Tind´s Log


Tind
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er du egentlig meldt ind i en styrkeløftsklub, og hvor gammel er du?

/ Søren :innocent:

Hej søren

Jeg er kommet sent igang og er 23 år og er ikke meldt inde i nogen SL klub, jeg har dog overvejet at tage en snak med Nordland med henblik på deres raw stævne til juni :tongue:

Link to comment
Share on other sites

WSB uge 4 dag 4

CK=> Past your prime ? :innocent:

Energi forladt omgang, hvor jeg pludselig blev stakåndet og fik kvalme ... håber ikke jeg er ved at blive syg :dry:

DE box Squat

pænt under parallel

2rx2s med 90kg (ikke tilfreds med farten)

2rx8s med 80kg

CG board bænk

lillefingeren indenfor ringen

6rx3s med 110kg

Tate Press

10rx3s med 15kg

DB shoulder press

10r med 20kg

4r med 25kg (her opdagede Nskou en "bule" omkring min skulder, så jeg blev bedt om at stoppe vægtene 10cm over udgangspositionen så han kunne se den :blink: ... en anden gang må han sq selv cutte derned hvor den slags bliver aktuelt :tongue: )

12r med 25kg

Chin ups bred overhånd

6rx3s (nemt med god fart)

Stiff armed kickbacks

10rx2s med 15kg (det var meget tydeligt at det er den bevægelse der giver irritation i min højre arm)

Link to comment
Share on other sites

WSB uge 5 dag 1

Ok omgang med storpipfugl, der gav gode råde med cuban presses og dragon flags ... 2 øvelser jeg skal til at give en chance :smile:

Hvis det ikke er skulderen, så er det albuen der brokker sig .... jeg har stort set været skadefri indtil jeg startede på WSB, så overvejer at køre lidt mindre tungt efter ME øvelserne og ikke bare give los, spm jeg har gjort indtil videre .. for at have en chance for restituere ordenligt.

ME dødløft : Low rack pulls

Jeg fandt virkeligt mit stickin point idag. Satte pins til 4 hul hvilket svarede til at jeg trækker fra et punkt der sidder ca 10 cm under midten af mit knæ. Tror simpelthen mine lock-out problemer kommer af den fart jeg taber på dette punkt.

dobbeltoverhånd

5r med 60kg

5r med 110kg

5r med 130kg

5r med 150kg

5r med 170kg

mixed greb

5r med 190kg (all out :dry: )

3r med 210kg (igen all out :blink: .. ikke godt nok at jeg ikke når mere end en tripple, men det gik simpelthen hurtigt ned af bakke med styrken herfra)

1r med 220kg

0r med 230kg ( fik den ikke engang af pins´ene ...til trods for jeg har trukket den i normal dødløft, helt klart her der skal arbejdes)

3r med 190kg

3r med 190kg

Cuban press

5rx5s med 20kg

Hyper extensions

10rx3s

Clean and jerk

2r med 60kg

2r med 80kg

2r med 90kg

2r med 90kg (de 90kg bar præg af jeg var ret smadret efter ME og var ikke helt rene i jerk´en)

Roman Chair

10rx3s

Leg raises

8rx3s

BB curls

8rx3s med 37,5kg (nemt og strict)

Link to comment
Share on other sites

Cuban press

5rx5s med 20kg

Godt og se du er krøbet til korset :4thumbup:

Jeg vil dog kraftigt anbefale, at du vælger en anden rep-range. Rotator-komplekset er nogen små fjollede muskler, og dermed er tung belastning ikke særlig konstruktivt (specielt ikke hvis der er problemer med dem i forvejen).

Derudover er styrkeudholdenhed også af betyding i forb. med skulderproblemer. Sakset fra exrx.net: "External rotation-muscular endurance / internal rotation-muscular endurance should be greater than 70%."

Endvidere vil flere reps øge blodgennemstrømningen, og dermed fremme en evt. helingsproces.

Alt ialt er noget i retningen af 15rx3s mere passende.

Angående WSB og skader vil det nok være konstruktivt med en deload-uge fra tid til anden, hvis man ikke vil ende som Dave Tate :wink:

Link to comment
Share on other sites

Godt og se du er krøbet til korset :4thumbup:

Jeg vil dog kraftigt anbefale, at du vælger en anden rep-range. Rotator-komplekset er nogen små fjollede muskler, og dermed er tung belastning ikke særlig konstruktivt (specielt ikke hvis der er problemer med dem i forvejen).

Derudover er styrkeudholdenhed også af betyding i forb. med skulderproblemer. Sakset fra exrx.net: "External rotation-muscular endurance / internal rotation-muscular endurance should be greater than 70%."

Endvidere vil flere reps øge blodgennemstrømningen, og dermed fremme en evt. helingsproces.

Alt ialt er noget i retningen af 15rx3s mere passende.

Angående WSB og skader vil det nok være konstruktivt med en deload-uge fra tid til anden, hvis man ikke vil ende som Dave Tate :wink:

taget til efterretning .... 5rx5s var nu ikke hårde på nogen måde, så de burde nemt kunne overføres til 15rx3s :smile:

jeg går også og roder med ideen om en deload uge ... Der er dog et eller andet hardcore over Tate taktikken og bare forcerer smerten, indtil kroppen adaptere :tongue:

Link to comment
Share on other sites

WSB uge 5 dag 2

Glimrende omgang med Lawman, FMJ, CK, Mstaus (med en vild squat PR :4thumbup: ), Luciferase, Foodman, Naked og Fistandantilus.

Jeg har lidt brok med højrearm, efter at have snakket lidt med Luciferase tror det handler om en triceps på hårdt overarbejde (har også startet på WSB samtidig med jeg er begyndt med trøjetræning, så den har også pludselig fået meget at lave).

ME Bænk : Flad DB Bænk max tripple

5r med 20kg

5r med 25kg

5r med 27,5kg

5r med 30kg

5r med 32,5kg

5r med 35kg

5r med 37,5kg

3r med 40kg

3r med 42,5kg (sidste gang kunne jeg ikke engang få 42,5kg op selv til en single og havde en max single på 45kg :blink: ... fin styrkefremgang :bigsmile: )

2 work sæt

5r med 35kg

5r med 35kg

Low DB incline flies

10r med 15kg

10r med 17,5kg

10r med 17,5kg

alle sæt udført langsomt for noget gennemstrømning .. kunne godt mærke armen :dry:

Front Raises

10rx3s med 15kg (jeg er virkelig blevet glad for øvelsen :smile: )

Stiff armed kickbacks

Lawman var hurtig ude, da han troede det var en ny måde at køre cheat kick backs på ... interessen dalede dog da han fandt ud af at de stive arme tjente et formål :tongue:

10rx3s med 15kg

DB triceps extensions

10rx3s med 15kg

Cuban presses

12rx3s med 20kg

Roman Chair crunches

10rx3s

Link to comment
Share on other sites

Kan se at du os kæmper med rackpulls :laugh:

men det er da alt andet lige nogle ok vægte at løfte fra den højde :smile:

Ja, synes egentlig det er en guldøvelse, men det en ret sær fornemmelse at løfte mindre med mindre vandring end man trækker fra gulvet af :blink: ... men alt andet lige, er det nu rart at finde et punkt man virkelig kan arbejde med.

Desuden er jeg vant til at trække singles i dødløft, så har begge de gang jeg har været omkring rack pulls, har jeg haft vanvittige DOMS i ryggen (sidste gang gik der 2 uger inden de var ordentlig væk :blush: )

Link to comment
Share on other sites

WSB uge 6 dag 1

Jeg ville egentlig ikke have trænet, men jeg havde brugt det meste af min weekend på jobbet på at læse WSB artikler og var nød til at afprøve arch back goodmornings :tongue:

ME arch back goodmornings

5r med 60kg

5r med 80kg

5r med 90kg

5r med 100kg

3r med 110kg

3r med 115kg

3r med 120kg (ikke helt god form her)

5r med 100kg

OL squat

6rx3s med 90kg (heeelt i kælderen)

Link to comment
Share on other sites

Træning

Da jeg skal have taget både fedtbiopsi og muskelbiopsi på fredag, så bliver jeg nød til at hoppe i trøjen imorgen istedet for lørdag. Så der skulle lige bænkes lidt for at få bevægelsen på plads igen :smile:

Paused Bænk

5r med 60kg

5r med 60kg

5r med 70kg

5r med 70kg

5r med 70kg

5r med 70kg

5r med 70kg

5r med 90kg

5r med 90kg

5r med 90kg

3r med 100kg

3r med 100kg

3r med 100kg

Low incline db bænk

10r med 20kg

8r med 30kg

8r med 30kg

8r med 30kg

Frontsquat

8r med 60kg

8r med 70kg

8r med 70kg

BO Rows

8r med 90kg

8r med 90kg

8r med 90kg

Link to comment
Share on other sites

Det lyder da som en umanerlig dårlig ide.....(AV!)

Sørg nu for de ikke tager for meget muskel; der er jo ikke lige frem så meget, at du kan dele ud af det :wink:

Ses vi i morgen ved 16-tiden?

Det er da en hurtig måde at tabe sig på :laugh:

Yupe imorgen kl 16.00 er planen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Trøjetræning

Masser af Mol´er idag (og mennesker generelt) ... så der blev kigget da mig og Luci røg i trøjen. Ellers fin 8 cm ME board presses af ANTO og Nskou.

Bænk Touch ´n go

5r med 60kg

3r med 90kg

3r med 100kg

3r med 110kg (nem, ihvertfald til 5 reps ... utrolig så meget jeg får ud at ligge på en bænk der er 5-10cm højere)

Trøje på

0r med 130kg (miss :sneaky2: ... jeg kunne slet ikke finde ud at det på den høje bænk, så røg på en normal igen da den blev ledig)

8cm board

3r med 130kg

4,5cm board

1r med 130kg

uden boards

8 singler på 130kg af varierende kvalitet, der gik 5 forsøg inden jeg ramte det rigtig sted på brystet)

Speed bænk

3 forskellige greb

3rx9s med 60kg

Roman chair crunches

10rx3s

Leg Raises

8rx3s

Pull ups smal underhånd

6rx3s (nemt, med pause i bunden)

+Div Curls

Link to comment
Share on other sites

Du får da brugt trøjen :smile:

Hvordan synes du den er at løfte i her hvor du har prøvet den et par gange ?

og har du egentlig planer om at stille til stævne ? :smile:

Ja, den får nogle ture :tongue: .. det er nu mest lysten der driver og ikke udsigten til at stille op. Jeg kan jo hverken bænke eller squatte endnu :smile: , så skal først have en 40-50 kg mere på totalen før stævne kommer på tale.

Jeg nyder virkelig at mærke hvordan trøjeteknikken bliver bedre og bedre fra gang til gang. Det er ikke de store kg der på stangen, men det giver noget hver gang. Så selvom det nok ikke er noget, jeg henter så meget styrke ved at træne så synes jeg det er sjovt og jeg har altid være typen der træner efter motivationen :smile:

Link to comment
Share on other sites

WSB uge 7 dag 1

Lækkert at komme igang igen efter pause siden onsdag og et par muskel- og fedtbiopsi´ser i fredags.

Low Incline BB bænk

5r med 50kg

5r med 70kg

5r med 80kg

5r med 85kg

3r med 90kg

3r med 95kg

1r med 100kg

1r med 105kg (PR) og betydelig pænere end mine 100kg sidste gang ... lidt overrasket over styrkefremgangen, både her og i paused db bænk

8 cm Board Bænk

lillefingeren inden for ringen

6rx3s med 100kg

Low inline flies

8r med 15kg

10rx2s med 15kg

+div curls

Link to comment
Share on other sites

Intet ... lægen var også overrasket over at jeg kunne være så bekymret over at få lagt drop ind, at det lykkes mig at fremprovokere en blodspræning i venstre øje :tongue: og derefter ikke være det mindste nervøs for biopsi´erne ....

Derudover kom jeg i en iltmaske i en ½ time for at måle min hvileforbrændning, som lå 12 % over normal værdien for min alder/højde/vægt :w00t: , jeg banker åbenbart 2300 kalc af i døgnet bare på at holde organerne igang, så han skød mit ligevægts indtag til onmkring 3000 kalc.

Derudover har jeg bulket igennem den sidste måneds tid, så hvor jeg til forundersøgelsen vejede ind på 81,5kg, lå jeg i fredags på 84,6 :innocent: ... så ingen medlidenhed til "hardgainers" fra mig af :smile:

Link to comment
Share on other sites

WSB uge 7 dag 2

Energi forladt omgang med 30 rør og radio ... nogen af dem stod højrøstet og klappede hinanden på skulderne for at lave 3 forced reps på 100 ... derfor var jeg nødvendigvis nød til at tage en omgang bænk, selvom det ikke var planen idag :tongue:

Bænk

5r med 50kg

5r med 80kg

5r med 90kg

5r med 100kg

3r med 105kg

3r med 110kg

1r med 115kg (lidt tung idag)

ME dødløft :Sumo

Aner ikke hvor jeg kunne ligge henne af, derfor startede jeg lavt

5r med 100kg

5r med 120kg

5r med 130kg

5r med 140kg

3r med 150kg

3r med 160kg

skiftede her til krydsgreb fra dobbelt OH

3r med 170kg

1r med 180kg

1r med 190kg

1r med 200kg (muligvis til mere, men blev lidt irriteret over at jeg laver samme nummer som ved alm dødløft og strækker benene helt ud, inden jeg løfter vægten med ryggen ... så ryger pointen i sumo :dry: )

Facepulls

8rx3s med 50kg

skulder DB press

10r med 25kg (tungt :blink: ... skulderne var helt væk)

Side laterals

10rx3s med 10kg

Link to comment
Share on other sites

WSB uge 7 dag 3

Stille omgang med 3 mennesker ialt i kælderen :unhappy:

Speed bænk

forskellige greb

3r med 60kg

3rx8s med 65kg

Low Incline DB bænk

10r med 20kg

8r med 30kg

8r med 32,5kg

8r med 35kg

Triceps Dips

6rx3s

Chin ups smal UH

5rx3s

DB rows

5rx2s med 50kg

8r med 45kg

BO Rows

lagde stangen helt død efter hver rep

8r med 60kg

6rx2s med 80kg

+Div max og rotar cuff

Edited by Tind
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share