Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

Iso Push-up = Chaturanga Dandasana :4smartass:

04-Chaturanga-Dandasana-ZOOM-150x150x30.jpg

Og så må jeg give slikpigen ret i at den wrestler-bro er temmelig fesen - selv for en hip-bridge.

Hende den sorthårede har gang i noget af det rigtige stuff. Det er ufatteligt så vildt et stræk den kan give på forsiden, når mavemullerne er blevet bombet igennem en helt praksis med gennemspringniger mm.

Link to comment
Share on other sites

Haha, hvem dog :tongue:

I'm not telling! :tongue: Men måske man skulle ændre sit program mellem hver træning og gå efter MOL-rekorden i PR.. :wolverine:

Det var da også derfor jeg var imponerede, hvis du lavede den. Det er ikke lige en øvelse man så ofte ser udført af fyre (eller for den sags skyld piger)

Kan i hvert fald ikke mindes jeg har set det nogensinde i mit center :smile:

Så tror jeg nu alligevel jeg foretrækker nulre. Men huske at afgive rapport om massørerens reaktion :wink:

Hehe - det vil jeg gøre :smile:

Link to comment
Share on other sites

Iso Push-up = Chaturanga Dandasana :4smartass:

04-Chaturanga-Dandasana-ZOOM-150x150x30.jpg

Whut? Har yoga-folket været på rov hos T-Nation?! :tongue:

Og så må jeg give slikpigen ret i at den wrestler-bro er temmelig fesen - selv for en hip-bridge.

Hende den sorthårede har gang i noget af det rigtige stuff. Det er ufatteligt så vildt et stræk den kan give på forsiden, når mavemullerne er blevet bombet igennem en helt praksis med gennemspringniger mm.

Baby steps, mind you! :laugh: Men synes egentlig heller ikke min bridge-øvelse er så hård igen.. måske dropper jeg den til fordel for flere reps af hip extension med leg curl på swissball.. det er til gengæld en relativt ond øvelse.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Så er jeg lige kommet tilbage fra en god omgang firma-massage. Jeg bad fysioterapeuten kigge lidt på armen og finde ud af, om problemet kunne afhjælpes med lidt nulring. Det viser sig, at smerterne ikke skyldes et muskulært problem i underarmen, men at noget af nervevævet er irriteret.

Så jeg har fået demonstreret både en siddende og liggende dynamisk "stræk-øvelse" til nerverne, som gerne skulle kunne hjælpe. De er relativt simple og går ud på at tilte hovedet mod modsatte skulder mens jeg holder armen ud til siden og vipper håndfladen bagud. Jeg kan så enten "bounce" lidt med hovedet eller håndfladen for at strækket ikke bliver statisk, da det kan belaste nerverne for meget.

Edit: .. og forresten, Candy: Ingen løftede øjenbryn! :laugh:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Desværre ingen træning her i weekenden, da jeg hjælper en kammerat med at sætte hans nye lejlighed i stand. Men det har nu også vist sig at være god træning i sig selv - i dag stod den på 7+ timers slæben af tunge ting op og ned af trapperne og kan afsløre af et komfur fra 60'erne vejer i omegnen af et ton :smile: De tidligere ejere havde også været så smarte at fastgøre gulvet i køkkenet med ca. 2.500 søm, som skulle pilles op. Men det er vældigt hyggeligt og med lidt nedrivning-øl, så går det jo noget nemmere :laugh:

I morgen består af klinke-nedpilningspas, nedtagning af gulvlister og andre spændende aktiviteter. Den slags minder én om, hvorfor man er glad for man ikke selv lige er flyttet ind i en lejlighed der skal total-renoveres :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lige en ultrakort update.. har nemlig ikke tid til andet :tongue:

Træning 12/2

Styrketræning

Samme øvelser som sidst - dog denne gang med lunges. Efter bare to sæt var mine skinkestrenge fuldstændig smadret.. de trænger vist til lidt arbejde over den kommende tid.

Træning 15/2

Hurtig omgang træning

2 x 20 pushups

2 x 10 kettlebell clean & press

2 x 10 kettlebell swings

Lækkert at få lidt gang i kettlebell'en. Har desværre ikke tid til mere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning 19/2

Styrketræning

Pull-ups - 2 reps / 3 reps falsk greb / 2 reps / 1 rep

Push-ups - 20 reps / 15 reps

Cable seated straight back row - 9 x 65 kg / 10 x 60 kg / 9 x 60 kg

Unilateral lateral raises - 9 x 12 kg / 10 x 10 kg

Bench dips / dips - 8 reps / 5 reps - skal lige vænne mig til øvelsen i dip-stativet :smile:

Wood chops - 10 x 35 kg / 10 x 45 kg / 10 x 35 kg - forsøger stadig at ramme en fornuftig teknik..

Face pulls - 10 x 22,5 kg / 8 x 22,5 kg / 10 x 20 kg

Scaption with shrug - 9 x 8 kg / 7 x 8 kg

DB curls - 10 x 16 kg / 7 x 16 kg / 8 x 14 kg - biceps var ret ristede efter et par af de øvrige øvelser

Hip extension into leg curl (swissball) - 12 reps / 12 reps

Jacknifes - 25 reps / 25 reps

Side-Jacknifes - 20 reps / 20 reps

Hyperextensions - 15 reps / 15 reps - har droppet Supermans, da jeg synes jeg får mere ud af extensions

Plank - 2 x 30 sek.

Side-plank - 2 x 30 sek.

.. og en masse udstrækning.

God og hård omgang træning! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Efter at have hørt utrolig meget godt om foam rollers har jeg bestilt en af slagsen.. glæder mig til at prøve den. Regner med at det bliver et godt supplement til The Orange Ball of Death og The Small Orange Ball of Slaughter som jeg virkelig har været glad for.

I morgen står den på spinning.. for en gangs skyld :bike: :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ingen spinning alligevel i går.. min kammerat, som jeg skulle køre med, blev fanget i trafikken og dukkede op lige da de uddelte fremmøde-sedler for dem, der ikke var dukket op :nonono:

Ellers er jeg startet op på Projekt Cut (igen).

Det var jo egentlig meningen jeg skulle have ramt de 73 kg. den 17/1, men det blev det jo ikke lige til :innocent: Har i stedet ligget ret stabil på de 75-76 kg. Men nu er jeg begyndt at ændre lidt på kosten og er nede omkring de 74 kg indtil videre. Desuden er jeg - i et anfald af ikke at vide, hvad jeg skal bruge min overarbejdsbetaling til - "kommet til" at bestille John Berardi's Precision Nutrition-pakke. Der er jo en del andre, bl.a. AndersL, der virker til at være vældigt begejstrede for det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning 22/2

Styrketræning

Pull-ups - 3 reps overhånd / 4 reps underhånd / 2 reps underhånd

Push-ups - 15 reps / 15 reps

Cable seated straight back row - 9 x 65 kg / 9 x 60 kg / 7 x 60 kg

Unilateral lateral raises - 12 x 10 kg / 10 x 10 kg

Dips i stativ - 8 reps / 6 reps

Face pulls - 14 x 20 kg / 10 x 20 kg / 8 x 20 kg

Scaption with shrug - 12 x 7 kg / 8 x 7 kg

Hip extension into leg curl (swissball) - 15 reps / 15 reps

Static lunges - 10 for hvert ben

Jacknifes - 25 reps / 25 reps

Side-Jacknifes - 20 reps / 20 reps

Hyperextensions - 15 reps / 15 reps

Plank - 2 x 30 sek.

Side-plank - 2 x 30 sek.

--

Måtte ændre lidt på øvelsesvalg og vægt undervejs pga. et stopfyldt center.

Min højre skulder er i øvrigt åbenbart blevet lettere irriteret under det ombygningsarbejde, jeg har hjulpet en af mine kammerater med.. så en gang imellem går en muskel i skulderen i krampe og "hopper". Det gør ikke ondt, men det er p*sseirriterende.. så jeg tror jeg skipper noget af skulderarbejdet i den kommende tid for at give skulderen lidt ro.

Link to comment
Share on other sites

Træning 24/2

Cardio

Concept 2 - 5.000 m

Styrketræning

Unilateral bench press - 8 x 24 kg (skulle bare lige checke at jeg ikke havde mistet al styrke i øvelsen :smile:)

Push-ups - 22 reps / 15 reps

Wood chops - 10 x 35 kg (skippede de to sidste sæt - skulderen begyndte at øffe lidt)

DB Hammer curls - 12 x 16 kg / 9 x 16 kg / 8 x 16 kg

Jacknifes - 25 reps / 25 reps

Side-Jacknifes - 25 reps / 25 reps

Hyperextensions - 20 reps / 20 reps

Plank - 1 x 45 sek. / 1 x 30 sek.

Side-plank - 2 x 30 sek.

--

En god omgang træning - i morgen står den på salsa og tirsdag spinning :bike:

Link to comment
Share on other sites

Mine knæ har ikke været helt på toppen i dag, så spinning er udsat til torsdag. Så dagens aktivitet har i stedet haft det formål at få gjort lidt ved alle småskaderne:

Foam Rolling

ITB

Hoftebøjere

Lægge

Hasemuskler

Quads

Øvre ryg

.. damn, hvor gør det dog ondt! :laugh: Men no pain, no gain! :devil:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Hej Rune :bigsmile: '

Hvor høj er du? 73 kg er jo ikke vildt meget til en mand :wink:

Hejsa Signe! :biggrin:

Jeg er 180 cm (+/- et par mm) .. så du har helt ret i, at det ikke er vildt meget jeg skal smide :smile: Det er jo heller ikke fordi jeg er decideret overvægtig - vil sådan set bare gerne lige smide den sidste rest af "blæver" på maven :laugh:

Det forekommer mig, at jeg engang for længe siden postede nogen før-billeder (eller "mellem"-billeder, må det vel næsten være) - kunne være man lige skulle snuppe et par billeder, når jeg engang nærmer mig den ønskede vægt og se om man kan spotte forskellen :smile:

Forventer at få spinningsrapport torsdag aften :tongue:

Zettaini sou desu! :smilejap:

Link to comment
Share on other sites

Træning 28/2

Spinning Øvet

1 hård times spinning! Det er vist for længe siden jeg sidst har kørt :innocent:

Diverse underlige indslag såsom fryseture (dem kan man jo heldigvis bare ignorere) samt 3 minutters meditation til sidst :blink: Men bortset fra det, så var det en OK time.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

[

b]Spinning Øvet

1 hård times spinning! Det er vist for længe siden jeg sidst har kørt :innocent:

:w00t: endelig :w00t: Godt at du gav den gas :superman: Har selv lige kørt er også lidt træt :wink:

Diverse underlige indslag såsom fryseture (dem kan man jo heldigvis bare ignorere) samt 3 minutters meditation til sidst :blink:

Fryseture :blink::crybaby:

Link to comment
Share on other sites

:w00t: endelig :w00t: Godt at du gav den gas :superman: Har selv lige kørt er også lidt træt :wink:

Ja, det var faktisk helt godt at få kørt igen.. især bagefter :laugh: Godt at høre, at du også får trænet, når nu man ikke kan følge med i det via loggen mere :wink:

Fryseture :blink::crybaby:

Fatter godt nok heller ikke lige hvad rationalet bag fryseture skulle være.. håber snart fitnessdk forbyder dem som Equinox har gjort. Et andet indslag i timen var, at instruktøren "truede" med at komme ned og skrue op for folks belastning, hvis de ikke skruede nok på. Det er nok #1 hade-ting ved instruktører for mit vedkommende - jeg skal nok helt selv bestemme, hvor meget belastning jeg kører med :hmmm:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ja, det var faktisk helt godt at få kørt igen.. især bagefter :laugh: Godt at høre, at du også får trænet, når nu man ikke kan følge med i det via loggen mere :wink:

Ja fik lige undervist 3 timer spinning i aften :blink: fordi jeg skal skære ned op til mit marathon :hehe:

Fatter godt nok heller ikke lige hvad rationalet bag fryseture skulle være.. håber snart fitnessdk forbyder dem som Equinox har gjort. Et andet indslag i timen var, at instruktøren "truede" med at komme ned og skrue op for folks belastning, hvis de ikke skruede nok på. Det er nok #1 hade-ting ved instruktører for mit vedkommende - jeg skal nok helt selv bestemme, hvor meget belastning jeg kører med :hmmm:

Jeg er fuldstændig enige, jeg vil blive rasende :4ranting: hvis nogle skruede på min belastning :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Ja fik lige undervist 3 timer spinning i aften :blink: fordi jeg skal skære ned op til mit marathon :hehe:

Ja, det er jo nærmest ingenting :tongue::laugh:

Hvornår er marathonen?

Jeg er fuldstændig enige, jeg vil blive rasende :4ranting: hvis nogle skruede på min belastning :crazy_pilot:

Samme her!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvornår er marathonen?

Planen er 18. maj men er fristet af noget før, men kommer vist an på om det er fornuft :smilejap: eller vanvid som vinder :tease:

Hvad med dig hvornår er det du skal på bjergtur? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Planen er 18. maj men er fristet af noget før, men kommer vist an på om det er fornuft :smilejap: eller vanvid som vinder :tease:

Hehe - kan du afsløre hvad det andet er? :smile:

Hvad med dig hvornår er det du skal på bjergtur? :bigsmile:

Det bliver højst sandsynligt omkring august måned. Vi har dog besluttet os for at skippe Mont Blanc i første omgang, da vores "bjergbestiger-guide" alligevel ikke har mulighed for at tage med - og så fordi vi opholdt os en del i området sidste år og egentlig gerne vil se lidt nyt :smile:

Så hovedmålet bliver i stedet Mercantour-nationalparken, der ligger i de Maritime Alper i Frankrig:

Main_Small.jpg

:wub:

Der skulle være rig mulighed for både at vandre i bjerge og få set lidt af skovene med de tilhørende søer osv. Det ser i hvert fald lækkert ud - og så er der åbenbart en masse murmeldyr dernede.. kunne være meget sjovt at se sådan nogen :bigsmile:

.. og så skader det jo ikke, at der ikke er ret langt til Nice, Monaco og den franske Riviera :laugh:

Denne gang lejer vi dog ikke en Alfa Romeo som sidste år - motoren i vores Alfa 156 brød helt sammen lige inden Mont Blanc tunnellen med så meget røg, at vi ikke kunne se vejen :cry: Det er i øvrigt en god måde, at få bekræftet at franskmænd i små bjergbyer virkelig ikke taler andet end fransk.. selv ikke de unge. Det var lidt en kamp, at få koordineret mellem AVIS og værkstedet kun med fagter.. noget af det eneste jeg forstod af det chefen for værkstedet sagde, var da han efter at have konstateret hvor inkompetente hhv. AVIS Frankrig og Italien var - vi lejede bilen i Italien og ingen af firmaerne ville tage ansvaret - højt udbrød: "AVIS - c'est une catastrophe!" :laugh:

En lille minde fra den tur:

post-7266-1204233053_thumb.jpg

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share