Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

Mandag 24/1

Styrketræning

Broomstick dislocations

10

10

10

Pushups

26

14

Air squats

10

10

10

Sternum pullups (assisted)

7 @ 25 kg

6 @ 25 kg

5 @ 25 kg

3 @ 25 kg

Overhead press

15 x stang (opv)

15 x 35 kg (opv)

5 x 45 kg

5 x 45 kg

8 x 40 kg

6 x 40 kg

Face pulls

20 x 25 kg

15 x 25 kg

15 x 22,5 kg

Reverse crunches

20

15

15

Back extensions

20

15

15

Link to comment
Share on other sites

Hey, what can I say? Jeg er totalt bekvemmelighedscyklist! :laugh:

Jeg har først fri, når mørket er faldet på og vil helst ikke have raceren ud i sand og salt - så jeg holder mig til spinning indendørs i varme og godt selskab indtil der er faldet mere lys og varme over landet :innocent:

Mine mål for cykelsæsonen er jo også ret beskedne i forhold til jer "rigtige" cykelryttere (som dig, Gregers, Cykologen..) her på MOL. Nemlig at køre oftere end sidste sæson og deltage i både Århus Rundt og Marseliscykelløbet.

Godt ord igen. Men et smut forbi en tankstation på vejen hjem, og så har du fået det meste af grus/saltet af, og så har du samtidig fået frisk luft :smile: Men ok, det kommer også an på mål og hvor ofte man cykler, for hvis man skal træne landevej en 3-5 gange om ugen, så bliver man bims af at sidde indenfor og træne, kontra lige at smutte ud i en time eller to i den virkelige verden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Godt ord igen. Men et smut forbi en tankstation på vejen hjem, og så har du fået det meste af grus/saltet af, og så har du samtidig fået frisk luft :smile: Men ok, det kommer også an på mål og hvor ofte man cykler, for hvis man skal træne landevej en 3-5 gange om ugen, så bliver man bims af at sidde indenfor og træne, kontra lige at smutte ud i en time eller to i den virkelige verden :smile:

Det kan jeg levende sætte mig ind i :smile:

Men som det er nu, så er det kun 2-3 timers cykling om ugen og jeg får heldigvis frisk luft fra de 80 km's cykelpendling :wink:

Mine primære formål med træningen er velvære, kondition og styrke, så vil også gerne have en fornuftig fordeling mellem cykling, styrketræning og andre ting som yoga/havkajak/mountainbike/whatever. Jeg har desværre erfaring for at min glaskrop kvitterer med småskader, hvis jeg fokuserer for meget på én træningsform.

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: Dejligt at jeg lige ser dig idag in the bat cave..... :superman: Betjenten og jeg skal ned og styrke efter arbejde, men regner da lige med at se skyggen af dig dernede... God træning. :smile:

Super - håber vi støder på hinanden! Og god træning til dig og ordensmagten også :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 25/1

Spinning puls

1 time

Jeg har i øvrigt justeret min maxpuls til 188 i stedet for 190, så det skal blive interessant at se tallene for fredagens time, hvor jeg bruger Forerunneren i stedet for SATS' Activio-system.

Jeg har kørt et par timer med begge dele og er ikke så imponeret over Activio. Der er ret stor forsinkelse på pulstallet ved Activio ift. Forerunneren, hvilket gør det svært at bruge, især under korte intervaller.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Cykelgear

Min CAADX havde usleste pedaler ever monteret, da jeg købte den - eller også er mine fødder bare store..

Under alle omstændigheder, så har jeg købt et par Wellgo-pedaler hos Wiggle til den uhyrlige pris af 103 kr:

post-7266-009116900 1296032633_thumb.jpg

Det er bedste køb længe. Der er masser af trædeflade og fødderne sidder helt fast - det føles til tider som clipless :smile: De kan meget varmt anbefales som en billig, men yderst god erstatning for de elendige pedaler, der normalt er monteret fra fabrikken på alm. cykler.

I øvrigt går jeg og overvejer at købe mig en Garmin Edge 800 til forår/sommer:

post-7266-001464800 1296032762_thumb.jpg

Gadget-værdien af den dims er jo enorm! :laugh:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Cannondales standard pedaler er notoriske for at være noget man skifter med det samme :laugh: Da jeg selv kiggede på Bad Boy løsningen skrev alle anmeldere at pedalerne var den største svaghed på cyklen, så det passer meget godt med hvad du skriver her.

Og ja, sådan en Garmin 800 er altså ikke helt skidt, og prisen er faktisk konkurrencedygtig når man sammenligner med en 705 som stadig koster lige over 3000,-.

Link to comment
Share on other sites

Cannondales standard pedaler er notoriske for at være noget man skifter med det samme :laugh: Da jeg selv kiggede på Bad Boy løsningen skrev alle anmeldere at pedalerne var den største svaghed på cyklen, så det passer meget godt med hvad du skriver her.

Haha, det kan jeg kun bekræfte. De fabriksmonterede pedaler på Cuben var til gengæld rigtig fine :smile:

Og ja, sådan en Garmin 800 er altså ikke helt skidt, og prisen er faktisk konkurrencedygtig når man sammenligner med en 705 som stadig koster lige over 3000,-.

Ja, der er i hvert fald ingen grund til at vælge 705'eren nu.

Jeg har faktisk lige haft en laaang tilkaldevagt i går - og i nat :sleepy: - der har indbragt mig mere eller mindre præcis det beløb en Edge 800 koster.. det MÅ da være et tegn fra de højere magter? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 26/1

Styrketræning

Broomstick dislocations

10

10

10

Kettlebell swings

20 x 20 kg

20 x 20 kg

20 x 20 kg

20 x 20 kg

Kettlebell clean & press

2 x 10 x 20 kg (hver side)

2 x 10 x 20 kg

2 x 10 x 20 kg

Face pulls

20 x 25 kg

18 x 25 kg

18 x 22,5 kg

16 x 22,5 kg

Planke

2 min

40 sek (et ben, en arm)

40 sek (et ben, en arm)

Ingen respons endnu fra SATS vedr. manglen på 16 kg's kettlebells :dry:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Lørdag 29/1

Hviledag

:sleeping:

Søndag 30/1

Styrketræning

Burpees

10

10

10

Kettlebell swings

20 x 16 kg

20 x 16 kg

20 x 16 kg

20 x 16 kg

Kettlebell clean & press

2 x 10 x 16 kg

2 x 10 x 16 kg

2 x 10 x 16 kg

Pushups

15

15

15

15

En omgang hjemmetræning med en mindre cykeltur som opvarmning.

I morgen står den på spinning med Jules som instruktør :bigsmile:

Min venstre ankel driller desværre igen. Det gør ondt, når jeg går og jeg kan mærke, at venstre knæ er ved at være lettere ømt, fordi det skal kompensere. Jeg satser på at det er bedre i morgen og prøver at undgå for meget stående arbejde under spinningtimen og holder mig til en lavere belastning og højere kadance.

Link to comment
Share on other sites

Det bliver rart, når du igen kan få noget udendørs cykling, Rune.

Men indendørs cykling er nu også brugbart, når man har noget godt at køre på. Jeg har i hvert fald måttet sande, at det er noget HELT andet, når der lægges `bakker´ ind i programmerne. Det kan man jo på min nye cykel.

Link to comment
Share on other sites

Det bliver rart, når du igen kan få noget udendørs cykling, Rune.

Men indendørs cykling er nu også brugbart, når man har noget godt at køre på. Jeg har i hvert fald måttet sande, at det er noget HELT andet, når der lægges `bakker´ ind i programmerne. Det kan man jo på min nye cykel.

Ja, det glæder jeg mig nu også til. Jeg kunne jo i teorien sagtens køre landevej udenfor nu, men foretrækker at vente til vejret er lidt bedre. Håber dog at få kørt noget mountainbike snart :smile:

Indendørs cykling er bestemt ikke at kimse af og det er også rigtig fint med "bakketræning" i den forbindelse.. og tillykke med den cykel! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 31/1

Spinning ved Jules

Kørte en time med kendte ansigter.

Venstre ankel og knæ driller desværre så meget nu, at det nok er en god idé med noget aflastning. Det gør ret ondt bare at gå, så jeg har droppet spinning indtil på fredag og jeg nøjes med styrke-øvelser, der ikke belaster anklen, når jeg rammer centeret senere i dag :dry:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Ferie :sun:

Så er der booket både forårs- og sommerferie! :w00t:

Til marts daffer jeg til Rom på et lille getaway sammen med kæresten og til juli rejser jeg en uges tid til Lyon med kæresten og en flok venner, hvor vi har planlagt at fange en - eller flere - Tour de France-etaper.

Planen er indtil videre at stå på ruten af en af følgende etaper:

Gap arrBlue.gif Pinerolo

post-7266-064852800 1296573248_thumb.gif

eller

Pinerolo arrBlue.gif Galibier Serre-Chevalier

post-7266-026299400 1296573391_thumb.gif

Alpe d'Huez ligger relativt tæt på Lyon, men orker ikke lige at stå på bjerget sammen med en millard spritstive belgiere. Så hellere finde en lidt mere stille lokation på et af de andre bjerge.

Can't wait!

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 1/2

Styrketræning

Sternum pullups (assisted)

3 @ 10 kg

4 @ 15 kg

4 @ 15 kg

3 @ 15 kg

2,5 @ 15 kg :innocent:

Bænkpress

15 x stang (opv)

12 x 35 kg (opv)

8 x 55 kg

6 x 65 kg

6 x 65 kg

5 x 65 kg

Back extensions

15

15

15

Reverse crunches

15

15

15

Broomstick dislocations

10

10

10

En lidt kort omgang..

Jeg skipper træning i morgen for at give anklen lidt ro og torsdag står den på styrke igen og fredag spinning.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 3/2

Styrketræning

Pushups

26

15

Overhead press

15 x 20 kg

15 x 30 kg

12 x 30 kg

9 x 30 kg

8 x 30 kg

Måtte ty til de "faste" stænger, da squat-racket var optaget konstant..

Sternum pullups (assisted)

4 @ 10 kg

4 @ 15 kg

3 @ 15 kg

3 @ 15 kg

3 @ 15 kg

Kunne ikke finde kosteskaftet til dislocations, så det blev i stedet til:

Band pull-aparts

15

15

15

Ret kort omgang, da jeg skulle i biografen og se 127 Hours - som i øvrigt varmt kan anbefales!

Jeg dropper den planlagte spinningtime i dag, da det ikke går specielt godt med ankel og knæ. Jeg har snart gået med det i en uge og selvom anklen er tæt på at være smertefri igen (på nær ved trappegang) så er knæet ikke på toppen. Det er ret ømt efterhånden, selv når jeg ikke belaster det.. sikkert fordi det har skullet kompensere for anklen.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 8/2

Styrketræning

Overhead press

15 x stang (opv)

12 x 35 kg

2 x 55 kg (måske en kende optimistisk :innocent:)

6 x 45 kg

6 x 45 kg

5 x 45 kg

Sternum pullups (assisted)

3 @ 10 kg

4 @ 15 kg

4 @ 15 kg

3 @ 15 kg

Kettlebell swings

20 @ 20 kg

20 @ 20 kg

20 @ 20 kg

Back extensions

15

15

15

Reverse crunches

15

15

15

Broomstick dislocations

10

10

10

Hemmelige kilder oplyser i øvrigt, at en 16 kg kettlebell snart ankommer til SATS :ninja:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share