Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

Vægttab

Jeg vejer efterhånden noget mere end jeg gerne ville - ikke mindst efter en længere periode med travlhed på jobbet og julecirkusset - så jeg har igangsat et mindre vægttab pr. 5/1, hvor jeg vejede 86,7 kg. Forrige sommer var jeg nede omkring 72 kg, men et realistisk slutmål er nok nærmere et sted omkring de 78 kg. Jeg elsker god mad og synes det bliver lige kedeligt nok at holde en vægt tættere på 70 end 80 kg. Jeg har heller ingen ambitioner om hverken standform eller sixpack :laugh:

I første omgang er delmålet at ramme 81,7 kg pr. 11/2 og indtil videre går det fint her en uge efter:

12/1: 85,4 kg (- 1,3 kg)

Metoden er ganske simpel. Jeg har bare skåret ned på de mere overflødige kalorier (såsom som kage på jobbet :innocent:) og holder en højere træningsmængde end tidligere, nu hvor jobsituationen er normaliseret igen.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 12/1

Styrketræning

Broomstick dislocations

10

10

Box squats

10

10

10

Pushups

20

15

Ikke det store overskud.. et godt stykke til PR på 36 :innocent:

Overhead press

15 x 20 kg

15 x 30 kg

5 x 45 kg

6 x 40 kg

5 x 40 kg

6 x 40 kg

5 x 40 kg

Kettlebell swings

20 x 20 kg

20 x 20 kg

20 x 20 kg

Face pulls

20 x 22,5 kg

20 x 22,5 kg

20 x 22,5 kg

Forsøgte også med pullups, men måtte droppe dem pga. de vilde DOMS :laugh:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Torsdag 13/1

Yoga

Nappede en yogatime for at få strukket kroppen (og ikke mindst hoftebøjerne) lidt igennem - og blev endnu engang overrasket over præcis hvor usmidig, jeg egentlig er :laugh:

Cannondale CAADX'en er i øvrigt ganske og aldeles glimrende som pendler-cykel, selv med det vejr, vi har for tiden. Jeg har fået smidt skærme på og monteret Schwalbe Marathon Plus dæk på baghjulet og ladet Schwalbe CX Pro dækkene blive på forhjulet for at have lidt greb i sne og deslige. Sådan ser dyret ud i fantastisk iPhone-kamera-kvalitet:

post-7266-065588000 1294991959_thumb.jpg

Jeg spottede desuden en CAADX med 105-komponenter i Århus C forleden og må konstatere at kombinationen sølvfarvet ramme og sort forgaffel fungerer ret dårligt. Tiagra-modellen er klart den fedeste cykel :cool:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Fredag 14/1

Spinning puls /v Jules

Rigtig god time - den tidligere hemmelige time er nu officielt kommet på SATS-programmet med Jules som instruktør :4thumbup:

Lørdag 15/1

Hviledag

:sleeping:

Søndag 16/1

Spinning puls /v Jules

HÅRD time med høj snitpuls! Jeg glemte at starte timeren på pulsuret, så ved ikke helt præcist hvor høj. En af deltagerne fortalte bagefter, at det var den hårdeste spinningtime, han havde oplevet i sin 4 år lange spinningkarriere. Udover en anden time (også med Julie) for nogle år siden, så er jeg tilbøjelig til at give ham ret.. jeg måtte i hvert fald liige have en halv time på øjet om eftermiddagen.. jeg var helt smadret :laugh:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Du ved noget om sprint - no?

Findes der en definition af sprint? Altså hvornår holder det op med at være "sprint" og hvornår er det "løb"? Jeg kan fx. sagtens løbe 400m, men tvivler på jeg kan sprinte distancen (ud fra min egen lille, vagt definerede, definition af sprint).

Flot cykel.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Du ved noget om sprint - no?

Findes der en definition af sprint? Altså hvornår holder det op med at være "sprint" og hvornår er det "løb"? Jeg kan fx. sagtens løbe 400m, men tvivler på jeg kan sprinte distancen (ud fra min egen lille, vagt definerede, definition af sprint).

Flot cykel.

No - desværre meget lidt :smile:

Jeg tror måske du skulle have haft fat i Cykologen, der ved uendeligt meget mere om løb end undertegnede? Jeg løber nemlig ikke engang efter bussen..

.. og tak :wink:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Du ved noget om sprint - no?

Findes der en definition af sprint? Altså hvornår holder det op med at være "sprint" og hvornår er det "løb"? Jeg kan fx. sagtens løbe 400m, men tvivler på jeg kan sprinte distancen (ud fra min egen lille, vagt definerede, definition af sprint).

Flot cykel.

Umiddelbart defineres løb på maksimalt 400 m som en sprint, og hører under sprinterdisciplinen. Tror det er et spørgsmål om at det hele foregår anaerobt, hvor længere distancer er aerobt.

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart defineres løb på maksimalt 400 m som en sprint, og hører under sprinterdisciplinen. Tror det er et spørgsmål om at det hele foregår anaerobt, hvor længere distancer er aerobt.

Jeg tænkte mere om der fandtes en biomekanisk (eller whatever) definition. Forskellen mellem gang og løb er fx. at begge fødder er i kontakt med underlaget under gang (i hvert fald hvis man kigger på reglerne for kapgang - som er den mest røvsyge 'sport' i verden).

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte mere om der fandtes en biomekanisk (eller whatever) definition. Forskellen mellem gang og løb er fx. at begge fødder er i kontakt med underlaget under gang (i hvert fald hvis man kigger på reglerne for kapgang - som er den mest røvsyge 'sport' i verden).

Tror ikke der findes en definition der kører på "regler", men man må jo konkludere at sprint hører under løb, ligesom kapgang hører under gang.

Link to comment
Share on other sites

Fredag 14/1

Spinning puls /v Jules

Rigtig god time - den tidligere hemmelige time er nu officielt kommet på SATS-programmet med Jules som instruktør :4thumbup:

Lørdag 15/1

Hviledag

:sleeping:

Søndag 16/1

Spinning puls /v Jules

HÅRD time med høj snitpuls! Jeg glemte at starte timeren på pulsuret, så ved ikke helt præcist hvor høj. En af deltagerne fortalte bagefter, at det var den hårdeste spinningtime, han havde oplevet i sin 4 år lange spinningkarriere. Udover en anden time (også med Julie) for nogle år siden, så er jeg tilbøjelig til at give ham ret.. jeg måtte i hvert fald liige have en halv time på øjet om eftermiddagen.. jeg var helt smadret :laugh:

:ninja:

:devil: Yes yes jeg indrømmer...den søndagstime sad som støbt i benene..og det gør den stadig.. :laugh: Men nevertheless på den igen senere... :blush:

Det er nu rart at have dig med på timerne SyreRune... :superman:

Link to comment
Share on other sites

:ninja:

:devil: Yes yes jeg indrømmer...den søndagstime sad som støbt i benene..og det gør den stadig.. :laugh: Men nevertheless på den igen senere... :blush:

Hehe - ja.. den var ond, var den :devil:

Det er nu rart at have dig med på timerne SyreRune... superman.gif

Takker :smile:

Jeg synes det er super hyggeligt at træne sammen med dig - og resten af slænget :bigsmile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 18/1

Spinning puls /v Jules

Gns puls: 81%

Max puls: 93%

post-7266-004930400 1295380257_thumb.png

Endnu en ond time :devil:

Det var en gul SATS-time, så tænkte egentlig at det kunne være en omgang restitutionsspinning. Det blev det dog ikke lige til :laugh:

I øvrigt bør jeg måske revurdere min maxpuls. Den er sat til 190, men det er trods alt ved at være et par år siden, så kan måske godt forsvare at sætte den ned til 188-89 :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 19/1

Styrketræning

Broomstick dislocations

10

10

10

Pushups

24

16

Kettlebell swings

20 x 20 kg

20 x 20 kg

20 x 20 kg

20 x 20 kg

Kettlebell clean & press

10 reps, hver side

Sternum pullups (assisted)

6 @ 25 kg

5 @ 25 kg

5 @ 25 kg

4 @ 25 kg

Stadig ikke ret godt - men jeg fortsætter.. :smile:

Reverse crunches

15

15

Planke (et ben, en arm)

50 sek.

45 sek.

Droppede yderligere bentræning, da mine knæ øffer noget efter spinning i går - og sikkert den generelt øgede træningsmængde.

Det var nærmest umuligt at komme til i centeret, der (bogstaveligt talt) var blevet invaderet af et fodboldhold. Aarhus Fremad fyldte det meste af styrketræningsområdet og fik tiden til at gå med at optage det meste af udstyret, hyggesnakke og quarter squatte 40 kg med vægten på tæerne i løbesko :innocent:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 18/1

Spinning puls /v Jules

Gns puls: 81%

Max puls: 93%

post-7266-004930400 1295380257_thumb.png

Endnu en ond time :devil:

Det var en gul SATS-time, så tænkte egentlig at det kunne være en omgang restitutionsspinning. Det blev det dog ikke lige til :laugh:

I øvrigt bør jeg måske revurdere min maxpuls. Den er sat til 190, men det er trods alt ved at være et par år siden, så kan måske godt forsvare at sætte den ned til 188-89 :innocent:

Først og fremmest tillykke med dit vægttab. Det er da ret godt gået Rune... :4thumbup:

Dernæst skal jeg selvfølgelig beklage, at det ikke blev til restituionscykling... :laugh: Det er simpelthen alt for længe siden, jeg har kørt gule timer,så jeg var faktisk overbevist om, at den var for let. :blink:

Hvis du kommer forbi imorgen, så blir det jo en blå :ninja: :bike: :devil::devil::devil:

Og jo det er nok en meget god idé at dæmpe maxpulsen lidt. Skal vist selv lige ha justeret min egen. :blush:

Ha en fortrinlig dag SR... (ikke sikkerhedsrep.) :w00t:

Pssst så lige at dit knæ øffer... :cry: Bekymrende...

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest tillykke med dit vægttab. Det er da ret godt gået Rune... :4thumbup:

Takker :bigsmile:

Dernæst skal jeg selvfølgelig beklage, at det ikke blev til restituionscykling... laugh.gif Det er simpelthen alt for længe siden, jeg har kørt gule timer,så jeg var faktisk overbevist om, at den var for let. blink.gif

Hvis du kommer forbi imorgen, så blir det jo en blå ninja.gifbike.gifdevil.gifdevil.gifdevil.gif

Haha - tværtimod! Det var vistnok bred enighed blandt den faste tihængerskare om, at det var riiiiiimeligt hårdt :laugh:

Jeg er nok desværre nødt til at skippe i morgen, da jeg skal være til noget spisning med en flok venner i Viby kl 18 - så det bliver lige knebent nok at nå det. Men næste fredag skulle jeg gerne være på plads på cyklen igen :superman:

Og jo det er nok en meget god idé at dæmpe maxpulsen lidt. Skal vist selv lige ha justeret min egen. blush.gif

Ha en fortrinlig dag SR... (ikke sikkerhedsrep.) w00t.gif

Ja, det slog mig lige at den slags jo har det med at falde med alderen :innocent:

I lige måde, LJ! :wink:

Pssst så lige at dit knæ øffer... cry.gif Bekymrende...

Tror ikke det er slemt igen, heldigvis. Skal bare lige passe lidt på og give det lidt ro. Har droppet spinning i dag til fordel for yoga i stedet - det plejer at hjælpe at få strukket benene lidt igennem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hård weekend rent kostmæssigt med både fødselsdagsfest/pokeraften, laaaang julefrokost og pubquiz :innocent:

Men der skal også være plads til sociale arrangementer og så må jeg jo bare skrue lidt ned for indtaget og op for træningen denne uge.

Ugens træningsplan ser sådan her ud:

Mandag: Styrketræning

Tirsdag: Spinning

Onsdag: Styrketræning

Torsdag: Yoga

Fredag: Spinning

Lørdag: Styrketræning - alternativt hviledag, hvis nødvendigt

Søndag: Spinning

Link to comment
Share on other sites

Ingen landevejstræning? :blink:

Hey, what can I say? Jeg er totalt bekvemmelighedscyklist! :laugh:

Jeg har først fri, når mørket er faldet på og vil helst ikke have raceren ud i sand og salt - så jeg holder mig til spinning indendørs i varme og godt selskab indtil der er faldet mere lys og varme over landet :innocent:

Mine mål for cykelsæsonen er jo også ret beskedne i forhold til jer "rigtige" cykelryttere (som dig, Gregers, Cykologen..) her på MOL. Nemlig at køre oftere end sidste sæson og deltage i både Århus Rundt og Marseliscykelløbet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share