Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

Kørte du kl 3 om morgenen? jeg syntes godt nok temp. er meget lav, har den ikke været +20 C hele dagen?

Kørte om formiddagen. Temperaturen har motionbased.com fået fra vejrstationen i Tirstrup, men synes nu også den virker noget lav.

Jeg var også forbi Nordsminde i Søndags, min garmin siger gns hastighed 32 km/t, den tror jeg ikke på, den opførte sig også noget mærklig på turen, den gik død 2 gange, har du været ude for det?

Ikke når den først har fået GPS-lock.. så kører det fint. Jeg lagde dog mærke til, at den opførte sig noget underligt i Marselis-skoven, hvor den hoppede mellem ca. 30 km/t og ca. 10 km/t.. sandsynligvis pga. manglende GPS-signal fordi træerne blokerede.

Link to comment
Share on other sites

Hej Rune

Hvordan får du din rute over i Google maps, så man kan linke til det?

Jeg går ud fra, at du uploader til google earth og derfra får det over i google maps :unsure: Det har jeg også prøvet, men jeg får bare åbnet google maps uden ruten, men godt nok samme kortudsnit... What to do? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ikke når den først har fået GPS-lock.. så kører det fint. Jeg lagde dog mærke til, at den opførte sig noget underligt i Marselis-skoven, hvor den hoppede mellem ca. 30 km/t og ca. 10 km/t.. sandsynligvis pga. manglende GPS-signal fordi træerne blokerede.

Der skulle komme en Firmware opdatering til min i denne eller næste uge, som løser det problem på min, det kan være det også kommer til din.

Bruger du Garmin Connect http://connect.garmin.com/activity/81988

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Hej Rune

Hvordan får du din rute over i Google maps, så man kan linke til det?

Jeg går ud fra, at du uploader til google earth og derfra får det over i google maps :unsure: Det har jeg også prøvet, men jeg får bare åbnet google maps uden ruten, men godt nok samme kortudsnit... What to do? :smile:

Hej Marianne :smile:

Desværre ved jeg faktisk ikke helt hvordan man kan gøre det manuelt. Jeg uploader nemlig bare data fra Forerunneren til motionbased.com og benytter så "Larger Map"-linket fra aktiviteten.. motionbased laver selv links til både Google Earth og Maps.

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne :smile:

Desværre ved jeg faktisk ikke helt hvordan man kan gøre det manuelt. Jeg uploader nemlig bare data fra Forerunneren til motionbased.com og benytter så "Larger Map"-linket fra aktiviteten.. motionbased laver selv links til både Google Earth og Maps.

Ah - Okay :smile:

Nu er det jo ikke mig selv, der har garmin, så måske kan jeg bare bede om at få leveret et link i stedet for google-earth-filen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der skulle komme en Firmware opdatering til min i denne eller næste uge, som løser det problem på min, det kan være det også kommer til din.

Bruger du Garmin Connect http://connect.garmin.com/activity/81988

Tak for tippet - vil holde øje med opdateringer. Bruger MotionBased - men det er åbenbart planen at MotionBased skal blive til Garmin Connect pr. 21. maj. I samme forbindelse vil de heldigvis gøre det gratis at benytte fuldt ud, så man kan se mere end de sidste 10 aktiviteter. Det har ellers tidligere været forbeholdt betalende kunder ved MotionBased - og ville ikke lige give 40 kr/måned for det.

Så svaret på dit spørgsmål må vel være: Snart :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning 15/5

Styrketræning

Opvarmning: Concept2 + Z-Health for skulder, ankler, knæ og hofte

Pushups - 20 / 20

Unilateral shoulder press - 8 x 18 kg / 7 x 18 kg

Unilateral DB bench press - 10 x 24 kg (lige for at se om der overhovedet er styrke tilbage i brystet, nu hvor brysttræning er dømt ude :smile:)

Hammer curls - 12 x 18 kg / 11 x 18 kg / 8 x 16 kg (diskotræning FTW!)

Scapula pushups - 10 / 10

Static hip extensions into leg curl (SHELC) - 15 / 15

Face pulls - 11 x 27,5 kg / 10 x 25 kg

Hanging leg raises - 15 / 8 / 6

Broomstick dislocations - 20 / 20

Plank - 45 sek. / 45 sek.

Reverse hypers - 15 / 15

Udstrækning: Stående TFL/ITB, liggende piriformis, quads, lægge, hasemuskler, triceps/skulder, nakke, erector spinae samt bryst

Link to comment
Share on other sites

Firmware update - Rune v. 1.1

Nye features

  • Indbygget pulsmåler :1112:

Det gør jo næsten købet af Garmin'en overflødigt! :smile:

Men for nu at være lidt seriøs, så var det faktisk en update jeg godt kunne have undværet. Det er sandsynligvis en afart af pulserende tinnitus og mildest talt lettere irriterende, når man prøver at sove. Har ringet til lægen og han mener, at det sandsynligvis går væk på et tidspunkt, så jeg krydser fingre og ser hvad der sker.. ellers vænner man sig nok til det på et tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Dét lyder godt nok træls :blink: Især at det lyder til, at man ikke rigtigt kan gøre noget ved det.

Men da godt du kan tage det lidt humoristisk :wink:

God bedring herfra :bigsmile:

Mange tak! :bigsmile:

Ja, det er lidt irriterende.. men kan jo alligevel ikke rigtigt gøre noget ved det og lægen mente, at der var en god sandsynlighed for, at det selv ville gå væk efter noget tid - så det håber jeg på er tilfældet. Det er heldigvis ikke noget jeg lægger mærke til i løbet af dagen, når der er lidt larm omkring mig.

Link to comment
Share on other sites

Træning 19/5

Styrketræning

Opvarmning: 1.000m Concept2 + Z-Health for skulder, ankler, knæ og hofte

Pushups - 20 / 20

Upper back (erstatning for face pulls) - 11 x 65 kg / 10 x 67,5 kg (maskinens max.. viser bare hvor stor forskel der er på maskinøvelser og frivægt/kabel)

Scapula pushups - 10 / 10

Low row (erstatning for bent over row) - 8 x 70 kg / 10 x 67,5 kg

Static hip extensions into leg curl (SHELC) - 15 / 15

Hanging leg raises - 15 / 10 / 6

Broomstick dislocations - 20 / 20

Plank - 2 x 1 min.

Sideplank - 2 x 45 sek.

Udstrækning: Stående TFL/ITB, liggende piriformis, quads, lægge, hasemuskler, triceps/skulder, nakke, erector spinae samt bryst

Lænden drillede lidt, så jeg valgte at udskifte bent over row og face pulls med lignende maskinøvelser for ikke at prøve lykken..

Link to comment
Share on other sites

Træning 20/5

Z-Health R-Phase

20 min.

Kettlebell overhead walk

2 x 50 meter med 16 kg. kettlebell - skulle prøves efter at have set det nævnt i Guardens log. Den begrænsende faktor for mit vedkommende er mine skuldre.. synes ikke det er så hårdt igen for coren eller ben for den sags skyld, sikkert pga. den lave vægt.. men kunne være sjovt at prøve med to kettlebells eller højere vægt. Kan være jeg prøver det med en tungere håndvægt i centeret ved lejlighed :devil:

Skal også snart til at bruge den kettlebell noget mere, nu hvor vejret er blevet helt fornuftigt :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Træning 22/5

Styrketræning

Opvarmning: 1.000m Concept2 + Z-Health for skulder, ankler, knæ og hofte

Pushups - 20 / 20

Pullups (underhånd) - 5 / 3

Scapula pushups - 10 / 10

Static hip extensions into leg curl (SHELC) - 15 / 15

Hanging leg raises - 15 / 8 / 6

Broomstick dislocations - 20 / 20

Reverse hypers - 15

Hypers - 25 (BW) / 10 (BW + 5 kg)

Plank - 2 x 1 min.

Sideplank - 2 x 45 sek.

Udstrækning: Stående TFL/ITB, liggende piriformis, quads, lægge, hasemuskler, triceps/skulder, nakke, erector spinae samt bryst

Link to comment
Share on other sites

Træning 25/5

Mountainbiking / landevej / styrketræning / opdagelsesrejse :smile:

Mountainbike/landevej

Motionbased.com er nede, så lige nogle lowtech-stats i stedet:

Distance: 21 km

Tid: 1:10

Hastighed: 17,7 km/t gns - 37,9 km/t max (svært at få fart på, når man skal dodge fodgængere :smile:)

Højde: +332 m / -306 m

Puls: 139 gns (75%) - 166 max (90 %)

Kørte lidt mtb i skoven ved siden af min bolig (fantastisk at have sådan et område lige ved siden af) - hvor jeg til min store overraskelse fandt en udendørs legeplads, hvor man kan lave pullups:

post-7266-1211723412_thumb.jpg

Så måtte jo lige nuppe 10 pullups (underhånd) og 5 pullups (overhånd) :bigsmile:

Derefter gik turen til Den Permanente, hvor udsigten og solen blev nydt inden turen gik tilbage igen.. det er den slags, der minder en om, hvorfor Århus er Danmark suverænt cooleste by at bo i :wub:

.. og så eller lige et par stemningsbilleder fra turen:

post-7266-1211723595_thumb.jpg

post-7266-1211723766_thumb.jpg

post-7266-1211723834_thumb.jpg

post-7266-1211723881_thumb.jpg

Kettlebell (16 kg)

Efter cykelturen blev der tid til lidt kettlebell-træning i det gode vejr:

2 x 10 one-hand swings

2 x 10 clean & press

2 x 50 meter overhead walk

Nu står den på Giro i TV og en kold drink.. fantastisk dag :bigsmile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Kan du virkelig nå, at tage billederne mens du kører?

:tongue:

Ser ellers godt ud - lige at kryder cykelturen med lidt styrke. Og ja det er bare skønt, at man kan tilbringe så meget tid udendørs.

Er ellers ikke det store friluftsmenneske, men har fundet ud af, at nyde turen på en cykel er en meget passende mellemvej :bigsmile:

God weekend :cool:

Link to comment
Share on other sites

Kan du virkelig nå, at tage billederne mens du kører?

Jada - det er derfor de er så slørede.. eller noget :smile:

Ser ellers godt ud - lige at kryder cykelturen med lidt styrke. Og ja det er bare skønt, at man kan tilbringe så meget tid udendørs.

Er ellers ikke det store friluftsmenneske, men har fundet ud af, at nyde turen på en cykel er en meget passende mellemvej :bigsmile:

God weekend :cool:

Ja, det var fedt at opdage, at der lå sådan et sted man kan træne lidt i skoven.. men ok, nu har jeg jo også kun boet her i 6 år, så jeg er lovligt undskyldt :innocent:

Har det på samme måde med den store natur - ville ikke komme meget udenfor, hvis det ikke var for cyklingen. Men når jeg endelig kommer ud, så er det ret lækkert - især fordi der er op til flere skove og strande indenfor få minutter på cykel herfra.

God weekend til dig også :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træning 25/5

Mountainbiking / landevej / styrketræning / opdagelsesrejse :smile:

Mountainbike/landevej

Motionbased.com er nede, så lige nogle lowtech-stats i stedet:

Distance: 21 km

Tid: 1:10

Hastighed: 17,7 km/t gns - 37,9 km/t max (svært at få fart på, når man skal dodge fodgængere :smile: )

Højde: +332 m / -306 m

Puls: 139 gns (75%) - 166 max (90 %)

Derefter gik turen til Den Permanente, hvor udsigten og solen blev nydt inden turen gik tilbage igen.. det er den slags, der minder en om, hvorfor Århus er Danmark suverænt cooleste by at bo i :wub:

Hvad er det for en sølle fart :laugh: man kan nok ikke sammligne mtb med racer.

Asfalten ved den Permanente er nok den bedste i byen, man får lyst til at bare køre frem og tilbage der.

Jep, Århus er en fed by.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det for en sølle fart :laugh: man kan nok ikke sammligne mtb med racer.

:laugh: Nej, der er lidt flere og stejlere bakker :smile:

Asfalten ved den Permanente er nok den bedste i byen, man får lyst til at bare køre frem og tilbage der.

Jep, Århus er en fed by.

Ja, det er lækkert de har fået lagt ny asfalt dernede.. bare ærgeligt, at fodgængerne synes de skal bruge cykelstien i stedet for den udmærkede gangsti, der er lavet.

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Nej, der er lidt flere og stejlere bakker :smile:

Ja, det er lækkert de har fået lagt ny asfalt dernede.. bare ærgeligt, at fodgængerne synes de skal bruge cykelstien i stedet for den udmærkede gangsti, der er lavet.

Jeg går ind for at forsøge at skræmme livet af forgængere på cykelstien, jeg forstår ikke hvorfor folk går rundt på cykelsterne :devil:

Link to comment
Share on other sites

Træning 27/5

Landevejscykling

Årets første rigtige kortere solotur - er begyndt at bruge lap-funktionen, så man kan dele turene op i start/opvarmning med kamp for at komme ud af byområdet med lyskryds etc, selve træningen og slut med afrulning.. og så har jeg luret, at hastigheden, når jeg holder stille ved lyskryds står og hopper mellem 1,4 og 1,8 km/t, hvilket nok ikke gør noget godt for min snithastighed :laugh:

Lap 1 (opvarming - aka transportcykling hjem fra job -> hjem -> job (glemte min jakke) -> hjem :blush:)

Distance: 18,08 km

Tid: 00:47:02

Lap 2 (træning)

Distance: 15,57 km

Tid: 00:28:44

Hastighed: 32,2 km/t gns - 53,6 km/t max

Puls: 147 gns (80%)- 176 max (95%)

Lap 3 (afrulning)

Distance: 2,27 km

Tid: 00:07:07

Total

Distance: 36,42 km

Tid: 01:53:29 (01:21:11 i bevægelse)

Kort:

Google Maps

Link to comment
Share on other sites

Kiropraktor-update

Var omkring min kiropraktor i går, da der stadig var en smule tilbage af smerterne i højre hofte/lænd - så fik en behandling, der gerne skulle være den sidste for det problem samt lidt instruktion i hvordan jeg kan undgå at det opstår igen; skal benytte The Small Orange Ball of Slaughter til massage af lysken kombineret med cross-friction massage samme sted.

Nævnte problemerne med underarm og skulder for hende og har fået en tid til i morgen, hvor jeg kan påbegynde behandling - hun var ikke imponeret over min læge, der mente at jeg skulle give det hvile og vente til det gik over af sig selv. Så glæder mig til at se om det kan afhjælpe problemet.. hvis det går som med hoften/lænden, så kan man jo kun være tilfreds :superman:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Kiropraktor-update #2

Så fik jeg første behandling for problemet med underarm/skulder. Der er problemer med især supraspinatus og infraspinatus, som blev godt og grundigt behandlet - av! :crazy:

Har fået instruktion i at benytte The Small Orange Ball of Slaughter™ til at bearbejde infraspinatus ved at placere bolden lidt under skulderen og presse mod en dør/væg og så ellers massere området i omkring 2 min.

Har fået nye tider til på mandag og onsdag og indtil videre er styrketræning af skulderen droppet. Men vil egentlig også hellere ud og cykle med det vejr, vi har for tiden.. bare ikke lige i dag, hvor jeg er virkelig øm :smile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Træning 1/6

Landevejscykling

Distance: 56 km

Hastighed: 24,9 km/t gns - 51 km/t max

Cyklede en tur omkring Rønde langs vandet og tilbage - tog det stille og roligt, da jeg var smadret i hele kroppen efter at have hjulpet en veninde med at flytte lørdag. Fantastisk vejr og Champagnebrus på vejen.. det kan jo næsten ikke blive bedre :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Kiropraktor-update #3

2. behandling for skulderen i dag - kiro'en fandt en masse godt ømme punkter, der kunne mærkes ud i forskulder/arm. Har en tid igen på onsdag og indtil da står den på aktivering af bagskulder/ryg og massage af infraspinatus med The Small Orange Ball of Slaughter™.. tung styrketræning er stadig no-go.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share