Kan det lade sig gøre?


Spinx
 Share

Recommended Posts

Hey MOL folk, jeg har et lille "væddemål" kørende ang. max i bænkpres.

Det går ud på at jeg regner med at løfte 120 Kg. i max maj/juni, for en 3 uger siden da jeg sidst løftede jeg max nåede jeg 105 Kg. men den gik rimelig nemt så kunne måske godt ha taget de 110 Kg. men tror i jeg kan nå de 120 Kg. i max på et lille halvt år?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg hentede selv 15 kg på 2 runder hatfield.. Jeg steg fra 115 kg til 130 kg  :smile:

Så hvis man er seriøs nok burde det bestemt være muligt at hente 15 kg  :wink: indenfor ½ år

<{POST_SNAPBACK}>

2 runder ?

Er det godt ?

Jeg steg fra 80 - 90 kg med 1 runde Hatfields.

Tog en runde mere og faldt til 85 kg med den.

Min makker steg lidt ved 2. runde også,

og nåede de 100 lidt tid efter, så han steg fra

80 - 100 kg på ½ år.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg hentede selv 15 kg på 2 runder hatfield.. Jeg steg fra 115 kg til 130 kg  :smile:

Så hvis man er seriøs nok burde det bestemt være muligt at hente 15 kg  :wink: indenfor ½ år

<{POST_SNAPBACK}>

2 runder ?

Er det godt ?

Jeg steg fra 80 - 90 kg med 1 runde Hatfields.

Tog en runde mere og faldt til 85 kg med den.

Min makker steg lidt ved 2. runde også,

og nåede de 100 lidt tid efter, så han steg fra

80 - 100 kg på ½ år.

Henning :showoff:

<{POST_SNAPBACK}>

Hm, ja, du faldt med runde #2 - men du kørte heller ikke programmet! Du tog for mange sæt i fundament fasen og sprang vist et pas over i fasen efter fundamentperioden. Hvis ikke man følger programmet 100% kan man i princippet ikke sige nogetsomhels om det - i princippet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil mene, at Hatfields er for stor en satsning, hvis målet er at stige 15 kg på et halvt år. Det tager for lang tid, hvis det ikke virker, og det virker ikke for alle.

Jeg vil klart anbefale Simmons cycle, hvor man kan se effekten i løbet af fem uger.

Det skulle være muligt at starte ud fra de 110 kg, da programmet er relativt let i modsætning til Hatfields, som er vildt hårdt.

Nå, ja, og i modsætning til de øvrige, vil jeg sige, at du skal holde dig fra hjælpeøvelser og koncentrere dig om bænkpres, evt med lidt triceps, hvis du er svagest i toppen.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Tjah, jeg fik 5kg ud af min hatfield runde. Gik fra 115kg til 120kg.

Bare husk på at som du kommer højere op bliver det svære og svære.

At gå fra 160kg til 170kg tager længere tid end at gå fra 70 til 80kg selvom der i begge tilfælde kun er 10kg til forskel :smile:

Link to comment
Share on other sites

- Din alder?

- Hvad presser du i military?

- Close grip?

Jeg vil sige at det  sagtens kan lade sig gøre. Find eventuelt et bænkprogram som du kan supplere din træning med.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er 17 år, jeg plejer at køre med 45-50 Kg. i millitary, close grip kan jeg ikke huske det er lang tid siden men 70 Kg. burde jeg da kunne ta, det vil jeg da mene!

Link to comment
Share on other sites

Hey MOL folk, jeg har et lille "væddemål" kørende ang. max i bænkpres.

Det går ud på at jeg regner med at løfte 120 Kg. i max maj/juni, for en 3 uger siden da jeg sidst løftede jeg max nåede jeg 105 Kg. men den gik rimelig nemt så kunne måske godt ha taget de 110 Kg. men tror i jeg kan nå de 120 Kg. i max på et lille halvt år?

<{POST_SNAPBACK}>

Der hvor jeg træner er der mange konkurrence løftere, og udfra at have set på dem vil jeg sige du sagtens kan stige til 120kg på et halvt år, med den helt rigtige træning kunne du også stige mere.

Link to comment
Share on other sites

Hey MOL folk, jeg har et lille "væddemål" kørende ang. max i bænkpres.

Det går ud på at jeg regner med at løfte 120 Kg. i max maj/juni, for en 3 uger siden da jeg sidst løftede jeg max nåede jeg 105 Kg. men den gik rimelig nemt så kunne måske godt ha taget de 110 Kg. men tror i jeg kan nå de 120 Kg. i max på et lille halvt år?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er 17 år...

<{POST_SNAPBACK}>

Det er sku' et iorden løft i din alder :bowdown: Men hvis du undgår skader og træner og spiser stabilt burde dit projekt da absolut være realistisk :cooldance:

Edited by Linde
Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv ligget og rodet under 120 i et par år, så jeg vil også sige, at det er altså ikke nogen selvfølge, at det kan lade sig gøre.

Lige nu føler jeg mig stærk, men for et år siden var 100 kg et problem, selvom jeg havde en max på 117.5, så der er altså andre ting, end det rent fysiske, der spiller ind.

Jeg ved godt, at Hatfields ofte giver øget styrke, men det er træning tæt på skade-grænsen, så man kan lige så godt risikere en skade.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Med al respekt for de to herrer Blackice og Xjyden, så tror jeg ikke at Spinx vil få problemer med at løfte de 120 kg. Da han allerede løfter 105 kg, er han godt på vej. En tur gennem et WSB program burde kunne gøre det.

Søg på WSB og kig bl.a. tilbage i MASS log, der er en BB hybrid af WSB som TJ har lavet, som både giver masse og styrke. Jeg har selv brugt den med fremragende resultater.

Xjyden: hvordan har du trænet? for mig lyder det meget mystisk at man skal bruge år på at komme over de 120 kg, medmindre du vejer meget lidt.

Link to comment
Share on other sites

Med al respekt for de to herrer Blackice og Xjyden, så tror jeg ikke at Spinx vil få problemer med at løfte de 120 kg. Da han allerede løfter 105 kg, er han godt på vej. En tur gennem et WSB program burde kunne gøre det.

Søg på WSB og kig bl.a. tilbage i MASS log, der er en BB hybrid af WSB som TJ har lavet, som både giver masse og styrke. Jeg har selv brugt den med fremragende resultater.

Xjyden: hvordan har du trænet? for mig lyder det meget mystisk at man skal bruge år på at komme over de 120 kg, medmindre du vejer meget lidt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er ikke enig, og dermed enig med både xjyden og blackice. Kan selvfølgeligt kun tale udfra mine personlige erfaringer, samt træningsbuddy..og bænkpres kan altså være en rigtig grim en at stalle i....der er altså et pænt stykke fra 105 til 120, så godt på vej...tjaaaah.... det er ikke pga. de 105 at han er tæt på, men det kan sagtens være at han kan stige det, men umiddelbart ikke af den grund.

Og mht din kommentar vedr xjyden vil jeg påstå at det tager år for de fleste at komme op på 120, medmindre man har fingerene i snavs, eller har en suveræn genetik....

Edited by trooper
Link to comment
Share on other sites

Det er umuligt at spå om.

Det er bestemt muligt. Men det afhænger af genetik. Det har taget mig længere tid at lave den samme stigning. jeg vil tro jeg kan lave 120-125kg nu også. Men det er også LÆNGE siden jeg har løftet 110kg.

Og jeg har trænet ret målrettet.

<{POST_SNAPBACK}>

Genetik siger du, hvis du tænker på kropstype så er jeg det man kalder "Mesomorph" (eller hovedsagligt mesomorph), kan det være en fordel??? eller hva mener du med genetik?

Link to comment
Share on other sites

Hey MOL folk, jeg har et lille "væddemål" kørende ang. max i bænkpres.

Det går ud på at jeg regner med at løfte 120 Kg. i max maj/juni, for en 3 uger siden da jeg sidst løftede jeg max nåede jeg 105 Kg. men den gik rimelig nemt så kunne måske godt ha taget de 110 Kg. men tror i jeg kan nå de 120 Kg. i max på et lille halvt år?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er 17 år...

<{POST_SNAPBACK}>

Det er sku' et iorden løft i din alder :bowdown: Men hvis du undgår skader og træner og spiser stabilt burde dit projekt da absolut være realistisk :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg takker :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det er umuligt at spå om.

Det er bestemt muligt. Men det afhænger af genetik. Det har taget mig længere tid at lave den samme stigning. jeg vil tro jeg kan lave 120-125kg nu også. Men det er også LÆNGE siden jeg har løftet 110kg.

Og jeg har trænet ret målrettet.

<{POST_SNAPBACK}>

Genetik siger du, hvis du tænker på kropstype så er jeg det man kalder "Mesomorph" (eller hovedsagligt mesomorph), kan det være en fordel??? eller hva mener du med genetik?

<{POST_SNAPBACK}>

muskelfibrene gætter jeg på..

Jeg har gået 15 kg frem på ca et halv år.. fra 105-120 og har ikke bulet vildt meget, min vægt er kun 2 kg højere ca som er kommet på her i julen :nissetunge: Har trænet en del efter min bænk, men skal siges jeg os har lavet en del fejl som for tit failur træning pga dumme forsøg på at få samme antal reps med 2.5kg mere argh irritere mig.. Har os lavet en del træning efter trøje samtidig så ikke ren raw træning

Link to comment
Share on other sites

QUOTE(T @ 29. Dec 2004, 16:52)

Med al respekt for de to herrer Blackice og Xjyden, så tror jeg ikke at Spinx vil få problemer med at løfte de 120 kg. Da han allerede løfter 105 kg, er han godt på vej. En tur gennem et WSB program burde kunne gøre det.

Søg på WSB og kig bl.a. tilbage i MASS log, der er en BB hybrid af WSB som TJ har lavet, som både giver masse og styrke. Jeg har selv brugt den med fremragende resultater.

Xjyden: hvordan har du trænet? for mig lyder det meget mystisk at man skal bruge år på at komme over de 120 kg, medmindre du vejer meget lidt.

Jeg er ikke enig, og dermed enig med både xjyden og blackice. Kan selvfølgeligt kun tale udfra mine personlige erfaringer, samt træningsbuddy..og bænkpres kan altså være en rigtig grim en at stalle i....der er altså et pænt stykke fra 105 til 120, så godt på vej...tjaaaah.... det er ikke pga. de 105 at han er tæt på, men det kan sagtens være at han kan stige det, men umiddelbart ikke af den grund.

Og mht din kommentar vedr xjyden vil jeg påstå at det tager år for de fleste at komme op på 120, medmindre man har fingerene i snavs, eller har en suveræn genetik....

Det er min overbevisning at de fleste burde være i stand til at bænke 120 kg på 6 måneder, hvis de træner målrettet. Der er selvfølgelig faktorer der gør det vanskeligere såsom:

- vægt.

- højde.

- alder.

Men 120 kg er altså ikke ret meget, hvis man træner korrekt og kontinuerligt, spiser rigtigt og sover det man skal.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Du kan sagtens kom op på 120kg hvis du træner rigtigt.

Selvfølgelig har den også noget genetisk at sige.

Men det er ikke usædvanligt ved udøver at de fordobler deres max på bare 2 måneder. dvs de startede på 40kg i bænkpress og er op på 80 efter 2 måneder.

Hvordan det? I starten går det selvfølgeligt meget stærkt.

Men hvis du træner direkte styrke og ændrer på din træning hver 3. uge,

så kan du opnå 120 til maj.

Hvis du vil træne styrke skal du køre med 90-95% af din max.

Du kan køre med noget sæt der svarer til:

Sæt 7 x 1-2 gentagelser

Sæt 6 x 3 gentagelser

Sæt 5 x 4 gentagelser

Sæt 4 x 5 gentagelser

Det hele drejer sig om få gentagelser med mange sæt. Det er en bevist

træningsmetode som styrkeløfter og vægtløfter kører med, nogen gange

også bodybuilder. Det virker!

Grunden til at du skal ændre på din plan hver 3. uge er fordi musklerne vanner

sig til det arbejde de laver og så vil der kun være langsomt fremgang. Og du

skal nu ha' hurtig fremgang.

Du skal ikke lave det helt vild ændring. Det er nok hvis du bare ændrer på

antallet af sætene, gentagelserne efter hver 3. uge, for musklerne kan mærke

med det samme at : hov, der sker nu noget helt andet, og derved

vil der også være fremgang!

Husk så at det er tung styrketræning og din brystmuskler skal ha' mindst 48 timers hvile. Så ikke køre den flere gange end 3 gange om ugen.

Jeg håber jeg kunne hjælpe dig!

VH

Patrick (Snart uddannet Styrketræner) :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share