Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Dagens Kettlebell træning:

Military Press:

1,2,3,4,5 x 32kg

Clean & Jerk - Long Cycle:

10x5 x 2x24kg

Renegade Rows:

3x10 x 2x24kg

Snatch:

1x30/30 x 24kg

I morgen står den på en hviledag efter en uge med:

3 x BJJ

2 x Boksning

2 x Styrketræning

+ det løse: chins, pullups og dips. I alt ca. 12 timers 'højintens' træning denne uge.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 time.

- Guardpass/forsvar og så ca. 40 min sparring. Jeg havde et par kampe mod gode modstandere, hvor alt bare kørte perfekt!! (Der skal også være plads til at rose sig selv lidt! :innocent: ). Jeg havde forresten en runde mod en stor gut på 125 kg. Sjovt at afprøve sin teknik mod så stor en fyr.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Godt at se lidt Hill sprints! :cool:

Tak Hessel,

Når jeg ikke har så meget tid til at løbe, er det en god måde at få "bang for the buck" :superman:

Hvor dyrker du BJJ henne champ ??

Hey Stud,

Jeg træner i CSA - en super fed klub! God atmosfære og dygtige trænere.... kan helt sikkert anbefales :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mht. CSA - så kan man også se mig rive DBM lidt rundt :cool::wink:

DBM! Din avatar er for fed! Alle bør hylde Milo af Kroton! Men burde næsten have en plakat med det motiv hængende hende ved squat-stativet i CSA med denne tekst overskrift: Hvor stor er din tyr?. Underskrift:Gains n' Grappling hylder Milo af Kroton! :-P

Edited by Frank L
Link to comment
Share on other sites

Mht. CSA - så kan man også se DBM rive mig lidt rundt :cool::wink:

DBM! Din avatar er for fed! Alle bør hylde Milo af Kroton! Men burde næsten have en plakat med det motiv hængende hende ved squat-stativet i CSA med denne tekst overskrift: Hvor stor er din tyr?. Underskrift:Gains n' Grappling hylder Milo af Kroton! :-P

Jeg prøver ellers på ikke at gå for hårdt til dig, men du må sige til, hvis jeg skal sætte tempoet lidt ned?? :wink:

Coool.. Min kæreste har fået lejlighed ik ret lang fra CSA.. og overvejer kraftigt a kigge forbi.. har du prøvet mma holdet??? tror det kunne være fedt med en blanding af det hele, lidt stående + gulv kamp..

Ja, jeg har prøvet MMA holdet - dog ikke helt så meget som jeg godt kunne tænke mig! Satser dog på lidt mere MMA træning i fremtiden. Det kan i hvert fald anbefales .... rigtig dygtig træner! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Military Press:

1x5 x 40kg

1x5 x 50kg

1x3 x 60kg

1x4 x 60kg (rep PR)

1x0 x 70kg (no go)

Chinups:

1x10 x BW

1x5 x 15kg

1x5 x 20kg

1x3 x 25kg

1x1 x 30kg

1x1 x 35kg

Dips:

3x20 x BW

Hanging leg raises:

3x10 x BW

Øv, en ugidelig skodomgang!! Den var bare ikke den slags træning jeg havde lyst til i dag - og den passede enormt dårligt ind i mine øvrige træningsrutiner. Hvis jeg endenlig skal lave almindelige gym træninger, skal det klart være noget dødløft/frontsquat halløj - og så stadigvæk med høj intensitet. Lysten er bare mere til kettlebells, kropsvægttræning, crossfit og andet med smæk på, hvilket jeg bliver mindet om hver gang jeg laver andet. (Ok, kan godt se, at jeg faktisk har lavet meget kropsvægt træning i dag, men alligevel).

Nå, det blev til en rep PR i military - og som altid på en billig baggrund :tongue: Selvfølgelig skulle jeg prøve at se hvor langt der var til at presse min kropsvægt (ca. 77-78 kg) med failede på et halvhjertet forsøg på 70. Lidt dumt, da jeg går og forsøger at være skadesfri og "løs" i kroppen med henblik på BJJ. Nå, jeg mugger nok bare pga. 3 timers søvn efter nattearbejde!!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu (no gi): 1,5 time.

- Kørte en masse nedtagninger. Der var en masse gode fif, men mentalt var jeg vist ikke rigtig til stede. Jeg har i øvrigt overanstrengt min albue en smule (sikkert pga. weighted chins i går), og den var ret øm efter træning. Så den får lidt is her til aften!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Boksning: 1,5 time

- Det var meningen, at det bare skulle være lidt let restitutionstræning, men fik alligevel givet den lidt gas. Gode runder med plethandsker. Albuen er stadigvæk ikke helt gode, så den er lagt på is igen i aften! Og der er statsgaranti på en hviledag i morgen!!

Dagens dumhed var da jeg gik ned i butikken for at bytte min personvægt fordi den vejede forkert. Eller det vil sige - det troede jeg - indtil ekspedienten fandt ud af, at jeg havde trykket på verdens mindste knap, som gjorde, at den vejede i lbs. :blush: Bliver interessant at se, hvad jeg vejer i morgen tidlig!?

Link to comment
Share on other sites

Dagens dumhed var da jeg gik ned i butikken for at bytte min personvægt fordi den vejede forkert. Eller det vil sige - det troede jeg - indtil ekspedienten fandt ud af, at jeg havde trykket på verdens mindste knap, som gjorde, at den vejede i lbs. :blush: Bliver interessant at se, hvad jeg vejer i morgen tidlig!?

Hahah!!! Fantastisk!! :4thumbup: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Open Mat IX

De sidste par dage havde jeg været lidt bekymret mht. at nå vægtklassen (kreatin gør altid min vægt lidt ustabil). Men jeg vejede ind 1,5 kg under grænsen og endda med lidt morgenmad i maven - så ingen bekymringer der.

Fik varmet lidt op og så på de første kampe - god tid til min kamp. Troede jeg! Pludselig blev mit navn råbt op, så det var med at smide trøjen og hoppe ind på måtten. Der gik så lidt ged i det, da min modstander havde valgt den forkerte bane. Jeg troede så, at det var mig, der havde fucket op, så jeg gik over på den anden bane. Nå, til sidst fandt vi ud af det, og var klar til at kæmpe.

Kamp 1:

Jeg gik efter hans ben for at lave en nedtagning. Det lykkedes ikke i første omgang, men fik ham alligevel ned i andet forsøg. Herefter havde jeg god sidekontrol over ham, selvom han var fysisk stærk. Jeg prøvede lidt forskellige ting, og endte til sidst med at sidde i mount (overskrævs på ham). Jeg fik lagt godt pres på hans hals, så han strakte sine arme i vejret, og jeg fangede ham i en armbar (armlås). Fedt at komme igang med en sejer. Følte egentlig ikke, at jeg lavede nogen fejl.

Kamp 2:

Mine ønsker blev hørt, og jeg skulle møde min overmand fra sidste openmat, hvor jeg tabte 2-1 på dommerstemmer. Igen gik jeg efter benene. Jeg kan faktisk ikke helt huske, hvad der skete. Det var en meget højintens kamp, hvor vi vistnok skiftedes en del til at være i guard/mount. På et tidspunkt fangede han mig i en kimura (armlås), men jeg var ikke rigtig presset og kom hurtigt ud af den. Hver gang jeg forsøgte at sætte noget op, fik han afværget det. Irriterende!

Til sidst havde jeg et ynkeligt forsøg på en benlås, som der dog ikke kom noget ud af. Jeg tabte på dommerstemmer 3-0. Lige efter kampen var jeg lidt utilfreds. Set i bakspejlet var han nok alligevel mere offensiv, så helt fortjent, han vandt! Han er også en rigtig dygtig kæmper og meget rutineret. Jeg kan allerede nu se, hvad jeg skal gøre anderledes, hvis jeg møder ham igen (han har lovet mig revanche).

Kamp 3:

Tror nok, at kampen startede med, at han gik efter at tage mig ned. Jeg fik ikke sprawlet (strækket kroppen ud for at beskytte benene) ordentligt, men istedet endte han i min guard, hvilket passede mig fint! Jeg forsøgte en strangulering på hans hals - helt som ventet brugte han sin arm til at fjerne min arm, hvilket gjorde jeg fik ham i en triangle (strangulering med benene). Det var en lidt rodet kamp, og selvom jeg hele følte, at jeg havde god kontrol, ville jeg meget gerne afgøre kampen - han var nemlig sådan en lidt vild/stærk type, og jeg var bange for at han skulle fange mig i et eller andet underligt/ukontrolleret. Jeg havde flere forsøg - bl.a. mindst en armbar, som var SÅ tæt på. Han kæmpede dog helt vildt imod, så tiden gik ud. Jeg vandt 3-0 på dommerstemmer.

Kamp 4:

Havde inden kampen hørt meget om min modstander - og kunne også huske fra sidste tunering, at han var dygtig. Jeg gik efter at tage ham ned, og vi kæmpede for top position. Jeg blev egentlig overrasket over, at jeg havde nogenlunde styr på det. På et tidspunkt blev jeg dog fanget i en guillotine (strangulering), som jeg måtte klappe ud på. Lidt irriterende, men selvfølgelig helt fortjent sejer. Måske havde jeg i underbevidstheden for meget respekt for ham. Men i hvert fald fedt at få kæmpet med en rigtig dygtig kæmper fra en anden klub. Han vandt i øvrigt vores gruppe.

2 sejre ud af 4 er jeg ganske godt tilfreds med :smile: Jeg er dog endnu mere tilfreds med, at jeg kan mærke, at jeg har forbedret mig siden sidst. Især stående er jeg meget bedre med nu, og jeg har mere kontrol på gulvet. Jeg har i hvert fald en bedre forståelse for gamet. Nu skal der bare trænes endnu mere..... der var mange vildt gode kæmpere med, så fik en masse god inspiration. Det var en rigtig fed dag med god sportsmanship og flinke mennesker! Udover de sædvanlige fik jeg hilst på Svendsen (kompetent dommer i en af mine kampe), og mindsanten om ikke MaxPower havde fundet vej til Openmat. Jeg havde kamera med, men fik ikke lige skudt noget. Der var dog mange andre som både filmede og tog billeder, så måske der kommer noget senere.

Men fuck hvor er jeg smadret i kroppen nu - har det som om jeg er blevet ramt af en lastbil! :crazy::w00t::devil::laugh::wub:

Link to comment
Share on other sites

Mht gymworkouts, så er det min erfaring at Frontsquat og chinups er gode at "supersætte" hvis man skal spare tid. man får strukket kroppen ud igen efter et tungt frontsquat og genvinder power i benene, omvendt, så tager chinuppet ikke nogen power fra næste sæt squat.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja sorry jeg ikke lige havde luret du var dig så jeg kunne have heppet lidt mere under kampene. Jeg havde jo set billeder af dig, så jeg burde have genkendt dig, men jeg tror jeg vil undskylde mig med at du forsvandt i mængden af skallede gutter :tongue:

Men fedt lige at få hilst :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dan, jeg fik sagt det til mange andre end dig, men du imponerede mig super meget i går. Virkelig stor forbedring i dit game!! Solid basis, det så virkelig godt ud. Især den første kamp - som du selv skriver, så lavede du ikke en eneste fejl, den var lige efter bogen.

Vi ses til november når jeg kommer hjem fra USA.

Link to comment
Share on other sites

Thanx allesammen. Det er jo altid lækkert med lidt klap på skulderen! :cool: Og ikke mindst fra Graugart, som har set mig fra begyndelsen, hvor jeg bogstaveligt var total rundt på gulvet!! Det fede ved sporten er, at jo mere jeg lærer - jo mere finder jeg ud af, at jeg ikke kan.... så der skal bare trænes videre! :superman:

I dag er jeg total kvæstet i hele kroppen. Mine albuer, ryggen og ISÆR min nakke er ristet. Jeg kunne slet ikke bevæge mit hoved i nat pga. DOMS. Derudover har jeg selvfølgelig de obligatoriske brændsår på knæ og fødder - alt for fedt!! :superman::laugh: Så den har stået på 100 % afslapning og masser af god :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share