Guarden's Træningsmanual


Guarden
 Share

Recommended Posts

Tirsdag

KB Snatch: 24 kg, 10/10/10/10 B2B, 4 sæt (45 sek pause mellem sæt)

KB Snatch: 2 x 24 kg, 5 rep, 8 sæt (kort pause)

Alt. Lunge press: 2 x 24 kg, 5/5, 3 sæt

See saw speed press: 2 x 24 kg, 10/10, 2 sæt

Dobbelt turkish getup: 2 x 24 kg, 2 rep, 1 sæt; 1,5 rep, 1 sæt

One arm pushups: 8/8, 2 sæt

Underviste een times HardCore

Now, training with the young sith-lord Musashi :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

KB Snatch: 24 kg, 10/10/10/10 B2B, 4 sæt (45 sek pause mellem sæt)

KB Snatch: 2 x 24 kg, 5 rep, 8 sæt (kort pause)

Alt. Lunge press: 2 x 24 kg, 5/5, 3 sæt

See saw speed press: 2 x 24 kg, 10/10, 2 sæt

Dobbelt turkish getup: 2 x 24 kg, 2 rep, 1 sæt; 1,5 rep, 1 sæt

One arm pushups: 8/8, 2 sæt

Underviste een times HardCore

Now, training with the young sith-lord Musashi :superman:

Bare en tanke - hvorfor ligger du en krævende øvelse som dobbelt tgu sidst i træningen.?

/Michael

Link to comment
Share on other sites

Bare en tanke - hvorfor ligger du en krævende øvelse som dobbelt tgu sidst i træningen.?

/Michael

Der var ikke de store overvejelser der lå bag den handling. Fik bare lige lyst til at køre den. Har efterhånden en okay teknik i den, så føler ikke den er så krævende igen. Skal snart prøve at se om det kan lade sig gøre med 2 x 32 kg.

/J

Link to comment
Share on other sites

Morgen Mayhem feat. Musashi :superman:

Monkey pullups 52 cm, 4 rep, 4 sæt

Rebklatring 3 ture op

Lidt forsøg på muscle ups, men det lykkedes ikke rigtigt. Grrrrrr. Gjorde det ikke bedre at musashi lavede den ene efter den anden :laugh::sneaky2:

Dips i ringe 15 rep, 2 sæt

Rebklatring Kørte 3 omgange til failure, hvor der blev kørt op-ned-op-ned så mange gange jeg kunne. blev til dobbelt tur i første hug, hvorefter de resterende blev 1,25 eller deromkring :nonono:

Så besluttede vi os for at lave en 10 min. challenge med dips i ringe. Lagde ud med 4 sæt @ 10 rep, hvorefter jeg røg ned på en 2-3 sæt @ 5, hvorefter det på ren survival blev til trip, doubl, og singles. Helt smadret til sidst.

10 min dips i ringe challenge 94 rep

Herefter kunne vi jo lige så godt lave den samme test i reb

10 min rebklatring challenge: 6 ture op og ned

Herefter Musashi i brandmandstag, 5 rep squat, løbetur frem og tilbage i salen, 2 sæt

Feeed træning. Reddede mig et hold i nakken under de første pullups, så er sku lidt stiv i betrækket pt. :crazy:

//G-max

Link to comment
Share on other sites

Der var ikke de store overvejelser der lå bag den handling. Fik bare lige lyst til at køre den. Har efterhånden en okay teknik i den, så føler ikke den er så krævende igen. Skal snart prøve at se om det kan lade sig gøre med 2 x 32 kg.

/J

Hvis Steve kan - så kan du sgu' også. :superman:

//Michael

Link to comment
Share on other sites

Hvis Steve kan - så kan du sgu' også. :superman:

//Michael

:superman: Det er nok ikke noget man skal lege med på glasgulv :cheer::dead_banana::crazy:

Greetings Monster :laugh:

Tak for kanon morgentræning!! Kan sgu godt mærke corpus nu...

Og husk at det kun tæller som en maxtest hvis der er blod over det hele og man har råbt "DEATH" minimum én gang... :laugh::laugh:

Greetings strooooooong MF.... :shutup3:

selv takker, var dælme iorden. Tror din blodvolumen blev reduceret med 2-300 ml :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, altid go´ underholdning i denne log!

Men nu må jeg spørge hvad er "Monkey pullups"??? :blink:

Hvordan er din plan vedrørende at nå one arm pullup? Jeg kunne bruge noget inspiration?!?!

Hep Hey

Loonie!!

Word Rocky :superman:

Monkey Pullups er eksplosive pullups, hvor jeg hænger i strakte arme i en ribbe, hvorefter jeg flår igennem og griber en ribbe der er 52 cm højere oppe :4sport: Gerne med nogle supplerende abe-brøl :tongue: Derefter giver jeg slip med begge hænder fra den øverste, og griber i den nederste. Super fed øvelse, hvor jeg vha. vægtvesten har mulighed for at lave progression i en uendelighed.

Min taktik til at nå OAPullup går igennem rebklatringen. På turene ned i rebet kører jeg dem hver 2. - 3. træningspas langsomt excentrisk, og i den koncentriske fase er der fuld vandring svarende til den position kroppen har i en oapullup. Let´s see hvordan det skrider frem :devil:

Du må jo kigge forbi til noget morgentræning når du har tid og lyst....

//G

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Morgengøgl med Kauf, Max og Carsten

Var liiiiiidt domset efter onsdags-WO, så tog den med ro. Blev til:

Rebklatring:

BW, 2 ture

BW + katete: 1 tur

BW + 16,5 kg, 1 tur

BW + 12 kg, 3 ture

Monkey Pullups

BW, 5 singles

BW + 12 kg, 5 singles, Fakkertalt ikke det store problem at lave dem med vesten. grrrrrrrrrrrr, fed øvelse.

Gik lidt armgang rundt i ribberne, men ikke så meget. Poterne var for trætte :crybaby:

Mountainbike

Cyklede ud til Hareskoven, og driblede rundt der:

Tid: 66 min on track

HRmax: 170

HRmean: 149

Distance: 15,3 km

Samlet distance t/r: 50 km.

:superman: Feeeed tur. Var nede og bide i muderet 4 gange :4thumbup: Ufattelig passende sport for mig. Fredfyldt natur kombineret med rå action... -I like :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Morgengøgl med Kauf, Max og Carsten

Var liiiiiidt domset efter onsdags-WO, så tog den med ro. Blev til:

Rebklatring:

BW, 2 ture

BW + katete: 1 tur

BW + 16,5 kg, 1 tur

BW + 12 kg, 3 ture

Monkey Pullups

BW, 5 singles

BW + 12 kg, 5 singles, Fakkertalt ikke det store problem at lave dem med vesten. grrrrrrrrrrrr, fed øvelse.

Gik lidt armgang rundt i ribberne, men ikke så meget. Poterne var for trætte :crybaby:

Mountainbike

Cyklede ud til Hareskoven, og driblede rundt der:

Tid: 66 min on track

HRmax: 170

HRmean: 149

Distance: 15,3 km

Samlet distance t/r: 50 km.

:superman: Feeeed tur. Var nede og bide i muderet 4 gange :4thumbup: Ufattelig passende sport for mig. Fredfyldt natur kombineret med rå action... -I like :tongue:

Jord er sundt at spise, godt at høre, at du bider godt til mudderet :tongue:

Rigtig hyggelig morgentræning.. glæder mig allerede til næste uge :superman::devil::w00t: Så må du lige komme efter den med armgangen :poking::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jord er sundt at spise, godt at høre, at du bider godt til mudderet :tongue:

Rigtig hyggelig morgentræning.. glæder mig allerede til næste uge :superman::devil::w00t: Så må du lige komme efter den med armgangen :poking::tongue:

Dust is gooooood, dust is real goooooood :tongue:

Og ja, grrrrrrr, jeg tager den bette armgang med vægtvest næste gang :cool:

Klar mandag kl. 7.30? Jeg er fakkertalt ikke sikker på at jeg kan der :cry: Jeg vender lige tilbage :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Kanonkugler i fælled med Nina-pigen :bigsmile:

Blev til en masse blandet, valgte til at starte med at smøre flydende magnesium i hele poten, som blev til en limagtig substans, som truede med at flå alt hud af hånden når jeg snaskede :crazy: , så blev ikke til så meget ballistisk:

KB Snatch: 32 kg, 10/10 x 3

TGU: 32 kg, 2/2 B2B, 6 sæt

Dobbelt TGU: 32 kg (h), 16 kg (v): 1 rep, 3 sæt

Samme forsøg med 32 i venstre og 16 i højre. 4 forsøg, men uden held :sneaky2: . Er en del sværere at køre med uens vægte end med f.eks. 2 x 24, der plejer at være lige så sikker som amen i kirken. More practice :superman:

Ellers lidt blandet Windmills, 2-hand-anyhow og bent press.

Søndag

Burde sidde indenfor og læse, men blev lokket ud og cykle MTB :devil: i Påske-Hareskoven.

Samlet tid i skov: 49.24 min

HRmax: 173

HRavg: 150

Distance i skov: 12,2 km

Gennemsnits hastighed: 15,6 km/t

Max hastighed: 33 km/t

Synes efterhånden at jeg får mere og mere styr på skidtet. Godt med adrenalin i kroppen når der drønes ned af de små single-tracks :w00t: Er en temmelig stor anaerob komponent under MTB, ihvertfald for mit vedkommende, da man meget af tiden står op i pedalerne under nedkørslerne eller når man kører over en masse rødder. Gør man ikke det bliver man kastet til højre og venstre.

Glæder mig til på onsdag, hvor den står på DUSTCUP volume 1. Har ingen anelse om hvor hurtigt jeg cykler på de små spor ift. andre MTBére, så den skal bare have en over nakken. :superman:

Now, study :firebounce:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Lyder fedt med Hareskoven, håber jeg får tid til at runde den i næste uge :bigsmile:

Hvor er Dustcup på onsdag??

...

[edit]

Uhh, ved Lyngby :w00t:

Og man kan melde sig til på dagen for 150 kr...

Vi ses formentlig :wink:

Heysa Jernlady :superman:

Det er sygeligt fedt i Hareskoven. 25 km afmærket rute, hvor den kan få fuld gaspedal uden en masse irriterende fodgængere.

Jeg har det dog med at blive rimelig grebet af begivenhederne, og kommer derfor til at køre off-track, men der er mærket op.

Hvis du vil med derud en dag må du jo sige til. I den kommende uge har jeg kun tid til DUSTCUPen, men ugen efter skulle der kunne klemmes et træningspas ind i en af hverdagene.

Arbejder du :1112: i KBH eller hur??

//G-biker

Link to comment
Share on other sites

Jeg er på reservelægekursus ved forsvarets sundhedstjeneste indtil ultimo juni, det meste i Jægersborg (læger bliver ikke bare sådan lige militærlæger fra den ene dag til den anden :wink: )...

De fleste uger får jeg først fri kl. 21, og en del uger er jeg udenbys. Men den kommende uge er en normal arbejdsuge, hvor jeg da lige vil gribe chancen til at køre Dustcup onsdag :w00t:

Jeg optræder med en sort Cube og mørkegrå cykelhjælm, hvorfra jeg ikke har fået pillet nummeret af efter DM i Xdu (vistnok "108") :laugh:

Ugen efter den kommende, og den næste uge igen er jeg i Aalborg hhv. Vordingborg, men vil meget gerne med ud og køre i Hareskoven ved lejlighedøhh (medio maj) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er på reservelægekursus ved forsvarets sundhedstjeneste indtil ultimo juni, det meste i Jægersborg (læger bliver ikke bare sådan lige militærlæger fra den ene dag til den anden :wink: )...

De fleste uger får jeg først fri kl. 21, og en del uger er jeg udenbys. Men den kommende uge er en normal arbejdsuge, hvor jeg da lige vil gribe chancen til at køre Dustcup onsdag :w00t:

Jeg optræder med en sort Cube og mørkegrå cykelhjælm, hvorfra jeg ikke har fået pillet nummeret af efter DM i Xdu (vistnok "108") :laugh:

Ugen efter den kommende, og den næste uge igen er jeg i Aalborg hhv. Vordingborg, men vil meget gerne med ud og køre i Hareskoven ved lejlighedøhh (medio maj) :tongue:

aaah, okay. :smile:

Jeg tropper op på en sort Radon og en blå specialized helmuth :superman:

Ses i sporet :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dust is gooooood, dust is real goooooood :tongue:

Og ja, grrrrrrr, jeg tager den bette armgang med vægtvest næste gang :cool:

Klar mandag kl. 7.30? Jeg er fakkertalt ikke sikker på at jeg kan der :cry: Jeg vender lige tilbage :cooldance:

Hov!

Nej, jeg er på vej til klinikken, og mine poter er umulige at træne med.. bliver spøjst at behandle i dag :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det er da utroligt som du får klatret i reb ... det står sikkert et eller andet sted i loggen, men hvor lange er de reb du klatrer i? Hvor mange arm-tag svarer en tur ca. til?

Hep hep pep :bigsmile:

Rebene vil jeg skyde til at være ca. 6-7 meter. Antallet af armtag afhænger af hvor meget ekstra vægt jeg har på. Når jeg kører med BW only, er det vel omkring 8-10 armtag ialt. Med ekstra vægt som idag er vi nok oppe på en 12-14 armtag :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hahaha :laugh::laugh:

Jeg må sgu lige se, om jeg ikke kan få postet det billede af mine poter, som Max-to-da-P tog lige da de blev revet op :laugh:

Jeg er klar til at lege torsdag kl. 7!! Så skal vi satanedenme vise de aber, hvordan man træner!!!!!

USH, SENSEI!!!!! :devil: :devil: :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hahaha :laugh::laugh:

Jeg må sgu lige se, om jeg ikke kan få postet det billede af mine poter, som Max-to-da-P tog lige da de blev revet op :laugh:

Jeg er klar til at lege torsdag kl. 7!! Så skal vi satanedenme vise de aber, hvordan man træner!!!!!

USH, SENSEI!!!!! :devil: :devil: :devil:

Grrrrrrrrrreeeeeeeeeeaaaaaaaah, gør da det minister of death :superman:

Torsdag bliver en kongedag :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Pushpress: 2 x 28 kg, 4-5 rep, 7 sæt

Gravity boots mave med dobbelt twist i toppen: 10 rep, 5 sæt

OAPU: 8/8 rep, 3 sæt

Håndstandstræning: 20 min. Havde nogle rigtig gode forsøg. Tror jeg stod i 10 sekunder, hvilket er det bedste jeg har gjort indtil videre :bigsmile: Derudover lidt back-bridge til stående.

Underviste 1 times HardCore.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share