Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

Torsdag 30/9

Spinning ved Julie

1 time

Fredag 1/10

Styrketræning

Mandag 4/10

Spinning ved Julie

1,5 time

Godt at være lidt i gang med træning igen, omend jobbet stadig fylder en del i form af rigelige mængder overarbejde.. vil dog se at komme afsted til træning alligevel, når det kan lade sig gøre - må bare være lidt fleksibel :smile:

Link to comment
Share on other sites

OMG sikke en smiley du der tiltænker mig haha....

Fedt at man sådan fik sig tiltusket et lift hjem hva......

:poke: :poke: :laugh:

Det er faktisk mest en smiley, der passer ret godt til mit ansigtsudtryk under de ondeste intervaller :laugh:

Hehe, selv poke - og jeg havde skam privat-chauffør både derned og hjem igen - ren luksus :bigsmile:

Kigger forresten nok forbi til din rock n' roll time på onsdag for at høre hvad du nøje har udvalgt af musik :tongue:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Mandag 11/10

Styrketræning

Onsdag 13/10

Spinning ved Julie

Torsdag 14/10

Spinning ved Julie

Lørdag 16/10

Styrketræning

Ganske fin træningsuge, trods lidt overarbejde. Min højre lyske/hoftebøjer driller desværre igen, så tager nok omkring mirakel-kiro'en næste uge, hvis det ikke hjælper med udstrækning osv.

I morgen står den på mountainbiketur med cykelgruppen - glæder mig! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag 17/10

Mountainbike

2-timers tur i Marselisskovene i lækkert vejr og godt selskab :bike:

Da der var stor enighed i gruppen om vigtigheden af et fornuftigt PWO-meal, blev der fulgt op med varm kakao på RarBar i Jægergårdsgade. Derefter trillede jeg hen til kæresten, hvor den stod på varm kakao (igen :innocent:) med lune hjemmebagte boller :4mewantfood:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Skal du i øvrigt ikke til MOL-julefrokost i år?

Eller du er måske endnu ikke klar over, om du har mulighed for det?

Desværre ikke - der er julefrokost med en flok studiekammerater, som jeg ser alt for lidt, så jeg skipper MOL-julefrokosten.

Men det kan da være vi ses i byen senere på aftenen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 18/10

Styrketræning

Pullups, overhead press, pulley rows, pushups, reverse crunches, hyperextensions, planke, sideplanke

Onsdag 20/10

Styrketræning

Pullups, bænkpres, pulley rows, pushups, reverse crunches, hyperextensions, planke, sideplanke

Torsdag 21/10

Spinning puls ved Jules

25 dragons (45 sek. all-out, 15 sek. restitution) :devil:

Nu er der under en måned til masser af træning og kolde drinks på Playitas! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mandag 25/10

Styrketræning

Lørdag 30/10

Mountainbike

Et par timers mountainbiketur i Marselisborg med slænget :bigsmile:

Skulle have været til spinning i dag, men min lyskenskade øffer desværre igen - og hvad der tidligere har været en let smerte ved skulderbladene er ved at være ret smertefuldt til tider. Havde smerter hele ruten igennem ved lørdagens MTB. Jeg har fået en tid hos min kiropraktor og satser på at hun kan trylle lidt.

Ellers er der ikke voldsomt meget tid til træning for tiden. Der er ret travlt på jobbet, da der er deadline på et stort projekt inden så længe og om under to uger flytter kæresten ind hos mig, så jeg er godt booket op med andre aktiviteter :smile:

Nu er der forresten kun 3 uger til Playitas! :w00t: Der er "Train With The Pros"-uge den første uge, vi er dernede, hvor Kasper Klostergaard fra Team Saxo Bank hiver en flok motionister gennem en uge med omkring 100 km om dagen - cykelformen er dog ikke liiige til at deltage :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ja, 100 km om dagen lyder da godt nok en anelse beasty! :devil:. Og der er vel også pænt barske stigninger på de ruter.

Men god tur derned, med alt det andet, du sikkert kommer til at lave.

Tillykke med flytte-sammen-halløjet! :4thumbup:

Er det et lille års tid, I har kommet sammen? Eller lidt kortere?

Link to comment
Share on other sites

Ja, 100 km om dagen lyder da godt nok en anelse beasty! :devil:. Og der er vel også pænt barske stigninger på de ruter.

Ja, der er rigeligt med bakker, så det er nok ikke lige som 100 km herhjemme :smile:

Men god tur derned, med alt det andet, du sikkert kommer til at lave.

Tak - skal helt klart cykle en del, men der er jo også en masse andet, der skal prøves :superman:

Tillykke med flytte-sammen-halløjet! 4thumbup.gif

Er det et lille års tid, I har kommet sammen? Eller lidt kortere?

Takker! Vi har været sammen omkring 7 måneder efterhånden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kirobehandling

Så kom jeg forbi kiroen til behandling for problemerne med skulder og lyske. Jeg er stadig vildt imponeret over, hvor god en behandler, hun er. Hun er eminent til at finde - og fikse - problemet hurtigt.

Konklusioner:

  • Jeg har masser af mobilitet i lænden, men nærmest ingen i skulderen
  • Det er vigtigt at jeg træner især bagskulderen (har i den forbindelse fået ordineret face pulls og armbøjninger)
  • Jeg skal huske at fortsætte med udstrækning af hoftebøjere

Hun løsnede op for spændingerne i skulderen ved først direkte at behandle stederne og dernæst ved at "knække" nakken til begge sider, hvilket både løsnede op for spændingerne i venstre side af skulderen ved skulderbladet samt i venstre lat. muskel. Derudover blev der løsnet op for spændinger i begge sider af lysken. Da hun fjernede spændingerne i venstre side havde det den effekt, at dem i højre side mere eller mindre gik væk.

Det er egentlig ret fascinerende, hvor forbundne forskellige dele af kroppen er og sjovt at opleve, at spændinger et sted i kroppen helt forsvinder ved behandling af et helt andet sted.

Jeg mangler stadig en behandling eller to og har fået en tid til på fredag, men jeg kan faktisk allerede nu mærke at jeg kan bevæge skulderen meget mere frit :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Lækkert med Playitas om lidt, skal nok blive en fed oplevelse. Og du må endelig sørge for at få taget godt med billeder og komme med beretninger dernede fra :cool:

Will do! :bigsmile:

Glæder mig især til at prøve at Scuba-dykke igen - prøvede det på Cypern for nogle år siden og det er ubeskriveligt fedt :w00t:

Fik lige ringet til Skandia Lifeline ang. mine skulderproblemer og de dækker de første 10 behandlinger hos kiropraktoren. Jeg regner med at 2-3 kan gøre det, men stadig.. sundhedsforsikring FTW!

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Torsdag 4/11

Spinning puls /v Julie

Fredag 5/11

Spinning puls (meeeeeget tidlig morgen) /v Julie

To rigtig gode timer i selskab med Lars, Julie og Mia :w00t:

Senere i dag står den på kirobehandling. Jeg har ikke mærket noget til lyskenproblemerne siden sidste behandling og selvom skulderen øffede en lille smule her til morgen, så er der stadig god mobilitet i den :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 4/11

Spinning puls /v Julie

Fredag 5/11

Spinning puls (meeeeeget tidlig morgen) /v Julie

To rigtig gode timer i selskab med Lars, Julie og Mia :w00t:

Senere i dag står den på kirobehandling. Jeg har ikke mærket noget til lyskenproblemerne siden sidste behandling og selvom skulderen øffede en lille smule her til morgen, så er der stadig god mobilitet i den :smile:

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee vi kom igennem det hæslige tidlige tidspunkt idag SyreRune.... :laugh: En gyser af dimensioner.... :superman: Det var heldigvis ikke så længe, du kunne sidde op ad væggen. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee vi kom igennem det hæslige tidlige tidspunkt idag SyreRune.... :laugh: En gyser af dimensioner.... :superman: Det var heldigvis ikke så længe, du kunne sidde op ad væggen. :w00t:

Haha, nej - det fik du hurtigt lavet om på :tongue:

Var omkring kiroen her til frokost og fik den sidste behandling i denne omgang. Hun fandt et meget ømt som fik noget direkte behandling og "knækkede" nakken én gang til hver side, hvorefter al ømhed i punktet forsvandt og anspændte muskler i både bagskulder "gav slip". Det samme gjorde mine traps, der ellers var meget spændte. Det kan godt være jeg er hurtig til at opbygge spændinger og småskader, men er da i det mindste heldigvis nem at behandle :laugh:

Vi aftale at jeg ringer, hvis der skulle komme noget igen - men krydser fingre for, at det ikke bliver nødvendigt.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Min lyske og skulder driller desværre stadig en del. Kunne især mærke en del til lyske/hoftebøjer i går aftes efter at have flyttet hele dagen - kæresten er nu officielt flyttet ind hos mig :wub: - og den øvre ryg var noget stiv i det.

Jeg var omkring kiropraktoren i dag, der "knækkede" den øvre ryg og behandlede skulder og lyske (AV!) og fik en tid hos hende på onsdag samt fredag. Vi blev enige om, at det nok var mest fornuftigt at droppe spinning inden Playitas, så lysken kan få noget ro til at komme sig.

Ellers skal jeg bruge min lille Ball-Stik (aka Ze Orange Ball of Death, Doom and Destruction™) til at behandle skulderen ved at placere den på en væg og køre det spændte område rundt på den..

I virkeligheden er problemerne med skulder og lysken nok ikke opstået pga. træning, men mere pga. rigelige mængder stillesiddende kontorarbejde. Man buuurde jo nok egentlig bruge det dersens hæve-/sænkebord :innocent:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Mandag 22/11

Landevejscykling

Distance: 31 km

Garmin Connect

Første tur på den racer, jeg har lejet. Snitfarten afspejler at en god del af turen gik med indstilling af saddelhøjde og position.. og at det blæste op til flere pelikaner på ruten. Det hedder åbenbart ikke Fuerteventura for ingenting.

Jeg er blevet udstyret med følgende skønhed:

post-7266-044048700 1290534188_thumb.jpg

Hvis/når den bliver indstillet helt perfekt, ville den være en drøm at køre på, men lige nu savner jeg lidt min egen cykel. Der er et par småting, der driller på den.. blandt andet at de monterede Ultegra-bremser giver en meget ujævn opbremsning på baghjulet. Må lige høre cykelcenteret om det er noget, de kan gøre noget ved.

Tirsdag 23/11

Hiking

Distance: 8 km, sådan ca.

En tur over bjerget fra Playitas til Gran Tarajal. Fin lille rute, der ikke krævede de store bjergbestigningskundskaber.

Playitas havde egentlig lavet et lukket "Ride with the Pro" arrangement, som jeg vistnok har omtalt tidligere i loggen. Det var udlagt som en uge med daglige ture på 80-100 km i bjergene sammen med Kasper Klostergaard fra Team Saxo Bank - og var som sådan langt fra noget, min usle cykelform ville kunne holde til.

De har dog ændret konceptet grundet for få tilmeldte, så man nu i stedet kan køre med på de enkelte dage. Turen i morgen er lidt speciel og koster kun 5 Euro, da jeg i forvejen har betalt for cykelleje. Så jeg har meldt mig til og er noget spændt på at se hvordan tempoet og niveauet er hos de tilmeldte :hmmm:

Og så en lille guide til, hvordan man elegant fjerner al tilstedeværelse af uheldige sponsorer:

post-7266-094008300 1290535075_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share