Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 time

- Dagens emne: De la riva guard. Jeg ligger tit i den position uden at kunne ret meget, så det var godt at få trænet det lidt. Desværre er min fod stadig dårlig, og det hæmmer mit game rigtig meget! Fik dog rullet et par ok runder, og det er vel bedre end at blive hjemme........ :smile:

Efter BJJ:

Pullups:

15,12,10 x BW

I morgen skal jeg til fys og ha' set på min fod.

--------------------------------

Blackmoore: Jeg kan varmt anbefale sådan en klatrebjæle. Man skal dog passe lidt på med overanstrengelse af grebet/underarmene. Go 4 it!!! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Concept 2:

10 min: 2504 meter.

500 meter: 1:50,0

500 meter: 1:48,0

500 meter: 1:48,1

500 meter: 1:45,1

500 meter: 1:51,1

Pullups:

4x10 x BW

L-sit --> Tuck Planche: diverse (kørte rigtig godt! :4thumbup: )

--------------------------------

Var til fys i dag, og han mente at det var mit øverste fodled, som var rykket ifm. den gamle skade, og der dermed ikke var plads til bevægelse. Der blev rykket i den og jeg fik sat nåle i benet! Virkede ok...glæder mig til at se hvordan den er i morgen! Fik besked på ikke at belaste den i dag, så det blev til en fed omgang C2 træning.

Skal ha' lidt styr på min pulluptræning. Pt. er eneste resultat irritation i albuen :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 time

- I anledning af snevejret var der fri sparring det meste af træningen. Jeg forsøgte at variere intensiteten efter mine modstanderes niveau og med vilje at komme i nogle lorte positioner :laugh: virkede ok!

Næste træningspas må næsten stå i dødløftens tegn - det er ved at være længe siden. Min fod og albue bestemmer om det bliver i morgen eller fredag.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

...... Normalt bliver det ikke logført (med mindre det er løb eller med oppakning), men flere gange om ugen bliver det til 1-2 timers travetur med vovsen! Jeg er vild med ekstremt vejr - når påklædningen er til det! :innocent: Jeg ramte ikke lige snestormens højdepunkt, men det var nu en god tur alligevel. Et lille stemningsbillede:

post-67-1172088266_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Concept 2:

10 min: 2504 meter.

500 meter: 1:50,0

500 meter: 1:48,0

500 meter: 1:48,1

500 meter: 1:45,1

500 meter: 1:51,1

Pullups:

4x10 x BW

L-sit --> Tuck Planche: diverse (kørte rigtig godt! :4thumbup: )

--------------------------------

Var til fys i dag, og han mente at det var mit øverste fodled, som var rykket ifm. den gamle skade, og der dermed ikke var plads til bevægelse. Der blev rykket i den og jeg fik sat nåle i benet! Virkede ok...glæder mig til at se hvordan den er i morgen! Fik besked på ikke at belaste den i dag, så det blev til en fed omgang C2 træning.

Skal ha' lidt styr på min pulluptræning. Pt. er eneste resultat irritation i albuen :nonono:

Nice med C2 skipper. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Link to comment
Share on other sites

hej, ref. csa-open...

Nej, ellers tak - Ne-waza hører ikke til det jeg laver mest af, når jeg selv skal vælge hvad der skal trænes :-)

primært er jeg defensiv/destruktiv i dette element. Foretrækker stående kamp, hvad endten det er med kast eller slag og spark.

men held og lykke med arrangementet.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Dødløft:

1 x 5 x 70kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 120kg

1 x 5 x 130kg

1 x 3 x 140kg

1 x 1 x 150kg

Bænkpres:

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 85kg

1 x 5 x 90kg

Pullups:

3,4,5,6,7,8,9,10 x BW

Concept 2

1 x 2000 meter: 7:54,8 min (opvarmning)

1 x 500 meter: 1:45,4 min

1 x 500 meter: 1:46,4 min

1 x 500 meter: 1:43,3 min

Fik efterset min teknik i dødløft, og der var god overskud. Jeg besluttede mig for en sjælden gang skyld at bænkpresse lidt, da jeg havde en idé om, at mine statiske hold (planche træningen) har gavnet presse styrken. De 90 kg har vist aldrig været så lette - og selvom jeg et stk. tid har kørt 3-5 gram kreatin om dagen, er jeg ikke i tvivl om, at det er planche træningens fortjeneste!! Ingen albue problemer ved pullups :smile:

Har fået endnu en behandling hos fys og min fod er langsomt i bedring. Har dog fået endnu en uges forbud mod løb mm.

-----------------------------------------

Guarden: Ja, hill sprints er jo droppet pga. min fod og C2 er sgu en fed erstatning. Er lidt rusten, men det kommer nok. Du må vise lidt fif snart. Fedt at høre om dine resultater i tlf. i dag. God inspiration!

no6bach: Ja, udover at mine forældre har en andel i begge hunde.

Bo th: Du kan bare forsøge, at holde kampen stående :wink: der plejer vist at komme mange med forskellig jj/judo baggrund.

Graugart: Yeaaahh :cool: ..... det bliver dog nok først mandag!

Link to comment
Share on other sites

En hurtig omgang aftentræning:

Klatrebjælke Pullups: 5 x 12 x BW

L-sit --> Tuck Planche: ?? x 5-10 sek.

Filmede lidt tuck planche og det så faktisk nogenlunde fornuftigt ud. Der er dog laaaang vej endnu, men sjovt med lidt afvekslende træning :smile:

------------------------------------

Dochylle: Det er lidt forskelligt. Der er en del grønne område i nærheden af mine forældre og ellers ryger han med i bilen!

no6bach: Jeg fangede den faktisk godt, men kunne ikke lige formulere et hurtigt comeback :blush: Men du har ret...han synes det er sjovest, når han bestemmer!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

One arm pushups: 4 x 8/8 x BW

Snatch: 5 x 10/10 x 24kg

Renegade Rows: 5 x 10 x 2x24kg

Evil Wheel: 3 x 5 x BW

Var lidt kvæstet efter for mange dage med lange nattevagter, men fik lavet en ok omgang! Jeg er forresten blevet lidt tændt på at lave en one arm chinup - især efter jeg læste denne artikel. Det må blive mit mål, når jeg snart rammer de 30 med kropsvægt. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er forresten blevet lidt tændt på at lave en one arm chinup - især efter jeg læste denne artikel. Det må blive mit mål, når jeg snart rammer de 30 med kropsvægt. :superman:

Nu synes jeg jo nok at 30 chins er sygt nok i sig selv :bigsmile: Men jeg synes det lyder som en spændende målsætning :4thumbup:

Totalt umuligt for mig - men let for dig :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu-Jitsu: 1,5 time

- Diverse sweeps. Fin træning - dog stadigvæk hæmmet af foden! Fik desuden min nye gi i dag. Cool :cool:

----------------------------

Jhax: de 30 er ikke chins. Det er pullups (dvs. håndfladerne væk). Bliver spændende at se; de sidste reps er hårde, men har fået lidt gode råd af Kenneth, hvis det kræver målrettet træning!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu-Jitsu: 1,5 time

- Diverse sweeps. Fin træning - dog stadigvæk hæmmet af foden! Fik desuden min nye gi i dag. Cool :cool:

----------------------------

Jhax: de 30 er ikke chins. Det er pullups (dvs. håndfladerne væk). Bliver spændende at se; de sidste reps er hårde, men har fået lidt gode råd af Kenneth, hvis det kræver målrettet træning!

For nice med din BJJ-uniform :bigsmile: tager du den ikke med næste gang vi træner sammen, så jeg lige kan se den?

Hvor langt er du fra de 30 nu? Ville være blæret at reppe ud. Er sku lidt af en milepæl.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu-Jitsu: 1,5 time

- Sweeps igen, igen. En masse rigtig god teknik træning. Kørte fint. Jeg har fået et bedre 'flow' i mit game - dog stadig lidt bøvl med min fod. Desværre blev det kun til et par enkelte sparringsrunder.

-------------------------------------------------

Guarden: Den er alt for fed og jeg føler mig rigtig godt tilpas i den :4thumbup: Surt jeg ikke kunne nå træning i dag - jeg er klar til rebklatring mm. fredag. Mht. pullups har jeg lavet 22 super strict og 25 med lidt 'kip' på de sidste. Der burde være til mere....

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu-Jitsu: 1,5 time

- Sweeps igen, igen. En masse rigtig god teknik træning. Kørte fint. Jeg har fået et bedre 'flow' i mit game - dog stadig lidt bøvl med min fod. Desværre blev det kun til et par enkelte sparringsrunder.

-------------------------------------------------

Guarden: Den er alt for fed og jeg føler mig rigtig godt tilpas i den :4thumbup: Surt jeg ikke kunne nå træning i dag - jeg er klar til rebklatring mm. fredag. Mht. pullups har jeg lavet 22 super strict og 25 med lidt 'kip' på de sidste. Der burde være til mere....

Er det status pt. med pullups?

Link to comment
Share on other sites

Lidt hjemmetræning:

Klatrebjælke pullups:

4 x 15 x BW

One arm pushups:

8 x 5/5 x BW

KB Swings:

5 x 20 x 24kg

L-sit --> Tuck Planche: Lidt løst....

Nåede en hurtig (lidt presset) omgang her inden arbejde. Havde ellers taget fri i dag for at få styr på min flytning, træne med Guarden, hundetræning mm.

Link to comment
Share on other sites

Lidt kettlebell træning:

Turkish get ups: 5 x 5/5 x 24kg

Renegade Rows: 8 x 5/5 x 24kg

Snatch: 5 x 10/10 x 24kg

Evil wheel: 5 x 5 x BW

God overskud. Har haft nogle laange arbejdstimer de sidste par dage, så det var godt at få lavet lidt.

Link to comment
Share on other sites

"God overskud. Har haft nogle laange arbejdstimer de sidste par dage, så det var godt at få lavet lidt. "

:4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Ja okay, altså lidt træning - skulle ikke forstås, som om jeg ikke har lavet noget på job. Tværtimod! :laugh:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share