MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

ok, måske holder jeg ikke helt op med at træne, men næsten :laugh:

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

En bette aftentur v. mig @ home

Uhhhhh, det er lækkert at hoppe rundt igen. :w00t:

Jeg startede roligt ud med solhilsner, de stående, den første siddende og en relativt kort afsluttende serie. Godt og vel en halv times tid tror jeg.

Det var en sjov følelse af at være en smule rusten, men på sikker grund, at være lidt stiv hist og her, men alligevel blød, let og luftig. :laugh: Det blev kun til en enkelt gennemspringning, den tredje på to uger eller deromkring, og alligevel utrolig let uden at hænge fast i gummimåtten. Nice!

Hmm, vi bliver truet med DHL-stafet på arbejdet, og jeg kan jo hverken sige nej eller helt lade være med at gøre noget ud af det. Tiden må vise hvad det betyder - hint hint. :tongue:

Og nu må det være tid til et langt sovepas :superman: - den vigtigste træning

Link to comment
Share on other sites

Uhh, så blev der trykket på den store bestil-knap til helikopter.

Jeg ka' næsten ikke få luft. :w00t:

Ja vi andre venter også i åndeløs forventning

...næsten da :laugh::innocent:

Bliver ellers spændende at se, når der kommer lidt løb på programmet :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ja vi andre venter også i åndeløs forventning

...næsten da :laugh::innocent:

Bliver ellers spændende at se, når der kommer lidt løb på programmet :4thumbup:

Indtil da:

Oxygen_Mask.jpg

@ KJ -> :laugh::laugh::laugh:

Jeg må være lidt aktiv i aften. Pjækkede faktisk her til morgen :innocent: - kom lidt for sent i seng til egentlig at stå tidligt op og har bare sovet af h-til pga varme og alt det skide græs-pollen der er i luften!

Link to comment
Share on other sites

Hej Max

Jeg går ud fra at du kender http://www.rc-unionen.dk/ og deres herlige forum. Modelflyvenyt bladet kan også give dig mange gode informationer og inspiration til at bruge penge. Modelflyvning - særlig linestyring - har trange kår, og der er ikke mange unge der gider, så fedt at du er på.

Jeg er stadig fortrøstningsfuld, da du trods alt bestiller dem, modsat selv at bygge dem. For så tager det lang tid og giver grå hår på familien. trust me.

Link to comment
Share on other sites

Hej Max

Jeg går ud fra at du kender http://www.rc-unionen.dk/ og deres herlige forum. Modelflyvenyt bladet kan også give dig mange gode informationer og inspiration til at bruge penge. Modelflyvning - særlig linestyring - har trange kår, og der er ikke mange unge der gider, så fedt at du er på.

Jeg er stadig fortrøstningsfuld, da du trods alt bestiller dem, modsat selv at bygge dem. For så tager det lang tid og giver grå hår på familien. trust me.

Jada - medlemsskab er obligatorisk for at få flyveriet forsikret. Havde godt læst det der med linestyring tidligere uden helt at fatte hvad det var. Jeg gættede at det var en fællesbetegnelse for modelfly (minus helikoptere) fordi de flyver som efter en line - kind of. :innocent: Det kan jeg så læse mig til ikke er tilfældet, og det rent faktisk går på at styre skidtet med liner. :crazy: Ikke så underligt den gren har det svært i dag. :smile:

Jeg kan godt følge at man kan bygge en træflyver selv og poppe lidt elektronik i den så den kan flyve, men en heli er man vel ligesom nødt til at købe som samlesæt . :tongue: Jeg tror nok den er helt usamlet den jeg har bestilt.

Link to comment
Share on other sites

Nu går den vist ikke mere med at drive den af og snakke helikoptere :superman:

Jeg var også nødt til at gøre mig fortjent til den pose Riesen, der var faldet i kurven i netto. :innocent:

Løb

5x Rundt om blokken

Dato: 14-06-2007

Distance: 4x600m + 4x100-200m gåpauser

Tid: 13:23

Hastighed: 13,4km/t

Puha - IMS i lårbasserne :crazy:

Puls på 85-90% i sidste halvdel intervallerne

Godt en halv times spisepause og afslapning.

Derefter...

Crossfit style

5 runder på tid - i alt:

Strækkere

5 x 10

KB 2H Swings

5 x 10 @ 24kg

BW squat

5 x 10

Chinups

5 x 5

- møgtung i rumpen :bottom: ikke sjaw

Håndstand

5 ture

- helt ok taget i betragtning jeg har holdt to ugers total pause og hvor presset pulsen var.

Klaret på lige under 14 min.

Hårdt og fedt (primært bagefter).

Og masser af Volbeat blæsende ud af højttalerne :devil:

Link to comment
Share on other sites

IMS :blink: google hjalp ikke - hvad er IMS?

I øvrigt god at se dig tilbage på banen efter dit lille stunt (ved godt det er lidt sent, men havde andet om ørerne da du var i skudlinien så var off-mol).

DOMS står for Delayed Onset Muscle Soreness, mon ikke IMS står får Instant Muscle Soreness

Edit: Ved lidt googling kan jeg så se, at det står får Immediate Muscle Soreness

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

IMS :blink: google hjalp ikke - hvad er IMS?

I øvrigt god at se dig tilbage på banen efter dit lille stunt (ved godt det er lidt sent, men havde andet om ørerne da du var i skudlinien så var off-mol).

:laugh::tongue:Instant Muscle Soreness :superman: - Så ja - candy er skarp :4whip:

Det er vist ikke helt noget officielt begreb. Mener dog jeg har brugt det før, enten som IMS eller IOMS (instant onset muscle soreness).

Og mange tak - er også glad for at være tilbage i hopla, selvom alt det græs ikke gør det nemt for mig i disse dage.

Link to comment
Share on other sites

:laugh::tongue:Instant Muscle Soreness :superman: - Så ja - candy er skarp :4whip:

Det er vist ikke helt noget officielt begreb. Mener dog jeg har brugt det før, enten som IMS eller IOMS (instant onset muscle soreness).

Og mange tak - er også glad for at være tilbage i hopla, selvom alt det græs ikke gør det nemt for mig i disse dage.

Det er så ikke korrekt, se korrektionen ovenfor a010.gif

Eller lækkert med lidt løb i loggen, men hvad sker der lige for hastigheden :nonono:

Det er jo meget hurtigere end mig :sneaky2:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Det er så ikke korrekt, se korrektionen ovenfor a010.gif

Eller lækkert med lidt løb i loggen, men hvad sker der lige for hastigheden :nonono:

Det er jo meget hurtigere end mig :sneaky2:

Selvfølgelig er det korrekt, for jeg har bestemt at det var de ord jeg ville forkorte til IMS. :tongue: selv

Og ang hastigheden, så er det nemt at løbe hurtigt, bare man gør det i korte strækninger. Skal jeg løbe 5+ km - hvis jeg overhovedet er i stand til det pt, så skal jeg nok komme ned i tempo med dig. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det korrekt, for jeg har bestemt at det var de ord jeg ville forkorte til IMS. :tongue: selv

Og ang hastigheden, så er det nemt at løbe hurtigt, bare man gør det i korte strækninger. Skal jeg løbe 5+ km - hvis jeg overhovedet er i stand til det pt, så skal jeg nok komme ned i tempo med dig. :bigsmile:

Men hvis det ikke er en almen forkortelse - og det vil jeg ikke mene den er, eftersom der ikke kommer nogle hits, når man googler det - så er det altså dårlig stil, ikke at skrive det fuldt ud, før man forkorter det. Dobbelt :tongue::tongue:

Ahhh, hvis det bare er intervaller kan jeg da også være med "oppe" i dit tempo... endda i 5 minutter ad gangen :bigsmile:

Candy *næsten ikke konkurrencemenneske*

Link to comment
Share on other sites

Men hvis det ikke er en almen forkortelse - og det vil jeg ikke mene den er, eftersom der ikke kommer nogle hits, når man googler det - så er det altså dårlig stil, ikke at skrive det fuldt ud, før man forkorter det. Dobbelt :tongue::tongue:

Når man hopper ind i min log må man være klar på at få trænet de små grå. Det er ikke alt der serveres på et sølvfad. :laugh:

Og hvis det nogengange ser ud som om det gør, så er det bare for at lulle folk i søvn, så overraskelsen bliver det større når der skal tænkes - eller noget...

Ahhh, hvis det bare er intervaller kan jeg da også være med "oppe" i dit tempo... endda i 5 minutter ad gangen :bigsmile:

Candy *næsten ikke konkurrencemenneske*

Der kan du bare se. Det er ikke så svært - når man først får det lært :crazy::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-mysore v. Peter @ Yogamudra

Hold da fest, hvor er det vildt så længe den smule aktivitet i torsdags!!! kan give doms. Lår og lægge kan stadig mærkes. :crazy:

Nå, jeg er løbet tør for undskyldninger for at komme igang igen - græspollen-mayhem sidste uge lagde mig ellers godt brak i hvert fald ift yoga. Overraskende nemt at stå op 5:30 og ud af døren til yoga 6:30 :superman:

Er stadig lidt hæmmet af næsen (pga. pollen, ikke skudhuller), men det blev bedre igennem praksis. Jeg lagde naturligvis blødt ud, men det var slet ikke så slemt.

Der har været en yogainstruktør på besøg her i weekenden og give workshop, og han trænede med her til morgen og lavede serie 3 - crazy shit :crazy: - havde ret meget lyst til at blive bare for at kigge, meeeen det ville vist være lidt underligt. :innocent:

Og så fik jeg hjulpet glarmesteren derhjemme med at tage vinduet af så ruden kan blive skiftet. Dælme ikke for børn at hænge halvt ud af vinduet fra fjerde og skulle holde halvdelen af det vindues vægt i strakt arm! Det er tuungt. Fik ikke spurgt om de så sætter skudsikkert glas i. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Bodyweight Conditioning

Ja, det var ikke lige planen for i aften, men planer kan skifte så pludseligt nogle gange. :wink:

Ikke helt tosset udbytte, hvis jeg selv skal sige det, når det nu ikke kunne være anderledes.

All bodyweight :devil:

BW squat

1 x 25

Strækkere

3 x 10

Så var jeg varm

Frog stand

1 x 60 sek

- sjovt, den bliver hård når jeg står længe, men det er svært at mærke hvor. Jeg tror nok det især er arme og inderlår - weird but true :laugh:

Pistols

3 x 5

- uha, næsten pinligt. Ikke ligefrem presset, men slet ikke nok overskud, og hvorfor mon. :innocent:

L-sit -> håndstand

5 x 1

Slet ikke så tosset. Alle kom op i strakt arm, men presset derop er for tæt på max, så det er problematisk at holde håndstanden bagefter.

Supported HandStand PushUp negativer på paralletter

5 x 1

- nasty ROM :crazy:

Chins UH

3 x 5

- fik da hagen over

Elbow lever

10 sek - jeg er glat

8 sek - meget glat :blush:

20 sek - med bluse gik det bedre.

One Arm Pushups

3 x 1+1 B2B

- hård, og ikke pæn. :wink:

19 minutter i alt.

Quick and dirty :shades: - også meget bedre end langsomt og rent :hehe:

Så ville det nok være passende med et weighted pas om et par dage.

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-mysore v. Peter @ Yogamudra

Jeg vidste godt at BW-sessionen i tirsdag var lidt heavy på presse-arbejde, og det har manifesteret sig i en god doms ind over bryst og skulder.

Der var lidt zombie over mig til morgen, da jeg væltede ud af sengen der lidt i seks, men som så ofte før, så går det hurtigt over efter en frisk cykeltur og de første solhilsner er knaldet af.

Udmærket omgang i dag, og lige så langt som jeg plejede at køre, dvs. til Baddha Konasana.

Halvvejs gennem de siddende er latten pludselig meget domset, hvilket især er tydeligt under gennemspringningerne.

Hoften var blød og medgørlig i den afsluttende square-pose (som erstatning for yoga mudra) - meget meget rart. :smile:

Heli-status:

Det ligner faktisk lidt en helikopter, men det går langsomt af flere årsager.

Jeg har måske fået de forkerte stik. :blink:

Jeg mangler lidt en loddekolbe - ok meget. :laugh: Troede jeg kunne låne farmands, men den er ikke god, og den de havde i den lokale isenkræmmer var det værste bras.

Tegningerne viser ikke særlig tydeligt hvilke dimser jeg skal bruge hvor - eller om der faktisk er for mange skruer mm inkluderet, og jeg vil jo helst ikke gøre alt for meget galt.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share