Guarden's Træningsmanual


Guarden
 Share

Recommended Posts

Morgentræning 16.05.2008

Z-Health, R-phase

  • 20 min

Foamrolling

  • 5 min

Snatches

  • 24 kg
  • 10/10 x 6
  • Starttid = 1:30

Tribute til DBM

Naked Warrior Strength Challenge™

  • 20 min
  • Pullups i klatrebjælke = 5 x 8
  • One-arm Pushups = 5/5 x 8
  • Pistols = 5/5 x 8

Grrrrrrr, og så lækker morgenmad på altanen med She Hulk :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Fesen omgang...

I novicens øjne, ja!

LOL, der er sku gang i de russere. Det kan jeg skrive under på :firebounce:

Denne video fortjener i den sammenhæng en gentagelse :w00t:

Det er sku meget syret, omend man nok ikke får puss på det nu til dags...

...tror du skal overveje din strategi, young padawan!

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

The acute effects of heavy back and front squats on speed during forty-meter sprint trials.

Yetter M, Moir GL.

Exercise Science Department, East Stroudsburg University of Pennsylvania, East Stroudsburg, Pennsylvania, USA.

The purpose of the present study was to investigate the effects of performing heavy back squats (HBS) and heavy front squats (HFS) on the average speed during each 10-m interval of 40-m sprint trials. In a randomized, cross-over design, 10 strength-trained men performed a HBS, HFS, or control treatment before performing three 40-m sprint trials separated by 3 minutes. The HBS and HFS treatments consisted of performing parallel back or front squats with 30%, 50%, and 70% of the subject's 1 repetition maximum after 5 minutes of cycling. The control treatment consisted of cycling for 5 minutes. The sprint trials were performed 4 minutes after completing the HBS, HFS, or control treatments. Significant increases in speed were found during the 10- to 20-m interval for the HBS compared with the control treatment (mean difference, 0.12 m x s(-1); 95% likely range, 0.05-0.18 m x s(-1); P = 0.001). During the 30- to 40-m interval, HBS produced significantly greater speeds compared with the HFS treatment (mean difference, 0.24 m x s(-1); 95% likely range, 0.02-0.45 m x s(-1); P = 0.034) and the control treatment (mean difference, 0.18 m x s(-1); 95% likely range, 0.03-0.32 m x s(-1); P = 0.021). The differing effects of the treatments may reflect different levels of muscular activation or different mechanical aspects of the squat exercises. Similarly, the multidimensional nature of sprint running means that other specific exercises may confer improvements in sprinting performance during other intervals. It is suggested that coaches could incorporate HBS into the warm-up procedure of athletes to improve sprinting performance.

Nice device!!!!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 17.05.2008

Bankede først en fed workshop af i kettlebells med min smukke assistent She Hulk som co-instructor :firebounce:

Herunder:

Z-Health

  • 2 x 20 min

..... senere in the home-gym:

Z-Health + foamrolling

  • 15 min

20 minutters lynworkout bestående af Pullups i klatrebjælke og getups

Getups

  • 24 kg, 5/5 x 4 = 40 ialt

de første 30 rep blev udført indenfor de første 10 minutter, derefter røg tempoet lidt ned, hehe

ALT.

Pullups i klatrebjælke

  • BW x 8 x 7

kørte ret godt

Foamrolling

  • 15 min

Grrrrr, tought workout på kort tid. Elsker at give den max æde i kortere intervaller :devil:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 17.05.2008

Bankede først en fed workshop af i kettlebells med min smukke assistent She Hulk som co-instructor :firebounce:

Herunder:

Z-Health

  • 2 x 20 min

..... senere in the home-gym med She Hulk AKA Princess of Swings:

Z-Health + foamrolling

  • 15 min

20 minutters lynworkout bestående af Pullups i klatrebjælke og getups

Getups

  • 24 kg, 5/5 x 4 = 40 i alt

de første 30 rep blev udført indenfor de første 10 minutter, derefter røg tempoet lidt ned, hehe

ALT.

Pullups i klatrebjælke

  • BW x 8 x 7 = 56 i alt

kørte ret godt

Foamrolling

  • 15 min

Grrrrr, tought workout på kort tid. Elsker at give den max æde i kortere intervaller :devil:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Hej kriger!

Håber du haft en god workshop weekend! :king:

Jeg ville spørge dig om en ting, som jeg gået og undret lidt over...

Ved at du ikke er den største anhænger af krydsgreb i DL, p g a det eventuelt skadelige ved skæv belastning (correct me if I am wrong - det er bare sådan jeg forstået dig...)

Men du er ikke "bange" for lignende ved assymmetriske swings? Godt nok er vægten mindre, men til gengæld har du flere reps og dermed større udtrætning, samt en ret kraftig belastning i og med at det er en ballistisk øvelse?

Og bare for god ordens skyld vil jeg sige det ikke er noget med at jeg prøver komme efter dig og hænge dig op på noget du sagt, jeg er bare nysgerrig på at se hvad en klog mand som du har for synsvinkel på det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej kriger!

Håber du haft en god workshop weekend! :king:

Jeg ville spørge dig om en ting, som jeg gået og undret lidt over...

Ved at du ikke er den største anhænger af krydsgreb i DL, p g a det eventuelt skadelige ved skæv belastning (correct me if I am wrong - det er bare sådan jeg forstået dig...)

Men du er ikke "bange" for lignende ved assymmetriske swings? Godt nok er vægten mindre, men til gengæld har du flere reps og dermed større udtrætning, samt en ret kraftig belastning i og med at det er en ballistisk øvelse?

Og bare for god ordens skyld vil jeg sige det ikke er noget med at jeg prøver komme efter dig og hænge dig op på noget du sagt, jeg er bare nysgerrig på at se hvad en klog mand som du har for synsvinkel på det :smile:

Hey Linis :wolverine2:

You are right :wink:

Egentlig er jeg ikke bange for det ved assymetriske swings, forudsat at teknikken holdes strict, og rotationskomponenten neutraliseres ved korrekt opspænd.

Mht. dødløften er jeg bare ikke så hooked på indadrotation/udadrotation i skuldrene med dertilhørende korrektion af skulderbladene. Der sker sikkert ikke noget ved det, men synes bare det føles bedre med dobbelt overhåndsgreb i DL. Det er sjældent at en øvelse er direkte farlig, nok nærmere måden folk udfører den på som gør den skadelig. Korrekt udført DL med krydsgreb er sikkert fin nok, tror bare det kræver en fokus udover det sædvanlige at køre den strict.

:bigsmile:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Tribute til DBM

Naked Warrior Strength Challenge™

  • 20 min
  • Pullups i klatrebjælke = 5 x 8
  • One-arm Pushups = 5/5 x 8
  • Pistols = 5/5 x 8

Det er SÅ fed en omgang!!!! Godt gået... fedt at se du har fået gang i klatrebjælken igen! Prøv at nuppe en 10 min challenge i den??

Link to comment
Share on other sites

Søndag 18.05.2008 in Hulk-casa

During the day

Foamrolling

  • 60 min
  • TFL
  • Glut med
  • thorakal ryg
  • Fucking nice!!!

....

Workout

Z-Health

  • 20 min

Foamrolling

  • 10 min

20 minutters Density Workout bestående af Clean & Press og One-arm Rows

Clean & Press (clean mellem hvert pres)

  • 24 kg, 10/10 x 7 = 140 reps total

ALT.

One-arm Rows

  • 32 kg, 7/7 x 7 = 98 reps total

Foamrolling

  • 15 min

:superman: :4thumbup:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Yes master. Will do soon.

Hvilken protokol plejer du at bruge?

Plejer bare at banke sæt af 10 reps af... når det bliver for hårdt går jeg ned på 5 reps. Sikkert ikke den bedste tilgang, men det er let at tælle reps, når det er på tid! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Thanks Barske... :devil:

Det er møgfedt at træne udenfor med kuglerne. Grebet bliver presset godt og grundigt med 48 kg´s satanen, men 32éren kan også være pænt brysk, kommer an på øvelsen. Under swings tager 48éren pænt godt fat, og farmerwalk er gustent. Til gengæld bliver grebet brutalt bagefter :superman:

Kom forbi en dag du er i KBH, then you can try them.

Jeg kommer til københavn på fredag. Er eder klar på noget træning om eftermiddagen der?

Behøver jo ikke være med kuglerne. Kan også bare være noget barsk vægtttræning. Bare et eller andet der i mere eller mindre grad forbereder en til civilisationens undergang :superman: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer til københavn på fredag. Er eder klar på noget træning om eftermiddagen der?

Behøver jo ikke være med kuglerne. Kan også bare være noget barsk vægtttræning. Bare et eller andet der i mere eller mindre grad forbereder en til civilisationens undergang :superman: :4thumbup:

Du kommer da bare ned i IK99 klokken 16.00 :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det ser da ud til at jeg har en plan så :smile:

Snakker lige med Hunhulken over messenger og hun diktere træning lørdag istedet, da Hulken er i Jylland for at bekæmpe nogle radioaktive jydske bæster.

Så kl 16 i Ik99 it is :devil:

Hey, jeg dukker sgu også lige op i IK99 fredag kl 16 :superman:

Og Erik - du skal være velkommen til at joine os lørdag formiddag i Fælledparken med kanonkuglerne :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey, jeg dukker sgu også lige op i IK99 fredag kl 16 :superman:

Og Erik - du skal være velkommen til at joine os lørdag formiddag i Fælledparken med kanonkuglerne :smile:

Fedt! Så står den på max i dødløft, squat og patpres :tongue:

Argh, kan desværre ikke lørdag...Men tak for tilbuddet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fedt! Så står den på max i dødløft, squat og patpres :tongue:

Argh, kan desværre ikke lørdag...Men tak for tilbuddet :smile:

Ihhh du milde - det er jo rimelig lokkende :wub:

Og så er det godt, at Hulken kommer hjem fredag aften, så jeg kan få æltet alle mine overkompenserende muskler :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Plejer bare at banke sæt af 10 reps af... når det bliver for hårdt går jeg ned på 5 reps. Sikkert ikke den bedste tilgang, men det er let at tælle reps, når det er på tid! :laugh:

10-4 skibsminister :devil:

River en omgang igennem sooner or later!!!

Jeg kommer til københavn på fredag. Er eder klar på noget træning om eftermiddagen der?

Behøver jo ikke være med kuglerne. Kan også bare være noget barsk vægtttræning. Bare et eller andet der i mere eller mindre grad forbereder en til civilisationens undergang :superman: :4thumbup:

Yo master.

Kom hjem sent igår, og har sovet 11 timer samlet siden mandag, så spiller violin i stedet :violin:

Er du i KBG søndag???

Ihhh du milde - det er jo rimelig lokkende :wub:

Og så er det godt, at Hulken kommer hjem fredag aften, så jeg kan få æltet alle mine overkompenserende muskler :tongue:

yeah bunny :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share