Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Dagens træning feat. Guarden aka. Casanova:

A) 2 hånds rebklatring: 5 x BW

B) Dips i ringe: 5 x BW

Pullups i ringe: 8x5 x BW

Dødløft: 10x1 x 120kg

Skrå bænkpres: 3x8 x 2x30kg

Jeg regner med snart at begynde på en omgang kreatin - og overvejer også lidt mere pulluptræning, hvis albuerne vil være med til det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor egentlig det?

Godt spørgsmål!

Nu er jeg jo selv fortaler for, at der skal være en god grund til alt hvad man laver, så jeg må hellere komme op med et godt svar! :wink:

Generelt responderer jeg ret godt på kreatin. Styrken får som regel lige et hak op. Jeg tager dog også minimum et par kg på, så det skal dog også med i overvejelserne. Pt. skal jeg dog ikke under nogen vægtgrænse og der er mere fokus på styrketræningen end cardioen. Så må jeg bare leve med, at jeg i en periode føle mig lidt tung under kampsport - og sidst jeg brugte det, lavede jeg alligevel 22 dead hang pullups. Så helt tung kan jeg alligevel ikke have været. :smile:

Helt uvidenskabeligt synes jeg også, at jeg restituerede hurtigere og havde mere power i mine hill-sprints sidste gang.

Til foråret regner jeg med lidt mere fokus på BW træning og cardio, så jeg kan lige så godt give den fuld skrue styrkemæssigt nu..... men det må tiden vise. Mine planer holder sjældent ret længe :laugh:

Nogle tanker/personlige holdninger om det?

Link to comment
Share on other sites

Vildt nok :blink: , kører man/du med en hånd af gangen?

Yep :smile: med to hænder ville det nok (trods alt) være lige let nok! Når jeg laver dem med 2 plejer jeg også at skrive 2x24kg. De seneste par spørgsmål taget i betragtning er det nok ikke den smarteste måde, jeg skriver sæt/reps/kg på. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Front Squat (VL greb): 8x5 x 60kg

Pullups: 3 x 1,2,3,4,5 x BW

Chinups: 3 x 1,2,3,4,5 x BW

Dips: 15,12,10,10,10 x BW

Janda Sit ups: 10,10,10 x BW

Fin lille omgang. Front Squat var ren teknik træning. Fik en gammel VL'er til at rette lidt på min teknik. Mine fødder skulle pege lidt mere ud af - ellers var den helt fin! Min hofte sagde dog nogle underlige klik-lyde :crazy: Ham den gamle VL'er fortalte så, at han havde fået ny titanium-hofte for et par år siden, og lavet 160 i bennøj med den :cool:

Dagens optur var de 90 kropshævninger uden albue problemer! :4thumbup:

Dagens nedtur var at tørretumble ca. 10 JBS undertrøjer liiiidt for længe. Dem kommer jeg vist ikke ned i igen :blush:

Link to comment
Share on other sites

Det er da fuldstændigt vildt så stærk du er OH så :blink:

Hvor meget, vil du skyde på at være god for i alm. barbell MP?

Thanx!

Så vildt er det vist desværre ikke. Jeg missede en rep på 70 kg i alm. military tilbage i okt. Inden da havde jeg lavet en del worksæt med bl.a. 4 reps med 60 kg, og det var lidt en sløj indsats. Måske jeg kunne få den på en god dag!? :wink: Men jeg er da godt tilfreds med min OH styrke.... især min indsats taget i betragtning :laugh:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Thanx!

Så vildt er det vist desværre ikke. Jeg missede en rep på 70 kg i alm. military tilbage i okt. Inden da havde jeg lavet en del worksæt med bl.a. 4 reps med 60 kg, og det var lidt en sløj indsats. Måske jeg kunne få den på en god dag!? :wink: Men jeg er da godt tilfreds med min OH styrke.... især min indsats taget i betragtning :laugh:

Synes nu ikke din indsats er at kimse ad :wink:

Så er du ikke så langt fra at kunne presse din bw heller, det er da ret cool - selvom relativ styrke selvføglelig er noget ligegyldigt pjat :innocent::blush::tongue:

nå, men sorry for log spam

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 2 timer.

- Vi havde en BJJ sortbælte gæsteinstruktør, og det var en cool omgang. Jeg nåede desværre ikke så meget sparring, da jeg skulle på arbejde. Jeg var dog med længe nok til at poppe min albue! :crazy: Virker dog ikke så slemt pt.

Blanco: Det er cool nok at kunne presse BW, men ikke så cool som: post-67-1163888374_thumb.jpg :cool:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 time

- Igen med gæsteinstruktør & fede moves. Det var lidt 'advanced stuff', så det bliver nok ikke en fast del af mit game... men måske jeg en dag hiver det op af hatten. Det er set før, at jeg laver et eller andet, jeg havde glemt , jeg ku' :laugh:Der blev delt nogle flere bælter ud, så der var igen god sparring med dem, som skulle 'gøre sig fortjent'! Synes virkelig niveauet er højt i CSA...der er altid mulighed for at blive rykket rundt! :w00t:

Direkte efterfulgt af:

MMA: ca. 1,5 time.

- Clinch og nedtagninger. Fed træning!!! Jeg kan stadigvæk ikke lide at blive sparket for meget på! :laugh:

Dagens råd: Lad være med at glemme våde løbesko i en plasticpose i en uges tid :crazy: Det må være straffen for ikke at løbe nok!

Link to comment
Share on other sites

Dagens råd: Lad være med at glemme våde løbesko i en plasticpose i en uges tid Det må være straffen for ikke at løbe nok!

Det kan jeg kun bekræfte. For dem, der kan huske dengang, da løbesko var lavet af læder, har jeg engang måttet kassere et par Adidas Country, som jeg havde glemt i en pose ikke i én, men i tre uger. Da jeg fiskede dem frem, var der 3 centimeter høje svampe, der groede direkte ud af læderet. Creepy!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning feat. Jhax:

Dødløft:

5x1 x 140kg

Military Press:

5x5 x 50kg

1x0 x 70kg (Jhax lokkede :innocent: )

Pullups:

3 x 1,2,3,4,5 x BW+10kg

Dips:

20,15,10 x BW

God overskud og fart på dødløft, men 'tung' dødløft og pullups med ekstra vægt er ikke god kost for albuerne! :dry: Efter træning gik jeg og fantaserede lidt om et BW træningsprogram.....

CoqRouge: Måske kan det være en fordel.... hvis de kan løbe af sig selv! :tongue:

Krumborg: De blev sgu ret små... satser dog på, at jeg kan skrue mig i dem. Det' jo det de unge vil ha'!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 time

- Guardpass og en masse sparring. Havde minus energi, og paradoksalt nok bruger jeg alt for mange kræfter, når jeg er træt. Så mit game var ikke helt på toppen. Det bliver bedre næste gang!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

One arm pushups:

5x5 x BW

KB Snatch:

5x10 x 24kg

Pistols:

1x3 x 24kg

3x10 x BW

Evil Wheel:

3x5 x BW

Ok omgang - når man tager en lang arbejds-dag/uge i betragtning! Altid godt at få lavet lidt, selvom sofaen kalder :laugh: Kunne ikke få helt god ROM på evil-wheel pga albuen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share