pivklar i odense


Jeanette K
 Share

Recommended Posts

Uden det skal blive alt for filosofisk, så er ”ham Blackmoore” også klassens gamle nørd (Læste hele tiden tykke bøger om historie og biologi og var sær.. ser vi et mønster her? :bigsmile: ) der var nederst socialt i bunken og fik hug indtil han fandt ud af at når man var stærkere end de andre kunne man bare slå igen.

Når man har prøvet en gang at være helt i bunden socialt og opleve hvor rart det er når det er en anden end en selv der bliver moppet, får man et lidt andet forhold til den her slags.

Og selv i en godt gift stor stærk 30 årig med godt arbejde og succes sidder der altid en vis flig af det tilbage i en. At man kan huske hvordan det var at være ham der var nederst.

Det er ikke noget man skal ønske for andre

Hvad er det Steens far fra Sten og Stoffers ville sige... "Det er den slags der bygger Karakter" :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Uden det skal blive alt for filosofisk, så er ”ham Blackmoore” også klassens gamle nørd (Læste hele tiden tykke bøger om historie og biologi og var sær.. ser vi et mønster her? :bigsmile: )  der var nederst socialt i bunken og fik hug  indtil han fandt ud af at når man var stærkere end de andre kunne man bare slå igen.

Når man har prøvet en gang at være helt i bunden socialt og opleve hvor rart det er når det er en anden end en selv der bliver moppet, får man et lidt andet forhold til den her slags.

Og selv i en godt gift stor stærk 30 årig med godt arbejde og succes sidder der altid en vis flig af det tilbage i en. At man kan huske hvordan det var at være ham der var nederst.

Det er ikke noget man skal ønske for andre

Hvad er det Steens far fra Sten og Stoffers  ville sige...  "Det er den slags der bygger Karakter" :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Du gøre det bare om og om igen.... nikker genkendene og bukker mig for dine tanker...

:bowdown::bowdown:

Med alt det man selv har været igennem gøre man oprør imod den slags.. og ikke mindst ja så sporer man resterne af ens eget sår på sjælen af sine oplevelser.

Hvor er du en stor og klog mand....

Link to comment
Share on other sites

Det her betyder naturligvis ikke at jeg er Ghandi. Jeg kan også blive sur og irriteret på folk der er ”trælse”.. men jeg prøver virkelig at undgå at Mobbe. Der er stor forskel på at lade folk vide at man syntes deres standpunkter er way off, eller de har været dumme, og så den der snigende sag som mobning er.

Jeg prøver i hvert tilfælde virkelig at holde mig selv i ørerne, men jeg er ingen engel eller skal på nogen måde fremstilles sådan. Jeg laver og har selv også fejl på det her område, men jeg prøver…

Jeg vil her VIRKELIG anbefale Christian Jungersens roman "Undtagelsen" som en af de bedste eksempler på hvordan bagtalelsens og mobningens virkemåder kan fungere. Den rammer godt nok hårdt!!!

(derudover er det den stærkeste roman jeg har læst siden Nordkraft)

Link to comment
Share on other sites

Det her betyder naturligvis ikke at jeg er Ghandi. Jeg kan også blive sur og irriteret på folk der er ”trælse”.. men jeg prøver virkelig at undgå at Mobbe. Der er stor forskel på at lade folk vide at man syntes deres standpunkter er way off, eller de har været dumme, og så den der snigende sag som mobning er.

Jeg prøver i hvert tilfælde virkelig at holde mig selv i ørerne, men jeg er ingen engel eller skal på nogen måde fremstilles sådan. Jeg laver og har selv også fejl på det her område, men jeg prøver…

Jeg vil her VIRKELIG anbefale Christian Jungersens roman "Undtagelsen" som en af de bedste eksempler på hvordan bagtalelsens og mobningens virkemåder kan fungere. Den rammer godt nok hårdt!!!

(derudover er det den stærkeste roman jeg har læst siden Nordkraft)

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen er pefekte men bevistheden gøre man er opmærksom og det giver mulighed for at tænke sig om inden man bare uantastet og uigennemtænkt laver grobund til glæde for de mennesker som ikke ønsker at ændre deres negative tanker om andre.

jeg vil se om bogen ikke kan blive min sommerlæsning ude på græsset med solen bagende på min gl krop... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Alle blive sendt til tælling igennem livet enten på den ene eller anden måde... for mit vedkommende handler det så i høj grad om at genfinde mig selv og komme mig hvor jeg i min sjæl har fået en ny erfaring og dermed blevet rigere.

Man skal lære hele livet det ved vi.. og til tider ændre man sin liv, holdninger og meninger.. en naturlig gang i livet siger folk.. men det er langt fra let. :sleeping:

Hvad før var helt naturligt er nu slettet og nye måder at handle og tænke skal tages i brug.

Essencen af vores personlighed er altid vel og mærke den samme. :smile:

Min sårbarhed er min styrke og svaghed... for når jeg sendes til tælling nu i forhold til mit gl liv så forsvinden vreden som lynet fra en klar himmel (Før var det vreden der blev hos mig)... og overtages af tristhed, mangle af overblik over den gældende situation og magtesløshed.

Jeg er dog blevet igennem min åbenhed klar over det er langt nemmere at komme sig med en skare af varme, tænkende og reflekterende mennesker omkring mig.

Hos dem finder jeg styrken når jeg er lagt ned.. de giver mig min egen medicin som jeg tit giver til andre.

Det er ret cool.

Denne omgang har vist med tydelighed at uretfærdighed, smålighed, mobberi og negative personligheder er min bløde punkt.

Kan jeg leve med det???

JA

For når jeg på en vægtskål måler det gode med det dårlige ved min åbenhed så kan det dårlige næsten ikke måles...

Jeg skal bruge mere tid på at fejre det gode, værdsætte de mange dejlige mennesker og godheden og fjerne mit øje fra dem der består af de elementer som jeg ikke forenes med.

Er jeg et svagt menneske fordi jeg bliver ked af det, vred og fustræet over jeg ikke kan ændre eller forstå det uforståelige???

Nej det har jeg lært igennem Alnon og alteen at det er jeg ikke...

Så hvad fanden gøre jeg...??

Jeg kan når jeg møder bagtaleri, mobberi og andet skidt og møj... kan jeg sige "det vil jeg ikke være en del af, være vidne til eller have noget at gøre med".. vend ryggen til at gå min vej... I går føltes det som en mega overvindelse... min sjæl råbte og skreg med modstand.. det virker så vattet syntes jeg....men også jeg må erkende jeg har begrænset styrke.

Formålet med at bruge tid og overskud til at ændre en problematik som det her skal der være bare "en mulighed for det vil ske". Her må jeg så sige at jeg nok ikke alene kan ændre disse mennesker som man nu engang møder på sin vej.

Tak til jer alle

Edited by Pivklar i Odense
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med karakteren Piv :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak søde du.... det var vel nok hyggeligt du sådan kigger forbi herinde.

:4thumbup:

Klem

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kigger skam forbi hele tiden - det er bare sjældent jeg har noget fornuftigt at sige :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen du er altid velkommen :wink:

Link to comment
Share on other sites

træning i går;

1,5 time i strid modvind på fuld skrue på min elskede MTB... for dælen da det hjalp meget...

træning i dag;

1, 5 time på min MTB i ukendte områder af byen... industri område , uni oma... cool tur i super fedt vejr... synes ikke at have lysten til centeret i disse dage.. men så må jeg jerne derud af på MTBén...

pulsen ryger op.. benene er godt smadret og svedig sidder jeg her klar til at tag et bad når jeg lige har dampet af...

:4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

En ny log dukket op i dag og som jeg altid .. så forsøger jeg at byde de nye velkommen da jeg selv fik en fantastisk velkomst og synes det var så fedt.

:4thumbup:

I dag var det så bare en jeg "kendte".. og heldigvis så gav hun sig til kende... nice... :bigsmile:

D O H´s log

Hun vil kæmpe imod hendes overflødig kg og hun kunne ikke have landet et bedre sted.

:cooldance:

Hun har en jernvilje og jeg er helt sikker på hun vil nå sine mål ... jeg håber hun får den fedeste velkomst og støtte.

:tongue:

PS

Damn min log rundet så lige 30.000 hits... hvor vildt :blink:

Edited by Pivklar i Odense
Link to comment
Share on other sites

Nøjjj, flot klaret med prøverne, Piv! :cheer: Og tillykke med resultatet. Det kan du kun være stolt af :cooldance:  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Weiiii tak... og det kan du tro jeg er nu bliver det spændende at se om jeg så får chancen og muligheden for at blive til noget... :w00t: Kunne være så fedt hvis jeg kunne komme igang med at læse... uhhaaa :wub:

Hej tillykke med resultatet.  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Tusiiiiind tak der mester... det er ræddi nice.... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Weiiii tak... og det kan du tro jeg er nu bliver det spændende at se om jeg så får chancen og muligheden for at blive til noget... :w00t:  Kunne være så fedt hvis jeg kunne komme igang med at læse... uhhaaa :wub:

Du ER allerede "noget". :bigsmile: Det er vi vel allesammen, ligegyldigt hvad der står i vores CV. Men jeg forstår nu godt hvad du mener. Og lidt hjerne-gymnastik samt en efterfølgende uddannelse som resultat heraf er jo ikke helt dårligt. :cooldance: Man kan faktisk komme til at holde af bøgerne :laugh::tongue:

Held og lykke med det hele, Piv ;) Jeg håber du får mulighed for at komme i gang. Det kan jo kun gå godt, så glad som du er for det! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Weiiii tak... og det kan du tro jeg er nu bliver det spændende at se om jeg så får chancen og muligheden for at blive til noget... :w00t:  Kunne være så fedt hvis jeg kunne komme igang med at læse... uhhaaa :wub:

Du ER allerede "noget". :bigsmile: Det er vi vel allesammen, ligegyldigt hvad der står i vores CV. Men jeg forstår nu godt hvad du mener. Og lidt hjerne-gymnastik samt en efterfølgende uddannelse som resultat heraf er jo ikke helt dårligt. :cooldance: Man kan faktisk komme til at holde af bøgerne :laugh::tongue:

Held og lykke med det hele, Piv ;) Jeg håber du får mulighed for at komme i gang. Det kan jo kun gå godt, så glad som du er for det! :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

:4thumbup: du har ret og godt du forstod hvad jeg mente... *S* Jeg har udd men som er umuligt at bruge eftersom jeg jeg er alene med mine guldklumper så min alternativ pt vil være ufaglært arbejde og det er ikke nær så givende for mig som et job man er faglært til.

Nu har jeg altid haft håndværker jobs så det vil være en mega udfordring at tag en hel ny form udd .... :wub:

Lets hope that dreams come true.... :cooldance:

Tak for dine meget varme ord.... :tongue:

Klem

Jeanette

Edited by Pivklar i Odense
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Te'løk med karaktereren her fra MiddleFyn...  :4thumbup:  :4smartass:  :4smartass:  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

:cooldance::cooldance::cooldance:

weiiiiiiiiiiiii tak der handsome..... :laugh: dine billeder skal i album skal de ikke.. :poking::poking::poking::poking:

:wink:

<{POST_SNAPBACK}>

NO way - de kommer i mit eget album - derhjemme... :blush::innocent:

Link to comment
Share on other sites

Te'løk med karaktereren her fra MiddleFyn...  :4thumbup:  :4smartass:  :4smartass:  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

:cooldance::cooldance::cooldance:

weiiiiiiiiiiiii tak der handsome..... :laugh: dine billeder skal i album skal de ikke.. :poking::poking::poking::poking:

:wink:

<{POST_SNAPBACK}>

NO way - de kommer i mit eget album - derhjemme... :blush::innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

Årh en snyder... så råwer jeg bare højt om der er nye billeder i din log..... :w00t: over alt på MOL....

:innocent:

Bare fordi du har en bette smule hvalpefedt ... :raisebrow: ajjjjjjj ved du hvad... :wink: Du bliver så leeeeeeeee når du engang skal cutte....

:smile:

Link to comment
Share on other sites

I aftes modtog jeg en mail fra en ukendt bruger på MOL.... med den sødeste, varmeste ord om vedkommendes oplevelse af min log.

:blush::blush:

Den sluttet af med denne lille historie jeg gerne vil dele med jer.....

Emne: En smuk historie

En dag bad en lærer sine elever skrive navnene på deres medstuderende

ned på

2 stykker papir - de skulle levne noget plads mellem hvert navn.

Hun bad dem tænke på det bedste, de kunne sige om hver eneste

medstuderende,

og skrive dette ned under den enkeltes navn. Det tog klassen resten af

timen

at fuldføre opgaven, og da de alle forlod rummet, afleverede

de hver især deres opgave.

Den følgende lørdag skrev læren til hver eneste elev en liste, hvor der

stod

hvad de andre elever havde sagt om personen. Om mandagen gav læreren

hver

enkelt elev hendes eller hans liste.

Inden længe smilte alle eleverne. "Virkelig" hørte hun hvisket. "Jeg

vidste

ikke at jeg betød så meget for nogen" og "Jeg vidste ikke de andre kunne

lide mig så meget" var de fleste kommentarer.

Ingen nævnte senere disse lister. Hun vidste ikke om de viste eller

diskuterede listerne med deres forældre, men det betød ej heller noget.

Opgaven havde haft den effekt hun ønskede. Eleverne var tilfredse med

dem

selv og hinanden. Gruppen begav sig videre.

Mange år senere, en af eleverne blev dræbt i Vietnam, og læreren deltog

i

begravelsen, af netop denne specielle elev. Hun havde aldrig før set en

militærperson død i en kiste. Han så, så smuk ud og så voksen ud også.

Kirken var fyldt med hans venner, en efter en gik de alle en sidste gang

forbi kisten. Læreren var den sidste der velsignede den døde i kisten.

Netop som hun stod der, kom en af de soldater der var med til at bære

kisten

hen til hende. "Var du Marks matematiklærer?" Hun nikkede "ja" Så sagde

han:

"Mark talte meget om dig".

Efter begravelsen deltog de fleste af Marks tidligere

klassekammerater i en komsammen. Marks mor og far var der også, helt

tydeligt ville de gerne tale med hans tidligere lærer. "Vi vil gerne

vise

dig noget" sagde hans

far, mens han tog sin tegnebog op af lommen. "De fandt dette på Mark da

han

blev dræbt. Vi tænkte du ville genkende dette".

Mens han varsomt foldede to stykker papir ud, papir der tydeligt var

blevet

tapet sammen, pga. sliddet af de mange gange det havde været foldet og

samlet. Læreren vidste uden at se papiret, at det var det samme papir

hvorpå hun havde skrevet alle de gode ting kammeraterne havde haft at

sige

om Mark. "Tusind tak fordi du gjorde dette" Sagde Marks mor. "Som du kan

se, så skattede Mark det meget højt."

Alle Marks kammerater samledes omkring hende, Charlie smilede skævt og

sagde, "jeg har også stadig min liste, det ligger øverst på mit

skrivebord

derhjemme." Chucks hustru tilføjede, " Chuck bad specielt, om at

dette blev indføjet i vores bryllupsalbum." "Jeg har også mit, det er I

min

dagbog" sagde Marilyn. Så tog Vicky en anden klassekammerat sin lommebog

frem, og viste sin slidte liste frem for gruppen., og sagde stolt "Jeg

har

det altid med mig, jeg tror vi alle har gemt vores liste."

Da satte læreren sig endelig ned og græd. Hun græd for Mark og for alle

hans

venner, der aldrig ville se ham igen.

Størstedelen af mennesker af i dag opfører sig som om de har glemt at

livet

en dag stopper. Ingen af os ved hvornår denne dag kommer. Så vær sød,

fortæl

de mennesker du elsker og synes om, at de er specielle og

vigtige.

Fortæl dem det inden det er for sent

Edited by Pivklar i Odense
Link to comment
Share on other sites

ANTI-JANTELOVEN.

Du skal vide, at du er enestående.

Du er mere værdifuld, end du tror.

Du har evnen til at lære alt.

Du ved meget, som andre ikke ved.

Du har meget at være stolt af.

Du kan alt.

Du ved, at nogen holder af dig

Du har en viden, du kan lære fra dig.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share