Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Dagens træning:

Pullups:

1 x 10 x BW

1 x 5 x 10kg

5 x 5 x 15kg

Dips:

1 x 10 x 10kg

1 x 5 x 20kg

3 x 5 x 25kg

1 x 10 x BW

Hurtig omgang!

post-67-1176735601_thumb.jpg Et billede fra weekenden: (jeg er nr. 2 fra venstre øverst :smile: )

------------------------------------------------------------------

Graugart: Thanx champ... ja du havde vel en idé om det!

Tinapigen: Ja, du har jo klart styrken til at begå dig, meeeeen du har jo også et talent for grappling ...og det er meget sjovere - se min signatur :wink: Vi ses i CSA!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Træningspas # 1:

Løbetræning:

Let løb:

Ca. 12 min.

6 intervaller af:

300 meter 1 min. pause - 750 meter 2 min. pause + 20 pushups.

- I alt ca. 6 km tid ca. 42 min. inkl. pauser. Jeg led virkelig!

Afjog/gang: 15 min.

Træningspas # 2:

Boksning: 1,5 time.

- Lidt plethandsker og sparring. Jeg var mildt sagt rusten.

Det må vist være nok cardio...Resten af ugen står på grappling og styrketræning! :superman:

---------------------------------------------

Tak tak, min form har åbenbart sine øjeblikke... det svinger vist meeeget!?!?

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Som altid, Dan, inspirerende læsning og imponerende træning. Billedet ovenfor taler sit helt eget og og ret markerede sprog.

og nu blamerer jeg mig naturligvis fuldstændigt og åbenbarer min uvidenhed - men hvor er det lige det blå bælte placerer sig? :blush:

Link to comment
Share on other sites

Som altid, Dan, inspirerende læsning og imponerende træning. Billedet ovenfor taler sit helt eget og og ret markerede sprog.

og nu blamerer jeg mig naturligvis fuldstændigt og åbenbarer min uvidenhed - men hvor er det lige det blå bælte placerer sig? :blush:

Whatzzzup Doc,

Tak!! Nu har jeg vist fået ros nok til resten af '07, men altid rart at få det af andre en moar :laugh:

I BJJ er bælterne: Hvid, blå, lilla, brun, sort. Mig bekendt er der ingen danskere som er nået forbi lilla (?) - på trods af, at der er nogle super dygtige lillabælter - bl.a. i CSA, hvor jeg træner.

Det fede ved BJJ (ift. traditionel kampsport) er som sagt, at bælterne udelukkende er præstationsbaseret. Når alt det så er sagt, er bælter heller ikke noget man går særlig meget op i BJJ.... slet ikke i CSA. Der er et vildt cool og afslappet forhold til det og ikke alt det 'traditions-pis'. :cool: Meget er tiden desuden også 'no-gi' træning uden bælter.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu (no-gi):1,5 time

-Havde en rigtig skidt dag, hvor mit game ikke kørte og jeg blev rykket rundt under sparring. Revanche næste gang...

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Dødløft (overhåndsgreb):

1 x 5 x 100kg

5 x 5 x 120kg

Bænkpres:

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 85kg

1 x 5 x 90kg

Pullups:

1 x 10 x BW

5 x 5 x 15kg

Dips:

1 x 10 x BW

3 x 6 x 25kg

Jeg havde helt glemt, hvorfor jeg sjældent træner i gym - gaab det var kedelig! :sleeping: Manglede noget godt selskab fra Jhax, men han ville hellere på arbejde! :nonono:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu (no-gi):2 timer

- En masse stående halløj; clinch, nedtagninger mm. + god sparring!

---------------------------------------------------------------------

TRS: Nemlig!! Især nu hvor vejret rigtig indbyder til udendørs træning! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Secret Service Snatch Test:

205 x 24kg 10:00 min.

Pistols:

1 x 5/5 x BW

3 x 3/3 x 24kg

1 x 10/10 x BW

Klatrebjælke Pullups:

5 x 10 x BW

Evil Wheel:

5 x 5 x BW

Blev desværre ikke til ny PR i SSST. Var slet ikke klar over, jeg var så tæt på - så havde jeg nok kunne klemme de sidste reps ud. Holdt bl.a. 3 små pauser. Jeg var dog slet ikke så smadret som sidst, hvor jeg lå i fosterstilling bagefter. Så ok resultat... har ikke trænet snatch længe, og var træt i lænden pga. dødløft i fredags. Resten af træningen var lidt la-la med lange pauser!

Link to comment
Share on other sites

My evil twin :devil: Du skal snart med ud og klatre i reb :w00t:

Selvklart!! Morgentræning passer lidt skidt for tiden, men mon ik vi finder på en løsning. Regner også snart med at få bestilt en ny MTB, så vi kan drible i skoven. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Crazy... :superman:

Er alle snatchene med fuld lockout i topposition?

...har set et par eksempler på youtube, hvor kettlebellen er langt fra lockout. :nonono:

Eller er det ikke et krav i SSST..?

//Hebnes

Thanx

Som jeg talte med Guarden om: man kan altid banke 200 reps af på 10 min :wink: Alle reps er selvfølgelig med lockout i toppen.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Secret Service Snatch Test:

205 x 24kg 10:00 min.

Pistols:

1 x 5/5 x BW

3 x 3/3 x 24kg

1 x 10/10 x BW

Klatrebjælke Pullups:

5 x 10 x BW

Evil Wheel:

5 x 5 x BW

Blev desværre ikke til ny PR i SSST. Var slet ikke klar over, jeg var så tæt på - så havde jeg nok kunne klemme de sidste reps ud. Holdt bl.a. 3 små pauser. Jeg var dog slet ikke så smadret som sidst, hvor jeg lå i fosterstilling bagefter. Så ok resultat... har ikke trænet snatch længe, og var træt i lænden pga. dødløft i fredags. Resten af træningen var lidt la-la med lange pauser!

:crazy:

simpelthen :devil:

---

Hvor er det planen at køre MTB?

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu (no-gi):1 time

- Lidt let topgame og sparring... fik et smeld i venstre ankel under sparring, og den begyndte lynhurtigt at hæve. Måtte droppe den sidste halve time og give den is.

Kan godt mærke snatch testen i kroppen i dag! :4thumbup:

----------------------------------------------------

Dochylle: Planen er bare, at jeg hægter mig på Guarden og forsøge at hænge på. Han kører vist bl.a. i Hareskoven.

Link to comment
Share on other sites

Angående KB-snatch og lock-out: Som jeg forstår forskellen, skal der ved RKC-stil være mindst 1 sekunds pause i toppositionen. Når man kører SSST, skal den bare "derop". Hvad betyder så lock-out? I min bog betyder det bare, at armen er forbi øret og strakt - der er ingen pause. Det er der ikke tid til. At snatche uden at strække armen synes jeg lyder helt uigennemførligt - det må da være enormt trættende at hive kuglen op over hovedet 200 gange og holde armen bøjet, altså med stor belastning på triceps i topstillingen.

Jeg bøjer mig påny i støvet i næsegrus beundring over de 200+ - uanset hvordan vi definerer lock-out.

Link to comment
Share on other sites

Angående KB-snatch og lock-out: Som jeg forstår forskellen, skal der ved RKC-stil være mindst 1 sekunds pause i toppositionen. Når man kører SSST, skal den bare "derop". Hvad betyder så lock-out? I min bog betyder det bare, at armen er forbi øret og strakt - der er ingen pause. Det er der ikke tid til. At snatche uden at strække armen synes jeg lyder helt uigennemførligt - det må da være enormt trættende at hive kuglen op over hovedet 200 gange og holde armen bøjet, altså med stor belastning på triceps i topstillingen.

Jeg bøjer mig påny i støvet i næsegrus beundring over de 200+ - uanset hvordan vi definerer lock-out.

Lockout må vel hentyde til skulderen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Maxpower: Explain, please?

Kører man snatches hurtigt og sjusket når skulderen ikke til ~180 grader ift torso. Når man er på toppen af løftet bør kroppen være en lang linje, dvs. skulderen er strakt/lockout om man vil. Ja, faktisk er det jo så lockout af både knæ, hofte og skulder.

Albuen bøjer midt i løftet, men er naturligvis strakt i toppen, da man som du selv forklarer, ville sætte triceps på alt for meget arbejde ellers.

Vi er vist helt enige - "armen forbi øret og strakt", så kan de fleste vel næppe strække skulderen mere i den retning.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share