Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

.. jeg har sandsynligvis glemt noget, men det er jo også et par dage siden :xmas: Men ellers et rigtigt hyggeligt center.. men må nok indrømme, at jeg hælder mest til at vende tilbage til fitnessdk i Busgaden, om ikke andet så for et års tid, nu hvor man kan træne for 299 kr/måned i 2008.. sorry Jules! :blush::4winkkiss:

Why you little.... Det er selvfølgelig helt op til dig Rune... :nissetunge: Og de priser er jo i første omgang ikke til at hamle op med. Så alles klar.... God træning du... :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Why you little.... Det er selvfølgelig helt op til dig Rune... :nissetunge: Og de priser er jo i første omgang ikke til at hamle op med. Så alles klar.... God træning du... :nissecool:

:nissegrin: Ja, det er faktisk 50 kr. billigere pr. måned end tidligere med "firmarabat" fra cykelklubben. Utroligt at det skulle kunne betale sig at melde sig ud og ind igen :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Træning 16/12

Styrketræning

Close grip tricep pushups - fødder på medicinbold

15 reps

12 reps

Bent over DB row

10 reps m. 26 kg

9 reps m. 26 kg

Unilateral shoulder press

11 reps m. 16 kg

7 reps m. 18 kg

Bent over rear delt raises

12 reps m. 6 kg

10 reps m. 6 kg

Hammer curls

8 reps m. 16 kg

12 reps m. 14 kg

Jacknifes

2 x 20 reps

Reverse hypers

20 reps

Hypers

20 reps

Plank

2 x 30 sek.

Side-plank

2 x 30 sek.

.. en hård omgang med meget korte pauser mellem sæt og øvelser :santa2:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt: 75,3 kg (- 0,2 kg, 0,3 kg to go)

Er af gode grunde nok lige nødt til at sætte et andet mål end 75 kg til 17. januar.. ellers bliver det nok for nemt :nissegrin:

Så jeg beholder datoen og ændrer vægten - dermed er det nye delmål i stedet:

72 kg pr. 17 januar 2008 - uden at tabe (ret meget) muskelmasse

Midlerne er stadig ca. de samme:

Kost:

  • Indtag protein til alle måltider
  • Indtag frugt/grønt til de fleste måltider og få de fleste kulhydrater fra frugt/grønt
  • Spis minimum hver 2.-3. time
  • Sørg for at få nok sundt fedt (mandler, nødder, Udos Choice)
  • Undgå sukker i hverdagen

Træning:

  • Større træningsfrekvens
  • Mere cardiotræning (Concept 2, spinning, cykling)
  • Mere intensiv vægttræning - med fokus på styrke

Tidligere skrev jeg, at jeg ville komme afsted til flere spinningtimer - men det ville jo kræve, at jeg i forvejen kom afsted til nogen overhovedet.. så det vil jeg gøre :nissegrin:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Træning 18/12

Styrketræning

Opvarmning: 2.000m i Concept2 @ level 2

Pull-ups (overhåndsgreb)

3 x 1 reps

Starter stille ud så længe min albue ikke er helt OK endnu..

Unilateral DB bench press

8 reps m. 24 kg

DB bench press

5 reps m. 26 kg

Unilateral shoulder press

10 reps m. 18 kg

Grundet albueproblemer skiftede jeg til:

Lateral raises

8 reps m. 14 kg

8 reps m. 12 kg

Bent over rear delt raises

15 reps m. 6 kg

12 reps m. 6 kg

Upper Back

10 reps m. 65 kg

8 reps m. 67,5 kg

Hammer curls

10 reps m. 16 kg

14 reps m. 14 kg

Low Row

10 reps m. 65 kg

7 reps m. 67,5 kg

Plank

2 x 30 sek.

Side-plank

2 x 30 sek.

"Deadhang" fra ribbe i fingerspidserne

2 x 30 sek.

.. og nu som noget helt nyt, bentræning :laugh: Synes efterhånden mine knæ opfører sig nogenlunde OK, så vil prøve at begynde med bentræningen igen. Men belært af tidligere, så starter jeg meget stille op med de glasknæ, jeg løber rundt med:

Leg extensions

15 reps m. 22,5 kg

12 reps m. 22,5 kg

Latterligt lav vægt.. men bider stoltheden i mig og lader fornuften råde.. indtil videre! :laugh:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Hey Rune

Man kan ikke snyde en skarpsindig facebook bruger :nissecool:

25.gif

Håber du får en herlig dag - og masser af gode gaver (både i dag og d.24 - må være lidt træls at have fødselsdag lige op til julen. Jeg kan anbefale at indføre fejring af halvårsfødselsdage :nissecool: )

Og imponerende med vægttabprojekt i december :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Hey Rune

Man kan ikke snyde en skarpsindig facebook bruger :nissecool:

25.gif

Håber du får en herlig dag - og masser af gode gaver (både i dag og d.24 - må være lidt træls at have fødselsdag lige op til julen. Jeg kan anbefale at indføre fejring af halvårsfødselsdage :nissecool: )

Og imponerende med vægttabprojekt i december :rudolph:

Hehe - mange tak, Christina! :bigsmile:

Det var helt sikkert en rigtig god dag - den blev tilbragt med en familietur i Paris, så det var virkelig lækkert. Håber også du havde en god gavehøst? :smile: Må få indført det med halvårsfødselsdage.. omend jeg fik gaver to gange sidst, idet jeg sidst på året besluttede mig for at deltage i en 3x30 års fødselsdag.. det er også en ganske god finte :nissegrin:

Ja, lad os nu se hvordan det går med projektet, når jeg er kommet hjem igen og hopper på vægten efter fire dage i Paris :laugh: Sidder i toget fra Kastrup nu. Jeg måtte lige hurtigt checke MOL på en crappy mobil-forbindelse.. lidt afhængig er man vel :blush:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Morgenvægt: 74,8 (- 0,1 kg, 2,8 kg to go)

Phew - det ser ikke umiddelbart ud til, at Paris har været så slem igen for vægten :laugh:

Konklusionen må være at det hjælper på din vægt ikke at træne :tongue:

Det er ikke meget træning det bliver til i tiden? :poking:

Link to comment
Share on other sites

Konklusionen må være at det hjælper på din vægt ikke at træne :tongue:

Hehe - jeg tror konklusionen må være, at hvis man spiser lidt ekstra på rejsen, så hjælper det at vade ca. 15 km om dagen mellem diverse turist-attraktioner :smile:

Det er ikke meget træning det bliver til i tiden? :poking:

Nope, skal jeg også have gjort noget ved :blush: Har dog trænet lidt i dag - og en af mine gode venner flytter tilbage til Århus fra København inden længe, så der bliver basis for at tage afsted til lidt spinning osv sammen.. har tidligere kørt mange spinning-timer med ham, da han boede i Århus for nogle år siden. Til foråret/sommeren skulle det også resultere i flere længere fællesture på racerne. Jeg har hans racercykel til omkring 33.000 kr. stående i mit kælderrum og samle støv.. så det er på tide han får den brugt - den har nok kørt sammenlagt 200 km indtil videre :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning 27/12

Styrketræning

Primært "weak point" træning - bent over rows med DB, face pulls, bent over rear delt etc. og en 4-5 pullups for lige at sikre mig, at jeg kan endnu :smile: Derudover leg extension og "plank"-øvelser.

Efterfulgt af et lettere druk-pas med 4 x special-øl på den lokale pub med en god ven (opvarming til i morgen :wink:)

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Træning 30/12

Styrketræning

DB - Bent over rear delt raises

15 reps m. 6 kg

10 reps m. 6 kg

DB - Hammer curls

8 reps m. 16 kg

12 reps m. 14 kg

DB - Lateral raises

10 reps m. 10 kg

8 reps m. 10 kg

Face Pulls

3 x 10 reps m. 10 kg

Push-ups

2 x 15 reps

Tricep pushups m. fødder på medicinbold

10 reps

Upper Back

12 reps m. 65 kg

10 reps m. 67,5 kg

Dead-hang i fingerspidser

2 x 30 sek.

Pull-ups (underhåndsgreb)

5 reps

Pull-ups (overhåndsgreb)

5 reps

God omgang styrketræning med fokus på mine svage punkter (bl.a. derfor fx bænkpres blev droppet). I morgen står den på spinning kl 11! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Believe it or not.. :innocent:

Træning 31/12

Spinning - øvet

1 times hårdt spinningpas efterfulgt af kransekage og champagne i receptionen

Hej Runepost-15167-1199114608.gif

Godt nytårpost-15167-1199114670.gif og godt gået med spinning :4thumbup: , selvom jeg mest hælder til Christinas teori om champagnen og kransekagen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Grrrr - skulle have været til spinning elite i dag ved min favorit-instruktør, men er nødt til at skippe.. har sovet ca. en halv time i nat, da jeg har fået nældefeber over hele kroppen igen :dry: Har indkøbt alskens medicin på apoteket og håber at kunne få sovet i nat, så jeg er klar på spinning i morgen i stedet :sleepy:

Det er godt nok ved at være lettere irriterende med de her nældefeber-angreb. Især eftersom jeg troede at jeg havde fundet ud af, at det var neopren jeg var allergisk overfor.. men det er det så åbenbart ikke alligevel. Eller også er jeg pludselig blevet allergisk overfor flere ting - det virker bare lidt usandsynligt, når jeg aldrig tidligere har været allergisk overfor noget som helst.

Link to comment
Share on other sites

:blink: Åh nej skidt måde at starte 2008 på.... Godt nytår alligevel Rune ven..Håber du kommer dig snarest. Det der nældefeber er noget rigtigt skidt. Jeg er selv ærkeallergisk overfor visse former for penicillin, hvilket for nogle år siden, forårsagede en så voldsom nældefeber, at min overlæbe svulmede op til AND størrelse til stor morskab for min storebror, som slet ikke kunne koncentrere sig om andet end at se på mig..."hvad glor du på???"..."Jeg har aldrig set noget så sjovt før"...Hmm tak bro... :dry::w00t: Heldigvis gik det væk igen efter indtagelse af nogle Benadryl...Har du prøvet dem?? Det plejer at kunne tage det værste, så det hurtigt går i sig selv igen.

Rigtig godt 2008 til dig Rune.

Jullen

Link to comment
Share on other sites

:blink: Åh nej skidt måde at starte 2008 på.... Godt nytår alligevel Rune ven..Håber du kommer dig snarest. Det der nældefeber er noget rigtigt skidt. Jeg er selv ærkeallergisk overfor visse former for penicillin, hvilket for nogle år siden, forårsagede en så voldsom nældefeber, at min overlæbe svulmede op til AND størrelse til stor morskab for min storebror, som slet ikke kunne koncentrere sig om andet end at se på mig..."hvad glor du på???"..."Jeg har aldrig set noget så sjovt før"...Hmm tak bro... :dry::w00t: Heldigvis gik det væk igen efter indtagelse af nogle Benadryl...Har du prøvet dem?? Det plejer at kunne tage det værste, så det hurtigt går i sig selv igen.

Rigtig godt 2008 til dig Rune.

Jullen

Mange tak, Julie - og rigtigt godt nytår til dig også! :bigsmile:

Argh - det lyder godt nok skummelt med overlæben :blink: Prøver at forestille mig dig med andenæb :laugh: Så slemt er det dog ikke her.. men har røde knopper over hele kroppen, der klør absurd meget.. de to sidste gange tog det omkring fire dage at komme helt over. Prøvede Benadryl sidst gang, men uden den helt store effekt. Men nu har jeg allieret mig med både Benadryl samt noget kløestillende creme, der også skulle virke på ca. samme måde.. så håber det virker bedre denne gang. Sidste gang var det noget Benadryl, jeg fik af en kammerat, der købte det i USA og det var vist nok en ældre type, så måske er der lidt forskel.

Benadrylen har ellers den gode indlægsseddel: "Du bør straks kontakte din læge, hvis du oplever en af følgende symptomer: Bevidstløshed, ...". Jeg går ud fra de mener, når man vågner op igen :laugh:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share