Guarden's Træningsmanual


Guarden
 Share

Recommended Posts

Thrusters, Tabatta-protokol :crazy: 2 x 8 kg, 20/10 sek, 12 sæt :gal::alright::smilerock::4jumpy:

12 sæt tabata.. det er da galmandsværk :crazy: jeg er normalt døende ved 6 sæt i tabata leg og prøver bare at overleve de 2 sidste uden at dø totalt

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Jeps, jeg optræder med håndstand. Mest som del af en lang cirkus-teater-forestilling, men det bliver først igen til sommer. Ellers er det mere til private events og den slags.

Cool. Smid en besked i loggen hvis du vil være med til noget træning en dag. Det kan også sagtens være i fælledparken i dagtid :smile:

12 sæt tabata.. det er da galmandsværk :crazy: jeg er normalt døende ved 6 sæt i tabata leg og prøver bare at overleve de 2 sidste uden at dø totalt

Hey BlaaaaaaackMooooooore :superman:

Mine vastus medialis er også mere eller mindre sat ud af funktion idaw :laugh:. Tror jeg skal have nogle tungere kanonkugler at køre det med næste gang. Var lidt irriterende at de "hoppede" under opbevægelsen i squatten :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Cool. Smid en besked i loggen hvis du vil være med til noget træning en dag. Det kan også sagtens være i fælledparken i dagtid :smile:

Hey BlaaaaaaackMooooooore :superman:

Mine vastus medialis er også mere eller mindre sat ud af funktion idaw :laugh:. Tror jeg skal have nogle tungere kanonkugler at køre det med næste gang. Var lidt irriterende at de "hoppede" under opbevægelsen i squatten :sneaky2:

:laugh::laugh::laugh: Efter to timers vandring i de nordsjællandske klitter igår var mine lår satenme også fuldstændig færdige - det var en fantastisk omgang - jeg har i smertenskramper bidt mig i kinden to gange i dag, fordi jeg bankede låret ind i personalerummets bord :laugh:

Link to comment
Share on other sites

:laugh::laugh::laugh: Efter to timers vandring i de nordsjællandske klitter igår var mine lår satenme også fuldstændig færdige - det var en fantastisk omgang - jeg har i smertenskramper bidt mig i kinden to gange i dag, fordi jeg bankede låret ind i personalerummets bord :laugh:

mwahahahhaha :laugh: Det tror ham med horn i panden :laugh::crazy: . Dagens Snatch har gjort underværker på flere fronter. Har fået løsnet op i stængerne der var på vej i afgrunden, og min skulder har det bedre end den har haft det den sidste måned. grrrrrrrrrrrrrrreight :superman: . Hænger nok også lidt sammen med at jeg holdte helt pause i sidste uge, og fik lavet nogle woodoo-tricks af en mine buddys, der kan lave noget Primal Reflex Release Techniques (mener jeg det hedder). Intet mindre end mirakuløst :smile:

Kommer du med imorgen Kgrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaauff?? :w00t:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

RKC-Snatch:

24 kg, 10/10 B2B, 15 sæt

Uuudemærket :devil: hvad er din starttid..?

TGU:

2 x 24 kg, 1 rep, 2 sæt

Jeg har et par gange prøvet dobbelt TGU - men kan ikke rigtigt finde teknikken.... har du en beskrivelse/billede, eller måske ligefrem et videoklip af øvelsen.

Link to comment
Share on other sites

Uuudemærket :devil: hvad er din starttid..?

Jeg har et par gange prøvet dobbelt TGU - men kan ikke rigtigt finde teknikken.... har du en beskrivelse/billede, eller måske ligefrem et videoklip af øvelsen.

Hey Michael.

Ingen defineret starttid. Jeg akkumulerer noget volumen til at starte med. Virker rigtig godt for mig. Har ikke kørt med Kettlebells i nogle måneder pga. skulder og håndled, så skal lige have the groove igen. Men skal nok skrive starttid på når jeg begynder på det :smile: Bliver vel engang i næste uge. Jeg skal jo være klar til at kick-ass big time når Master Pavel gæster bette DK :superman:

TGU: Jeg har egentlig bare fundet min egen måde at gøre det på. Minder utrolig meget om den måde Steve Cotter gør det på i det klip der ligger på kb.dk, hvor der står "The human dynamo" eller noget i den stil. Det svære i den efter min mening er at holde skuldrene tilbage når man har fået lavet getup-situp. Jeg spænder op i skulderbæltet, særligt imellem skulderbladene --> laver kraftig indadrotation i venstre hofte samtidig med kraftig udadrotation i højre hofte, hvorefter jeg spænder op i adduktorerne i venstre ben, og abduktorerne i højre ben. Nu skulle du gerne være i en form for bundposition i en lunge :laugh: Derfra er det bare at lunge den op. Vejen ned er som vejen op. :bigsmile: Jeg har ikke noget video, og ved heller ikke hvordan jeg downsizer det så det kan komme op på siden, men jeg kan tage nogle billedsekvenser på et tidspunkt og smide op hvis det kan være en hjælp.

//G

Link to comment
Share on other sites

Halløj i æ log :4thumbup:

Lørdag

Har været ude og holde kursus hele weekenden, men havde min 24 kg jernklump med :superman: . I pauserne der var undervejs smed jeg en bunke snatch og bent press ind. Blev vel til en 6 sæt @ 10/10 snatch og 6 sæt 4/4 bent press + en masse andet lir. :bigsmile:

Søndag

Har fået pølserne i et polar s 710i pulsur, så har leget lidt med det idaaaaaaw. Blev til følgende interval:

5 min opvarmning

Swings 3 min

Clean & press 2 min

Træning

12 x 1 min exercise/30 sek pause. Kørte 1 min i højre side, 30 sek pause, 1 min i venstre side osv.

RKC Snatch 24 kg:

ca. 20 rep +/- 2 rep x 8 sæt (4/4)

ca. 14 rep +/- 2 rep x 4 sæt (2/2)

Gennemsnitspuls i interval: 179

Maxpuls: 187

Direkte i forlængelse heraf med samme intervalprotokol:

Clean & Press 24 kg

10-15 rep, 8 sæt (4/4)

5 min cooldown.

30 min effektiv træning. Godt med pump i underarmene bagefter :tongue: Grrrrrrrrrreeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaat.

Har så lige fået tanket op med masser af lækker mad hos min far og mor :superman: :4thumbup:

Er dælme smart med sådan en jernklump. Man kan have den med de fleste steder hvis man ellers gider at slæbe på den, og træningen man får ud af det er jo fabelagtig.

EDIT: Hov, glemte lige at tilføje, at træningen foregik udenfor i haglvejr noget af tiden. Gik lige lidt Rocky 4 i den :chopper::yo::gun2::dumbbell_lift::firebounce::4jumpy::devil::strat::tongue:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

TGU: Jeg har egentlig bare fundet min egen måde at gøre det på. Minder utrolig meget om den måde Steve Cotter gør det på i det klip der ligger på kb.dk, hvor der står "The human dynamo" eller noget i den stil. Det svære i den efter min mening er at holde skuldrene tilbage når man har fået lavet getup-situp. Jeg spænder op i skulderbæltet, særligt imellem skulderbladene --> laver kraftig indadrotation i venstre hofte samtidig med kraftig udadrotation i højre hofte, hvorefter jeg spænder op i adduktorerne i venstre ben, og abduktorerne i højre ben. Nu skulle du gerne være i en form for bundposition i en lunge :laugh: Derfra er det bare at lunge den op. Vejen ned er som vejen op. :bigsmile: Jeg har ikke noget video, og ved heller ikke hvordan jeg downsizer det så det kan komme op på siden, men jeg kan tage nogle billedsekvenser på et tidspunkt og smide op hvis det kan være en hjælp.

//G

Jeg ka' ikke finde klippet på www.kettlebells.dk..... gider du hjælpe mig.?

Er du meget smidig, eller bare normalt halv stiv som de fleste.?

adduktorerne..????

//Michael

Link to comment
Share on other sites

Cool. Smid en besked i loggen hvis du vil være med til noget træning en dag. Det kan også sagtens være i fælledparken i dagtid :smile:

Jeg er blevet helt nysgerrig efter at se, hvad det er, I laver med de der kettlebells, så jeg vil klart gerne med til træning. Måske allerede på onsdag, hvis I træner der. Jeg er godt nok totalt forkølet for tiden, men jeg tror, jeg er ok om et par dage.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ka' ikke finde klippet på www.kettlebells.dk..... gider du hjælpe mig.?

Er du meget smidig, eller bare normalt halv stiv som de fleste.?

adduktorerne..????

//Michael

Klippet er bare det klip der ligger fra RKC sidste år. I slutningen af videoen, hvor der er spot på Steve Cotter, ser du ham lave den :smile: Jeg har en rimelig høj dynamisk fleksibilietet, dvs. ingen problemer med f.eks. at gå i en overhead squat. Men kan ikke røre gulvet med strakte ben :laugh: Vigtigt at spænde op i hele skulderbæltet. Adduktorer er de muskler, der fører benene ind mod midten (indadfører)

Jeg er blevet helt nysgerrig efter at se, hvad det er, I laver med de der kettlebells, så jeg vil klart gerne med til træning. Måske allerede på onsdag, hvis I træner der. Jeg er godt nok totalt forkølet for tiden, men jeg tror, jeg er ok om et par dage.

Hey Ballerina.

Fedt, du kommer bare. Vi går i krig kl. 7.30 :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hey Ballerina.

Fedt, du kommer bare. Vi går i krig kl. 7.30 :superman:

Jeg kommer helt sikkert, men jeg er bare en smule usikker på, om jeg overhovedet kan bevæge mig på det ukristelige tidspunkt...

Starter I med at varme op kl. 7.30, eller møder I op endnu tidligere (please no...). Og hvor skal jeg mere præcist indfinde mig?

Og hey MaxPower, you too? Det bliver sjovt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer helt sikkert, men jeg er bare en smule usikker på, om jeg overhovedet kan bevæge mig på det ukristelige tidspunkt...

Starter I med at varme op kl. 7.30, eller møder I op endnu tidligere (please no...). Og hvor skal jeg mere præcist indfinde mig?

Og hey MaxPower, you too? Det bliver sjovt!

Opvarmning?!?!?!?

Nååå, du mener den første klatretur i torvene.. ja - den tager vi selvfølgelig kl. 7.30 - nogle gange foregår den første klatretur - hvad du refererer til som "opvarmning" også med vægtvest :laugh: Vel mødt! :4thumbup:

Jeg må desværre melde fra på onsdag, da jeg ligger syg på 2. dagen og derfor har måttet rykke en del af mine behandlinger til i morgen onsdag :unhappy:

God træning :superman:

Link to comment
Share on other sites

Er lidt nysgerrig... Richard der er omtalt i loggen her, er det en Englænder der læser idræt på kbh uni på 2. semester? i så fald går han i klasse med min lillebror og har fået omvendt ham til at lege med kettlebells :crazy: jeg står så og trækker i den anden ende med frontsquats og dødløft :tongue:

Uanset så synes jeg det er meget positivt at du har været i stand til at få noget så funktionelt som kettlebells ind i et center jeg ellers aldrig ville betræde... godt gået

Thomas :smile:

Link to comment
Share on other sites

:4slap: ... det viste jeg jo egentligt godt - den video har jeg set... endda et par gange.

//Michael

:laugh:

Hey, hvor var det man skulle stille klar?

7.30 er da lidt sent at gå i gang, hva'? :tongue: Hvor længe plejer i at bruge?

Kan man komme en tur under en bruser efterfølgende?

Hey Ranger of Lotus.

Det er på Institut for Idræt, Nørre Alle et eller andet. Tjek evt. Krak., og jeps, det er muligt at få et bad bagefter.

Vi plejer at bruge et sted mellem en time og halvanden time :superman: Fedt du også kommer..

Jeg kommer helt sikkert, men jeg er bare en smule usikker på, om jeg overhovedet kan bevæge mig på det ukristelige tidspunkt...

Starter I med at varme op kl. 7.30, eller møder I op endnu tidligere (please no...). Og hvor skal jeg mere præcist indfinde mig?

Og hey MaxPower, you too? Det bliver sjovt!

Nice. Som Master Grrrrrraaaaaaauuuuuuf siger det, så bruger vi ikke frygtelig meget tid på opvarmning, men du bruger bare den tid du skal. No push.. Adresse: Nørre Alle et eller andet. Institut for idræt omkring hallen ved tennisbanerne.. :4thumbup:

Mødetid: 0730.

Opvarmning?!?!?!?

Nååå, du mener den første klatretur i torvene.. ja - den tager vi selvfølgelig kl. 7.30 - nogle gange foregår den første klatretur - hvad du refererer til som "opvarmning" også med vægtvest :laugh: Vel mødt! :4thumbup:

Jeg må desværre melde fra på onsdag, da jeg ligger syg på 2. dagen og derfor har måttet rykke en del af mine behandlinger til i morgen onsdag :unhappy:

God træning :superman:

Hahahhahahah... Det er så en af de dage med megen opvarmning du beskriver :laugh: :laugh:

Nedtur med sygdom. Der er seriøst mange der hænger med skuffen for tiden.

Get well kriger :superman:

Er lidt nysgerrig... Richard der er omtalt i loggen her, er det en Englænder der læser idræt på kbh uni på 2. semester? i så fald går han i klasse med min lillebror og har fået omvendt ham til at lege med kettlebells :crazy: jeg står så og trækker i den anden ende med frontsquats og dødløft :tongue:

Uanset så synes jeg det er meget positivt at du har været i stand til at få noget så funktionelt som kettlebells ind i et center jeg ellers aldrig ville betræde... godt gået

Thomas :smile:

Hey Thomas.

Jeps, det er Richard du omtaler. Hehehe.. meget griner at han har fået omvendt din bror :laugh:. , men er også selv tilhænger af de øvelser du beskriver. Min interesse er lidt forskellig i forskellige perioder. Er vel derigennem der kommer lidt periodisering i min træning :laugh:

Og tak for det :bigsmile: Hvis du kommer forbi kbh, så smid en besked. Så kan du komme ind og kaste med kanonkugler :superman:

//G

Link to comment
Share on other sites

Nice. Som Master Grrrrrraaaaaaauuuuuuf siger det, så bruger vi ikke frygtelig meget tid på opvarmning, men du bruger bare den tid du skal. No push.. Adresse: Nørre Alle et eller andet. Institut for idræt omkring hallen ved tennisbanerne.. :4thumbup:

Mødetid: 0730.

Ha ha ha, jeg kan se, jeg har et problem der... Når civilisationen bryder sammen, og I både har reddet jer selv og opbygget en ny verden på en anden planet, vil jeg stadigvæk ligge og rulle rundt på ryggen og ligne en 90-årig til begynder-Pilates, mens jeg mærker efter om alle de gamle skader er ok... Ikke så særlig meget ninja...

Men anyway, vi ses i morgen tidligt!

Edited by Sina
Link to comment
Share on other sites

10-4

Er det ned af den udendørs trappe eller er hoveddøren åben? link

Nice kortfunktion.. Det er ved den silo-agtigt-udseende bygning. Vi mødes bare ude foran, da jeg er den eneste der har kort dertil :smile:

Ha ha ha, jeg kan se, jeg har et problem der... Når civilisationen bryder sammen, og I både har reddet jer selv og opbygget en ny verden på en anden planet, vil jeg stadigvæk ligge og rulle rundt på ryggen og ligne en 90-årig til begynder-Pilates, mens jeg mærker efter om alle de gamle skader er ok... Ikke så særlig meget ninja...

Men anyway, vi ses i morgen tidligt!

heheheheh. Jeg kan godt lide at du skriver NÅR civilizationen bryder sammen. Alt for mange er ekstremt ignorante og naive, eftersom de skriver HVIS civilizationen bryder sammen. Godt at være realistisk :laugh: Glæder mig sku til at se dig give den gas med vilde håndstandstricks. Så giver jeg dig en omgang kettlebell-O-rama :superman:

Link to comment
Share on other sites

Træning igår, Mandag

Valgte at smide en let dag ind, bare for at prøve det. Så kørte med under HardCore timen med en del Snatch med 16 kg KB. Fokus på teknik. Har ikke tal på hvor mange, men bare lidt GTG. Underviste 1 times fitnessboksning, og cyklede en del km.

Var ude ved en fys-buddy, der kan lave de vildeste ting. Han er igang med at fikse min skulder, som er i suveræn bedring. Derudover har min kæbe knækket rimelig meget når jeg åbner gabet fuldt. Har fundet sted de sidste 3 år. Så gik han i krig med at massere kæbemusklerne ved at stoppe fingrene ind i mit gab. Vildt mærkelig følelese, og efterfølgende knækkede den kun minimalt, og det føles som om der er kommet olie i mit kæbeled. :4thumbup: :4thumbup: :blahblah:

Senere KB med LOS-Baronos :superman:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

KB gøgleri i fælledparken med Hans Højlige Konghed Baron Bandit :devil:

RKC Snask: 32 kg, 5/5 B2B, 10 sæt -Ingen problemer :superman:

KB-pres: 32 kg, 5/5, 5/4, 5/4. I højre var der et par stykker i rygsækken. I venstre blev der kørt til failure. Klart fremgang i venstre side uden at have kørt noget der ligner pres over hovedet i laaaaaaang tid :smile:

Onkel Bent-pres: 24 kg, 5/5 B2B, 2 sæt

Flip and catch gøgl med 24 kg. Fik godt styr på den til sidst i begge sider. Derefter det samme med 32 kg. :4thumbup:

Super godt træningspas med fint overskud kombineret med fremgang. Fedt med fremgang, men træls at 32 kg klumpen er på grænsen til at være for let :sneaky2:

Senere skal der fyres HardCore AAAW :devil: , og imorgen gøgl på IFI.

//G

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Hey Thomas.

Jeps, det er Richard du omtaler. Hehehe.. meget griner at han har fået omvendt din bror :laugh:. , men er også selv tilhænger af de øvelser du beskriver. Min interesse er lidt forskellig i forskellige perioder. Er vel derigennem der kommer lidt periodisering i min træning :laugh:

Og tak for det :bigsmile: Hvis du kommer forbi kbh, så smid en besked. Så kan du komme ind og kaste med kanonkugler :superman:

//G

Heh det er jo røvhårdt men tak for tilbuddet det vil jeg da overveje næste gang jeg besøger lillebror :smile:

Link to comment
Share on other sites

Morgengøgleri feat. Den Ballistiske Munk, Carsten-kludedukke, Maxibon og Sina-cirkushest :devil:

Fed fed træning med god inspiration fra Sina i håndstandskunsten. Shit nogle onde håndstandsmoves :w00t: :w00t:

Fik klatret i reb, dropbacks og et par enkelte håndstandsforsøg :dry:.

Reb: 6 ture op og ned, fokus på excentrisk ned.

Reb: 5 ture op og ned i katete, fokus på excentrisk ned.

Reb 1 klatretur i et A (uden tværgående)

Et par eksplosive pullups

Tager vægtvesten med næste gang. Er ikke så meget challenge i den mere med BW :devil:

...to be continued :wink:

Link to comment
Share on other sites

Morgengøgleri feat. Den Ballistiske Munk, Carsten-kludedukke, Maxibon og Sina-cirkushest :devil:

Fed fed træning med god inspiration fra Sina i håndstandskunsten. Shit nogle onde håndstandsmoves :w00t: :w00t:

Fik klatret i reb, dropbacks og et par enkelte håndstandsforsøg :dry:.

Reb: 6 ture op og ned, fokus på excentrisk ned.

Reb: 5 ture op og ned i katete, fokus på excentrisk ned.

Reb 1 klatretur i et A (uden tværgående)

Et par eksplosive pullups

Tager vægtvesten med næste gang. Er ikke så meget challenge i den mere med BW :devil:

...to be continued :wink:

Hej Guarden, det var alle tiders, jeg tror helt klart nok, jeg er på en anden gang. Næste onsdag, måske. Det kunne i hvert fald være sjovt at få lidt styr på de der kettlebells. Og at lege med nogle af de andre ting, stortrampolinen, fx.! Og lave lidt i ringene, forresten, og så videre...

Der er selvfølgelig lige det med tidspunktet, men mon ikke, jeg overlever...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share