Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

Morgenvægt: 73,3 kg (- 0,3 kg)

Checkede i øvrigt min vægt på fitnessdk's vægt, der må antages at være mere præcis.. og der var resultatet ca. 1,5 kg højere. Men det er helt ligegyldigt hvad den rigtige vægt er - går udelukkende efter spejlet.. bruger kun vægten for at se om det går i den rigtige retning :smile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Det forekommer mig, at jeg engang for længe siden postede nogen før-billeder (eller "mellem"-billeder, må det vel næsten være) - kunne være man lige skulle snuppe et par billeder, når jeg engang nærmer mig den ønskede vægt og se om man kan spotte forskellen :smile:

Det gjorde du (Link). Lyder lidt vildt at du nu vejer 8 kg mindre end der -> vi vil se billeder :superman:

Og rigtigt godt gået, det er svært at smide vægt, nede i det lag :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det gjorde du (Link). Lyder lidt vildt at du nu vejer 8 kg mindre end der -> vi vil se billeder :superman:

Hehe - ja, når jeg ser de billeder igen, så fatter jeg det egentlig heller ikke lige helt selv.. så meget anderledes synes jeg heller ikke jeg ser ud i forhold til i dag :unsure:

Ser lige om ikke jeg kan få taget et par billeder i aften, hvis jeg får tid :smile:

Og rigtigt godt gået, det er svært at smide vægt, nede i det lag :wink:

Takker :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nåmen - det var vist noget med, at jeg kom til at love at jeg ville prøve at tage et par billeder, så here goes:

Side:

post-7266-1204362412_thumb.jpg

Front - med posering som sidste gang:

post-7266-1204362618_thumb.jpg

Front - uden posering:

post-7266-1204363864_thumb.jpg

.. og så de billederne fra sidste år:

Side:

post-7266-1170521142_thumb.jpg

Front - med posering:

post-7266-1170521109.jpg

Ja, fotograf bliver jeg aldrig :laugh:

Hvis jeg sammenligner med de gamle billeder, så kan jeg ærligt talt ikke se den helt store forskel :dry:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hehe - kan du afsløre hvad det andet er? :smile:

Hej overvejer et marathon i slutningen af marts, men har fået ondt i knæet i dag :crybaby:

Det bliver højst sandsynligt omkring august måned. Vi har dog besluttet os for at skippe Mont Blanc i første omgang, da vores "bjergbestiger-guide" alligevel ikke har mulighed for at tage med - og så fordi vi opholdt os en del i området sidste år og egentlig gerne vil se lidt nyt :smile:

Det ser fantastisk ud :cooldance: , jeg bliver helt misundelig :blush:

og så skader det jo ikke, at der ikke er ret langt til Nice, Monaco og den franske Riviera

:sun: Nej det kan der bliver brug for taget i betragtning at i dag er det officielt forår i Danmark :eh:

Hvis jeg sammenligner med de gamle billeder, så kan jeg ærligt talt ikke se den helt store forskel

Nej underbukserne er også de samme :tongue:

Seriøst har jeg svært ved at vurdere billeder :unsure: men status que er vel heller ikke det værste :yo:

Link to comment
Share on other sites

Hej overvejer et marathon i slutningen af marts, men har fået ondt i knæet i dag :crybaby:

Surt :unhappy: Håber det kommer sig hurtigt, så du er klar igen! :bigsmile:

Det ser fantastisk ud :cooldance: , jeg bliver helt misundelig :blush:

Ja, jeg glæder mig også helt vildt. Skal nok poste et billede af et murmeldyr, hvis vi støder på nogen :smile:

:sun: Nej det kan der bliver brug for taget i betragtning at i dag er det officielt forår i Danmark :eh:

Det forstår man godt nok ikke.. men ok, i det mindste har vi da haft en mild vinter.

Nej underbukserne er også de samme :tongue:

Ja, jeg mente jo det var nødvendigt for at gøre det nemmere at sammenligne :innocent: Det er dog ikke helt de samme, bare det samme mærke :laugh:

Seriøst har jeg svært ved at vurdere billeder :unsure: men status que er vel heller ikke det værste :yo:

Næh, det er da OK.. men aner ikke lige, hvor de 8 kg er forsvundet hen :raisebrow: Bruger da mindre tøjstørrelser end dengang.. så er måske bare blevet en mindre kopi af mit tidligere selv :smile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Surt :unhappy: Håber det kommer sig hurtigt, så du er klar igen! :bigsmile:

Ja håber jeg også :wink: men var i det mindste fornuftige at stoppe 4 km før.

Det forstår man godt nok ikke.. men ok, i det mindste har vi da haft en mild vinter.
Ja, jeg mente jo det var nødvendigt for at gøre det nemmere at sammenligne :innocent: Det er dog ikke helt de samme, bare det samme mærke :laugh:

:laugh: Ja det regnede jeg også med, godt nok er jeg blond men ikke så blond.

Næh, det er da OK.. men aner ikke lige, hvor de 8 kg er forsvundet hen :raisebrow: Bruger da mindre tøjstørrelser end dengang.. så er måske bare blevet en mindre kopi af mit tidligere selv :smile:

Rune :bigsmile: nu i miniature udgave :yo:

Link to comment
Share on other sites

Træning 2/3

Alternativ træning med kropsvægt

Tænkte at jeg ville prøve lidt alternative øvelser hjemme - især da min højre skulder efterhånden er ved at være helt fucked. Dropper decideret vægttræning i hvert fald indtil på torsdag for at give skulderen lidt tid til at komme sig. Hvis det stadig ikke er bedre i starten af næste uge, så tror jeg at jeg daffer omkring en fys. el. lign for at få noget behandling.

Anyhu - nok brok fra min side :laugh: Det blev til:

Opvarming (20 min Z-Health)

Pushups - 25 reps / 15 reps

Pullups på dør - 5 reps / 4 reps / 4 reps

Bent over row m. 16 kg kettlebell - 15 reps / 15 reps (mest lige for at få bevæget bagskulderen)

Static lunges - 10 reps / 10 reps

Jacknifes - 25 reps / 25 reps

Side-jacknifes - 20 reps / 20 reps

Superman på gulv - 20 reps / 20 reps

Planke - 2 x 30 sek.

Side-planke - 2 x 30 sek.

Foam rolling

Quads

Hasemuskler

Lægge

ITB

Hoftebøjere

Nedre/øvre ryg og skulder

Link to comment
Share on other sites

Træning 4/3

Styrketræning

Kørte ikke efter det alm. program pga. skulderen, så det blev lidt en blandet landhandel med bl.a. pushups, pullups, bentræning samt mave/rygtræning.

Og så var der ellers dagens samtale mellem to gutter i centeret:

Gut #1: Jeg overvejer lidt at få lavet et program ved en instruktør

Gut #2: Det behøver du da ikke - jeg har trænet i flere år og kan lave et for dig..

.. der går lidt tid, hvorefter jeg støder på dem igen, hvor følgende udveksling så tager sted:

Gut #2: .. du skal bare huske altid at have mindst fem øvelser for brystet, når du træner bryst.. og så skal man altid træne ryg samme dag som man træner biceps. Maven kan du i teorien træne hver dag, men det gider jeg bare ikke selv at gøre.

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Træning 4/3

Styrketræning

Kørte ikke efter det alm. program pga. skulderen, så det blev lidt en blandet landhandel med bl.a. pushups, pullups, bentræning samt mave/rygtræning.

Og så var der ellers dagens samtale mellem to gutter i centeret:

Gut #1: Jeg overvejer lidt at få lavet et program ved en instruktør

Gut #2: Det behøver du da ikke - jeg har trænet i flere år og kan lave et for dig..

.. der går lidt tid, hvorefter jeg støder på dem igen, hvor følgende udveksling så tager sted:

Gut #2: .. du skal bare huske altid at have mindst fem øvelser for brystet, når du træner bryst.. og så skal man altid træne ryg samme dag som man træner biceps. Maven kan du i teorien træne hver dag, men det gider jeg bare ikke selv at gøre.

:blink:

:laugh: Kejsermorsom diskussion der... Man hører mange sjove ting i et fitnesscenter... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Kejsermorsom diskussion der... Man hører mange sjove ting i et fitnesscenter... :w00t:

Ja, det er godt nok ikke småting man hører :laugh: Man kan godt blive lidt chokeret fra tid til anden. Blandt andre guldkorn fra centeret findes ytringer som "jeg træner kun ben fordi det gør musklerne i overkroppen større" og "du skal bare drikke en masse æggehvide hver morgen - så vokser du helt vildt" :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej Rune :cool:

Er du gået helt i stå? :poking:

hvad der blevet af:

Spinning post-15167-1205215782.gif

Styrketræningpost-15167-1205215743.gif

Salsapost-15167-1205215831.gif

og alt det andet :wolverine2:

Dejlig dag til dig

Hey Signe :bigsmile:

Mange tak for smiley-prikket :laugh: Er ikke gået i stå - har bare haft lidt travlt med job og fritid, så har ikke lige fået opdateret i et stykke tid. Men det kan jeg jo få gjort nu :wink:

.. og en fantastisk dag til dig, også :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning 9/3

Styrketræning

Skulderen er stadig ikke helt ok, så endnu et modificeret program. Regner med at ændre mit program til næste gange styrketræningsomgang, så jeg igen har et fast program at følge, der også skåner skulderen en smule.

Fik bla. kørt bent over rows (2 sæt x 10 x 32 kg) i stedet for den siddende rows jeg tidligere har lavet - det gik sådan set fint, men desværre har det nok været medvirkende til, at jeg i dag (tirsdag) har fået et mindre thorakalt facetsyndrom, der gør ret ondt :dry: Må lige give det til i morgen og så ellers overveje at opsøge en kiropraktor..

Link to comment
Share on other sites

Det går efterhånden bedre med facetsyndromet - har ikke så mange smerter mere og har fået det meste af bevægeligheden tilbage, så jeg regner med at være klar til at styrketræne igen i morgen :superman:

Har ændret lidt i mit program, der nu ser sådan ud:

Pull-ups - 3 x max reps

Push-ups - 2 x 15 reps

Bent over DB row - 2 x 8-10 reps

Unilateral DB shoulder press - 2 x 8-10 reps

Dips - 2 x 8-10 reps

Face pulls - 2 x 8-10 reps

DB Hammer curls - 2 x 8-10 reps

Static lunges - 2 x 15 reps

Hip extension into leg curl - 2 x 15 reps

Hanging leg raises - 2 x 8-10 reps

Side-jacknifes - 2 x 20 reps

Back extensions - 2 x 20 reps

Plank - 2 x 30 sek.

Side-plank - 2 x 30 sek.

Mht. vægten, så er jeg nede og svinge omkring de 73 kg nu, så vil ikke umiddelbart fokusere mere på decideret vægttab - bare at spise sundt og varieret generelt.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Det går efterhånden bedre med facetsyndromet - har ikke så mange smerter mere og har fået det meste af bevægeligheden tilbage, så jeg regner med at være klar til at styrketræne igen i morgen :superman:

Lyder godt - så er du jo klar til at svinge alle salsa tøserne på lørdag

k045.gifk050.gif

Mht. vægten, så er jeg nede og svinge omkring de 73 kg nu, så vil ikke umiddelbart fokusere mere på decideret vægttab - bare at spise sundt og varieret generelt.

Godt arbejdet! :4thumbup: Skal du ikke fokusere lidt på mere masse nu?! Eller hvaaaa'?!

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt - så er du jo klar til at svinge alle salsa tøserne på lørdag

k045.gifk050.gif

Nemlig! :bigsmile: Det skal nok blive sjovt :banana:d045.gifa025.gifc055.gifk045.gif

Godt arbejdet! :4thumbup: Skal du ikke fokusere lidt på mere masse nu?! Eller hvaaaa'?!

Takker.. og jo, helt sikkert - det er planen at satse mere på styrketræningen og få langt mere protein indenbords, hvilket jeg er notorisk dårlig til :blush:

Link to comment
Share on other sites

Træning 16/3

Styrketræning

Pull-ups - 4 underhånd / 4 underhånd / 2 overhånd

Push-ups - 20 reps / 15 reps

Dips - 7 reps / 5 reps

DB Hammer Curl and Press - 5 x 16 kg / 7 x 14 kg

Hanging leg raises - 10 reps / 10 reps

Side-jacknifes - 20 reps / 20 reps

Back extensions - 20 reps / 20 reps

Plank - 2 x 30 sek.

Side-plank - 2 x 30 sek.

God omgang træning og fik også lige en hyggelig snak med Nillepigen :bigsmile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share