Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

Hehehe. DukseDrengen avatar LOL...

Hehe - mente det var på tide, at få de lidt alternative superhelte på banen :superman::smile:

Fedt med klatring, giver de sygeste underarme og så er det bare pisse sjovt... :bigsmile:

Ja, det virker ret så sjovt.. regner med at kunne få lidt personlig instruktion af ham bjergbestigeren, vi har planer om at hive med på ferien til alperne.

Link to comment
Share on other sites

Træning 3/12

Det var egentlig meningen, at jeg skulle have styrketrænet i dag.. men af en eller anden grund er mine ben og ryg helt smadret fra gårsdagens salsa, så det blev til lidt mere rolige aktiviteter:

Z-Health

20 min

Andet

Soft tissue work på The Orange Ball of Death og The Small Orange Ball of Slaughter og udstrækning af hoftebøjere, quads, lægge og hasemuskler.

Link to comment
Share on other sites

Argh! Måtte lige lære på den grumme måde, at vejene var glatte her til morgen.. kom kørende med 30 km/t på brosten, da cyklen forsvandt under mig ala "now you see it - now you don't". Efter den initielle overraskelse bankede jeg så hagen i en brosten for fuld kraft og kurede yderligere et par meter i den fineste curling-stil. Efter at have forsikret ca. 10 personer der kom løbende fra diverse biler og en lastbil om at jeg var OK, kunne jeg så lunte hjem igen - det skete heldigvis ca. 300 m. fra min lejlighed.

Så nu ligner jeg Preben Christensen (læs: har en kæmpe hage) og dagens program hedder rigelige mængder ibuprofen, is og Dexter-afsnit. Men jeg skal nu ikke klage.. er bare glad for, at jeg slap så billigt - og Topdanmark har allerede overført penge for den ødelagte hjelm og riften på min jakke :4thumbup:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Brosten burde forbydes på vejene! (så ville vrede unge også have lidt sværere ved at finde kasteskyts)

Helt enig! De er djævelsk glatte, både i frost- og regnvejr.. og det er bestemt sværere at kaste med end fliser.

Men ja, heldigt sluppet. Den kunne sagtens have stået på en mindre ommøblering af tandsættet vil jeg tro.

Nemlig.. så alt i alt skal jeg bestemt ikke brokke mig :smile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Så fik jeg købt mig en ekstra cykeltrøje til spinning. Må lige se om det ender med salsa, styrketræning eller spinning på søndag - eller evt. en kombination.

Ellers virkelig fedt at Fusion er åbnet i Århus (igen) - det er en kickass forretning med virkelig lækre produkter.

:w00t: fusion laver nogle lækre ting :4thumbup: , og glæder mig til at læse om spinning :superman:

God bedring :smile: i øvrigt lyder ganske ubehageligt :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

:w00t: fusion laver nogle lækre ting :4thumbup: , og glæder mig til at læse om spinning :superman:

Ja, det er virkelig kram.. og nogen flinke folk, der har startet butikken. Lad os nu først se mht. spinning søndag :laugh:

God bedring :smile: i øvrigt lyder ganske ubehageligt :unhappy:

Mange tak! :bigsmile: Med rigelige mængder piller og en ispose har det faktisk ikke været så slemt igen.. men der er stadig kun få steder jeg ikke er øm :laugh: Men som sagt.. billigt sluppet!

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er virkelig kram.. og nogen flinke folk, der har startet butikken. Lad os nu først se mht. spinning søndag :laugh:

Mange tak! :bigsmile: Med rigelige mængder piller og en ispose har det faktisk ikke været så slemt igen.. men der er stadig kun få steder jeg ikke er øm :laugh: Men som sagt.. billigt sluppet!

Hej Rune :smile:

ville lige lure lidt i din log, og kunne se du havde lavet et lidt uheldigt stunt med cyklen - godt det ikke gik værre endnu :crazy: Men håber du er ved at få det lidt bedre :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Rune :smile:

ville lige lure lidt i din log, og kunne se du havde lavet et lidt uheldigt stunt med cyklen - godt det ikke gik værre endnu :crazy: Men håber du er ved at få det lidt bedre :wink:

Hej Jane,

Takker! :bigsmile: Har det egentlig fint, udover ømheden og den værste hævelse har lagt sig, så der er bare et par skrammer og et sort mærke tilbage. Så jeg er på cyklen igen - men holder lige lidt øje med DMI's glatvarsler fremover :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu er det vist efterhånden tid til at sætte et mål.. eller måske nærmere gentage det.. for lur mig om det ikke er samme mål, som jeg tidligere så frejdigt har påstået, at jeg ville nå :innocent:

Aaaanyways, målet er at nå de 75 kg og sidst jeg startede på at nå målet, vejede jeg ca. 81 kg. Lige nu svinger jeg mellem 77 og 78 kg, så har smidt 3-4 kg indtil videre. Men det sidste længe stykke tid har vægten ligget ret stabilt, så det er ved at være tid at oppe indsatsen lidt :smile:

Noget af metoden er venligt udlånt af John Berardi og modificeret lidt. Ellers går det mest ud på at spise lidt sundere og droppe nogen af de usunde valg jeg til tider træffer. Så i korte træk ser det sådan ud, i mindre ekstrem udgave end Berardi's :wink:

  • Undgå sukker til hverdag
  • Indtag protein til alle måltider
  • Indtag frugt/grønt til de fleste måltider (frugtordning FTW!)
  • Få de fleste kulhydrater fra frugt/grønt
  • Sørg for at få nok sundt fedt (mandler, nødder, Udos Choice)

På træningssiden vil se jeg om ikke jeg kan øge træningsfrekvensen og i øvrigt komme afsted til flere spinningtimer :innocent:

Det er planen i store træk - og slutdatoen sættes (med julemåneden i mente) til 17. januar - hvilket giver ca. 1/2 kg om ugen.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Træning 8/12

Death by bodyweight

Knee Ups on the Ground - 2 x 20 reps

Curl Up for Rhythm - 2 x 15 reps

Wrist to Knee Curl Ups - 2 x 8 reps

Lying Supine, Single-Leg Hip/Thigh Extension - 20 reps / 15 reps

Push Up - 2 x 20 reps

Single-Leg Calf Press - 2 x 15 reps

Udstrækning

Soft tissue arbejde med de to orange døds-bolde.. især for læggen, der var meget øm.

Skippede en god del af bentræningen - mit højre knæ er stadig ikke helt OK efter cykelstyrtet og jeg gerne skulle være klar til salsa igen i morgen :4trumpet:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt: 75,5 kg (-2 kg, 0,5 kg to go?!)

Har vejet mig selv tirsdag, onsdag og igen i dag siden sidste fredag og det går jo øjensynligt lidt hurtigere end det egentlig var meningen med at smide de ekstra kilo :blink: Måske også hurtigere end hvad der er fornuftigt, hvis jeg vil beholde min muskelmasse nogenlunde intakt.

Fatter det ikke helt.. jeg spiser stadig ca. 7 gange om dagen som før, men nu spiser jeg bare primært grøntsager el. frugt til mine mellemmåltider med protein fra fx kylling eller en lille proteinshake m. vand. Har også fået både mandler, nødder og Udos Choice til middag for at få nok sundt fedt. Ellers har jeg helt undgået sukker i form af kage på jobbet og den slags - men det gjorde jeg nu også i forvejen. Har ikke talt kalorier overhovedet og har på intet tidspunkt været decideret sulten.

Oh well - jeg prøver at fortsætte i ca. samme stil med lidt større indtag og sørger især for at få nok protein.. så bliver det interessant at se, hvad der sker :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Træning 12/12

Styrketræning (Equinox Scandinavian Center)

DB Bench press

8 reps m. 52 kg (2 x 26 kg)

6 reps m. 52 kg (2 x 26 kg)

Lateral raises

8 reps m. 14 + 12 kg

7 reps m. 14 kg

Erhm.. måske jeg bare skulle lade være med at indrømme det, men et sted i første sæt går det pludselig op for mig (til stor morskab for de nærmeste folk) at den ene DB er 12 kg, mens den anden er 14 kg :blush::laugh:

DB Bent over row

10 reps m. 28 kg

8 reps m. 28 kg

Low Row

12 reps @ setting et-eller-andet (ingen kg angivelse)

9 reps @ et-eller-andet

Hammer curls

15 reps m. 14 kg

11 reps m. 14 kg

Jacknifes

20 reps

Serratus crunches

15 reps m. 20 kg

Hypers

20 reps

Reverse hypers

20 reps

Plank

2 x 30 sek.

Side-plank

2 x 30 sek.

.. jeg har sandsynligvis glemt noget, men det er jo også et par dage siden :xmas: Men ellers et rigtigt hyggeligt center.. men må nok indrømme, at jeg hælder mest til at vende tilbage til fitnessdk i Busgaden, om ikke andet så for et års tid, nu hvor man kan træne for 299 kr/måned i 2008.. sorry Jules! :blush::4winkkiss:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Lateral raises

8 reps m. 14 + 12 kg

7 reps m. 14 kg

Erhm.. måske jeg bare skulle lade være med at indrømme det, men et sted i første sæt går det pludselig op for mig (til stor morskab for de nærmeste folk) at den ene DB er 12 kg, mens den anden er 14 kg :blush::laugh:

post-15167-1197611709.gif Du er ikke den første, i mandags da jeg styrketrænede overgik det en som jeg træner med :secret: af hensyn til vedkommende åfslører jeg ikke hvem det er :hehe:

Synes i øvrigt der er meget lidt spinningpost-15167-1197611898.gif herinde?

Håber du havde en fantastisk aften i går med post-15167-1197611920.gif ogpost-15167-1197611948.gif

God fredag til dig post-15167-1197611982.gif

Link to comment
Share on other sites

post-15167-1197611709.gif Du er ikke den første, i mandags da jeg styrketrænede overgik det en som jeg træner med :secret: af hensyn til vedkommende åfslører jeg ikke hvem det er :hehe:

:laugh: .. jeg har luret hvem det er, men skal nok lade være med at sige det højt :wink:

Synes i øvrigt der er meget lidt spinningpost-15167-1197611898.gif herinde?

Du har helt ret :blush: Det er også noget jeg håber på at kunne rette lidt op på, når jeg får mig et medlemsskab igen :smile:

Håber du havde en fantastisk aften i går med post-15167-1197611920.gif ogpost-15167-1197611948.gif

God fredag til dig post-15167-1197611982.gif

Det havde jeg helt sikkert.. og for en gangs skyld var der en del begyndere med, så man ikke var helt lost :bigsmile:

Og rigtig god fredag (og weekend!) til dig også! :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share