Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

Træning 27/1

Styrketræning

Opvarmning

Concept2 - 1.500 m.

Program

Push-ups - 20 reps alm / 15 reps - fødder på medicinbold

Bent over row - 12 x 28 kg / 9 x 28 kg

Unilateral lateral raises - 12 x 10 kg / 9 x 10 kg

Hammer curls - 12 x 16 kg / 6 x 16 kg / 10 x 14 kg

Tricep kickback - 12 x 14 kg / 11 x 14 kg / 8 x 14 kg

Face pulls - 13 x 20 kg / 12 x 20 kg / 9 x 20 kg

Lying pull-up rows - 5 reps / 5 reps

Jacknifes - 25 reps / 25 reps

"Side-jacknifes" - 20 reps / 20 reps

Hypers - stativ - 25 reps / 20 reps

Planke - 2 x 30 sek.

Side-planke - 2 x 30 sek.

Udstrækning

Liggende piriformis/hoftebøjer/TFL

Quads

Hamstrings

Læg

Hoftebøjere

Ankel

Triceps/skulder

Underarme

Nakke, "The Chicken"

Nakke, fremover

Nakke, siden

Bryst

IR broomstick stretch

"Dead hang" fra ribbe - 2 x 30 sek.

Link to comment
Share on other sites

Træning 29/1

Z-Health

20 min.

Det er efterhånden for længe siden jeg sidst har kørt Z-Health igennem. Vil prøve at køre programmet igennem oftere - især fordi jeg for tiden er ret plaget af en del irriterende småskader (knæ, albue, nakke og skulder).

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hej Runepost-15167-1201631470.gif

Hvornår kommer der mere spinning på programmetpost-15167-1201631513.gif?

Jacknifes hvad er det lige for en øvelse? :unsure: jeg har bemærkede at Nille også kører dem og vist brokker sig lidt over hvor hårde de er :devil: , og eftersom maven er det eneste sted jeg ikke er øm :crazy: , så kunne det være at jeg skulle lave noget hårdt for den :crazy_pilot:

Ha en dejlig aften :bigsmile:

p.s det mad du viser billeder af ser altid så lækker ud :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hej Runepost-15167-1201631470.gif

Hvornår kommer der mere spinning på programmetpost-15167-1201631513.gif?

Hehe :smile: Jeg håber på at kunne køre en time i næste uge, men det afhænger lidt af hvordan det går fremad med et projekt på jobbet.. der er nemlig en masse overarbejde for tiden :violin:

Jacknifes hvad er det lige for en øvelse? :unsure: jeg har bemærkede at Nille også kører dem og vist brokker sig lidt over hvor hårde de er :devil: , og eftersom maven er det eneste sted jeg ikke er øm :crazy: , så kunne det være at jeg skulle lave noget hårdt for den :crazy_pilot:

Det er en rigtig ond maveøvelse - og den kan klart anbefales! :devil:

Kan se, at der er lidt forskellige måder folk kører dem på.. har prøvet at finde én, der matcher min, men uden held. Men det minder en del om den her øvelse, bare lidt langsommere og uden at sænke ben og arme helt ned mellem gentagelserne.. beholder benene oppe. Samler desuden arme og ben ca. over navlen og ikke så langt nede som på animationen.

Ha en dejlig aften :bigsmile:

Tak i lige måde, Signe! :bigsmile:

p.s det mad du viser billeder af ser altid så lækker ud :4mewantfood:

Takker! Det smager som regel også ganske godt - selvom visse eksperimenter går grueligt galt :laugh: Kunne nok lære en del af min lillebror, der er kok :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

[

Det er en rigtig ond maveøvelse - og den kan klart anbefales! :devil:

Kan se, at der er lidt forskellige måder folk kører dem på.. har prøvet at finde én, der matcher min, men uden held. Men det minder en del om den her øvelse, bare lidt langsommere og uden at sænke ben og arme helt ned mellem gentagelserne.. beholder benene oppe. Samler desuden arme og ben ca. over navlen og ikke så langt nede som på animationen.

Nå den kender jeg godt :w00t: Jeg kører den nogle gange med en af de store bolde mellem benene samtidig (ved godt det lyder bizart :tongue: , men kunne ikke lige forklare det på en mere elegant måde :innocent: ), så synes jeg at den er mere ond :devil:

Link to comment
Share on other sites

Nå den kender jeg godt :w00t: Jeg kører den nogle gange med en af de store bolde mellem benene samtidig (ved godt det lyder bizart :tongue: , men kunne ikke lige forklare det på en mere elegant måde :innocent: ), så synes jeg at den er mere ond :devil:

:laugh: Har set en beskrivelse af øvelsen.. den virker også rigtig ond :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
:laugh:

I min søgning på en beskrivelse af jacknifes, faldt jeg over denne her:

post-7266-1201634641.jpg

Hvorfor minder det mig mere om en campingstol end noget til træning? :smile:

:laugh: så vil jeg også have lov til at smide en smiley ind jeg fandtpost-15167-1201634902.gif hvem laver sådan nogle? :blink::laugh:

og ja hvem bruger sådan nogle :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
:laugh: Har set en beskrivelse af øvelsen.. den virker også rigtig ond :smile:

har ovevejet over om man kunne få noget vægt rundt om benene :crazy_pilot: , så den bliver ultimativ ond :devil:

Og undskyld for log spam :spam::innocent:

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest: Fantastisk smiley :laugh:

Prøv forresten at se det her fra en af anmeldelserne af det lækre produkt:

What was, in some ways, the most disturbing: My 10 year old son decided to give it a try too .. That brought the lower part of the chair back over (the abovementioned) dead point and my son became literally jackknifed inside the chair (between the lower & top half). Luckely I was there & remembered how to pull that lower part back & got him out .. The manual's long warning section mentions standard language "not to have children around exercise equipment around etc..", but could have been a lot more specific about the jackknifing risk.

Det var næsten Darwin i funktion! :innocent:

har ovevejet over om man kunne få noget vægt rundt om benene :crazy_pilot: , så den bliver ultimativ ond :devil:

Hehe - det lyder farligt! :laugh: Havde du forresten ikke et evil wheel? Den må da næsten være endnu ondere?

Og undskyld for log spam :spam::innocent:

Du spammer bare! :smile: Rart med lidt aktivitet i loggen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Prøv forresten at se det her fra en af anmeldelserne af det lækre produkt:

What was, in some ways, the most disturbing: My 10 year old son decided to give it a try too .. That brought the lower part of the chair back over (the abovementioned) dead point and my son became literally jackknifed inside the chair (between the lower & top half). Luckely I was there & remembered how to pull that lower part back & got him out .. The manual's long warning section mentions standard language "not to have children around exercise equipment around etc..", but could have been a lot more specific about the jackknifing risk.

Det var næsten Darwin i funktion! :innocent

:laugh: hvordan har vi dog levet uden dette produkt så længe :tongue:

Hehe - det lyder farligt! :laugh: Havde du forresten ikke et evil wheel? Den må da næsten være endnu ondere?

Evil whell er ondt :devil: , men det er også fordi den også går i arme og skulder , så i dag hvor jeg har ondt over alt pånær maven så tror jeg ikke jeg ville kunne :blink: hvorimod vægt rundt om benene er en mulighedpost-15167-1201636394.gif

Link to comment
Share on other sites

:laugh: hvordan har vi dog levet uden dette produkt så længe :tongue:

Det fatter jeg heller ikke lige.. det kribler for at bestille en af slagsen. Om ikke andet kan jeg tage den med til Skanderborg Festival til august, så jeg har noget at sidde i :smile:

Evil whell er ondt :devil: , men det er også fordi den også går i arme og skulder , så i dag hvor jeg har ondt over alt pånær maven så tror jeg ikke jeg ville kunne :blink: hvorimod vægt rundt om benene er en mulighedpost-15167-1201636394.gif

Bestemt, men det svære bliver vel bare at finde noget, man kan klaske på for at øge vægten.

Link to comment
Share on other sites

Træning 1/2

Styrketræning

Opvarmning

Concept2 - 1.500 m.

Program

Push-ups - 20 reps / 20 reps

Lateral raises - 10 x 12 kg / 11 x 10 kg

Hammer curls - 12 x 16 kg / 8 x 16 kg / 6 x 16 kg

Bench dips - 14 reps / 10 reps / 9 reps

Leg extensions - 12 x 27,5 kg / 12 x 30 kg / 12 x 30 kg (ingen deciderede smerter, lidt ømhed på sidste sæt)

Leg curls - 12 x 30 kg / 14 x 30 kg / 12 x 35 kg

Jacknifes - 25 reps / 25 reps

"Side-jacknifes" - 20 reps / 20 reps

Planke - 2 x 30 sek.

Side-planke - 2 x 30 sek.

Udstrækning

Liggende piriformis/hoftebøjer/TFL

Quads

Hamstrings

Læg

Hoftebøjere

Ankel

Triceps/skulder

Underarme

Nakke, "The Chicken"

Nakke, fremover

Nakke, siden

Bryst

IR broomstick stretch

"Dead hang" fra ribbe - 2 x 30 sek.

--

Skippede en del øvelser, da jeg havde ret ondt i lænden. Desuden har jeg udskiftet tricep kickbacks med bench dips og tilføjet side-jacknifes til programmet. Skal i øvrigt have bikset et program sammen til på tirsdag, hvor jeg har kørt det nuværende program i 4 uger.. så det er på tide med noget nyt.

Link to comment
Share on other sites

Træning 3/2

Styrketræning

Opvarmning

Concept2 - 1.500 m.

Program

Push-ups - 20 reps / 20 reps

Seated straight back cable row - 15 x 45 kg / 11 x 50 kg / 9 x 50 kg

Unilateral lateral raises - 10 x 12 kg / 10 x 10 kg

Hammer curls - 6 x 18 kg / 10 x 16 kg / 8 x 16 kg

Bench dips - 12 reps / 10 reps / 10 reps

Face pulls - 13 x 20 kg / 12 x 20 kg / 10 x 20 kg

Pull-ups - 3 reps / 3 reps / 3 reps (rart at vide, at man stadig kan tage et par stykker :smile:)

Jacknifes - 25 reps / 25 reps

"Side-jacknifes" - 20 reps / 20 reps

Hypers - stativ - skippet for lige at sikre, at lænden er helt ovenpå igen til næste træning..

Planke - 2 x 30 sek.

Side-planke - 2 x 30 sek.

Udstrækning

Liggende piriformis/hoftebøjer/TFL

Quads

Hamstrings

Læg

Hoftebøjere

Ankel

Triceps/skulder

Underarme

Nakke, "The Chicken"

Nakke, fremover

Nakke, siden

Bryst

IR broomstick stretch

"Dead hang" fra ribbe - 2 x 30 sek.

--

God omgang træning. Havde lidt ekstra tid, da jeg var færdig, så jeg hoppede 15 min i saunaen.. med det resultat, at jeg var ved at dø af varme bagefter :smiley der har det varmt:

Derudover fik jeg endelig hilst på Nille! Godt at få sat ansigt på.. og hyggeligt med selskab i bussen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Så er det tid til et nyt program - og har besluttet mig for at basere programmet på forbedring af min holdning og et forsøg på at afhjælpe mine problemer med lænden og knæene. Det nye program skulle gerne understøtte følgende formål:

  • Styrkelse af:
    Musklerne i den øvre ryg (i forhold til brystmuskulaturen)
    De skrå mavemuskler
    Glutes
    Quads og skinkestrenge (uden at stresse knæet for meget)
  • Forbedring af pull-ups
  • Så kryptiske øvelsesnavne som muligt

Programmet for de næste 4 uger ser ud som følger:

Pull-ups - 3 x max reps

Push-ups - 2 x 15 reps

Cable seated straight back row - 3 x 8-12 reps

Unilateral lateral raises - 2 x 8-12 reps

Bench dips / dips - 3 x 8-12 reps

Wood chops - 3 x 8-12 reps

Face pulls - 3 x 8-12 reps

Scaption with shrug - 2 x 10 reps

Curls (optional) - 3 x 8-12 reps

Static lunges - 2 x 15 reps

Hip extension into leg curl (swissball) - 2 x 15 reps

Jacknifes - 2 x 25 reps

Side-Jacknifes - 2 x 20 reps

Superman - 2 x 25 reps

Bridge - 5 x 10 sek.

Plank - 2 x 30 sek.

Side-plank - 2 x 30 sek.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Træning 5/2

Styrketræning

Pull-ups - 3 reps / 3 reps / 3 reps / 2 reps (skulle liiige have et ekstra sæt)

Push-ups - 20 reps / 15 reps

Cable seated straight back row - 14 x 50 kg / 10 x 55 kg / 9 x 55 kg

Unilateral lateral raises - 9 x 12 kg / 10 x 10 kg

Bench dips / dips - skippet pga. albue :nonono:

Wood chops - prøvede i kabeltårnet, men kan desværre ikke lave øvelsen der - og kunne ikke komme til ved det andet kabel-halløj

Face pulls - 12 x 20 kg / 10 x 20 kg / 9 x 20 kg

Scaption with shrug - 8 x 8 kg / 7 x 7 kg

Hip extension into leg curl (swissball) - 15 reps / 15 reps (hårdt! :devil:)

Jacknifes - 25 reps / 25 reps

Side-Jacknifes - 20 reps / 20 reps

Superman - skippet pga lændesmerter

Bridge - 5 x 10 sek.

Plank - 2 x 30 sek.

Side-plank - 2 x 30 sek.

--

Ok træning, men damn hvor var der mange folk i centeret. Det var praktisk talt umuligt at komme til nogen steder. Håber at størstedelen af nytårsfortsætterne snart giver op og vender tilbage til sofaen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ultra-kort træning 7/2 (3 minutter) :innocent:

Har været på overarbejde det meste af i går og i dag, så har ikke fået trænet overhovedet.. men tænkte, at jeg lige for sjov ville prøve exercise of the week fra T-Nation:

The Iso Push-up

Det bliver ikke meget simplere:

You simply lower yourself down into the 90 degree, or bottom position of a push-up, and hold it for as long as you can

Udførte 2 x 1 min 30 sek. og må sige, at det er noget hårdere end først antaget! Kunne være man skulle smide det med til sidste i programmet for lige at tappe de sidste kræfter :devil:

Link to comment
Share on other sites

Går du i bro?! :cool:

:laugh:

Jups! Det skulle være en god øvelse til at styrke primært glutes, lænd og mavemuskler.

Håber snart du kommer dig oversmåskavanterne (albue og lænd, så vidt jeg kan læse) ..og pas nu på ikke at belaste det for meget :wink:

Takker :bigsmile: Will do! Der er firmabetalt massage på jobbet i morgen - det kan anbefales! :smile: - så vil lige høre hende, om hun kan nulre min underarm. Det virker nemlig til at være dér problemet i albuen stammer fra.

Link to comment
Share on other sites

Ai, det er jo ikke rigtig bro :dry: Rigtig bro ser sådan her ud:

2006052001960401.jpg

Holy moly.. jeg tror jeg holder mig til min version af frygt for at blive genstand til alt for megen morskab i centeret :laugh:

Og tror måske du skal bruge et andet ord end nulre, jeg ville i hvert fald blive lidt a015.gif ...:laugh:

Hmm.. måske du har ret. Pirke? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Iso Push-up - 2 x 1 min 30 sek PR

.. man har vel lært lidt af visse andre her på MOL :innocent:

Haha, hvem dog :tongue:

Holy moly.. jeg tror jeg holder mig til min version af frygt for at blive genstand til alt for megen morskab i centeret :laugh:

Hmm.. måske du har ret. Pirke? :wink:

Det var da også derfor jeg var imponerede, hvis du lavede den. Det er ikke lige en øvelse man så ofte ser udført af fyre (eller for den sags skyld piger)

Så tror jeg nu alligevel jeg foretrækker nulre. Men huske at afgive rapport om massørerens reaktion :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share