Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu (no-gi): 1,5 time.

- Lidt godt & blandet..... Havde et par ok sparringsrunder, men er lidt mentalt træt!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

KB Clean & Press: 10 x 5 x 2x24kg

Klatrebjælke Pullups: 6 x 3 x 24kg

Sluttede af med en omgang Evil wheel..... yiiks :crazy: Use it or loose it!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning - Unilateral day feat. 'The ROCK':

KB Snatch:

1 x 10/10 x 24kg

5 x 10/10 x 32kg

Pistols:

1 x 10/10 x BW

5 x 3/3 x 24kg

One Arm Floor Press:

4 x 8/8 x 32kg

One Arm Rows:

4 x 10/10 x 32kg

Dødløft m. Sten:

10 x 1 x post-67-1180720312.jpg (ca. 90kg) Grrrrrr!! Rev godt i hele kroppen. Skiftede greb ved hver rep, så super god udfordring for poter og underarme! :devil:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Hvem sagde Evolution Race? :superman:

HAAARGH! :devil:

Ja, det er god EVR træning. Dog tror jeg ikke, at styrken er mit svage punkt ....Skal nok op og løbe lidt længere distancer, hvis jeg skal deltage! Pt. løber jeg jo mest intervalløb.

Super træning du har fyret af idag Dan... og dejligt at vi se billeder af stenen :wink:

Skal du snart med og bokse? Måske imorgen tidlig? Giv lyd if so :4thumbup:

Den er total linselus den sten! :laugh: Jeg har skrevet i din log mht. boksning!

Denne Jon Pall lydfil som jeg også har postet i min egen log er vidst helt berettige med den sten der :superman:

Det er god barsk stil. Hvem ved hvornår der bliver brug for at lade katapulten med sten når Orkerne kommer :4thumbup:

Aaaaaalllt for fed lydfil... hørte den godt i din log! Planen er helt at droppe katapulten og så kaste dem med håndkraft :devil:

hej Dan.

længe siden jeg har været forbi og kommenterer, mensom altid super motiverende træning.

Godt vi alligevel aldrig mødtes og trænede sammen, ville nok stadig ikk være kommet helt ovenpå endnu :laugh:

Hey Teddy,

Godt at se dig i loggen igen! Og nu ikke så beskeden... du gi'r den jo også gas! Du skal bare igang med noget KB træning!!

NIIIIIIICE sten :4thumbup: .. Mht BJJ, så jo. Men lige pt ligger jeg og pendler fra Ålborg og Kbh, så det bliver nok ikke i csa foreløbig, desværre :nonono: ..

Øv!! Ålborg til kbh... noget af en tur! Du må tage CoC med i toget og træne jerngrebet!

Ligger den sten hjemme i haven? Når vi en dag får drevet det til noget med noget KB/have-what ever-workout - så er jeg frisk på at møde din sten :devil:

Det kunne være cool, Jens! Man kan lave total fede :clown2: -træninger med sten, snadsæk, KB mm.

Den sten ligner godt nok noget fra en stendyse. Har man været på oldtidsjagt? :4disguise::laugh:

Lækker træning

Nææh, den har ligget i mine forældres have i over 40 år, tror jeg. Så kan jeg jo lige så godt smide rundt med den!!

--------------------------------------------------------------------

Jeg kan berette om lækker DOMS i mave/obliques og baller - samt lidt træthed i lænden!! :cool:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Det er simpelhen stenen der er en linselus. Meget interessant teori, vil psykologen-til-husbehov mene :4smartass:

therealstud-> Uden at kende noget som helst til din situation, så er det jo mulig at træne BJJ både i Aalborg og i KBH, så du kan evt. melde dig ind i begge byer, og træne der hvor du nu befinder dig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Søndags 'supersæt' træning:

A1) KB Snatch: 5 x 10/10 x 24kg

B1) Klatrebjælke Pullsups: 5 x 10 x BW

A2) Dive Bomber Pushups: 5 x 10 x BW

B2) Klatrebjælke Pullsups: 5 x 10 x BW

Sluttede af med Body v'ups: 3 x 20 x BW

Mit skinneben er stadig ømt, og har også fået lidt irritation i højre skulder. Jeg må være lavet af glas el. blød nougat! :nonono:

I den anledning havde jeg også droppet den planlagte tilmelding til Danish open i grappling..... i morges trak det ellers i mig - og jeg var lige ved at tage afsted i håb om, at jeg måske kunne deltage hvis der var afbud!

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag:

Brazilian Jiu Jitsu:1,5 time

Side control med forskellige gi-chokes og setups til armbar. Utroligt, at jeg nu nærmere mig 1 måned, hvor jeg bare har været ufattelig elendig til træning! :nonono: Føles som om min udvikling er gået et par skrid tilbage - hvis jeg er heldig, er den bare gået i stå.

På styrketræningsfronten overvejer jeg at gå i gang med en omgang GTG på pullups med kropsvægt.

Link to comment
Share on other sites

Hvor føler du at det er gået i stå henne? Kan du ikke huske teknikkerne, fungerer sparringen ikke, eller noget helt tredje?

Måske det kan hjælpe og fokusere på det defensive et stykke tid? Eller ændre gameplan? Alternativt sætte pris på når et-eller-andet fungerer, om det så er et forsvar mod armbar, generobring af guarden, en escape etc.

Hvis det er indlæringen, så kan du måske begynde at skrive træningen ned når du er kommet hjem. At visualiere er et godt redskab.

Edited by Svendsen
Link to comment
Share on other sites

Hvor føler du at det er gået i stå henne? Kan du ikke huske teknikkerne, fungerer sparringen ikke, eller noget helt tredje?

Måske det kan hjælpe og fokusere på det defensive et stykke tid? Eller ændre gameplan? Alternativt sætte pris på når et-eller-andet fungerer, om det så er et forsvar mod armbar, generobring af guarden, en escape etc.

Hvis det er indlæringen, så kan du måske begynde at skrive træningen ned når du er kommet hjem. At visualiere er et godt redskab.

Hey Svendsen,

Indlæringen fejler vist ikke noget. Jeg er nået til et punkt, hvor jeg fanger tingene hurtigt, og er vist også blevet lidt nørdet mht. at tænke over de forskellige ting uden for træningen. Det er vist mest sparringen, som ikke fungerer helt optimalt pt. Derfor kommer jeg ind i en dårlig spiral, og tænker for meget over tingene, når jeg ruller. Det resulterer i, at jeg går alt for meget tilbage til det helt basic, og får derfor ikke udviklet mig. Niveauet er ret højt, så det resulterer i, at jeg bliver alt for defensiv, og når jeg endelig har overtaget, er jeg ikke skarp nok til at afslutte kampen.

Det handler nok bare om mere 'måtte-tid', nyde træningen og så bare accepterer, at der kommer down perioder - og lære af det. for 2-3 måneder siden havde jeg en periode, hvor min udvikling skød gennem taget, og jeg dårligt kunne følge med selv. Det går op og ned... og som du skriver må man bare sætte pris på de små ting.

Tak for imputs! :smile:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Derfor kommer jeg ind i en dårlig spiral, og tænker for meget over tingene, når jeg ruller. Det resulterer i, at jeg går alt for meget tilbage til det helt basic, og får derfor ikke udviklet mig. Niveauet er ret højt, så det resulterer i, at jeg bliver alt for defensiv, og når jeg endelig har overtaget, er jeg ikke skarp nok til at afslutte kampen.

Det er også godt at gå tilbage til basic? Jeg føler at jo videre man kommer, jo mere handler det egentlig om alt det grundlæggende, "kedelig" ting. Måske skal du bare holde fast i det du kan, og blive bedre til det mht til timing, og endnu skarpere på de små detaljer i teknikken.

Jeg føler også nogle gange, at når jeg føler at det går allerdårligste, er der hvor udviklingen er ved at ske. Fordi når man gøre tingene på en ny/anderledes måde, så fungerer det ikke, og så føler man at det går dårligt. Men lige pludselig så fungerer det hele igen, og så føler man at man udvikler sig. Men selve udviklingen er sket i den "dårlige" periode, hvor kroppen/hjernen har skullet indlære nogle nye vaner.

Hmm, gav det overhovedet nogen mening? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Niveauet er ret højt, så det resulterer i, at jeg bliver alt for defensiv, og når jeg endelig har overtaget, er jeg ikke skarp nok til at afslutte kampen.

Måske du skulle prøve at variere dine sparringspartnere noget mere (efter niveau). Det er vigtigt at bruge alle i træningen. Således finder jeg, at jeg når har problemer med at få noget til at virke, så hellere over og træne det på en nybegynder, indtil det lykkes der. Så kan jeg gå videre til de dygtige trænignspartnere.

Dem der er dygtige kan typisk se/føle hvad du har tænkt dig at lave et godt stykke tid før du gør det, og de kan lukke det ned, så intet synes at virke, hvilket kan skabe frustation.

Bare en tanke.

Link to comment
Share on other sites

Hey Dan!

Nu har jeg jo lagt mærke til at du ind imellem laver hill sprints.. Jeg skal starte på det i denne uge, men så læste jeg denne artikel hvor de anbefaler 1x50 yards... Er det overhovedet nok til at have nogen som helst form for effekt?

Jeg havde nemlig forestillet mig noget i stil med 10-15 x 25 meter. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Det er også godt at gå tilbage til basic? Jeg føler at jo videre man kommer, jo mere handler det egentlig om alt det grundlæggende, "kedelig" ting. Måske skal du bare holde fast i det du kan, og blive bedre til det mht til timing, og endnu skarpere på de små detaljer i teknikken.

Jeg føler også nogle gange, at når jeg føler at det går allerdårligste, er der hvor udviklingen er ved at ske. Fordi når man gøre tingene på en ny/anderledes måde, så fungerer det ikke, og så føler man at det går dårligt. Men lige pludselig så fungerer det hele igen, og så føler man at man udvikler sig. Men selve udviklingen er sket i den "dårlige" periode, hvor kroppen/hjernen har skullet indlære nogle nye vaner.

Hmm, gav det overhovedet nogen mening? :blink:

Hey Queen Pearl.... Fornemt BJJ-besøg i loggen! :4thumbup:

Det gav mening! :smile: Det med at gå 'tilbage til basic' var bestemt ikke negativt ment. Basic er godt! Jeg har forsøgt at arbejde lidt med åben guard og forskellige sweeps alt efter hvordan modstanderen forsøger at passere/lægger presset - i stedet for at gå efter submission mm. Det bliver dog hurtigt demotiverende, hvis modstanderen 3 gange i træk passerer guarden. Så må jeg indrømme, at jeg 4 gange nok holder guarden lukket lidt længere og prøver at sætte en basic armbar op. :laugh: Du har dog helt ret i, at man selvf. får en del ud af de dårlige perioder... de er bare irriterende! :tongue:

Måske du skulle prøve at variere dine sparringspartnere noget mere (efter niveau). Det er vigtigt at bruge alle i træningen. Således finder jeg, at jeg når har problemer med at få noget til at virke, så hellere over og træne det på en nybegynder, indtil det lykkes der. Så kan jeg gå videre til de dygtige trænignspartnere.

Dem der er dygtige kan typisk se/føle hvad du har tænkt dig at lave et godt stykke tid før du gør det, og de kan lukke det ned, så intet synes at virke, hvilket kan skabe frustation.

Bare en tanke.

Tror du er inde på noget af det rigtige. Jeg nævnte selv for et stk. tid siden, at jeg ville overveje at træne lidt med på intro-holdet.... der er nok lidt bedre mulighed for at afprøve forskellige ting, fremfor at blive slagtet af lillabælter og andre galninger hele tiden :laugh:

Hey Dan!

Nu har jeg jo lagt mærke til at du ind imellem laver hill sprints.. Jeg skal starte på det i denne uge, men så læste jeg denne artikel hvor de anbefaler 1x50 yards... Er det overhovedet nok til at have nogen som helst form for effekt?

Jeg havde nemlig forestillet mig noget i stil med 10-15 x 25 meter. :4mewantfood:

Hey Patrick! Hill-sprints ROCKS! :superman: Det vil du ikke fortryde! Med din fysiske form, vil jeg mene, at du sagtens kan lave 10-15 x 25 meter. Jeg plejer typisk at lave et sted mellem 8-15 x ca. 130 meter - men det kommer selvfølgelig også an på, hvor stejl bakken er mm.

Du skal lige være OBS på, at det er en stor belastning at løbe hill sprints, så giv kroppen lidt tid til vænne sig til det. Det kan ligeledes være svært/umuligt at holde fx 2:1 forholdet (som jeg er tilhænger af), da det er en del hårdere end alm. løb. Du kan jo selv lege lidt med pauselængden og cutte lidt af den, som formen skrider frem. Du kan selvf. også bare løbe lidt flere! :wink: Afsted med dig....

Link to comment
Share on other sites

Hey Dan!

Nu har jeg jo lagt mærke til at du ind imellem laver hill sprints.. Jeg skal starte på det i denne uge, men så læste jeg denne artikel hvor de anbefaler 1x50 yards... Er det overhovedet nok til at have nogen som helst form for effekt?

Jeg havde nemlig forestillet mig noget i stil med 10-15 x 25 meter. :4mewantfood:

Dette er ment rent venskabeligt - men har du læst den anførte artikel? 1x50 yards er den afsluttende sprint i en lang workout, ikke den eneste sprint. Gennemfør hele forslaget, så skal du nok få din lyst styret.

Link to comment
Share on other sites

Dette er ment rent venskabeligt - men har du læst den anførte artikel? 1x50 yards er den afsluttende sprint i en lang workout, ikke den eneste sprint. Gennemfør hele forslaget, så skal du nok få din lyst styret.

Hov, ja kan jeg da godt se nu. :laugh:

Jeg har misforstået det, troede faktisk at man skulle vælge én af forslagene, og at der derfor blev færre og færre sæt som længden blev skruet op.. Tak for heads up! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Intervalløb: 5 x 750 meter (ingen tid)

Afjog: 5-8 min.

- Har svært ved at vurdere om det var for tidligt med skinnebenet. Har stadig lidt ømhed, og det kunne da også mærkes under løb.

Pullups: 130 x BW (fordelt ud over hele dagen)

----------------------------------------------------

CoqRouge: Du skal ikke afsløre mig i at svare på artikler, jeg ikke har læst! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Utroligt, at jeg nu nærmere mig 1 måned, hvor jeg bare har været ufattelig elendig til træning! :nonono: Føles som om min udvikling er gået et par skrid tilbage - hvis jeg er heldig, er den bare gået i stå.

På styrketræningsfronten overvejer jeg at gå i gang med en omgang GTG på pullups med kropsvægt.

Altså jeg ville jo sige at du bare mangler nogle af dem her til din træning

:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:

Men de andres råd er vist lidt mere konstruktive :blush:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share