MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Tabata pushups

12 - 12 - 12 - 12 - 10 - 10 - 10 - 10 = 88

Takker Thorpedoen for inspiration. :wink:

Dagens WOD var:

Double Tabata

- Dødløft, kropsvægt

- Pushups

I alt 7:50 min høj intensitet!!

Det stemmer da ikke overens, hvor blev dine dødløft af..? :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Sådan en opfindsom sjæl som dig burde da kunne finde på et alternativ :wink:

:laugh: Nu skal du vist ikke komme for godt igang hvad angår længden og volumen på mine hjemmegøglerier. Jeg begynder bare at mobbe igen.

Det var hviledag i går, så jeg behøvede slet ikke at træne, men jeg fik da lige lyst til lidt pushups da jeg læste Thorpedoens log.

I dag er kroppen også jævnt kvæstet efter søndagens marathon, så ganske fornuftigt jeg ikke lavede mere i går. (*klapper-mig-selv-på-skulderen-smiley*)

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Nu skal du vist ikke komme for godt igang hvad angår længden og volumen på mine hjemmegøglerier. Jeg begynder bare at mobbe igen.

Det var hviledag i går, så jeg behøvede slet ikke at træne, men jeg fik da lige lyst til lidt pushups da jeg læste Thorpedoens log.

I dag er kroppen også jævnt kvæstet efter søndagens marathon, så ganske fornuftigt jeg ikke lavede mere i går. (*klapper-mig-selv-på-skulderen-smiley*)

I din så ihærdige log, er det farligere at poste sådan en WOD fremfor bare at skrive rest day :wink:

Link to comment
Share on other sites

Andre boller på suppen

Et indlæg af de mere alvorlige for en gangs skyld, men det skal der desværre til.

Jeg har det voldsomt irriterende problem at jeg er træt stort set fra jeg vågner til jeg går i seng. Ikke fysisk træt men mentalt, træt i knolden og som om jeg har hovedpine.

Det har stået på alt alt for længe og jeg har forsøgt at leve med det så godt jeg nu kunne, for det troede jeg jeg var nødt til.

Træningen har ofte været mit fristed og et af de steder hvor det egentlig har haft minimal betydning. Desværre har det haft væsentlig negativ indflydelse på andre aspekter af mit liv, bl.a. mit arbejde. Det er seriøst noget crap og helt og aldeles uholdbart!

For et stykke tid siden opsøgte jeg min læge, for hvad end der måtte være galt burde det da kunne måles mente jeg. Jeg blev undersøgt i hoved og røv (nej, ikke sådan :tongue:) uden han kunne finde noget, jeg var på hospitalet og fik taget et ordentligt læs blodprøver, alle helt normale, og som et sidste forsøg fik jeg en håndfuld samtaler med en hjernevrider, der erklærede mig ganske normal i roen. Men jeg fik jo ligesom ikke løst problemet, bare konstateret en masse ting det ikke var!

Nu prøver jeg igen fra en lidt anden vinkel - den alternative ville nogle nok kalde det. :smile:

Jeg var i går hos en akupunktør som jeg havde forklaret min situation, og han mente der var gode muligheder for at han kan hjælpe mig. Det finder jeg forhåbentlig ud af i løbet af denne og næste uge. Med i hans behandling har han også givet nogle anbefalinger til hvordan jeg skal tilrettelægge min hverdag og liv i det hele taget. Oven i hatten har han anbefalet mig lidt forskellige kosttilskud, så jeg nu dagligt indtager 2x4g fiskeolie, en omnimin-vitaminpille og to sjove kinesiske urter/kosttilskud, som jeg ikke vil fortæller hvad hedder, for så googler i dem bare. :tongue:

Så burde jeg ligesom være dækket ind skulle man mene, og jeg går bestemt også ud fra at min grundkost er relativt fornuftig - ikke perfekt, men bestemt nok til at kunne holde sig kørende. :wink:

Det bliver mildt sagt interessant at se hvad der kommer ud af dét.

Det er desuden blevet nævnt for mig (for nu at formulere det pænt :wink:) at det jo kunne være min træning, der kort sagt drænede mig for energi.

Jeg indrømmer at jeg har meget svært ved at få det til at give mening, fordi jeg har haft problemet så længe og i dén periode trænet så meget forskelligt og med meget forskellig intensitet.

Så meget træner jeg da heller ikke. :laugh:

Det er også svært at forstå når nu jeg får sådan rimelig fornuftige resultater ud af træningen, hvis jeg selv skal sige det. Hvis det nedbrød mig synes jeg ikke jeg burde kunne træne som jeg gør.

Men jeg må naturligvis erkende at det er en mulighed og at jeg bruger en ikke-ubetydelig del af min hverdag på træning. Som det ser ud nu må jeg være åben for enhver tænkelig forklaring, hvor ubehagelig den end måtte være. :wink:

Så jeg skal til at mestre begrænsningens kunst :gal: og pt er det ikke helt utænkeligt at jeg kunne finde på at gå i trænings-hi hen over julen.

Hvad angår CrossFit og kirken har jeg ikke tænkt mig helt at forlade dem. :bigsmile: Jeg forestiller mig pt at komme til WOD tirsdag og tirsdag når overskudet er der, og så tage en teknik/skill-dag på en times tid (evt 1½) til OpenGym lørdag eller søndag. Ikke noget med weekend-marathoner og så lige slutte med Killer. :blush:

Jeg tager det som det kommer og prøver at bruge min enorme fornuft til det gode. :innocent:

Så der bliver måske til lidt mindre "Power" i loggen indtil jeg kommer ovenpå igen - i hvert fald kortere og lidt færre træningsindlæg.

Vi trænes ved. :superman:

I dag: Rest day :smile:

Link to comment
Share on other sites

hmm. :blink:

Er du ikke blevet færdig på uni, har fået og skiftet job og er flyttet til og fra jylland indenfor det seneste år (eller er tiden virkeligt fløjet for mig)?

Jeg kan selv ikke forstå jeg har tabt 2 kg og ikke har spor lyst til at træne - men på den anden side sover jeg ikke om natten, har fået barn og skiftet job indenfor de seneste 6 mdr...Normalt nægter jeg at acceptere at sådan noget kan dræne. Jeg vil gerne se det omvendt - jeg kan kun holde til det FORDI jeg træner. Jeg må på den anden siden indse at jeg kan gennemføre træning, men bare slet ikke med samme ildhu og aggresion som ellers. Jeg kan træningsoverleve, men ikke præstere.

Pas i øvrigt på med de alternative - en klart og i flere undersøgelser gennemgående bivirkning er ... tørre lommesmerter :laugh:

Link to comment
Share on other sites

hmm. :blink:

Er du ikke blevet færdig på uni, har fået og skiftet job og er flyttet til og fra jylland indenfor det seneste år (eller er tiden virkeligt fløjet for mig)?

Blev færdig som ingeniør september 2006, jobbede i Århus til marts 07 og derefter tilbage i kbh, men ellers helt korrekt. :wink:

Ang lommesmerter, så har jeg ganske enkelt ikke råd til at lade være, når nu det offentlige system havde givet op så at sige.

MarianneB -> Mange tak for det, og ja, lige nu skyder jeg vel med stort set alt jeg har og håber så jeg rammer, selvom jeg ikke ved hvilken kugle der har ramt. Ja, sådan kan man vel godt formulere det. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit - WOD torsdag 11-12

Back in church :devil:

Det er jo en EVIGHED siden jeg var i kirken sidst - puuuha.

Solo-opvarmnings-gøgl

L-sit på paralletter - 4x15 sek, 45 sek pause

Straddle L (one arm center, bent legs) - 4x15 sek, 45 sek pause

Lidt sjipperi

Fællesopvarmnings

Ledopvarmning

Makker pushups/situps på tværs af kirken. Svært at forklare. :laugh:

Double Unders teknik

Et par runder af:

10 ring dips

10 atomic situps

10 ryg

10 pushups

Pullups teknik

WOD

30 Strict pullups

50 Double unders

30 L-Sit pullups (blev desværre hurtigt nedskaleret til "hung"-pullups)

50 Double unders

30 Kipping pullups

50 Double unders

Tid: 14:48 (næsten Rx'd)

Ganske hæderlig tid. :devil:

Jeg nakkede de første 50 DU i streg og lavede vist 1-2 miss på de to næste sæt - acceptabelt. :bigsmile:

Strict pullups føltes som om det tog en krig og det blev meget hurtigt til meget små sæt, men jeg holdt nu en passende kadance ift mine begrænsede pulling-skills. :wink:

Allerede på L-sit pullup nr 4 begyndte benene at hænge, så i stedet for at lave noget der alligevel ikke var rigtige L-sit pullups kørte jeg med bøjede knæ. Vi blev enige om at den vist nok hed "hung"-pullups. Det kalder vi dem anyways.

Så blev der også lige plads til ugens challenge

Pushup 1RM

1 x mig + 20kg

1 x mig + 40kg

1 x mig + 60kg

1 x mig + 66kg PR

Det må næsten være PR. :laugh: (og nok til en foreløbig førsteplads på tavlen :devil:)

Og lidt gøgl

3x10 Ring pushups (fødder og ringe cirka i samme niveau)

3x5 Hanging Leg Lift (i stang)

Lidt random ring-gøgl

- HLL kørt rimelig strict, uden brug af moment, strakte ben helt op og røre stangen og ned igen. Kørte overraskende let egentlig. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tid: 14:48 (næsten Rx'd)

Ganske hæderlig tid. :devil:

Jeg nakkede de første 50 DU i streg og lavede vist 1-2 miss på de to næste sæt - acceptabelt. :bigsmile:

Strict pullups føltes som om det tog en krig og det blev meget hurtigt til meget små sæt, men jeg holdt nu en passende kadance ift mine begrænsede pulling-skills. :wink:

Allerede på L-sit pullup nr 4 begyndte benene at hænge, så i stedet for at lave noget der alligevel ikke var rigtige L-sit pullups kørte jeg med bøjede knæ. Vi blev enige om at den vist nok hed "hung"-pullups. Det kalder vi dem anyways.

Super tid, jeg var på kl. 20.00 holdet og der var du nr. 1 for ~ Rx'd. De der L-pullups EFTER strict pullups er jævnt nazi!

Yassir og jeg kørte nogle halvgrimme L-pullups skiftevis, så jeg tog 1-2 stk og en pause mens han tog 1-2 stk. Således trak vi hinanden igennem, selvom der var en del der nok mere lignede "hung"-pullups :crazy:

Angående den generelle træthed, hvordan har søvnen det? Sover du igennem, eller vågner du et par gange om natten / for tidligt om morgenen osv? Altså man kan jo godt sove uden at sove "godt" hvis du forstår.

Jeg er selv ret sensitiv over for støj og har f.eks. altid en stribe dårlige dage når fuglene begynder at synge om foråret. :dry: Jeg vågner simpelthen af det kl 4 og kan ikke falde i søvn igen, det tager så lige en uges tid før jeg har vænnet mig til lyden.

Edited by Rytlig
Link to comment
Share on other sites

Super tid, jeg var på kl. 20.00 holdet og der var du nr. 1 for ~ Rx'd. De der L-pullups EFTER strict pullups er jævnt nazi!

Yassir og jeg kørte nogle halvgrimme L-pullups skiftevis, så jeg tog 1-2 stk og en pause mens han tog 1-2 stk. Således trak vi hinanden igennem, selvom der var en del der nok mere lignede "hung"-pullups :crazy:

Lyder godt med tiden, og ja, L-sit pullups var nazi/nasty. :laugh:

Jeg undrede mig også lidt over at sværhedsgraden ikke var sat fra højest til lavest, så vi havde startet med L-sit, derefter normale strict og til sidst kipping. Havde givet mere mening i min CrossFit verden. :wink:

Angående den generelle træthed, hvordan har søvnen det? Sover du igennem, eller vågner du et par gange om natten / for tidligt om morgenen osv? Altså man kan jo godt sove uden at sove "godt" hvis du forstår.

Jeg er selv ret sensitiv over for støj og har f.eks. altid en stribe dårlige dage når fuglene begynder at synge om foråret. :dry: Jeg vågner simpelthen af det kl 4 og kan ikke falde i søvn igen, det tager så lige en uges tid før jeg har vænnet mig til lyden.

Jeg har fornuftige sengetider, falder relativt nemt i søvn, vågner 0-1 gang(e) om natten og står op 5-30 minutter efter vækkeuret. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt med tiden, og ja, L-sit pullups var nazi/nasty. :laugh:

Jeg undrede mig også lidt over at sværhedsgraden ikke var sat fra højest til lavest, så vi havde startet med L-sit, derefter normale strict og til sidst kipping. Havde givet mere mening i min CrossFit verden. :wink:

Hej Max:-)

Det er som alt andet i Crossfit forskelligt om det er let til hård eller omvendt. En klassisk .com WOD er: 50 dips-400meter løb-50 pushups-400meter løb-50 handstand pushups-400meter løb.

Der bliver ikke lavet mange HSPU i den;-)

Ses i weekenden:-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Max:-)

Det er som alt andet i Crossfit forskelligt om det er let til hård eller omvendt. En klassisk .com WOD er: 50 dips-400meter løb-50 pushups-400meter løb-50 handstand pushups-400meter løb.

Der bliver ikke lavet mange HSPU i den;-)

Ses i weekenden:-)

Hehe, ja det må vel tilskrives "the randomness of CrossFit".

Ud fra et ønske om at maksimere det gennemsnitlige poweroutput er det dog helt sikkert en dårlig idé ikke at tage den hårdeste variant først, når man belaster de samme strukturer af flere omgange.

Vi ses :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja det må vel tilskrives "the randomness of CrossFit".

Ud fra et ønske om at maksimere det gennemsnitlige poweroutput er det dog helt sikkert en dårlig idé ikke at tage den hårdeste variant først, når man belaster de samme strukturer af flere omgange.

Vi ses :bigsmile:

Ja, man kan aldrig vide hvad der venter. Jeg er dog helt enig ift. poweroutputtet, men nu var WODen i forvejen ikke en med særlig stort poweroutput. Tænk på hvor hurtigt du kunne have skudt den af, hvis det var 3x30 kipping pullups!!:-)

Link to comment
Share on other sites

CrossFit - Open Gym lørdag 13-12-2008

Sikke en fornøjelig dag nede i vores lille kirke.

Jeg øver mig i at mestre begrænsningens kunst, og det gik godt idag. Jeg kom i hvert fald frisk fra træning og havde egentlig lyst til mere, i stedet for at være total kvæstet og falde om derhjemme. :smile:

Der var relativt få hoveder til Open Gym - men dem der var var godt selskab. :wink:

Concept 2 roning

Opvarmning i form af 500m @ 1:53

500m @ 1:29.9 / 480w CRAZY PR (med 3,4 sek)

- Det her CrossFit er altså bare INSANE! :laugh:

Sidst jeg testede min 500m var den 5. oktober, hvor jeg forbedrede min PR med 2,8 sek til 1:33.3 og skrev følgende:

Min patent pending Concept 2 tid/watt beregner siger at jeg skal lave i størrelsesordenen 465 watt for at komme under 1:30. Faktisk virker det ikke helt urealistisk indenfor en overskuelig fremtid.

Go mig! :superman:

Tænk engang :w00t: - den overskuelige fremtid var NU!

Og der skulle endda flere watt til at nå de 1:30 end jeg regnede med, så formlen er lige blevet tweaket også.

Jeg startede egentlig som sidst med at lave en watt-max test - det virkede som en god opvarmning ikke mindst psykisk før de 500m. Sidst trak jeg lige over 600w men i dag kom jeg ikke over 550. Tjaa, bumbum, så var det jo spændende at se hvad det kunne blive til, og jeg tog min opvarmningstur.

Afsted det gik og de første mange tag virkede det ganske overskueligt at holde 500+ watt, jeg prøvede at sænke tempoet en smule og fokusere med på et solidt træk.

Meterne fløj jo afsted, pludselig var jeg halvvejs og ikke ligefrem presset helt ud i tovene. Til sidst var det dog svært at holde watt-meteret højt og på de sidste 100m svingene projected time from og tilbage mellem 1.29 og 1.30 (den viser ikke sekund-decimalen), og nu ville jeg satme under de magiske 1:30.

Og det kom jeg :w00t: - GO MIG!

Håndstand på paralletter (med støtte)

4 x 30 sek (og tilstrækkelig pause)

Pullups teknik

En 5-7 sæt á 5-8 reps eller deromkring.

Jeg føler det bliver bedre, men jeg er stadig ikke meget for at give slip på det negative og stadig ikke god nok til at få skubbet væk fra stangen. Jeg synes også det halter lidt med hvordan jeg skal holde benene på turen tilbage.

Ring-supersæt-combo-gøgl

Dips 3x5

Inverted Piked Pullups 3x5

Pseudo Planche Pushups (PPP) 3x5

- I PPP holdes hænderne tættere ved taljen og ringene drejes en smule udaf. Det øger lige sværhedsgraden på pushups en tak eller to. :devil:

Hang Snatch (full squat)

Burgener-warmup med stang

1 x 5 @ 20kg

4 x 3 @ 40kg

- Kørte egentlig ganske hæderligt med teknikken, og jeg havde nemmere ved at komme ned i hullet end frygtet.

Og så trillede jeg hjem. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit

En let omgang træning i dag. :innocent:

Muscleups

3, 2, 1, 2, 2

- Kørte faktisk ret godt. Jeg var millimeter fra at sætte PR og lave 4 i første sæt, men det glippede.

Grebet føltes solidt, også på anden rep, jeg brugte ikke engang tape om håndleddet som jeg ellers plejer. :bigsmile:

Clean teknik

lidt på 40

lidt på 70

- En smule useriøst og nærmest bare opvarmning til næste punkt, hehe.

Squat (HÆVI)

1 x 5 @ 70kg

1 x 3 @ 100kg

1 x 2 @ 120kg

1 x 1 @ 135kg

1 x 1 @ 150kg ("CrossFit PR" med 5kg)

miss @ 160kg

- Tjaa, jeg lavede 145 d. 1-11 og planen for i dag hed tung squat - hvis det føltes godt så max og ellers nogle fornuftige sæt af 3-5

De 150 var endda inkl ca 2 meter walkout, for at komme i position til fotografen. Det var åbenbart også så overbevisende at både Thor og Kasper bestemt mente der var til 160.

Jeg undlod den lange walkout på 160, der føltes solide nok på vej ned, men jeg kom vist til at køre helt i kælderen, og så var der bare ikke power til at komme op igen. Nitte. :wink:

Jeg tror bestemt der er til i hvert fald 155 pt, hvilket vil være tangering af "VL"-PR og alltime raw-PR.

Frontsquat

1 x 5 @ 70kg

3 x 5 @ 80kg

For at få lidt reps i benene

Bulgarian ring pullups

3 x 5

- Ringene holdes bredt og uden for skuldrene når man trækker op. Hårdt!

Bulgarian ring dips

3 x 3

- Bulgarer er åbenbart meget brede, for denne her er også med ringene

L-sit i ringe

4 x 15 sek

Tucked back lever

1 x 10 sek

3 x 15 sek

Og så blev det til lidt bonus-cleans for fotografen til sidst. MEGET sjuskede...

Link to comment
Share on other sites

Hej du - det var godt at se dig give den gas i kirken i weekenden. Jeg håber snart du er helt back on track og kommer ud af din træthedsjammerdal og ind i CrossFit himmeriget igen ...

Og så fandt jeg ellers denne her på YouTube i dag :4thumbup: Sikke nogle gode minder! Det var første gang vi trænede sammen og også første (og eneste?) gang jeg slog dig ... :laugh:

Enjoy!

Link to comment
Share on other sites

Hey Daisygirl :bigsmile:

Tror jeg har luret hvem du er - det er trods alt ikke så tit piger slår mig i sport. :laugh:

Og ja, fantastiske minder - mon vi kan få arrangeret en tur mere af FGB i løbet af juleferien? :unsure:

Savner lidt info om åbningstider i julen.

Andreas fra kirken har knipset løs i weekenden og beæret mig med en forside af søndagens OpenGym. :superman:

Her er hans skud (af mig):

Det var endda kun et opvarmningsløft på 120 eller 135

untitled-11.jpg

150 going down - 150 going up

back-squat.jpg

En stang lå og flød da jeg egentlig var færdig (derfor de manglende fusser) men den tiggede om at blive løftet og så ville Andreas pludselig skyde løs

full-squat-clean.jpg

Lektien i denne serie er fremhævet på billede 3 - stangen skal holdes tæt på kroppen. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fede billeder af dig og fedt at du kom på forsiden :4thumbup:

Jeg har jo en mistanke om, at Andreas slet ikke var til CrossFit cert 2 i USA men til et fotografikursus. Det er i hvert fald de mest proffede billeder han har tryllet frem de sidste par dage. :clap: Sweet!

Og godt nok siger jeg på videoen at jeg aldrig skal prøve kræfter med FGB mere - men jeg var i den grad omtåget, og jeg er bestemt klar til den så snart den står på programmet igen. Men så kniber vi også ballerne sammen og tager den Rx'ed hele vejen ... box jumps here we come! :wootdance:

Det er i øvrigt heldigt at du kender nogen, der har fingeren lidt på pulsen (mig! :tongue: ) og kan oplyse dig kirkens åbningstider i julen:

23. dec KL. 15-18: Open Gym

24. dec LUKKET

25. dec LUKKET

26. dec KL. 15-18: Open Gym

31. dec LUKKET

1. jan LUKKET

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Concept 2 roning

Opvarmning i form af 500m @ 1:53

500m @ 1:29.9 / 480w CRAZY PR (med 3,4 sek)

- Det her CrossFit er altså bare INSANE! :laugh:

Sidst jeg testede min 500m var den 5. oktober, hvor jeg forbedrede min PR med 2,8 sek til 1:33.3 og skrev følgende:

Tænk engang :w00t: - den overskuelige fremtid var NU!

Et forsinket:

Hvor er du bare sej Pussergøj!!! :nissecool:

...hvad skal det dog ikke ende med?! Mon du ror ergometeret i stykker? Mon kæden hopper af? Eller bliver der udviklet en ny og stærkere romaskine?! BOOM!!!!

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share