Uanstændigt tåbelig træner


jsc
 Share

Recommended Posts

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er vel bare det samme, som når du sender mig en personlig mail.... er det ikke...

Måske et dumt spørgsmål, men jeg bruger det jo ikke så meget som jeg følger med...

<{POST_SNAPBACK}>

Nåå okay troede bare lige du havde oprettet en Logbog :smile: Nå Vikingen venter vi skal ud og spadsere, fortsat god aften/nat :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder præcis som det program, monarchs-drengene bruger i IK99 - det må være fra ruder konges tid...

Er det dem der i sorte sponsor T-shirts?

Umiddelbart ser deres træning lidt VL-inspireret ud hvis det er de samme vi taler om.

<{POST_SNAPBACK}>

Dem i de sorte sponsortrøje med en bunke af reklamer på er bobslæde-holdet. Og de har, som du skriver, en masse VL-inspireret øvelser.

Edited by laraag
Link to comment
Share on other sites

Bare tag et kig ned i vores center, der træner en hel del håndboldspillere bla fra svendborg tgi, tved og gog..

Ja tak!! Snakkede med en ung pige som også trænede håndbold.. Hun fortalte de tit er 20 personer på holdene, og får vist øvelserne EN ENKELT GANG! :blink::raisebrow: Det er da virkeligt også langt ude... Tror da fanden deres teknik stinker, og det er jo egentlig synd!!

Jsc>>> Er det et typisk program for håndb.spillerne deroppe i Viborg?? Min fætter spiller nemlig deroppe... I håndboldligaen, forresten :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Der går også nogle håndboldnørder nede ved os, der også står og laver jumpsquats osv.. Jumpsquat i sig selv kan da mildest talt ikke være sund for ryggen? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Der går også nogle håndboldnørder nede ved os, der også står og laver jumpsquats osv.. Jumpsquat i sig selv kan da mildest talt ikke være sund for ryggen?  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror skam ikke det er usundt hvis teknikken er på plads. Man skal også passe på med at tro at ALT de laver pr. definition er tåbeligt.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Der går også nogle håndboldnørder nede ved os, der også står og laver jumpsquats osv.. Jumpsquat i sig selv kan da mildest talt ikke være sund for ryggen?  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Den optimale kraftproduktion ved jumpsquats findes ved temmeligt lav vægt, 25-35% af sin max squat.

Så belastningen burde være moderat.

Når der trænes for at kunne dvikle maksimal kraft kan det se voldsomt ud. Men med korrekt teknik er skadesrisikoen begrænset.

Link to comment
Share on other sites

uden at kende forholdene i klubben...meeen...

kan hele holdet ikke blive enige om at "strejke" og klage til en som står højere på rangstigen end den der træner ?

hvis programmet er så skidt som du beskriver det, så må de jo enten klage eller bide det i sig....og så kan de få en kiks...

Link to comment
Share on other sites

Det lyder præcis som det program, monarchs-drengene bruger i IK99 - det må være fra ruder konges tid...

Er det dem der i sorte sponsor T-shirts?

Umiddelbart ser deres træning lidt VL-inspireret ud hvis det er de samme vi taler om.

<{POST_SNAPBACK}>

nej, det er bobslæde-landsholdet...

Link to comment
Share on other sites

Bare tag et kig ned i vores center, der træner en hel del håndboldspillere bla fra svendborg tgi, tved og gog..

Og det er også de sindsygeste øvelser de mildest talt FLÅR rundt uden nogen form for føling.. Ville ønske jeg havde billeder af nogen af dem når de laver halve jumpsquats med 190 kg, eller bænker med 100 kg og spreller som el ål i salt på bænken  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ligesom når fodbold spillere squatter i vores center :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Det er korrekt Troels, men jumpsquats med tung vægt er ALDRIG godt for led og overførligheden til sport er meget lille. Her vil generel hoptræning og squat med elastikker og kæder være alt andet klart overlegen.

I det hele taget forstår jeg ikke hvorfor danskerne(eliteidrætsudøvere) ikke har taget WSB til sig. Tilpasser man WSB(fjerner udstyret) er det klart det bedste træningsprogram der findes. Atletikudøvere, håndboldspilllere, fodboldspillere, basketballspillere osv. (ja jeg kunne blive ved) ville alle blive bedre atleter, hvis de kompinerede deres almindelige træning med WSB principperne. Der er jo en grund til at en mand som Joe DeFrance er så fandens populær i USA :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er korrekt Troels, men jumpsquats med tung vægt er  ALDRIG godt for led og overførligheden til sport er meget lille. Her vil generel hoptræning og squat med elastikker og kæder være alt andet klart overlegen.

I det hele taget forstår jeg ikke hvorfor danskerne(eliteidrætsudøvere) ikke har taget WSB til sig. Tilpasser man WSB(fjerner udstyret) er det klart det bedste træningsprogram der findes. Atletikudøvere, håndboldspilllere, fodboldspillere, basketballspillere osv. (ja jeg kunne blive ved) ville alle blive bedre atleter, hvis de kompinerede deres almindelige træning med WSB principperne. Der er jo en grund til at en mand som Joe DeFrance er så fandens populær i USA :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

OMG hjernedøde fodboldspillere der prøver at overgå hinanden uden nogen form for supervision ifht teknik?

Accident waiting to happen!

Det størst problem er vel manglen på opsyn og opfølgning på programmerne.

Der skulle være trænere til stede for at holde dem til ilden samt guide dem i deres teknik.

Link to comment
Share on other sites

Det størst problem er vel manglen på opsyn og opfølgning på programmerne.
Korrekt, der findes desværre få kvalificerede trænere i det ganske land. Jeg så dog lige at AGF har hyret Renata Nielsen til at være deres fysiske træner. Det glæder jeg mig til at se hvad der kommer ud af. Hun har trods alt trænet i den tidligere østblok.
OMG hjernedøde fodboldspillere der prøver at overgå hinanden uden nogen form for supervision ifht teknik?

Accident waiting to happen!

:laugh: korrekt Ptpoul. Meeeen nu skrev jeg eliteidrætsudøvere. Jeg kan selvfølgelig ikke tale for alle, da jeg pt. kun har haft med basketball og håndboldspillere at gøre, men min erfaring siger mig at en kyndig introduktion og ugentlige opfølgninger er nok til at få glimrende resultater.

Link to comment
Share on other sites

Det størst problem er vel manglen på opsyn og opfølgning på programmerne.

Korrekt, der findes desværre få kvalificerede trænere i det ganske land. Jeg så dog lige at AGF har hyret Renata Nielsen til at være deres fysiske træner. Det glæder jeg mig til at se hvad der kommer ud af. Hun har trods alt trænet i den tidligere østblok.

OMG hjernedøde fodboldspillere der prøver at overgå hinanden uden nogen form for supervision ifht teknik?

Accident waiting to happen!

:laugh: korrekt Ptpoul. Meeeen nu skrev jeg eliteidrætsudøvere. Jeg kan selvfølgelig ikke tale for alle, da jeg pt. kun har haft med basketball og håndboldspillere at gøre, men min erfaring siger mig at en kyndig introduktion og ugentlige opfølgninger er nok til at få glimrende resultater.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er bare skræmt ud fra de elite idrætsudøvere jeg har set træne.

Enten har intensiteten været så lav at træningen var uden pointe, ellers har teknikken været helt henne i skoven!

Jeg træner selv WSB med stor fornøjelse og anstændige resultater. Men ville virkeligt være nervøs for at sætte store grupper til at udføre samme system. Det ville virkeligt kræve noget ekstraordinært af træneren.

Et mere simpelt periodiseret system med noget plyometri ville være mit udgngspunkt.

Senere kunne WSB def. være en mulighed. Men aldrig til at starte med (med mindre gruppen var lille).

Bare mine preferæncer

Link to comment
Share on other sites

Korrekt Poul, jeg har dog heller aldrig trænet med grupper på mere end 4 personer. Det syntes jeg er en passende størrelse.

Har været vidne til Horsens håndboldklubs træninger i HSK, hvor hele holdet trænede på samme tid og det kunne nogle gange være skræmmende at se hvad de fik lavet når deres fysiske træner ikke var der.

Link to comment
Share on other sites

Korrekt Poul, jeg har dog heller aldrig trænet med grupper på mere end 4 personer. Det syntes jeg er en passende størrelse.

Har været vidne til Horsens håndboldklubs træninger i HSK, hvor hele holdet trænede på samme tid og det kunne nogle gange være skræmmende at se hvad de fik lavet når deres fysiske træner ikke var der.

<{POST_SNAPBACK}>

Eller ikke fik lavet :w00t:

Generelt er atleter utroligt umotiverede når det kommer til fysisk træning.

Ærgeligt for med lidt fantsi kan både anaerob konditionering og eksplosiv træning gøres meget konkurrencepræget og underholdende med lidt fantasi.

Styrketræning kan også være det, men det kræver en meget tæt coaching for at undgå dårlig teknik,

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt at squat nødvendigvis ikke skal være til godkendt dybde, men nu var det egentlig også mest de jumpsquats de laver med mere end deres normale max..

Kom til at tænke på jumpsquats da der stod en igår og lavede noget halløj med 180-190 kg på ryggen, og jeg vil skyde hans max til ca 130 kg :blink:

Og må nok indrømme at jeg ikke helt fatter hvorfor da laver deres normale back-squat, med så lav dybde, vil skyde på de nogen gange er ca ~15-20 cm fra partiel squat..

Det er cføli et af de værre eksempler, nu skal jeg ikke gøre dem værre end de er, der er da et par stykker der laver ganske pæne squats :smile: Men langt størstedelen af de håndboldspillere der træner hos os, har helt sikekrt aldrig lært et korrekte BP eller sq :wink:

Link to comment
Share on other sites

Korrekt, der findes desværre få kvalificerede trænere i det ganske land. Jeg så dog lige at AGF har hyret Renata Nielsen til at være deres fysiske træner. Det glæder jeg mig til at se hvad der kommer ud af. Hun har trods alt trænet i den tidligere østblok.

<{POST_SNAPBACK}>

Renata er virkligt en tøs der har styr på det træningsmæssige. Jeg ved at min søster førhen har haft stor gavn af hendes rådgivning i forbindelse med træning i Team Danmark centeret i Århus. Renata er iøvrigt selv i stand til, at håndtere vægte af imponerende størrelse for en kvinde i squat og power cleans. :smile:

Pingtoft & Laraaq->

Det må være en temmelig stor slæde de kører rundt i.

De ser ud til at veje over 100 kg i gennemsnit.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror nu heller ikke en mand på under 100kg får en plads i en bobslæde. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt at squat nødvendigvis ikke skal være til godkendt dybde, men nu var det egentlig også mest de jumpsquats de laver med mere end deres normale max..

Kom til at tænke på jumpsquats da der stod en igår og lavede noget halløj med 180-190 kg på ryggen, og jeg vil skyde hans max til ca 130 kg  :blink: 

Og må nok indrømme at jeg ikke helt fatter hvorfor da laver deres normale back-squat, med så lav dybde, vil skyde på de nogen gange er ca ~15-20 cm fra partiel squat..

Det er cføli et af de værre eksempler, nu skal jeg ikke gøre dem værre end de er, der er da et par stykker der laver ganske pæne squats  :smile: Men langt størstedelen af de håndboldspillere der træner hos os, har helt sikekrt aldrig lært et korrekte BP eller sq  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu ved jeg da at Lars Nielsen landstræner dansk atletik, bruge squat med 180-200 kg, hvor deres max i dybe ben nok ikke er over 130 kg, og flere af dem han træner har da danske rekorder!! Så jeg er ret sikker på de virker. En af mine venner gik frem med omkring 8 cm i højdespring på en sæson, efter at være trænet af ham. Så hvis du spørger mig så virker det, vi bruger det også selv, dog kun en del af sæsonen..

Link to comment
Share on other sites

Det kræver selvdisciplin at træne selv, noget mange elitefolk ikke har. De tror desværre de kan overleve på deres talent alene og så finder de vægttræning kedeligt.

noget af en grov generalisering. Problemet er selvfølgelig i mange tilfælde, at elitespillere har så hårdt et program, at energien til tung styrketræning ikke altid er der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share