MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

CrossFit WOD + O.G. lørdag 21-03-2009

BOOOOOOOM! :w00t:

Opvarmning

Ledopvarmning

Lidt lettere teknisk stationsleg:

- Håndstand

- KB 2 hands anyhow op til 32+24kg

- KB Turkish getups op til 32kg

WOD: Dødløft 3-3-3-3-3

--- warmup ---

70kg

100kg

--- workset ---

1 x 3 @ 120kg

1 x 3 @ 130kg

1 x 3 @ 140kg

1 x 3 @ 150kg

1 x 3 @ 160kg Crossfit PR +5kg :devil::superman:

- Sikke en fest. Teknikken føltes også pæn til og med 150kg. De 160 var nok ikke så pæne :laugh: men op kom den da. :blush:

Jeg skal lige have en snak med mig selv om tilgangen til de tunge dage, for jeg tror det er bedre at jeg kører med 5kg spring i hvert fald når jeg har godt styr på hvor jeg ligger, og så ikke presser citronen helt så meget på bekostning af teknikken. :blush:

Så blev der gøglet lidt videre...

Muscleups

6-8 stykker (ingen miss)

- WUHUU, mine MU's virker igen :4jumpy:

Timingen og styrken var der bare igen - fantalastisk.

Sjipperi

Lidt random med doubles, singles og lidt kryds der gik knap så godt

Lykkedes faktisk også med lidt tripple-unders efter opfordring fra Thor, dog ikke udført på en sådan måde at det var muligt at hoppe videre. :laugh:

Tabatas onde tvillingesøster x2

Boxjumps 8x 15 reps / 10 sek pause

2 min pause (jeg var gavmild :innocent:)

Situps (Anchored) 8x 15 reps / 10 sek pause

- Boxjumps tog 3:58 og situps 4:57

Fungerede rigtig glimrende med et stopur i hånden til boxjumps og bare liggende ved siden af til situps. Work/rest er stort set som Tabata men lidt lettere at administrere når jeg nu ikke har en GymBoss (endnu) :bigsmile:

Fuld ROM Handstand pushups negativer (på paralletter)

10 singles

Gøglerclean

50kg

70kg

- Det gik vildt godt, så valgte at give den gas :superman:

100kg

120kg

150kg

170kg

190kg

200kg BOOM PR :w00t:

- Thor hjalp lidt til. :laugh::innocent:

Mon ikke der kommer lidt billeder på et tidspunkt. :smile:

Total fantastisk træningsdag med mine CrossFit buddys :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hinderbahn!!!! Søndag 22-03-2009

Der var inviteret til forhindringsbane ved Frederiksberg slot, så der stod vi 8 mand og 1 kvinde høj.

Det var rimelig overskyet men solen valgte pænt at trumfe igennem så det nærmest endte i høj sol da vi sådan for alvor kom igang.

Vi havde reserveret banen men lige da vi ankom skulle et fodboldhold til at gå i krig, så det fik de lige lov til imens vi varmede let op.

Derefter stod den først lige på en kort introduktion af alle forhindringer og derefter en gennemgang og afprøvning af hver enkelt. Jeg har været igennem den én gang før ude på Svanemøllen, så det var ikke helt nyt, men bestemt godt at få forklaret lidt teknikker igen.

Og så var vi klar, løb den 2 af gangen og gjorde den helt færdig, så de andre dels kunne heppe imens og lige så meget lure lidt teknik mm.

Jeg var en af de to på første line-up. :devil:

Hinderbahn @ Frederiksberg - første forsøg på tid

4:22 PR :superman:

- Nøøj hvor er den fantastisk på den hårde måde.

Som en af de andre sagde så så det ud som om vi holdt et pænt og konstant tempo igennem, og er så alligevel total smadret da vi kom i mål. Det var ikke meget galt. :laugh:

Meget pinligt skvattede jeg af den første balancebom, men derudover lavede jeg ingen større brølere. Der var et par steder hvor jeg ikke brugte optimal teknik, men fik kæmpet mig op/over på lidt råstyrke og en del steder hvor jeg lige bruger 1-2 sekunder ekstra på at være sikker i landingen.

Jeg er ganske tilfreds med præstationen. :smile:

Det bliver sjovt at se hvor meget forbedring der er at hente. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Kan snildt forestille mig at sige følgende om en god del år:

"Ja min søn, da jeg var barn var vi så fattige at vi måtte deles om vægtstængerne, se bare dette billede! Det var hårde tider... Nu til dags er i allesammen så forkælede og har SÅ mange muuuuuligheder!"

Fedt med forskellene i ansigtsudtryk i øvrigt! Tak for god gøjl - mon ikke der er til 10-15kg mere på en god dag? Vi var jo slet ikke pressede og der er også muligheden for at korrigere i forskellen i løftehastighed ved at sætte nogle ekstra kg på den ene side. Hvad tror du?

Link to comment
Share on other sites

Fedt med forskellene i ansigtsudtryk i øvrigt! Tak for god gøjl - mon ikke der er til 10-15kg mere på en god dag? Vi var jo slet ikke pressede og der er også muligheden for at korrigere i forskellen i løftehastighed ved at sætte nogle ekstra kg på den ene side. Hvad tror du?

Joo, der er da til lidt ekstra, men jeg synes dog hellere vi skulle arbejde på synkroniseringen og så få stangen over hovedet også. :wink:

Korrektion ved ekstra kg i den ene side synes jeg ikke om. :smile:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit - WOD tirsdag 24-03-2009

Gøgl inden træning

2 ropeclimbs

Ringgøgl

- muscleups

- "svære" dips med hænderne roteret ud

- inverted curls

- Hanging L -> V

Træning under ledelse af Erik.

Opvarmning

Diverse grundopvarmning

Barbell complex:

5 rep Rumænsk DL

5 rep Hang Power Clean

5 rep Front Squat

5 rep Push Press

Først et par opvarmningsrunder med 15kg, dernæst 4 (tror jeg nok) runder med 30kg, kort pause mellem hver.

Og så lige noget sjippeopvarmning inden WOD'en.

WOD: "Squatting Annie"

50-40-30-20-10 af:

- Double Unders

- Airsquats

Tid: 4:55 Rx :devil:

- Kørte fejlfrit dvs ingen fejl på DU's og så godt som ingen pauser. :bigsmile:

Der hvor jeg "taber" tid er hastigheden af mine airsquats, der dog ikke er decideret langsomme, og så bruger jeg lige 2-3 singles på at komme i rytmen inden jeg begynder DU's. Og når jeg skriver "taber" tid, så er det fordi Super-Sarah var 1 minut!!! hurtigere - satme vildt. Har hun virkelig talt rigtigt? :laugh:

Nedkølings "WOD":

50 shoulderstand -> seated pike

Link to comment
Share on other sites

Og når jeg skriver "taber" tid, så er det fordi Super-Sarah var 1 minut!!! hurtigere - satme vildt. Har hun virkelig talt rigtigt? :laugh:

Jeg havde rigeligt travlt med mine egne DU-kvaler til at følge med nogen som helst andre stederi morges, men hun er giftigt hurtigt på airsquatten, kunne forestille mig at der er der hun for alvor rykker fra de fleste...

God tid du lavede selv, i øvrigt!

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

MaxP - ja, jeg talte rigtigt! Jeg vinder tid i airsquatten!

Lavede forresten "squatting Annie" 2 x i dag - først min egen på 3:55 :devil: og derefter indtil sidste var færdig, hvor jeg nåede lidt mere end endnu en omgang :4thumbup:

Til gengæld deltog jeg ikke så helhjertet i opvarmningen, for Klaus sagde, at jeg skulle prøve at lave centerets bedste tid, så nu krydser jeg bare fingre for, at jeg ikke er blevet slået.

Godt gået - god tid :superman:

Link to comment
Share on other sites

Sådan helt generelt :tongue: Men nok mest pga. 2-mands cleanet.. det kan godt være I ikke er de første, men I er klart dem med de bedste ansigtsudtryk :laugh:

Super, det var også primært det vi gik efter. :crazy_pilot:

Sarah ->

Jeg deltog som skrevet i Eriks opvarmning, men det var bestemt ikke fordi den gjorde min tid dårligere. Mine airsquats er bare ikke hurtigere endnu. :wink:

Tvivler kraftigt på at nogen slog dig, og jeg kan heller ikke forestille mig at nogen tog min andenplads, hehe. :smile:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD onsdag 25-03-2009

Leg inden træning

- Hanging L -> V

- Pistols 16kg, 24kg, 32kg, 40kg, 48kg (alle begge ben), fail på 52kg (eller talte jeg forkert og tog 60? :blink::laugh:) - sidstnævnte jævnt bøvlet at få op.

De 48 føltes ellers ret overskudsagtige på højre. Må prøve 56 i weekenden. Den har jeg nappet engang. :wink:

Opvarmning ved Asger

Generel opvarmning af arme, hofte, ben.

Diverse leg med kettlebells, 2H swings, 1H swings, snatch, bottom-up clean, bottom-up clean and press, getup-situp og lidt andet gøgl.

Til sidst lidt kravleri og lunges

WOD: Push Jerk 1-1-1-1-1

--- warmup ---

? @ 20kg

? @ 40kg

2 @ 60kg

--- workset ---

1 @ 80kg

1 @ 90kg

1 @ 100kg PR :devil:BOOM!

miss @ 105kg

1 @ 100kg

- Jeg har sådan set aldrig maxet i denne her, og har noteret en 3'er på 90kg for ca 2 mdr siden.

De 100kg føltes møgtunge at stå med og jeg må indrømme jeg faktisk ikke helt troede på den. Men løftet var super solidt og jeg kom godt under.

105kg var lige på grænsen, men røg desværre bagover. Nr to på 100kg var ikke helt så pæn som den første, men dog stadig mere et grimt push jerk end et push press. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja, hvis ellers Christian der optræder på et par af billederne ikke har noget imod det. Evt kan du vel nøjes med dem der ikke er mennesker på.

Jeg tror det nemmeste er bare at lade være med at fortælle ham det :) Han er ellers ret fotogen.

Link to comment
Share on other sites

Gymnastik torsdag 26-03-2009

Så var det legetid igen, og i dag med 3 af gøglerne fra kirken oven i købet. :bigsmile:

Stadig ingen træner - begynder at tvivle på om manden eksisterer i det hele taget.

Gulv

Håndstand -> forlæns rul

Vejrmøller med varierende tilløb

Araber med varierende tilløb

Siddende baglæns kolbøtte -> håndstand

- Mere stabil håndstand efterhånden

Ringgøgl

Inverted curls

Tucked front lever

Tucked back lever

Hanging L->V

Pseudo Planche Pushups 3,5,5,5 (pushups med hænderne roteret udaf, dvs tommelen ud, og så vidt muligt holdt ned langs med siden)

Parallelle barre

Sving i support

Sving med dip i support

Handstand pushups (med vægstøtte)

Et par stykker bare på gulvet

Dernæst nogle singles fra lave paralletter, der måske gav 5-7 cm ekstra ROM. Det kunne mærkes!

Springerier

Forlæns med tilløb på springbræt i graven, men dog til madrasser i niveau

- Gik supergodt. Lavede en del som blev landet pænt og stående og alt muligt. :w00t:

Glemmer stadig tit at få revet ordentligt igennem i starten og at hoppe mere op end frem.

Stående baglæns fra kant til madras (20-30cm højdeforskel)

- Første forsøg blev en cirka 3/5 salto, hvilket er noget skidt. :laugh: Slog mig ikke men det tog lidt modet fra mig. Så så nogle andre der øvede baglæns fra en madraskant i graven og ned i skumgummiklodserne. Det kunne måske bruges...

Stående baglæns fra madraskant til skum (højdeforskel svær at definere :wink:)

- Første var cirka som den lige før, men så blev jeg lidt gal og gav den væsentlig mere gas. Efter 3-4 forsøg begyndte jeg at komme så meget rundt de faktisk blev landet rimelig fornuftigt stående i graven. :superman: Dejlig succes efter den start.

Tror det var alt - og sjovt var det som altid. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD + O.G. lørdag 28-03-2009

Opvarmning

Generel opvarmning

Diverse fjollerier som Kasper nu fandt på

Teknik i Sumo Deadlift Highpull (SDHP) og lidt muscleups

WOD

3 runder af:

21 SDHP 35kg

7 Muscleups

Tid: 11:26 Rx

Nu kalder jeg den Rx'd, dog var MU's ikke med helt fuld ROM - jeg havde så strakte arme som kunne lade sig gøre uden at rotere hænderne udaf. Jeg prøvede i starten men kunne bare ikke hænge ordentligt fast.

SDHP'erne har vel højst taget de 3 minutter, så resten af tiden er MU's. :wink: De går bare ikke så hurtigt endnu og det gjorde naturligvis også at WOD'en. :laugh:

Jeg havde også et par missere undervejs når timingen svigtede, og det kostede en del kræfter at brænde på dem.

Til gengæld havde jeg også mindst én rep i andet sæt hvor jeg tænkte "hey, jeg fik sgu da ikke kippet på den her, men kom op alligevel". Sagt på en anden måde, så tror jeg jeg lavede en strict midt i det hele fordi jeg "glemte" kippet. :laugh:

Det måtte testes bagefter, for armene var egentlig stadig ok friske. :bigsmile:

Strict Muscleup

1 x 1 @ ikke helt fuld ROM

- Jeg var glad indtil Klaus spurgte om det var med lockout i bunden... :blush:

1 x 1 @ STRICT MUSCLEUP FULD ROM PR :devil:

- Hep hey hvor er det vildt og meget overraskende, for MU's er jo ikke ligefrem noget jeg har trænet voldsomt det sidste stykke tid.

Men der må være en grund til jeg pludselig kan, og den eneste væsentlige parameter jeg kan komme på er Rope Climbs, som jeg trods alt får kørt en del af for tiden. Det træk man træner i RC's ligger også rimelig tæt på transitionsfasen i MU så det giver egentlig god mening, og det har netop været mit svage punkt.

Fedt!

Nå, videre med en god times Open Gym hvor den stod på en smule seriøst og en masse gøgl og snak. :superman:

Pullups (kipping)

5 x 10 med 30 sek pause

- Ikke super overbevisende :wink:

Kettlebell 5 min snatch test

128 reps @ 16kg

- Kørte sæt á 10 med hver arm uden pauser, bare et nogenlunde stabilt tempo.

2,34 sek pr rep

Og hvis jeg så kunne gøre det med 24'eren, så var jeg ret dygtig. :laugh:

Kettlebell gøgl

En afart kontinuerlig "2 hands anohow" med 2x16kg

Bottom-up overhead squat @ 16kg :hehe:

Bottom-up clean and press @ 16kg, 24kg og 32kg med højre PR!

Så havde jeg en foto-date med Klaus :laugh:, der skulle bruge nogle billeder af en flot fyr der lavede powerclean, kb swings og pullups. :blush:

Så det blev alligevel en god håndfuld af:

Powerclean @ 70kg

Kb swing @ 24 og 32kg

Pullups @ 3-4 små sæt

Det var vist det. Fortsat god lørdag. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD + O.G. søndag 29-03-2009

Jeg følte mig sgu en kende flad i dag og i øvrigt godt øm i skroget.

Så det var rart der bare skulle squattes lidt til WOD'en. :bigsmile:

Opvarmning

En masse kettlebell gøgl

Kravlerier

Backsquat 3-3-3-3-3

--- warmup ---

? @ 20kg

5 @ 50kg

5 @ 70kg

3 @ 100kg

--- workset ---

3 @ 120kg

3 @ 130kg

3 @ 135kg

3 @ 142kg 3RM PR +2kg

2 @ 145kg

- Jeg synes godt nok det var lidt tungt inde under stangen og jeg pønsede lidt på at det måtte være fint med en håndfuld workset dér.

Desværre/heldigvis dukkede Thor op lige da worksættene var gået igang og han konstaterede bare at de 130 så meget lette ud, så der skulle da mere på skulle der. Og jeg er jo relativt nem at lokke. :laugh:

Da de 135 så var klaret skulle der vel 140 på næste gang, hvilken var min stående PR, men hvorfor ikke lige give den et hak til. :bigsmile:

Første rep på 145 var god. Nr 2 kom jeg vist ret dybt på, og der skulle brændes en del for at den kom op. Jeg troede dog på treeren da jeg havde vendt den, men luften stængerne løb tør for juice halvvejs oppe. En PR med den dagsform er sgu også godkendt, og 145 havde godt kunne lykkedes hvis det hele lige havde klappet og i hvert fald med en lidt anden optakt.

Tid til Open Gym hygge :superman:

Rope Climb Challenge uge 6

6 ture.

Et par andre havde kørt lidt battles, så jeg foreslog vi prøvede at tage tid også. Min hurtigste tur var 4.69 og bestemt ikke den hurtigste. Vi talte at jeg brugte otte tag for at komme til tops, hvor en af de andre (hurtige) kun brugte seks. :wink:

Bonus Rope climb

1 tur i L-sit @ 6.91 sek

Muscleups

Skulle lige forsøge en strict igen, men efter 7 ture i rebet var kræfterne der ikke helt - meget tæt på dog. :devil:

1 @ MU med kip

Ringgøgl

Skin the cat

Tucked back lever

Tucked front lever

Inverted pike pullups

Hanging L

Ring Pseudo Planche Pushups

4 x 5

- i dag med fødderne på bænk og ringene i ca 20cm højde.

Dertil en smule sjip med sysnor :laugh: (det er dog en tynd wire) - et par af de andre har indkøbt verdens hurtigste sjippetov, for mindre kan jo ikke gøre det. Double Unders kræver lige pludselig nærmest ingenting, fordi tovet er så let og hurtigt.

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD tirsdag 31-03-2009

Mon dagens WOD var lavet til mig? :laugh:

Erik stod for pisken.

Opvarmning

Godt og blandet af kropsvægtøvelser, diverse yoga-inspirerede stræk og lidt af hvert fra dyreriget.

Kast med medicinbold til makker på forskellig vis.

WOD

15 Thrusters 50kg

50 Double Unders

12 Thrusters 50kg

40 Double Unders

9 Thrusters 50kg

30 Double Unders

6 Thrusters 50kg

20 Double Unders

3 Thrusters 50kg

10 Double Unders

I alt 45 Thrusters og 150 DU's

Tid: 6:59 RX'd! :devil:

Holy småkage den rev godt. Thrusters føltes rimelig solide under opvarmningen, og da Thor havde afsløret menuen tidligere i dag havde jeg lidt håbet at kunne nakke alle sæt thrusters i streg (den forbistrede psyke igen :crazy: ). Det blev det ikke helt til. 12 og 9 reps blev delt i to hver, men ellers derudaf. DU's var meget svingende og lavede en del fejl. Begge øvelser gjorde generelt et godt forsøg på at fucke den anden op. :laugh:

Hvis jeg virkelig er i zonen og har tilpas med heppekor tror jeg godt der kan rives et minut af den tid. :4whip:

In slightly other news...

En lille kropslig status efter godt 6 mdr med CrossFit - ikke fordi det er så afgørende :tongue:, men nu meget sjovt at følge med i hvad denne type træning gør ved kroppen.

På kostsiden er der sket nogle enkelte tweaks (især morgenmad og lidt på mellemmåltider) og kosten får generelt lidt mere fokus men kører bestemt ikke strict hverken ift mængder, søde sager osv.

14-09-2008

Vægt: 88kg

Fedtmålinger: 12/18/23 (bryst, mave, lår i millimeter målt med fedttang)

Fedtprocent: 15,6

13-10-2008

Vægt: 90kg (dagsvariation)

Fedtmålinger: 11/15/21

Fedtprocent: 13,9

07-12-2008

Vægt: 88kg

Fedtmålinger: 10/10/20

Fedtprocent: 11,8

30-03-2009

Vægt: 88kg

Fedtmålinger: 8/9/16

Fedtprocent: 9,8

5kg fedt er erstattet af 5kg fedtfri masse. :wink::superman:

Det er ikke sikkert tallet absolut set er helt korrekt. Jeg mener dog selv jeg måler ret konsistent på samme måde hver gang, så relativt set skulle den være god nok.

Jeg nærmer mig efterhånden tidligere topform rent udseendemæssigt, de gode gamle løft jeg stadig laver (squat, dødløft, pres) er også ved at være der, og med det meste andet er jeg uden tvivl i markant bedre form end jeg har været tidligere. Det er sgu' ikke så tosset. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg jo fuldt udviklingen løbende og så er det jo svære at se, end hvis det var et før og efter. Men stort tillykke herfra - det er sgu nogle seriøse forbedringer af stats du har lavet! Glæder mig selv til at komme derned af i fedt%... Men der er vist heller ikke nogen tvivl om at det er den vej der går når man indtager en fornuftig kost og crossfitter et par gange om ugen!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share