MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Morgentræning @ Svanemøllens kaserne

Menig Rasmussen meldte sig til tjeneste kl 0700 :w00t:

Musashi havde inviteret og derudover var deltagerlisten den altid smilende Cat, Kauf, Jacob (fra næstved ikke mol :tongue: ) og Troels (heller ikke mol'er).

Morgenens underholdning så cirka således ud:

Opvarmning - let løb hen til start :laugh:

Gennemgang af de enkelte forhindringer på hinderbahn

1 gennemløb med alle forhindringer - inkl sukkenes dal :superman:

Lille pause

3 skridt frem og 2 tilbage på hinderbahn, altså hver forhindring tages 3 gange. Det gjorde vi cirka første halvdel igennem, derefter gennemløb af sidste halvdel. :crazy:

Det brugte vi vel omkring 3 kvarter på i alt.

Tænk at noget så simpelt kan være så brutalt - SEJT!

Så rykkede vi indenfor i gymnastiksalen en lille halv time, hvor der blev budt på følgende løjer:

- Sandsække i tov - baglænstræk, hiv, forlæns pushpress. Baglæns ned til den ene ende af salen, forlæns tilbage. God for hele pressekæden.

- Dips i ringe - en håndfuld små sæt

- Kettlebell armbar 12kg

- Kettlebell TGU 16kg

- Rebklatring - en tur til tops i armene

- Kettlebell bottom up cleans 16kg

- Håndstand - tog lidt tid at få den stabil, men det gik ok.

OMG - det er hård og fed træning. Bestemt ikke sidste gang jeg gør det. :devil:

Og som altid glimragende selskab. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Gennembrud med helikopteriet :w00t:

Cirka alt på den sender var stillet forkert, så det er ikke så mærkeligt jeg har været noget tid om at lure det.

Men nu spiller det så motor og de andre servoer reagerer på det de skal på input fra senderen. :superman:

Så mangler jeg bare at bore nogle bittesmå huller lidt større og en endelig monteringsplan.

Og nu må jeg vist hellere få lavet lidt yoga :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-Mysore v. mig @ home

Når man går i seng uden at have lyst til morgen-yoga, så er det dælme svært at komme op. Doven-Max vandt den første time efter vækkeuret ringede, så det var for sent at komme til yoga, men der kunne stadig nås hjemme i stuen.

Det blev en kort omgang med solhilsner, de stående, de første 3 siddende og afsluttende.

Højre hoftebøjer blev mishandlet en smule i går, og den kan da mærkes, forhåbentlig ikke så meget at det er noget stort problem senere i dag. :superman:

Nå ja, og så er der et fiiiint blåt mærke på indersiden af min højre albue. Æren for den må vist gå til planken. :devil:

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: Godt at se at der stadig er gang i yogi Maxi

Skal selv afsted i aften, og jeg glæder mig som en sindsyg.. Det er vanedannende. :innocent:

Tak for din hilsen i min log. Der går nok ikke en sommer, før jeg er tilbage igen. :smile:

:crazy: Der er spøgelser i min log

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

HardCore

I FitnessDK ABC featuring SlikTøsen :4mewantfood: hvor Gaurden :devil: styrede pisken og musikken iført 30kg vægtvest gennem hele timen.

Superfed time og concept i det hele taget. Træningens grundelementer er jo ikke helt nye for mig, men jeg fik bestemt inspiration og lært lidt nye combos. Kettlebell combos er bare for seje.

Timen bestod nogenlunde af følgende:

En slags opvarmning kun med kropsvægt.

Vi lavede sådan noget gå/kravle rundt tæt på gulvet.

Planke (på hænder og tæer) af flere omgange - nogle inkl røv-prikken og mave-spark. :laugh:

Planke med skiftende håndstilling, bredt til begge sider, frem tilbage med hver arm.

Derefter strækkere med samme princip, skiftende håndstilling.

Det var vist nok cirka BW-delen.

Så blev jeg sat på elite-holdet :tongue: der skulle svinge kugler først imens de andre kørte sandsække.

Startede ud med en masse swings - og lidt bottom up clean da jeg blev træt af swings :innocent:

Alle combos med en kugle af gangen - 16/24kg.

Combo: Snatch - Frontsquat med kb racket - Pres (tog også snatch, oh squat og pres fordi det var hårdere, og byttede lidt rundt på pres og squat)

Combo: Snatch - Windmill - Overhead squat

Combo: Snatch - Overhead squat - windmill

Skiiiiift

Videre til sandsække

3 runder af:

10x clean and press

20x shouldering (10 til hver side)

Vi var lidt for mange ift sandsække, så jeg skiftede med en og lavede så lidt i "pausen":

Double-snatch

3 x 10 @ 2x12kg :devil:

Nøøj hvor lækker

Get-up sit-up med sandsæk

2x10 nåede jeg vist og blev tvunget til strækkere i pausen

Det er sgu' da fed træning :superman:

Link to comment
Share on other sites

Aftenens minimale udskejelser

En del ture i håndstand - meget varierende succes.

Rygmobilisering og -styrke øvelser. Rart :smile:

Doms-rapport:

Guarden ville nok kunne gætte det - MAVE OG BALLER :laugh:

Ja, og så lige cirka alt det andet også - øvre ryg, arme, forside skulder og stængerne. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Aftenens minimale udskejelser

En del ture i håndstand - meget varierende succes.

Rygmobilisering og -styrke øvelser. Rart :smile:

Doms-rapport:

Guarden ville nok kunne gætte det - MAVE OG BALLER :laugh:

Ja, og så lige cirka alt det andet også - øvre ryg, arme, forside skulder og stængerne. :superman:

Cool, så har du jo lyttet efter hvad Onkel Guard sagde :4thumbup: Døøøgtig dreng :tongue:

Jeg har ondt, i siden/ved ribbene og "vingerne", hmmm... ikke så godt egentlig :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Drejer de to hovedrotorpar modsat hverandre?

'Pyt

Hey pytten

Nej, de drejer samme vej. Det lille sæt har så vidt jeg ved kun til formål at hjælpe med balancen. Momentet fra hovedrotoren bliver udlignet af halerotoren, der bliver trukket med rundt - ligesom på en rigtig helikopter. Halerorets pitch (bladenes vinkel) og dermed hvor meget den trykker kontra styres af en gyro + eventuel stick-input, sådan at heli'en holder snuden i samme retning.

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-Mysore v. Peter @ Yogamudra

Jeg havde været rigtig døøøgtig og komme tidligt i seng, så jeg vågnede faktisk af mig selv sådan lidt over 5 :crazy: men blundede dog videre til 20 i seks. :blush:

Op og afsted til yoga.

Justeringerne fra sidst ang. lænden havde enorm effekt. :w00t: Det er stadig skidesvært at spænde maven i opadvendt hund uden at spænde i ballerne, men der er i hvert fald fokus. Forsøgte at køre til håndstand efter Navasana, men var ved at vælte til siden og måtte nødlande. :laugh: Tog så til gengæld en rigtig håndstand inden de afsluttende som gik ret fint.

Square pose har vist aldrig været nemmere, og jeg behøvede ikke engang at forberede mig til den (se vedhæftning).

Peter foreslog at jeg godt kunne lave lidt flere stillinger, så længe der er god fokus på skildpadden og i øvrigt energi nok. Evt. lave lidt forberedende stræk til skildpadden.

post-1845-1183016976_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hey pytten

Nej, de drejer samme vej. Det lille sæt har så vidt jeg ved kun til formål at hjælpe med balancen. Momentet fra hovedrotoren bliver udlignet af halerotoren, der bliver trukket med rundt - ligesom på en rigtig helikopter. Halerorets pitch (bladenes vinkel) og dermed hvor meget den trykker kontra styres af en gyro + eventuel stick-input, sådan at heli'en holder snuden i samme retning.

Ok, så det er gyroen (?), der holder den stabil - for det ser ikke ud til at pitch på halerotoren kan ændres. Er det gyroens rotation du ændrer, eller kontrollerer du rpm på halerotoren også?

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Ok, så det er gyroen (?), der holder den stabil - for det ser ikke ud til at pitch på halerotoren kan ændres. Er det gyroens rotation du ændrer, eller kontrollerer du rpm på halerotoren også?

'Pyt

Gyroen er den lille sorte boks der sidder øverst på helien, lige til højre for der hvor skjoldet slutter.

Den lille klods der sidder skråt på halebommen er servoen (en lille motor) der styrer halerorets pitch (bladenes hældning) ved at trække/skubbe i den stang der løber under halebommen.

Gyroens funktion er at måle retningsændringer - kun sideværs så vidt jeg kan regne ud - og omsætte dette til et styringssignal til halerorets servo sådan at når der ikke medregnes stick-input, så står halen stabilt og helien peger i samme retning hele tiden.

Haleroret er som sagt direkte forbundet til det det store tandhjul drevet af motoren med en rem der løber inde i halebommen, så man kan ikke styrer dens rpm isoleret og halerotorens rpm følger altid hovedroteren.

Under flyvning varieres både gas (altså rpm) og pitch en del, og præcis hvordan setup'et er afhænger meget af hvad man vil.

Skal man lave akrobatik og flyve på hovedet ser gas- og pitchkurver noget anderledes ud end til rolig hover-flyvning.

En fin lille artikel om den slags her:

http://www.kildholt.dk/readarticle.php?article_id=8

Link to comment
Share on other sites

Her er den så - mit endnu ikke navngivede piskeris :superman:

Nu gad jeg ikke se på den halvsamlede heli mere, så skide være med de småproblemer der stadig hang, nu skulle skidtet samles.

Det kom der et par billeder og en bette film ud af. Det ser sikkert lidt voldsomt ud, og sådan føltes det sgu' også når sådan en satan hvivler rundt med et par tusind rpm, under en meter til hver side og absolut ingen justering af noget som helst. :devil:

Er du vimmer hvor bli'r det fedt at få den rigtigt i luften :w00t::w00t:

post-1845-1183061010_thumb.jpg

post-1845-1183061037_thumb.jpg

Og en version til download, hvis man skulle have den slags lyster:

http://www.jrrasmussen.dk/download/heli/piskeriiiiiis.avi

Link to comment
Share on other sites

Vi er skuffede over at du ikke tør flyve et smut op under loftsbrædderne :tongue:

Men den er sgu sej :4thumbup: Har du ikke sat "kåben" på pga. de småproblemer du nævner eller er det bare for nemmere at komme til ledningerne?

Jeg har ingen brædder på loftet, så det må du undvære :laugh:

Kåben tjener udelukkende et dekorativt formål, så det eneste den ville gøre pt var at det vil tage længere tid at komme til batteriet.

Ud over min lidt intermistiske kabelføring, så var/er der to små problemer. Hovedakslen virker ikke som om den er i balance og der er ikke rigtig noget til at holde halebommen helt fast, hvilket primært betyder at remtrækket til halerotoren ikke holdes stramt.

Link to comment
Share on other sites

Det her er bare ustyrlig morsomt :w00t::w00t::w00t:

Min lille rovfugl har fået et ekstra sæt fødder fremstillet af en rhododendron-pind klippet i stykker, 4 meget gamle bordtennisbolde, der nok ikke havde regnet med dén skæbne, en smule gaffa og noget af det dér ståltråd med plastik omkring man vikler om ledninger. :laugh:

Så nu kan den glide fint henover gulvet og jeg risikere ikke at den tipper så let og hakker bladene i gulvet.

Og nu vil jeg begive mig ud på den vanskelige færd at kalibrere servoer og trimme gyro. :superman:

Og hul i at det er fredag - weekenden skal uden tvivl blive underholdende nok på andre leder og kanter.

post-1845-1183141162_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Totalt hypotetisk spørgsmål:

Hvem tror i vinder hvis man battler et metal-bordben imod et sæt rotorblade af træ der spinner med et par tusind rpm? :innocent::blush:

Kan desværre ikke love nogen præmie hvis man svarer rigtigt. :tongue:

Jaja, den slags hører med til legen, og det var vist ret billigt sluppet. :wink:

Og det er stadig morsomt :smile:

Har fået fastslået to ting:

Flyvning indendørs = BAD!

En erfaren pilot til at trimme og justere bæstet = GOOD

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share