Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

Så er jeg tilbage i Danmark efter en fantastisk afslutning på Touren.

Vi tog til afgangsbyen om morgenen for at se hele cirkusset med bl.a. boder, BMX-cykelopvisning og udstillinger af gamle cykler, heriblandt en af Eddy Merckx' samt de helt gamle fra Touren anno 1909 - ret sjovt at se hvor lidt racercykler i virkeligheden har ændret sig rent udseendesmæssigt gennem tiderne. Efter lidt daffen rundt besluttede vi os for at checke området med teambusserne ud. Jeg fik set hvordan Radio Shack stafferne fik klargjort cykler, vanddunke osv, hvilket var ganske interessant at se. Da jeg havde fået en ret god plads besluttede jeg mig for at blive indtil starten af løbet. Jeg havde medbragt min cykeltrøje fra Cyclists Combating Cancer, da jeg tænkte, at det måske ikke var totalt umuligt at få en autograf af Armstrong, hvis jeg var heldig.

Det skulle vise sig at være utroligt heldigt. Jeg fik nemlig både hilst på Lance og han signerede cykeltrøjen! :bigsmile:

Jeg lagde ikke selv mærke til det, men Graham Watson tog billeder af det hele, så min gule cykeltrøje (samt min arm, mit øre og hvide Paris-Roubaix cap) endte til min store overraskelse på forsiden af VeloNews.com:

post-7266-001759200 1280228891_thumb.jpg

Efter at have set finalen, præmieuddelingen og æresrunderne på Champs Elysees spiste vi på en restaurant i området. Mens vi var ved at spise kom en stor del af Radio Shack holdet cyklende forbi og vi fik et smil fra Brajkovič, da vi råbte "Hey, Jani!" efter ham. Det viste sig, at holdet tilfældigvis skulle holde afterparty på en natklub lige overfor restauranten, så vi ventede et stykke tid for at se hvem der dukkede op. Det viste sig at være dels sponsorer og dels folk fra Lance Armstrong Foundation.

Jeg spottede Chris Brewer, der er en af Armstrong gode venner. Han arbejder for Armstrongs fond og har rapporteret for Team Radio Shack under hele Touren. Han er også medlem af Cyclists Combating Cancer, så jeg fik hilst på ham og talt lidt med ham om løst og fast inden han skulle videre ind på natklubben.. rigtig fedt, at jeg meget uventet fik muligheden for at snakke med ham. Senere dukkede Johan Bruyneel, Popovych, Klöden, Levi, Horner og Armstrong op til festen. Meget sjovt lige at se dem i andet end cykeltøj :smile:

Alt i alt den perfekte afslutning på en spændende Tour de France!

Her er et par øvrige billeder fra dagen - ud af omkring en millard, jeg fik taget:

post-7266-091466800 1280228933_thumb.jpg

Levi Leipheimer ved teambussen

post-7266-065483600 1280229142_thumb.jpg

Andreas Klöden venter på Armstrong efter løbskommisærerne havde beordret trøjeskift

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Fredag 30/7

Styrketræning

En omgang i SATS med pullups, bænkpres, overhead press, reverse crunches, hyperextensions og andet godt..

Mandag 2/8

Styrketræning

Se ovenstående :smile:

I eftermiddag står den på havkajak-kursus, i morgen er det planen at komme omkring SATS til styrketræning igen og torsdag står den på spinning.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 11/8

Spinning (interval)

Puls gns: 80%

Puls max: 92%

Distance: 310 m :laugh:

post-7266-067676100 1281719835_thumb.png

Garmin Connect link

Hård time med Maria som instruktør - godt med lidt intensiv træning!

Det lykkedes utroligt nok for min Garmin at få fat i en satellit eller to fra spinninglokalet, hvilket har resulteret i et lettere besynderligt kort over, hvor den mener jeg har været i løbet af timen.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Torsdag 19/8

Styrketræning

Torsdag 26/8

Styrketræning

Uha, hvor er jeg efterhånden svag - glæder mig til mere regelmæssig styrketræning i løbet af efterår/vinter/forår, nu hvor vejret bliver dejligt koldt og vådt igen og udendørsaktiviteterne drosles ned :laugh:

Har været forkølet siden i fredags og er stadig ikke helt over det. Det er stadig lidt svært at hive ret meget luft ind under cykling og jeg er lidt spændt på lørdagens Marseliscykelløb. Det bliver nok mest for deltagelsens og stemningens skyld - og ikke med noget håb om en PR! :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Uha, hvor er jeg efterhånden svag - glæder mig til mere regelmæssig styrketræning i løbet af efterår/vinter/forår, nu hvor vejret bliver dejligt koldt og vådt igen og udendørsaktiviteterne drosles ned :laugh:

Som tænkt ud af mit hoved. Det er vist 15 år eller mere siden jeg har lavet så lidt vægttræning som i den sidste tid. Det klør og kribler for at komme i sving igen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Som tænkt ud af mit hoved. Det er vist 15 år eller mere siden jeg har lavet så lidt vægttræning som i den sidste tid. Det klør og kribler for at komme i sving igen :w00t:

Hvor jeg kender det - men det har nu også trukket lidt mere med cykling, havkajak og andet godt i det fri her i løbet af sommeren :sun:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bikset et træningsprogram sammen til styrketræning, der gerne skulle kunne hjælpe mig lidt i form igen :smile:

Formålet med styrketræningen er i det store hele generel styrkeøgning, skadesforebyggelse og fedttab.. masse er ikke en vigtig prioritet - udelukkende en bonus. Programmet skulle gerne ramme hele overkroppen, men da jeg allerede har en relativt veludviklet brystmuskulatur er der kun pushups med i programmet af brysttræning. Bentræning glimrer ved sit fravær af den simple grund, at jeg aaaltid ender med problemer med knæene uanset hvilke typer benøvelser, jeg kaster mig ud i.. squats, lunges, leg extensions, you name it :nonono:

Anyways - her er programmet:

Hammer curl & press

3 x 8-12 reps

Hanging leg raises

3 x max reps

Wrist curls

3 x 8-12 reps

Pushups

2 x max reps

Pulley row

3 x 8-12 reps

Back extensions

2 x 15 reps

Reverse crunches

3 x max reps

Plank

2 x max tid

Lateral bridges

1 x max tid (hver side)

Eventuelle forslag til programforbedring modtages med kyshånd! :wink:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Lørdag 28/8

Marseliscykelløb

Distance: 50 km

Hastighed: Too slow to show :laugh:

Kørte ruten sammen med en god kammerat, der var i noget dårligere form end først antaget. Derfor foregik turen i langt langsommere tempo end normalt og jeg var på et tidspunkt nede omkring 50% af max, mens han var døden nær. Jeg tænkte at det kunne være hyggeligt at køre sammen med ham, hvilket det da bestemt også var - men jeg må erkende, at jeg næste gang må finde en på ca. samme niveau at køre med eller - hvilket nok er mest oplagt - køre alene. Jeg duer ikke rigtigt til at køre og vente, når jeg ved jeg kunne køre noget hurtigere og savnede også følelsen af at have givet mig fuldt ud, da jeg kom i mål.

Mht. selve løbet, så var det rigtig godt organiseret og alt i alt en rigtig god oplevelse. Jeg kan dog blive noget forundret over folk, der tror de kører en etape af Touren - og uden at blinke kører over for rødt, smider affald fra cyklen og udviser total mangel på respekt over for andre på vejen. I den anden ende af skalaen var dem, der ved depotet fik sig et glas energidrik og en banan og så ellers mageligt indtog det lige foran serveringsbordet.. med omkring 100 mand i kø bagved :blink:

Men det var nu småting - alt andet fungerede perfekt..

Link to comment
Share on other sites

Søndag 29/8

Styrketræning

Første træning efter det nye program

Mandag 30/8

Mountainbike

To timers mountainbike i Marselisskovene. Kæresten - der i øvrigt klarede turen til UG - spurgte om hun ikke snart skulle ud og prøve at køre MTB - og det kunne man jo ikke sige nej til :smile:

Tirsdag 31/8

Styrketræning

Hammer curl & press

12 x 14 kg

11 x 14 kg

7 x 14 kg

Hanging leg raises

12 (bøjede ben)

9 (bøjede ben)

8 (bøjede ben)

Wrist curls

12 x 16 kg

12 x 16 kg

12 x 16 kg

Pushups

15

15

:nonono:

Pulley row

13 x 40 kg

12 x 40 kg

8 x 40 kg

Back extensions

15

15

Reverse crunches

20

20

15

Plank

1 min 30 sek

1 min 10 sek

Lateral bridges

45 sek

45 sek

Well - som sagt er jeg blevet ret så svag efterhånden, men jeg regner med at det hjælper lidt på det henover efterår/vinter :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Mht. selve løbet, så var det rigtig godt organiseret og alt i alt en rigtig god oplevelse. Jeg kan dog blive noget forundret over folk, der tror de kører en etape af Touren - og uden at blinke kører over for rødt, smider affald fra cyklen og udviser total mangel på respekt over for andre på vejen. I den anden ende af skalaen var dem, der ved depotet fik sig et glas energidrik og en banan og så ellers mageligt indtog det lige foran serveringsbordet.. med omkring 100 mand i kø bagved :blink:

For helvede da til begge de nævnte typer! :crazy: Nogen gange må man jo nøjes med at konstatere, at det er glædeligt at deres begrænsede hjernekapacitet trods alt rækker til, at de kan trække vejret og samtidigt holde sig oprejste. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 28/8

Marseliscykelløb

Distance: 50 km

Hastighed: Too slow to show :laugh:

Kørte ruten sammen med en god kammerat, der var i noget dårligere form end først antaget. Derfor foregik turen i langt langsommere tempo end normalt og jeg var på et tidspunkt nede omkring 50% af max, mens han var døden nær. Jeg tænkte at det kunne være hyggeligt at køre sammen med ham, hvilket det da bestemt også var - men jeg må erkende, at jeg næste gang må finde en på ca. samme niveau at køre med eller - hvilket nok er mest oplagt - køre alene. Jeg duer ikke rigtigt til at køre og vente, når jeg ved jeg kunne køre noget hurtigere og savnede også følelsen af at have givet mig fuldt ud, da jeg kom i mål.

Mht. selve løbet, så var det rigtig godt organiseret og alt i alt en rigtig god oplevelse. Jeg kan dog blive noget forundret over folk, der tror de kører en etape af Touren - og uden at blinke kører over for rødt, smider affald fra cyklen og udviser total mangel på respekt over for andre på vejen. I den anden ende af skalaen var dem, der ved depotet fik sig et glas energidrik og en banan og så ellers mageligt indtog det lige foran serveringsbordet.. med omkring 100 mand i kø bagved :blink:

Men det var nu småting - alt andet fungerede perfekt..

Ja det er utrolig så egoistiske nogle mennesker er.

Jeg hade planlagt at køre de 50 km med en veninde, jeg overvejer også at sige til hende at jeg ville køre til og vente på hende i mål, men i stedet skrev jeg til hende at jeg regner med at vi skulle holde et snit på 35 km/t og hun sagde ikke nej, smart ikke?

Så kunne hun jo ikke klage hvis jeg kørte fra hende :laugh:

Jeg bare ikke afsted, jeg lå syg hele lørdagen i stedet altså indtil det var fodbold kl 19.15.

Link to comment
Share on other sites

For helvede da til begge de nævnte typer! :crazy: Nogen gange må man jo nøjes med at konstatere, at det er glædeligt at deres begrænsede hjernekapacitet trods alt rækker til, at de kan trække vejret og samtidigt holde sig oprejste. :laugh:

:laugh:

Jeg tror også kun det er fordi, de får hjælp af det autonome nervesystem, at det kan lade sig gøre :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ja det er utrolig så egoistiske nogle mennesker er.

Jeg hade planlagt at køre de 50 km med en veninde, jeg overvejer også at sige til hende at jeg ville køre til og vente på hende i mål, men i stedet skrev jeg til hende at jeg regner med at vi skulle holde et snit på 35 km/t og hun sagde ikke nej, smart ikke?

Så kunne hun jo ikke klage hvis jeg kørte fra hende :laugh:

Jeg bare ikke afsted, jeg lå syg hele lørdagen i stedet altså indtil det var fodbold kl 19.15.

Haha, meget fikst.. min ven lignede dog ikke en, der ville synes det var sjovt at køre resten af ruten selv.. og min tid var alligevel ikke i toppen efter jeg havde konstateret hvilken fart, det hele foregik med :smile:

Ærgeligt med sygdom - god bedring, hvis du ikke er ovenpå endnu!

Link to comment
Share on other sites

Mandag 6/9

Styrketræning

Kom kun igennem noget af programmet, da jeg under pulley rows fik pådraget mig en skade.

Jeg har haft ret ondt i højre hoftebøjer ved bevægelse de sidste par dage, men tænkte at jeg nok bare kunne træne øvelser, der ikke provokerede smerten. Desværre gik et eller andet galt under rows og har nu smerter i både lyske, hofte og lænd i højre side :dry:

Jeg har fået en tid hos min mirakel-kiro i morgen og håber hun kan lappe mig sammen :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Onsdag 15/9

Styrketræning (hjemme)

Burpees m. pushup

10

10

10

10

KB cleans

10 x 16 kg

10 x 16 kg

10 x 16 kg

10 x 16 kg

KB swings

15 x 16 kg

15 x 16 kg

15 x 16 kg

Plank

1 min 15 sek.

1 min

Jeg forudser ømme, ømme, ømme hamstrings :laugh:

Min lænd, lyske og hofte er ved at være ok igen. Kan kun lige mærke en smule tilbage i højre side af lænden til tider. Al ære tilfalder min fantastiske kiropraktor, der til konsultationen i tirsdag lynhurtigt identificerede årsagen til problemerne med højre side af lysken - nemlig en stram hoftebøjer i venstre side :smile:

Glemte helt at nævne, at jeg havde mærket noget omkring skulderbladene kort inden jeg fik rygsmerter til styrketræning i mandags - men det opdagede hun selv og fiksede det i samme ombæring. Jeg var helt ufatteligt øm i venstre hoftebøjer flere dage efter behandlingen, men det virkede! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 20/9

Spinning

1,5 time fordelt over to spinningtimer med Jules som instruktør - fedt at se hende og gemalen igen :bigsmile:

Har desværre ikke så meget tid til træning for tiden, da den står på en del overarbejde ifm et projekt.. til gengæld er der nu kun lige præcis to måneder til turen går til Playitas til to ugers leg og afslapning :w00t:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share