue:

Nu hvor jeg kører bear-programmet, så kører jeg kun 3 øvelser med sandsækken. Umiddelbart synes jeg at frontsquat, clean'n'press og kropshævninger er de bedste bud på tre helkropsøvelser. Hvad ville du mene var oplagte valg, hvis jeg skulle vælgte tre alternative øvelser til sandsækken?

Hr. K

Kanon øvelsesvalg. Bliver jo ikke meget bedre! :4thumbup: Et alternativ kunne være:

Rows (normalt er jeg ikke så vild med alm. rows, men synes den er fed med sandsæk)

Shouldering the sandbag (super øvelse til posterior chain, og så kan den virkelig banke pulsen i vejret)

Military press (går man aldrig galt i byen med)

...og så kunne du jo evt. smide en gang pistols ind! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Whats up, Doc,

Ingen tvivl om, at klatrebjælken er et SUPER fed træningsredskab. Som nævnt er den dog lidt barsk for underarmene (Guarden har nævnt det samme), så det er nok en rigtig god idé at skifte mellem klatrebjælke og alm pullupbar.

Der er lidt gode tips til sandsæk træning her: Sandbag fitness. Men ellers er det jo bare et redskab som alt andet :wink: Så i bund og grund er der frit valg på alle hylder.

Tak for linket. Det var nu ik' så meget øvelser jeg tænkte på - der er jo masser af dem jeg kender fra KBs eller OL løftene.

Det var mere forløb ala 10 min dit så 3 min dat efterfulgt af 10 min dit igen. Det er der jeg er doven og har en tendens til at sige; arhh 1,5 min er da også meget :innocent:

Nå men jeg må jo bare (lave en sandsæk) og klø på.

:superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Chinups:

1x10 x BW

5x5 x BW+17,5kg

Military press:

1x5 x 40kg

1x5 x 50kg

3x5 x 55kg

Pistols:

3x10/10 x BW

Dragon Flags:

3x8 x BW

Concept 2:

10 min: 2463 meter (længe siden :crazy: )

I aften har Jhax inviteret til forpræmiere på Apocalypto inkl. foredrag af filmens Art Director. :4thumbup: Nu håber jeg bare ikke, at han har så meget diæthjerne, at han forveksler mig med damen og begynder på hanky-panky i mørket :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 time.

- Clinch, nedtagninger, lir fra side mount og lidt sparring. Igen en god træning, hvor der var forbedring at spore... og så har jeg vist også rost mig selv (bjj-mæssigt) nok denne uge! Nå, det skal der jo være plads til, når jeg heller ikke er bleg for at svine mig selv. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share