Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Træningspas # 1:

Løb ca. 3000 meter: Fuld skrue

Pullups: 1 x 19 x BW (til failure)

- Usandsynlig dårlig resultat. Godt nok strict stil, men det er bare ikke godt nok! :nonono: Det er mindre end en måned siden, hvor jeg havde god overskud i pullups under dette pas. Og forleden lavede jeg lette sæt med 15 reps. Jeg trak slet ikke nok igennem med lats i dag, hvilket nok også kostede et par reps. Jeg skal ligge fast på min. 25 reps. Opskriften må blive en masse pullups (med/uden ekstra vægt) og rebklatring! :superman:P.s. Lyt til Blanco.

Træningspas # 2:

KB Clean & Press: 10 x 5 x 2x24kg

Pistols: 5 x 3/3 x 24kg

KB Snatch: 1 x 30/30 x 24kg

-Træt DBM, men fint at få lavet lidt...... hjalp på humøret!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Træningspas # 1:

Løb ca. 3000 meter: Fuld skrue

Pullups: 1 x 19 x BW (til failure)

- Usandsynlig dårlig resultat. Godt nok strict stil, men det er bare ikke godt nok! :nonono: Det er mindre end en måned siden, hvor jeg havde god overskud i pullups under dette pas. Og forleden lavede jeg lette sæt med 15 reps. Jeg trak slet ikke nok igennem med lats i dag, hvilket nok også kostede et par reps. Jeg skal ligge fast på min. 25 reps. Opskriften må blive en masse pullups (med/uden ekstra vægt) og rebklatring! :superman:P.s. Lyt til Blanco.

Træningspas # 2:

KB Clean & Press: 10 x 5 x 2x24kg

Pistols: 5 x 3/3 x 24kg

KB Snatch: 1 x 30/30 x 24kg

-Træt DBM, men fint at få lavet lidt...... hjalp på humøret!

Pistols er det med røven i jorden, oder was?

Mvh Morten

Link to comment
Share on other sites

Pistols er det med røven i jorden, oder was?

Mvh Morten

Det kommer den da kun hvis man vælter bagover - eller har en usandsynlig stor hængerøv. :tongue::tongue::tongue:

Jeg er ret overbevist om at når DBM laver pistols, så er det eneste der rører jorden den ene fod han står på.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer den da kun hvis man vælter bagover - eller har en usandsynlig stor hængerøv. :tongue::tongue::tongue:

Jeg er ret overbevist om at når DBM laver pistols, så er det eneste der rører jorden den ene fod han står på.

Okay, godt ord igen :laugh::laugh: .

Det jeg jeg mener er, om han køre dem under parrallelt, eller til parrallelt eller over.

Link to comment
Share on other sites

Okay, godt ord igen :laugh::laugh: .

Det jeg jeg mener er, om han køre dem under parrallelt, eller til parrallelt eller over.

Hej Morten - velkommen i loggen.

Det er helt i kælderen.... jeg havde på et tidspunkt en video af mine pistols. Skal se om jeg kan finde den ved lejlighed!

Link to comment
Share on other sites

Pullups: 1 x 19 x BW (til failure)

- Usandsynlig dårlig resultat. Godt nok strict stil, men det er bare ikke godt nok! :nonono:

Ahh, Dan... helt dårligt er det sgu ikke.

KB Snatch: 1 x 30/30 x 24kg

Godt snatchet - hvor presset var du.?

Overall... en rigtig go' omgang. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Pullups: 1 x 19 x BW (til failure)

- Usandsynlig dårlig resultat. Godt nok strict stil, men det er bare ikke godt nok! :nonono: Det er mindre end en måned siden, hvor jeg havde god overskud i pullups under dette pas. Og forleden lavede jeg lette sæt med 15 reps. Jeg trak slet ikke nok igennem med lats i dag, hvilket nok også kostede et par reps. Jeg skal ligge fast på min. 25 reps. Opskriften må blive en masse pullups (med/uden ekstra vægt) og rebklatring! :superman:

Haha, jeg kan sikkert kun tage omkring det halve, så jeg synes sgu det er ganske flot, selvom du måske ikk kan bruge det til noget. Men nu har du da det udgangspunkt, du var ude efter, så er det jo bare at give den fuld gas - det skal nok kaste noget af sig! :superman:

P.s. Lyt til Blanco.

:laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træningspas # 1:

Intervalløb: 6 x 800 meter fuld skrue. (+ det løse: pushups mm.)

- Cardioformen er på vej den rigtige retning.

Træningspas # 2:

Brazilian Jiu Jitsu: 1 time (introhold)

Lidt basis nedtagninger og gi-chokes. Havde en buddy med, så stille og roligt for at få ham igang.

Brazilian Jiu Jitsu (no-gi):1,5 time

Top game positioner mm. + sparring. Jeg var helt flad under sparring. :crazy: Mit no-gi game er slet ikke godt nok lige for tiden... må få styr på det inden min kamp 5. maj!

--------------------------------------------------

Michael: Lidt presset var jeg da, men der var til mere... Især når/hvis jeg igen kommer rigtig igang med snatch! :superman:

Blanco: Ja, der skal bare trækkes igennem. Det kommer jo ikke af sig selv! :superman:

TRS: No-problemo, champ.

Link to comment
Share on other sites

Hey Blanco,

Flere grunde:

1. Det er jo :clown2: -træning i bedste Jhax stil.

2. Desuden må man jo forholde sig til sin nuværende styrke.... som full time kriger må jeg stå til ansvar for den nuværende form. Tænk hvis vi blev invaderet at aliens, orker eller andre bæster. Tror du måske Spartanerne liiiige ventede et par dage med at drage i krig, fordi deres pullupstyrke ikke var helt i top. Civilisationens sammenbrud er jo (mig bekendt) ikke fastlagt! :laugh:

3. Det er meget godt med et tal jeg kan plotte ind i regnearket :wink:

Yeah baby :laugh:

Far er STOLT :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens (udendørs :sun: ) træning:

KB Clean & Press: 10 x 5 x 2x24kg

KB Snatch: 10 x 5 x 2x24kg

Alternating Lunge and Press: 6 x 6 x 2x24kg

God træning! Eneste minus er, at min albue stadig driller lidt.... det er desværre grapplingen som den ikke er glad for!

Morgenvægten ligger på ca. 78-79 kg.

-------------------------------------------------------------

pugilist: Fik ikke taget tid på de intervaller, men cardioformen er på rette vej. Stay tuned for intervaltider!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Fed artikel om hvordan skuespillerne/stunt crew trænede op til filmen 300 - for at opnå bedste funktionalitet (og udseende). Opskrift: En masse kettlebells, pullups, dødløft, kropsvægtøvelser, mm. og hårdt arbejde. Hvem der bare trænede sådan :tongue:

Og lidt mere her, inkl nogle imponerende billeder af udviklingen.http://www.gymjones.com/knowledge.php?id=36

Jeg har dog erkendt på det seneste at når civilzationen bryder sammen så er bodypower vigtigt, men der skal altså noget viden om hvordan man overlever også.... Så mon ikke snart, inden for de næste 6 måneder der kommer en log med gode survival tips, planter der fjerne forkølelse, vandrensning, lave ild...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dog erkendt på det seneste at når civilzationen bryder sammen så er bodypower vigtigt, men der skal altså noget viden om hvordan man overlever også.... ...

NÅR (elsker den bestemte form) civilsationen bryder sammen er basale spejderkundskaber og en god beholdning af velholdte skydevåben ligeså meget værd som KB's :tongue::tongue:

Det kunne da være spændende at se på et træningsprogram der ikke kun så på fysisk styrke/fitness, men også på evner inden for basal overlevelse, fra førstehjælp og medicin, til jagt og primitiv madlavning

Link to comment
Share on other sites

Hej Morten - velkommen i loggen.

Det er helt i kælderen.... jeg havde på et tidspunkt en video af mine pistols. Skal se om jeg kan finde den ved lejlighed!

Tak skal du ha´

Det er sgu imponerende. Har selv forsøgt en gang i mellem, men min balance er der ikke til det, og med en nuværrende kampvægt på 105 kg, er det sgu heller ikke nemt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 4 timers seminar med Rigan Machado.

Rigan Machado er en af de allerstørste inden for BJJ. Flere gange verdensmester og har vundet Abu Dhabi mm. Han gennemgik nogle forskellige nedtagninge, sweeps, guardpass mm. Noget af det var basic, og andet skal jeg vist lave mere end et par gange før jeg kan bruge det 100 % under sparring. Rigtig fed træning!

Da træningen var slut, fik jeg og et par andre overrakt det blå bælte af ham :devil: I BJJ er bælterne 100 % præstations-baseret og bestemt ikke noget, der deles ud i flæng. Så det er sgu et stort skulderklap og et bevis på, at jeg har udviklet mig - og alt for sejt at få det af en af verdens all time bedste!

I morgen står den på 4 timers No-gi grappling...... :superman:

Svarer lige på indlæg senere. Nu :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 4 timers seminar med Rigan Machado.

Rigan Machado er en af de allerstørste inden for BJJ. Flere gange verdensmester og har vundet Abu Dhabi mm. Han gennemgik nogle forskellige nedtagninge, sweeps, guardpass mm. Noget af det var basic, og andet skal jeg vist lave mere end et par gange før jeg kan bruge det 100 % under sparring. Rigtig fed træning!

Da træningen var slut, fik jeg og et par andre overrakt det blå bælte af ham :devil: I BJJ er bælterne 100 % præstations-baseret og bestemt ikke noget, der deles ud i flæng. Så det er sgu et stort skulderklap og et bevis på, at jeg har udviklet mig - og alt for sejt at få det af en af verdens all time bedste!

I morgen står den på 4 timers No-gi grappling...... :superman:

Svarer lige på indlæg senere. Nu :4mewantfood:

tillykke med det.... :superman:

Endnu en grund til ikke at blive kriminel :laugh:

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Da træningen var slut, fik jeg overrakt det blå bælte af ham :devil: I BJJ er bælterne 100 % præstations-baseret og bestemt ikke noget, der deles ud i flæng. Så det er sgu et stort skulderklap og et bevis på, at jeg har udviklet mig - og alt for sejt at få det af en af verdens all time bedste!

STORT TILLYKKE DAN :cheer: :cheer: :cheer:

:bowdown: :bowdown: :bowdown:

Fortsæt den gode stil :superman:

Og rigtig god træning imorgen!

/Tina

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

No gi grappling: 4 timers seminar med Rigan Machado.

- Super god træning. Vi lavede clinch, nedtagninger, guardpass mm. Noget af det kendte jeg, men der var selvfølgelig også noget nyt. Det viser jo også bare at niveauet til træning til dagligt er rigtig højt.

Er lidt hæmmet af albuen under sparring. Regner med at ringe til fys'en i næste uge.

---------------------------------------------------------------------------------

Waits: Fedt link og mange tak. Kom så igang med din log.

Blackmoore: Du må da være mand for at lave sådan et træningsprogram.

Kranen: Pistols er en kongeøvelse som alle burde lave uanset træningsmål. Kom igang!!

Tinapigen: Taaaaak :smile: Er du blevet fuldblods styrkeløfter eller laver du grappling-comeback. Du skal jo følge med brormand.

Musashi & Guarden: Tak krigere! Har selv haft rigtig svært ved at vurdere mit niveau, når jeg træner med så mange dygtige kæmpere...Men som sagt er det da et kæmpe skulderklap. Planen er selvfølgelig at fortsætte med at ha' det sjovt og udvikle mig fra træning til træning.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Tinapigen: Taaaaak :smile: Er du blevet fuldblods styrkeløfter eller laver du grappling-comeback. Du skal jo følge med brormand.

Hej Dan :smile:

Overvejer stadig om man skulle prøve lidt kræfter med styrkeløfterriet her sommeren over indtil knæet bliver klar til grappling! Nu må vi se... kan jo i princippet kun være med i BP.

Har klart store planer om at vende tilbage i grappling!!! :bigsmile:

Vi mangler jo stadig den afgørende match :laugh: Selvom der vist efterhånden ikke er tvivl om, hvordan den kommer til at ende, sådan som du flyver afsted... :tongue:

Da brormand tonser derudaf teknikmæssigt, må jeg jo gøre hvad jeg kan for at kompensere styrkemæssigt :wink:

Det er heller ikke usandsynligt, at jeg kigger forbi på nogle af de andre CSA-hold, når jeg kan hoppe lidt mere stabilt rundt på knæet.

Brydning o.lign. bliver desværre rangeret højt (9 ud af 10) på listen over, hvad der er belastende for knæet :unhappy:

Bliver nødt til at vente og se.

Så "stay tuned" :biggrin:

/Tina

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share