Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

DBM>Tak for tilliden! Det kan jeg altså bare ikke, og det ved jeg, for jeg har prøvet! Hvis man har nærlæst min log, vil man vide, at jeg ikke kom derop.

Når jeg siger, at jeg ikke kan, er det ikke et udtryk for, at jeg har givet op. Pludselig en dag melder jeg mig måske ind i klubben. Mit problem er - populært sagt - konditallet. Jeg ryger slet og ret op i det røde felt på pulstælleren, når jeg skal holde den nødvendige kadence. Jeg skal altså enten forbedre min generelle kondition eller lære at snatche med mindre kraftanvendelse.

Rent genetisk tror jeg ikke, at jeg er programmeret til de store præstationer der, hvor kredsløbet sætter begrænsningen.

Link to comment
Share on other sites

DBM>Tak for tilliden! Det kan jeg altså bare ikke, og det ved jeg, for jeg har prøvet! Hvis man har nærlæst min log, vil man vide, at jeg ikke kom derop.

Når jeg siger, at jeg ikke kan, er det ikke et udtryk for, at jeg har givet op. Pludselig en dag melder jeg mig måske ind i klubben. Mit problem er - populært sagt - konditallet. Jeg ryger slet og ret op i det røde felt på pulstælleren, når jeg skal holde den nødvendige kadence. Jeg skal altså enten forbedre min generelle kondition eller lære at snatche med mindre kraftanvendelse.

Rent genetisk tror jeg ikke, at jeg er programmeret til de store præstationer der, hvor kredsløbet sætter begrænsningen.

Det er vist, i denne sammenhæng, ikke helt ualmindeligt :blush:

DBM > MTB;

Hvis I får lyst til at have en trediemand på hjul, på slæb hele vejen gennem skoven, så sig til...

Edited by Dochylle
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu (no-gi):1 time

- Lidt let topgame og sparring... fik et smeld i venstre ankel under sparring, og den begyndte lynhurtigt at hæve. Måtte droppe den sidste halve time og give den is.

Kan godt mærke snatch testen i kroppen i dag! :4thumbup:

Av, pas nu på - man skulle jo nødigt gå i stykker af træningen vel! :wink:

Lyder ellers pænt sort.. "no-gi", "topgame"? Det eneste der siger mig noget er brazilian, men det er vist i en lidt anden sammenhæng jeg tænker på :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Av, pas nu på - man skulle jo nødigt gå i stykker af træningen vel! :wink:

Lyder ellers pænt sort.. "no-gi", "topgame"? Det eneste der siger mig noget er brazilian, men det er vist i en lidt anden sammenhæng jeg tænker på :innocent:

En Gi

white_krugans_tribal_competition_kimono_gi.jpg

Det er det tøj man normalt bruger til den slags.

No-gi er altså ingen gi, dvs. uden tøj - altså nøgen.

Det er der åbenbart nogen der synes er sjovt. :tongue:

Topgame, det er så når man får lov at ligge øverst. :wub::wub:

Link to comment
Share on other sites

No-gi er altså ingen gi, dvs. uden tøj - altså nøgen.

Det er der åbenbart nogen der synes er sjovt. :tongue:

Topgame, det er så når man får lov at ligge øverst. :wub::wub:

Tak for afkodningen :4thumbup: Har hørt om den slags træning før. :tongue:

Men er det sådan om alle de ting i skriver om herinde gruble.gif ..og Dochylle der gerne vil være trediemand på slæb hele vejen gennem skoven gruble.gif:crazy:

CandyGirl *skynder sig ud af DBMs log*

Link to comment
Share on other sites

CoqRouge: Personligt er jeg vist heller ikke programmeret til (helt) store præstationer, hvor kredsløbet sætter begrænsningen... men ligesom dig forhindrer det mig ikke i at give den gas :superman: Mht. snatch kan man hente meget på at lære at slappe af, teknik og (forsøge) at have kontrol over vejrtrækningen.

Dochylle: Cool... nu mangler jeg bare en jernhest!

MaxPower: :laugh:

Slikpige: Ingen grund til at stikke af! :laugh:

Ja det er alle tiders træning - jeg må dog skuffe dig. det foregår med shorts (og skridtbeskytter).

Mht. skader kan det jo desværre ikke helt undgås (med mindre man ligger på sofaen)... selv granit kan gå i stykker!!

.....og ja, brazilian er godt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Da træningen var slut, fik jeg og et par andre overrakt det blå bælte af ham :devil: I BJJ er bælterne 100 % præstations-baseret og bestemt ikke noget, der deles ud i flæng. Så det er sgu et stort skulderklap og et bevis på, at jeg har udviklet mig - og alt for sejt at få det af en af verdens all time bedste!

:1356: :hippy: :4thumbup: :superman:

Stort tillykke Dan... og fortsat super sej og vild kriger træning til dig

:shades: Flow hilsen fra Århus :shades:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Let løb: 10 min

Hill sprints: 12 x ca. 130 meter

Afjog: 12 min

- God fart og lækkert vejr i Frb. have! :smile: Jeg altid været af den overbevisning, løbetights er fjollede, men nu har jeg fået et par, så de skulle prøves... de var faktisk ok at løbe i, da jeg først fik skruet lårene ned i dem!

A) One arm pushups: 5 x 5/5 x BW

B) Klatrebjælke Pullups: 5 x 10 x BW

Janda situps: 3 x 10 x BW

... og så iskoldt bad!! :superman:

Jeg har i øvrigt bestilt MTB i dag. Valget faldt på en Specialized med et par få selvvalgte ændringer. :devil: Glæder mig til at få den og køre lidt med El-Guarden.

-----------------------------------------------------------

Spinningsilden: Maaaange tak! Flow kan jeg altid bruge... faktisk en vigtig del af BJJ/grappling.

Link to comment
Share on other sites

...

Jeg har i øvrigt bestilt MTB i dag. Valget faldt på en Specialized med et par få selvvalgte ændringer. :devil: Glæder mig til at få den og køre lidt med El-Guarden.

...

Hmm, er slet ikke misundelig a055.gif

...du må slet gætte på, hvorfor mon - om det er cyklen eller selskabet :tongue:

Hill sprints: 12 x ca. 130 meter

Afjog: 12 min

Klatrebjælke Pullups: 5 x 10 x BW

Janda situps: 3 x 10 x BW

... og så iskoldt bad!! :superman:

Max-Power - kunne man ikke også få en oversættelse af dagens træning? a055.gif

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Morgentræning kl. 0630:

No gi grappling: 45 min.

- Gennem en fælles ven havde jeg aftalt træning med en fyr, som også skal kæmpe til samme stævne som mig. Fedt med lidt ny modstand.... meeeen jeg var nu ikke helt frisk på det tidspunkt! Jeg havde ikke fået ret meget søvn, da kroppen ikke ville falde til ro i nat. Var bl.a. oppe og spise 2 gange! Præstationen blev derefter.

------------------------------------------------------------------------------

Guarden: Yeaahh... det bliver alt for fedt. Håber jeg kan følge med dig! :w00t:

Candygirl: Ja, udendørs MTB - se dét er cykling efter min smag! Glæder mig til at få jernhesten. Kan godt forstå, at du er misundelig, men selskabet er også ok! :laugh:

Oversættelsen af træningen burde jeg nu også kunne klare. :smile: Hill sprints er løb og og ned ad en bakke, og afjog er lidt let løb hjem igen for at få løsnet op i benene. Klatrebjælke Pullups er kropshævninger i en træningbjælke - jeg har smidt et billede af den et par sider tilbage i loggen. Janda situps er en hård variation af almindelige mavebøjninger. Fedt at have mulighed for hjemmetræning, når tiden ikke er til mere. Håber det hjalp lidt??

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i øvrigt bestilt MTB i dag. Valget faldt på en Specialized med et par få selvvalgte ændringer. :devil: Glæder mig til at få den og køre lidt med El-Guarden.

Uh, godt mærke-valg, men kan vi ikke få nogle specs på lågen? :4thumbup:

Ellers lækker træning i loggen!

Link to comment
Share on other sites

Los: Ja, jeg har tidligere haft Specialized og været godt tilfreds! Specs tilgår, da jeg ikke lige har det 100% på plads. Er du egentlig kommet igang igen efter dit grimme uheld?? (minder mig om, at jeg skal ha' en hjelm)

Nu har der været flere spørgsmål ang. min træning (pistols mm.) så jeg har et kort øjeblik fortrængt min "anonymitets-forfængelighed" og fundet et gammelt videoklip frem. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Oversættelsen af træningen burde jeg nu også kunne klare. :smile: Hill sprints er løb og og ned ad en bakke, og afjog er lidt let løb hjem igen for at få løsnet op i benene. Klatrebjælke Pullups er kropshævninger i en træningbjælke - jeg har smidt et billede af den et par sider tilbage i loggen. Janda situps er en hård variation af almindelige mavebøjninger. Fedt at have mulighed for hjemmetræning, når tiden ikke er til mere. Håber det hjalp lidt??

Meget kedeligere oversættelse :tongue::tongue::tongue:

Men ok, de var heller ikke nemme :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens (udendørs :sun: ) træning:

KB Snatch: 5 x 10/10 x 32kg

One arm pushups: 5 x 5/5 x BW

Alternating Lunge and Press: 4 x 8 x 2x24kg

Morgenvægt 78,6 ..... Jeg taber mig, selvom jeg æder som en gal og spiser kreatintilskud. Skulle ikke være problemer at komme under de 78kg til næste weekend.

Edit: prøvede at uploade et billede af dagsformen, men det virker ikke rigtig!!

post-67-1177684695_thumb.jpg

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

No gi grappling: 2 timer.

- Gennemgik en masse stående: clinch, tieups mm. Sluttede af med en times sparring - til failure. Jeg forsøgte med mellemrum at ende i dårlige positioner for at komme fri. Det gik rigtig godt med at ende i de dårlige positioner.... der var skiftende succes med at komme fri igen!

Mødte Musashi, der skulle undervise i KB. Super hyggeligt! Desværre var der ikke overskud til at være med. Planen var noget cardio i aften, men lige nu er kroppen ikke super frisk, så jeg afventer situationen.

----------------------------------------------

TRS: Hov, hov...78,6 om jeg må be'! :laugh: Ved ik lige hvad min fedt % er? Vil skyde på ca. 10-12%.

Guarden: Der er jo skrappe krav for at kunne følge med dig.... især når jeg skal ligge på hjul af dig i skoven! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Edit: prøvede at uploade et billede af dagsformen, men det virker ikke rigtig!!

Det ser da ud til at virke meget godt :innocent:

Dagens træning:

No gi grappling: 2 timer.

- Gennemgik en masse stående: clinch, tieups mm. Sluttede af med en times sparring - til failure. Jeg forsøgte med mellemrum at ende i dårlige positioner for at komme fri. Det gik rigtig godt med at ende i de dårlige positioner.... der var skiftende succes med at komme fri igen!

Og det der no gi, var uden tøj ikke MaxP? Lidt foruroligende at DBM med vilje prøver at komme ned og ligge e030.gif

Fortsat god weekend - og god træningslyst (hvad er det for noget cardio?)

CandGirl :icecream:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Los: Ja, jeg har tidligere haft Specialized og været godt tilfreds! Specs tilgår, da jeg ikke lige har det 100% på plads. Er du egentlig kommet igang igen efter dit grimme uheld?? (minder mig om, at jeg skal ha' en hjelm)

Der er ingen vej udenom hjelm på mtb.

Ja, sidste år kørte jeg en del og stillede da også op til det her, hvilket var vildt fedt. Efter jeg er blevet far, er mtb blevet for tidskrævende en sport, så jeg har kun været ude 2 gange i år (nr. 2 gang var faktisk i dag, hvor jeg så angsten i ansigtet og kørte rundt på stierne omkring uheldsstedet for første gang siden den skæbnesvangre søndag). :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share