Farmers hideout.


Kauf
 Share

Recommended Posts

Lille tykke Rasmus. <3

Til det, må jeg korrigere. Rasmus har, siden sidst jeg så ham, gået hen og er blevet langt mindre tyk. Hans ansigt har fået en flottere form og han er en mere bastant lille satan. Overkroppen er kompakt og fast med langt, langt mindre tykhed af nogen art. Han er blevet en helt flot fyr.

Link to comment
Share on other sites

Nå, venner. Et lille spørgsmål til programlægningen, da jeg snart rammer sidste uge af denne cyklus.

Wendler fungerer egentlig fint og jeg kan godt lide grundide'en. Dødløften er bare virkelig lort! Rep out i dødløft kan jeg gå med til, men 5x10 i dødløft er jeg bare alt, alt for lang tid om at restituere fra. Generelt er jeg år og dag om at restituere fra dødløft. Derfor har jeg tænkt, om jeg skulle lave nogle backoff sæt med alm. squat istedet. Jeg squatter og dødløfter stort set ens og har altid gået frem i dødløft, når jeg har squattet. Så opbygning til alm. repout i dødløft efterfulgt af: Squat; Uge 1: 5x10, Uge 2: 5x8, Uge 3: 5x5 i Squat, eller bare 5x5 alle dage. Jeg tror, at det kan spille med frontsquatsættet 3 dage efter, men det må komme an på en prøve. Jeg kan ihvertfald sige, at det ikke fungerer ordentligt med nuværende protokol for dødløft, da jeg er ca. 17 dage om at restituere efter en alm. Wendler dødløft dag - og ja, jeg var så cocky i starten med 10x130 var ingenting osv. - den æder jeg igen.

Hvad tænker i venner? Både om det og er der andre gode forslag, der bør debateres.

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Submaksimale løft med vægte du kan håndtere og restituere dig fra er vel løsningen. Personligt har jeg set flere gå frem i dødløft så længe der blev squattet tungt og dødløftsteknikken stadig blev trænet vha enten eksplosive løft eller submaksimale løft.

Link to comment
Share on other sites

Et par tilgange der har virket for mig:

1)Byg op til en tung 5er stående på forhøjning uden bælte over 4-5 uger. 1 dag om ugen. Hold 14dages fri fra dødløft. Max i alm. dødløft.

2) Goodmorningsprogression. Byg masse med goodmornings. Først 10ere, derefter 6 og tilsidst tunge 3ere. 1 gang om ugen. Supplere med Tunge Rows. Jeg kørte uden dødløft. Men et par få speedsingels kan vel ikke skade hvis man har en tendens til at glemme løftet.

3) TJ's singelscyklus.

4) Bliv stærkere i squat.

Link to comment
Share on other sites

Tak for de gode bud, stærkfyre! Jeg skal lige summe over den. Dødløft mere end 1xuge er udelukket, ligeledes er goodmornings pga. gammel lændeskade. Nu er fokus jo ikke at blive specifik god til dødløft, men bare køre løftet kontinuerligt i en cyklus uden at brænde al min træning sammen pga. manglende restitution fra denne. Jeg summer lidt over de gode forslag. Tak igen.

Link to comment
Share on other sites

Wendler, cyklus 2, uge 3, dag 1, Frontsquat 3+

En hulens masse opvarmning, mens Catten fyrede den af træningsrummet. Hun kører hurtige cirkeltræninger og er en ren hvirvelvind i Homegym, så ikke meget plads til to :smile: Det er for fedt, at være to der fyrer den af derude. Hun hang ud med computeren og gav spot på sidste set også – Det giver lige lidt mere WRAAAW, når damen kigger på ens store muskler, kommer med tilråb og tæller højt og fast! :wub: :wub: :wub:

Opvarmningen talte bla. Foamrolling, TGU, frontsquats med kb, stiv død m. kb, etbenet stiv død m. kb., sidesquat, trækhiv og stødhiv, elastik pulldown, facepuls, samt en del mave.

Frontsquat:

5x60

5x60

5x80

3x105 – De føltes ALT for tunge!! :gal:

3x115

7x127,5 – Rep PR! – Bælte og hue på, samt Prodigy på homegymstereo gjorde en positive forskel!

- Den føltes lettere end de 7x125 jeg lavede i sidste måned. Jeg tilskriver det Prodigy – og måske mit nye Wahlander bælte. Der var klart 1-2 tilbage i banken, det var lige som det skulle være :firebounce: Skulle det have nogens interesse kører jeg kun 5 mm. Neopren og ikke dobbelt ply til træning.

Fritstående KB row:

10/10x32

5/5x40 – hej flexorloge…. – straps på fremover – ja, for helvede… straps…

10/10x40

10/10x40

10/10x40

- Gode for midtersektionen.

SS

Stående calfraises, eksplosiv op, langsom excentrisk.

5x15x80 kg.

- Jeg hader dem…

BBB: - intet bælte, ingen hue, ingen gasmaske.

Frontsquat:

5x5x100

SS

Stivbenet dødløft:

4x10x100

- Lænd off på sidste sæt. Stoppede derfor på 4. sæt.

- Et clean på 80 kg. Før hvert sæt for at få stangen op.

Shit, de sidste to superset tog sin tid… jeg var træt. Jeg skal virkelig være færdig med at træne før 22…

Link to comment
Share on other sites

Rigtige mænd bruger ikke straps, og slet ikke til usle 40kg.

Korrekt... medmindre de har en lettere overbelastet flexorloge i den ene underarm pga. deres manuelle arbejde :wink: Har du prøvet at lave dem fritstående? De river godt i madkassen! :devil:

Seriøst, dine forben er jo vanvittige. Sikke et helt dine skuldre og bryster er så slappe, for ellers havde jeg set dig som en trussel til FHK

Mine forben er gode. De hjælper mig, som du har set, også når jeg skal have ting over hovedet og når jeg skal løfte ting fra gulvet, f.eks. sandsække der skal op på en stak paller. I stærkmand er der ikke nogen strict press konkurrencer, det burde du vide.

PS: Vi ses bare en anden gang, når nu du ikke gider skrive efter træning, flotte fyr :wink:

Link to comment
Share on other sites

Korrekt... medmindre de har en lettere overbelastet flexorloge i den ene underarm pga. deres manuelle arbejde :wink: Har du prøvet at lave dem fritstående? De river godt i madkassen! :devil:

Mine forben er gode. De hjælper mig, som du har set, også når jeg skal have ting over hovedet og når jeg skal løfte ting fra gulvet, f.eks. sandsække der skal op på en stak paller. I stærkmand er der ikke nogen strict press konkurrencer, det burde du vide.

PS: Vi ses bare en anden gang, når nu du ikke gider skrive efter træning, flotte fyr :wink:

Min træning er Onsdag. Men nice try :shades:

PS: Det er snyd når man bruger benene til at løfte ting over hovedet

Link to comment
Share on other sites

Min træning er Onsdag. Men nice try :shades:

PS: Det er snyd når man bruger benene til at løfte ting over hovedet

Ahhh... jamen, så må jeg jo være idiot, når du skriver "...Måske jeg kan køre forbi Tirsdag efter træning"... undskyld.

- On the upside: Cat var lidt krads i kanten over, at du skulle komme i dag, her roder af helvede til :laugh: :laugh:

PPS: Ting over hovedet er ting over hovedet. Stærkmand var det første crossfit, bare uden al det kondi og kipping pjat.

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Ahhh... jamen, så må jeg jo være idiot, når du skriver "...Måske jeg kan køre forbi Tirsdag efter træning"... undskyld.

- On the upside: Cat var lidt krads i kanten over, at du skulle komme i dag, her roder af helvede til :laugh: :laugh:

Siger du at du ikke engang kunne gætte at jeg mente Onsdag når jeg skrev Tirsdag..........Skuffende.....du minder mig om min kone nu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share