Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Pt. synes jeg selv, det går godt. Jeg føler, at der er kommet mere 'flow' i mit game, og jeg kan bedre skifte mellem positioner/submissions. På den måde undgår jeg også at bruge for meget styrke.

Lad mig lige indskyde at jeg synes dit game er SUPER godt for tiden, har lagt mærke til rigtig meget fremgang hos dig. Som du nok selv har opdaget (og som alle opdager på et eller andet tidspunkt hen ad den brogede BJJ vej), så handler det utrolig meget om at tænke over hvad man gør, hvorfor man gør det og hvordan man gør det :) Så dine tanker om at undgå at bruge for meget styrke er helt sikkert et vigtigt skridt i din udvikling, nogle gange er det sådan nogle ting der skal til for lige at få hul på bylden og man udvikler sig rigtig meget i en periode. BJJ er 10% motorik og 90% tankearbejde.

Bare se på la Cour. Han træner næsten ikke grappling og alligevel er han en af de (/den?) bedste grapplere i Danmark (/Skandinavien?). Som han selv siger "Det kan godt være jeg ikke træner så meget, men jeg tænker konstant på det" :tongue: Hans motorik og attributter er på plads, resten er mentalt. Overblik, taktik, forståelse for gamet osv.

Så tænk endelig en masse over tingene!! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Overhead Squat:

5x5 x 50kg

Bænkpres:

5x5 x 80kg

Pullups:

4x12 x BW

One arm rows:

4x6/6 x 42kg

Dips:

4x12 x BW

Jeg eksperimenterer for tiden lidt med forskellige squat varianter. Måske jeg kan finde en øvelse, som kan laves på nogenlunde regelmæssig basis. OH kørte ok uden at være tung - dog med lidt hofte-knas. Tror måske, jeg skal finde mig et par sko, som kan hjælpe mig med at holde vægten på hælen.

Tankerne flyver for tiden lidt omkring nogle forskellige basket tilbud/muligheder på seriøst plan - mest af alt om hvordan det evt. kombineres med: BJJ, vægte, kettlebells, boksning, løb, skiftende arbejdstider osv.

Graugart: Tak :smile:

Du rammer virkelig hovedet på sømmet. Det er super fedt, at man kan kontrollere større og stærkere modstandere ved at være et skridt foran og ha' styr på sin teknik. Total menneskelig skak! :laugh:

La Cour er cool og super dygtig - kunne godt forestille mig, at han til dagligt går rundt i sin egen BJJ-verden. Glæder mig til at se ham i action på lørdag!

therealstud: Jeg bokser lidt hygge-boksning ude på den Vilde-Vestegn!

Link to comment
Share on other sites

Essensen læs 'forskellige' :wink: Der er ikke noget, som er sikkert endnu. Der er flere 'mulige' overvejelser, men pt. er det hele meget usikkert, så jeg lade det lige ligge indtil noget er 100 % sikkert.

Der er vist ingen fredags BJJ i dag, så måske jeg finder på noget senere - bliv på kanalen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lidt hjemme-aftentræning:

Klatrebjælke Pullups:

3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,10 = 100 reps x BW

KB Snatch:

5x10/10 x 24kg

Evil Wheel:

5x5 x BW

Puha, snatch formen er ikke, hvad den har været. Use it or loose it!

Link to comment
Share on other sites

Lidt hjemme-aftentræning:

Klatrebjælke Pullups:

3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,10 = 100 reps x BW

KB Snatch:

5x10/10 x 24kg

Evil Wheel:

5x5 x BW

Puha, snatch formen er ikke, hvad den har været. Use it or loose it!

10/10 x 5 synes jeg nu er hæderligt nok. Synes det er værst for poterne når man ikke har snatchet længe. Når min skulder er tip top vil jeg igang med at lege med KB igen. Skal være klar til Pavel & Co. indtager DK til maj :devil:

Link to comment
Share on other sites

Essensen læs 'forskellige' :wink: Der er ikke noget, som er sikkert endnu. Der er flere 'mulige' overvejelser, men pt. er det hele meget usikkert, så jeg lade det lige ligge indtil noget er 100 % sikkert.

Der er vist ingen fredags BJJ i dag, så måske jeg finder på noget senere - bliv på kanalen :tongue:

huh ? Læs forskellige ? forskellige posts eller hvordan ?! Jeg havde faktisk overset dit indlæg omkring du havde fået tilbud om basket på et seriøst plan :blush: Men det er da super fedt :smile: Men hvis valget falder på at genoptage basket må du jo nok gå på kompromis med flere af dine andre tiltag ?? Tough one ... :unhappy: Jeg sidder selv på tilskuerpladserne når vores collegehold spiller - så ærgrer man sig alligevel lidt over man ikke fortsatte!!

Link to comment
Share on other sites

Lidt aftentræning:

Løb: 32:29 min

- Det krævede en del overtalelse at komme i løbetøjet og ud i aftenmørket på en doven søndag. Da jeg langt om længe kom afsted, var det en super tur. Gode ben og fart hele vejen. Slog lige en ekstra sløjfe på den planlagte rute! :superman:

Lidt hurtig styrketræning:

Klatrebjælke Pullups: 4x12 x BW

Pushups mellem 2 kettlebells: 4x20 x BW

---------------------------------------------------------------------

Guarden: Har også fået en pæn lille vabel. Tempoet var nu ikke særlig hærderligt - i hvert fald ikke i forhold til tidligere præstationer! Det kan der jo heldigvis ændres på med målrettet træning!

Essensen & Payam: Pt. er det nok mest en (våd) drøm i mine tanker, men nu må jeg se hvad der sker. Jeg har jo også en BJJ karriere, der skal passes :laugh: - Total fed sport!! Som Essensen skriver 'Tough one' - men det går nok, så længe definitionen på min træning er: DBM's Mix-it-op træning - Fit for whatever comes next! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Løb: 32:29 min

- Det krævede en del overtalelse at komme i løbetøjet og ud i aftenmørket på en doven søndag. Da jeg langt om længe kom afsted, var det en super tur. Gode ben og fart hele vejen. Slog lige en ekstra sløjfe på den planlagte rute! :superman:

Hvad er din tid pr. km..?

...lækkert måltid. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Først en let løbetur med hunden....

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 time

- Forsvar mod guardpass. Rigtig lækkert at få genopfrisket - en rigtig vigtig del af BJJ. Synes selv det er "irriterende" at kæmpe mod folk, som er gode til at holde deres guard. Forhåbentlig er jeg lige så irriterende. Synes i hvert fald det gik godt til sidst. Sparringen gik ok.

Og så lige dagens billede af aftensmaden: Hjemmelavet grøntsagspizza med spinat og brocoli + salat. Jeg lever sgu for godt for tiden... :laugh:

post-67-1170706728_thumb.jpg

------------------------------------------

Patrick: Det har du slet ikke råd til :wink:

Hebnes: Ved ikke hvad min km tid er pt.? Måske jeg snart skulle løbe den obligatoriske 5K og se hvad tiden siger. :superman:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Jeg vågnede i nat ved, at jeg havde det som om jeg lå og tog sol i en sauna, var let svimmel og tørstig. Da jeg gik ud for at drikke noget vand, så jeg total dehydreret ud i spejlet, så jeg snuppede lige et billede :tongue:

Ser desværre ikke helt så vildt ud pga. lyset. Men ser sgu lidt tør ud, taget i betragtning af, at min fedt% ikke er så lav som den ku' (burde) være, og så det faktum, at det er kl. 3 i nat uden pump! :laugh:

post-67-1170752723_thumb.jpg

Note: Husk at drik mere vand efter BJJ!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

A) Front Squat: 5x5 x 75kg

B) Chinups: 5x12 x BW

C) Dødløft: 3x5 x 125kg

D) Skrå bænkpres: 3x5 x 2x31kg

Body V-ups: 5x15 x BW

Ikke tid til mere, da jeg sku' til dyrlægen med den ene hund. Havde mest lyst til en kettlebells/bodyweight workout, men det passede ikke rigtig ind i dagens program. Fik i øvrigt - helt ud af det blå - ondt i skulderen i morges, men kunne da alligevel lave lidt. Holdt dog lidt igen med presseøvelser.

--------------------------------------

MaxPower: Thanx dude! Savner dog venerne på maven, men de har i protest valgt at gemme sig lidt - de synes jeg lever for godt :laugh: Måske der kommer et pic af dagens aftensmåltid senere :4mewantfood:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 time + det løse....

- Trænede forskellige submissions fra (rubber?)guard. Tror det ville være en fordel med lange smidige ben, men jeg fik det da nogenlunde til at virke!

Efter den sædvanlige sparring, blev jeg kørt igennem en masse friske (og dygtige) modstandere for at fortjene min 3. steg på bæltet! Jeg synes, jeg kæmpede et par rigtige fornuftige runder mod overmagten, men til sidst var det ren overlevelse. Jeg så bogstavligt talt stjerner! :crazy: Jeg lagde måske lidt for aggressivt ud - men jeg tror det er min stil (hvis jeg har sådan en?). Jeg kan godt lide at angribe, og ender derfor tit med at bruge meget energi - fx efter en dobbelt-leg nedtagning! Så må man jo bare være i god form. :wink:

Fed træning! :superman:

------------------------

- Ellers er skulderen bedre, men stadig ikke god....??

- Overvejer om fedt% ikke skal sænkes et hak......??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share