Farmers hideout.


Kauf
 Share

Recommended Posts

Damn det lyder fedt chef. Du holder vores krigere i form! Ender den på nettet eller udelukkende hard copy?

Det er enormt fedt!! Men det er nu op til dem selv at holde sig i form, vi dikterer bare hvad de skal kunne inden de ryger i ilden :devil:

Indtil videre er det kun i hardcopy, kommer den på nettet smider jeg gerne et link.

Det skal dog siges, at det er en "til alles" brug og den skal kunne tages med i lommen af enhver soldat, så det er ikke rocket science, kun "The solid basics" :smile:

Ubehagelig gang dødløft. Bruger du bare mixed greb? Personligt kan jeg jo ikke tage over 130 kg uden straps. Sateme stærkt.

Tiden må da gå hurtigt med alle de deadlines. Godt at se du finder tid til træningen på trods af barn osv.

Junker

Hey Junker!

Jeg napper bare fat med mixed greb. Lige for tiden bliver jeg hurtigt en uge eller en måned ældre - jeg når dårligt at se dem passere :smile:

Jeg kørte i en længere periode uden træning, pga. nyt job, stumpen, bryllupper osv. Udkommet i sidste ende var, at jeg ikke fungerede som menneske.

Mit overskud, min energi og min tilstedeværelse står og falder med at jeg holder mig i form. Det meste ryger i fløjten, hvis træningen nedprioriteres for meget.

Så er det selvfølgelig om at finde en balancegang, for der er ikke noget mere fantastisk end at se på den lille tumle rundt... Det skulle da lige være at sætte en ny PR i kødløft :devil: :devil: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Idag købte jeg mig en kasse fastnøgler og 2 vaskeskind.

Jeg lagde blødt ud og knækkede en sød lille 8 mm. lige inden aftensmad!

"Wuhuu", tænkte jeg.. sikke nemt det var og sikke stærk, jeg da så må være!

-så jeg nappede 10 m.m.'eren og pakkede den ind...

Lort... jeg kan mærke, at den bukker, men når jeg pakker den ud er den dårligt nok bøjet et par mm.

- Nu ligger kassen med fastnøgler der - den største er 14 mm. og så er det jo bare at gå igang :firebounce: :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Kan alt for godt genkende det med træning versus livskvalitet.. Feeedt med fasrnøglerne!! Godt og se du er kommet igang.. Jeg napper 15errn næste gang :p..

Jeg bukker i respekt for din evne til at bukke de nøgler!!

De er godt nok hårde! Nu har jeg bukket en del på 10'eren her til aften og den giver sig så småt.. til gengæld er den første vabel ved at titte frem, så nu er der pause, så jeg kan lege lidt i weekenden.

The MAN Factor af at bukke sådan en nøgle ringer jo helt i top!! Det kan jeg simpelthen ikke stå for :4thumbup: :beerchug:

Mine søm er forresten 5,5 mm. fra Silvan - de eneste lange søm, jeg umiddelbart kunne finde i Silvan - nu kan jeg så ikke finde dem på kontoret :dry: Dem glæder jeg mit til at prøve med vaskeskindene i hænderne :4george:

Link to comment
Share on other sites

5,5 er jo opvarmning :p..

For en maskine som dig, kunne jeg forestille mig, at det er din morgenmad :devil:

Jeg fandt sømmene igår og prøvede kortvarigt at bukke det ene.. det gav sig lidt, men det var ikke imponerende :blush:

Kan du smide et par links til sømbukning? Lige nu moser jeg bare på, men måske lidt teknik ville hjælpe (og så selvfølgelig nogle stærkere poter) :smile:

Link to comment
Share on other sites

For en maskine som dig, kunne jeg forestille mig, at det er din morgenmad :devil:

Jeg fandt sømmene igår og prøvede kortvarigt at bukke det ene.. det gav sig lidt, men det var ikke imponerende :blush:

Kan du smide et par links til sømbukning? Lige nu moser jeg bare på, men måske lidt teknik ville hjælpe (og så selvfølgelig nogle stærkere poter) :smile:

There u go:

http://www.straighttothebar.com/v2/forumdisplay.php?f=5

http://www.legendarystrength.com/articles/bendingsteel.html

og så lav en bruger på gripboard.com , der har de også en sektion til benders!

Vi ska snart ha fat i nogle red nails!

Link to comment
Share on other sites

Tiden går stærkt, når man også arbejder fulde arbejdsdage i weekenden - og pludselig er det utroligt længe siden, at jeg har udført en god træning.

Da dagens træning var en utrolig indsigt i egen kondition - den var langt værre end forventet - er det tid til at løfte sløret for målene med træningen frem til midt midt februar/Marts.

Det er meget simpelt. Vi har sat nogle mål for hvad vi ønsker for de enkelte enheder i forsvaret og jeg skal kunne negle dem alle så højt som jeg kan. Der gives karakterer fra 1-5 og mit mål er selvfølgelig en 5'er. Desværre må jeg se mig slået af virkeligheden på det konditionsmæssige og i første omgang gå efter en 3'er på kondien, hvorefter næste mål er at score en 4'er. Jeg nakker alle styrketest til en 5'er, dog mangler jeg liiige lidt træning i planken holdt i 2 min. med 20 kg. over lænden, men det burde ikke være det store problem.

Fokus bliver altså sat på interval og let distancetræning på tid.

Hertil kommer kringlen på det hele, nemlig, at jeg ikke må tabe styrke efterhånden, som jeg skruer op for konditionstræningen. Det bliver en hårfin balance, og i sidste ende kan det være på bekostning af nogle få kg. i toppen, en det optimale er ikke at tabe styrke.

Kg. mæssigt regner jeg med at holde den over jul, da maden ikke plejer at være kedelig. Heldigvis har jeg kun 1 hærgejulefrokost og 1 nytårsaften, der kan sætte mig bagud mht. alkoholindtag.

Dagens test:

Yo-Yo, interval/restitutionstest - der løbes 20 m., vendes og løbes tilbage på et bip for igangsætning, løb og i mål. Herefter restituteres 10 sek. med gang 5 m. til en kegle og tilbage, inden nyt bip lyder. Hastigheden stiger undervejs.

- der kan hentes utroligt meget på vendingen og nedbremsningen, her har jeg heldigvis noget at lære -

Min sørgelige score: 16,5 i Hastighed.

Mål pr. 11 Januar: 17,5. i Hastighed.

Optimale mål: 18,3 i Hastighed.

Derudover skal der gennemføres en military speed test, en coopertest og en Yo-Yo udholdenhedstest, for at finde mit niveau og derefter forbedre dette.

Efter afvikling af test, kørte jeg til Høvelte Kaserne og deltog i Vægttrænings workshop med Tulle Krøyer... Her er lidt fra hendes CV:

Tulle har vundet mange nationale samt internationale mesterskaber, er indehaver af verdensrekord i lastbiltræk for kvinder - 7,5 tons lastbil 60 meter på 19,62 sek. - Tulle har iøvrigt dødløftet 250 kg.

- Der var lagt i kakkelovnen til en rigtig god workshop :bigsmile:

3 Timer blev vi banket igennem træk, stød, squat, død og bænk.

Jeg fandt ud af, at jeg er ekstrem dårlig til at bruge min hofte i træk. Så hvad jeg i forvejen vidste, stod nu soleklart - alt hvad der hedder træk over hoften fungerer ikke og skal have fokus i tekniktræningen! Af samme årsag har jeg aldrig haft problemer med at støde, hvad jeg har kunnet frivende, for mit vend stinker af muggen r**

Hun var skidedygtig og uddelte virkelig gode pointers! Så nu er der så kommet lidt ekstra tekniktræning oven i hatten... men det vinder jo altid i det lange løb :smile:

Forhåbentlig er der mulighed for en workshop igen i Januar/Februar, så tingene kan blive implimenteret i træningen og derefter rettet til igen.

Alt i alt blev det en helvedes masse vend, stød og træk med 40-60 kg. Nogle squat op til 120 kg., Død op til 200 kg., ca 5-6 singles m. 200. og noget bænk op til 110 kg.

Link to comment
Share on other sites

Der var store planer for weekenden, men den lille lå med 39,5 i feber, mens Cat var på kursus.. så der røg de planer :smile:

Til gengæld røg jeg i FDK, Birkerød her til aften. Det er en kende ærgeligt at træne i et center, hvor der findes 3 vægtstænger - alle med plastender - og kun 200 kg. 20 kg. skiver. Der bliver hurtigt udsolgt, når gymnasiedrengene skal pumpe patkanonen!

Aftenens træning:

Squat:

17x51 kg. - boooring.

10x71 kg.

10x91 kg

10x101 kg.

5x111 kg.

5x121 kg.

3x131 kg.

1x136 kg.

1x141 kg.

1x146 kg.

1x151 kg.

5x121 kg.

- Der var til 5 kg. mere i toppen, måske 10 med fuld gas! Men en stakkels fyr stod tålmodigt og ventede på en frigjort stang, så jeg lod ham få den istedet for at blive ved med at køre singles af.

Derefter gik det helt i hat. Jeg ville selv have pumpet patkanonen, men ingen stænger ledige whatsoever, så tid til plan B.

Skrå DB pres.

30x28/28 kg.

18x30/30 kg.

- ingen DB's over 30 kg. :laugh:

OAP's:

5/5

5/5

5/5

3/3 - med en arm og et ben i jorden, andet ben og anden arm strakt.

3/3 - same

- en masse forskellige kompleks med en arm pushups og 2 arms pushups på fingrene.

- en masse boldhalløj.

Så mødte jeg en gammel bekendt, som var meget åben om sit tidligere steroidmisbrug.. og han fik for just for 5 uger siden en Pec-tear, under en 170 kg. bænkpres :crazy: :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

OAP's:

5/5

5/5

5/5

3/3 - med en arm og et ben i jorden, andet ben og anden arm strakt.

3/3 - same

Stærke OAP :devil:

Så mødte jeg en gammel bekendt, som var meget åben om sit tidligere steroidmisbrug.. og han fik for just for 5 uger siden en Pec-tear, under en 170 kg. bænkpres :crazy: :crazy:

Og du glæder dig over, at du ikke hoppede med på vognen i sin tid :tongue: .

Link to comment
Share on other sites

Ramt af virkelighedens verden på arbejdet, har der været tryk på speederpedalen i hele sidste uge.

Kørte bla. et hold personlige trænere igennem kværnen forrige weekend og i sidste uge trykkede vi 52 kursister igennem et EU INTOPS kursus. Alle blev godt og grundigt brugt og et par enkelte fik vist et par pletter for øjnene og smagte middagen en ekstra gang, da de blev trykket igennem forskellige intervaller i 2x15 min. iført tøj, regntøj, gummihandsker osv. :devil: :devil:

En særdeles fed uge på jobbet og i hjemmet. Nu er tempoet faldet til normal og det er tid til at komme på plads i hjemmet i det nordlige. - Det sidste blev selvf. fejret med en tur i IKEA (hvem sagde PROL.) :tongue:

Blablabla.. kære dagbog.. blabla..

Dette er selvf. en træningslog - og det skal det blive ved med at være.

Gardenbash i haven mandag middag d. 7.12

50 hammerslag til dæk (12 kg. hammer)

20 KB. swing (32 kg.)

8 Double KB Clean n' Press (2x24 kg.)

- 5 runder -

Min venstre side har drillet længe, både i knæ, hofte, ryg og skulder. Der bliver foamrollet og strakt ud, så skidtet kan komme væk.. Diagnosen er desværre simpel - for lang tid siddende stilling foran en computer på arbejdet - no doubt!! Julen og dertilhørende rehab bliver godt :4thumbup:

TGU 5x1/1 m. 24 kg. kb. - Højre bad om mere vægt, mens min venstre teres minor skreg, at jeg var en idiot.. stabiliteten omkring venstre fungerer ikke optimalt for tiden. Jeg kunne dårligt bære kuglen i strakt arm over hovedet på vej ind i haven på venstre - højre bad igen om mere vægt.. Det er gammel strøm, da jeg, desværre, har oplevet skidtet før.. Heldigvis kender jeg kuren og skal bare igang med at bearbejde problemet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Feeed circuit skipper!! Hvor har du tilsnusket dig en hammer på 12 kg?

Jeg har fået den lavet hos en smed :wink: Jeg bad ham lave en på 15 kg., men da jeg hentede den, mente han, at 12 kg. var alt rigeligt, og havde derfor ikke lavet den tungere :dry: Til gengæld kan der kommme god hastighed på, samtidig med at den er lidt tung i det :smile:

Aftentræningen bestod af 2x12 km. cykling - frem og tilbage til IKEA med vandretaske fyldt med træ på ryggen... vi havde fået den forkerte pakke med igår og den skulle jo byttes... goddamnit..

Link to comment
Share on other sites

Morgengymnastik:

Let "opvarmning" 2x3 km. cykling med stumpen i barnesæde igennem skoven :wub: :wub:

Derefter fat i sandsækken på 75 kg.

Godt Bearhuggreb omkring svinet og så ellers 10 gange op og ned af vores havetrappe (11 lave trin), uden at sækken måtte røre jorden.

God morgenpruster :superman:

Link to comment
Share on other sites

Igår døde resten af træningen ud i daglige gøremål.. sådan kan det gå.

I dag stod den på KONDHI!

27 km. cykling - stop og fix papirarbejde i 15 min.

10 km. cykling - stop og være med på 2 timers træningsworkshop.

18 km. cykling - stop og æd!!!

2x3 km. cykling i skov.

Alt i alt ca. 60 km. i stængerne på den etgearede! Udemærket dag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så skete der en masse interessant og ih, hvor gik det stærkt! Da jeg endelig røg ned at træne, røg jeg ind i en klog mand, en meget, meget klog mand, som er et par år foran mig i osteopatforløbet - ih, hvor vi snakkede og ih, hvor blev jeg klog af at snakke med den kloge mand! Jeg håber at møde ham igen næste gang, så jeg kan blive mere klog... dog først EFTER jeg er færdig med dagens træning, da jeg bliver så opslugt af kloge ord, at jeg glemmer at træne :smile:

Dagens plan: Squat eller dødløft, bænk og andet pres/træk værk, gerne krydret med lidt Rows - gaffatape@marianneB style var medbragt til at tape skiver til de sølle 30 kg. DB, der forefindes i centeret... det blev dog aldrig nødvendigt, da jeg snakkede så meget.

Squat:

15x51 kg.

10x91 kg.

10x101 kg.

5x111 kg.

5x121 kg.

5x131 kg.

3x141 kg.

- holdte og ville vende tilbage senere...

DB Rows:

15/15x30 kg. - det var utroligt ligegyldigt!

- vægtene viste sig at være runde i enderne og det ville blive blive noget værre rod, at sætte ekstra skiver på.. øvbøv.. tunge DB Rows er et no-go i FDK :crybaby:

Patpres:

-Ny teknik, nye problemer-

15x51 kg.

8x71 kg.

5x91 kg.

5x101 kg.

- Nej, min skulder blev ikke stabiliseret ordentligt i denne nye teknik med disse vægte. I det hele taget føltes mit pressesystem helt af helvede til idag, så jeg stoppede her.

Kødløft:

10x91 kg.

10x101 kg.

5x121 kg.

5x141 kg.

5x161 kg.

5x171 kg.

- Her snakkede jeg i ca. 20-25 min. og nåede at blive godt kold + miste gejst og spænding!

3x181 kg. - so much for a 5.

:blahblah::blahblah::blahblah::blahblah::blahblah: - Hold fest hvor blev jeg klog!!!

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Er det ikke bare kreatin med et nyt poppet navn ?..

Nej, der er lidt mere til det end bare kreatin.

Selvom jeg ikke er meget for det, må jeg sgu' indrømme, at det øger min energi og giver et ordentligt kick right in the nuts! Jeg drikker selvfølgelig heller aldrig kaffe og er temmelig påvirkelig overfor koffein. Ved koffein oplever jeg dog en helt anden energi, mere urolig og smårystende ved overdosering. Det er sgu' noget andet med det her stads. Absolut approved, men kun engang imellem når energien lacker.

Link to comment
Share on other sites

Dagens middagstræning er dedikeret til No6Bach, SimonHP, Guarden og alle jer andre jydetosser, som endelig er kommet ud af de sorte huller i Jylland og giver storbyerne lidt mere liv. Selvfølgelig går denne dedikation også ud til Therealstud, som endnu ikke er kommet ud af det sorte hul endnu og Lasseb, som gæstejyder den på ny og næ.

"THE FARMER"

Hammertæsk til dæk - 12 kg. hammer - 25 stk. - Slå den hegnspæl!!

Highpulls - 10/10 m. 24 kg. KB. - Op på hylden med foderspanden!!

Farmerwalk m. 2x24 kg. KB - ca. 50-60 m. - ud til grisene med foderet!!

Sandsækgang op og ned af 11 trins trappe. 1. i bearhug pos., 2. over ene skulder, 3. over anden skulder. - Halmballerne ned fra ladet og hen til lofthullet!

Clean 'n' Press 2x24 kg. 5 stk. - Op af lufthullet med halmballerne!!

Farmerwalk 10 m. + 8 trins trappe. - ud til grisene med mere foder!!

5 runder.

Denne er lavet med kærlighed og tanker tilbage på tiden på farmen i det sydsjællandske :wub: :wub:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share