Squat giver stor røv


typen
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu i efterhånden lang tid diskuteret med nogle af mine venner som også styrketræner, om squat giver stor røv.

De er bange for at træne squat fordi det giver stor røv.. har de hørt!

Istedet bruger de deres tid i tøsemaskinerne hvor man står på det ene ben og sparker det anden tilbage.

Nu vil jeg sgu vide det.. det kan vel ikke passe at fordi man squatter så ender man med en røv på størrelse med en ladeport?

Alle prof bodybuildere squatter jo og de har da ikke en stor bagdel!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Squat giver stor røv og store ben, naturligvis, de to ting følges af.

Gør man sig mest i powersquat som undertegnene så er røven naturligvis mere involveret, men det betyder ikke nødvendig at den er stor som en ladeport. Alt er relativt, og med store ben ser røven altså ikke særlig stor ud.

Konklusion: Der er INGEN undskyldning for at træne squat. :devil:

-> jørgen

Skal du have slag?!?!?! :biggrin2: :devil:

Link to comment
Share on other sites

Squat giver fantastisk stor MEN HÅRD røv... sådan er det bare. Jeg har sprunget 2 par bukser omkring røven, samt der er adskellige andre der ikke sidder så perfekt som jeg kunne ønske... damn

Men skidt pyt, så længe jeg for lov til at squatte :bigsmile:

Faktisk så har jeg lagt mine squat og dødløft sessioner en smule om fra min nuværende træning i mit sommerprogram. Der kører jeg kun lave reps for at undgå for stort hypertrofirespons omkring mine balder... lidt forfængelig er man vel :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis man træner seriøs BB eller Powa' Lifting så træner man naturligvis hele kroppen fornuftigt.

Hvis man ellers har en stor muskuløs krop vil røven stadig være en lille del på kroppen i forhold til ryggen og benene, ja resten af kroppen!

Røven bliver klart større..... det ville da også være grinagtigt at ha' en stor og muskuløs krop og en lille røv!

Egentligt sjovt at folk aldrig siger: "Øv, den her øvelse giver mig for store biceps........" :D

Link to comment
Share on other sites

Helt sikkert, hvis resten af din krop er overdimensioneret, så skal røven da også have en god størrelse. Men er du anlagt for hurtigt at ligge muskelmasse på røven, og du træner for det kosmetiske... kan I se hvor jeg vil hen ;)

Men det er ikke en undskyldning for at køre tøseøvelser (hvorfor har kvinder egentlig ikke ret til at køre ordentlige øvelser?), der skal stadig squattes og dødløftes - bare et spørgsmål om at lave sæt/rep kombinationer efter ens mål. Hvor sjovt er det være stor uden at kunne squatte og dødløfte... syntes også det sutter røv :p

Link to comment
Share on other sites

Jeg siger ikke at man ikke skal squatte, men jeg tror da at man kan få lige så store ben ved at lave "tøseøvelserne"... Jeg kan selv godt lide Legcurls, som er en meget relevant muskel/bevægelse i fodbold, som er "min sport"... Okay fair nok, men lår og lægge er ret store i forhold til min ellers spinkle krop, så at jeg skal vente med at lave bentræning til jeg har fået købt mig noget udstyr (og lært øvelserne... Hvis nogen måske kunne fortælle om man kan lære øvelserne helt uforpligtet af en der ved hvad han snakker om...) og min overkrop er ved at være så stor så den passer bedre til mine ben... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share