MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

CrossFit WOD + O.G. onsdag 03-06-2009

Pre-varmup

Led

OHS med pind

skuldermobiliserings

Pullups (kip)

5

6

7

8

9

10

5

Opvarmning

Mere led :devil:

3 runder af:

10 OHS

5 GHD situps

10 ryg

10 pullups

10 ringdips

WOD: Shoulder press 5-5-5-5-5

--- warmup ---

5 x 20kg

5 x 30kg

5 x 40kg

5 x 50kg

--- workset ---

5 x 55kg

5 x 60kg

5 x 65kg

5 x 67kg PR

5 x 69kg PR

- Jeg tror rent faktisk det er første gang jeg laver shoulder press for reps i kirken, så teknisk set havde jeg slet ingen PR. :laugh:

Tidligere kan jeg se jeg har lavet 5x65, så uanset hvad var det en genuine PR. :wink:

Jeg havde regnet med en 60-65 stykker her på dagen, så bestemt positivt overrasket. Jeg kunne tydeligt mærke der lige var lidt ekstra at skyde med på 67, og 69 var lige præcis hvad der kunne presses ud. Jeg fik dog nok lænet mig lige rigeligt bagud på de to sidste reps - jeg kalder det ol'school VL. :laugh:

Så stod den på en times Open Gym :superman:

"Annie"

50-40-30-20-10 af:

- Double Unders

- Anchored situps

Tid: 6:29 PR (med 11 sek)

- En PR tager jeg da med, men havde sgu lidt forventet at være hurtigere end det.

Havde et par slipups med rebet, der dog ellers kørte dejlig let. Situps gik fint i første runde, men så begyndte tempoet at falde markant. :wink:

Pullups (kip)

10

10

10

10

Blandet snatch

20kg

40kg

50kg

60kg

- Meget blandet fra hæng og gulv, power og fuld snatch.

Det var helt i skoven når jeg skulle gribe den dybt - havde ikke styr på en skid. Power snatch gik meget bedre. :smile:

Smed et par OHS ind efter hver snatch på de 60kg.

I en af pauserne fik jeg lige flippet lidt med en 32kg kettlebell :devil: - bare helt standard flip i 2H swing.

Dårlig plan at placere snatch til sidst. Jeg gjorde det vist fordi jeg også gerne ville nå de andre ting, og VL plejer ofte at trække ud. :laugh:

Planke

3x30 sek (30 sek pause)

Dagens pullups: 50+30+40 = 120

Pullups total: 180+120 = 300 :superman:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit

x 65kg

5 x 67kg PR

5 x 69kg PR

- Jeg tror rent faktisk det er første gang jeg laver shoulder press for reps i kirken, så teknisk set havde jeg slet ingen PR. :laugh:

Tidligere kan jeg se jeg har lavet 5x65, så uanset hvad var det en genuine PR. :wink:

Jeg havde regnet med en 60-65 stykker her på dagen, så bestemt positivt overrasket. Jeg kunne tydeligt mærke der lige var lidt ekstra at skyde med på 67, og 69 var lige præcis hvad der kunne presses ud. Jeg fik dog nok lænet mig lige rigeligt bagud på de to sidste reps - jeg kalder det ol'school VL. :laugh:

Så stod den på en times Open Gym :superman:

"Annie"

50-40-30-20-10 af:

- Double Unders

- Anchored situps

Tid: 6:29 PR (med 11 sek)

- En PR tager jeg da med, men havde sgu lidt forventet at være hurtigere end det.

Havde et par slipups med rebet, der dog ellers kørte dejlig let. Situps gik fint i første runde, men så begyndte tempoet at falde markant. :wink:

Dagens pullups: 50+30+40 = 120

Pullups total: 180+120 = 300 :superman:

Tillykke med PRene!

Og du når da snildt 1000 pullups, hvad med 1000 strict :wink:

Jeg ved det er lidt offtopic, men hvordan foregik udtagelsen til det der vanvittige crossfitgames?

Edited by CasperETP
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med PRene!

Og du når da snildt 1000 pullups, hvad med 1000 strict :wink:

Jeg ved det er lidt offtopic, men hvordan foregik udtagelsen til det der vanvittige crossfitgames?

Takker. :bigsmile:

ja, det går godt med pullups og jeg tænker det rent psykologisk er et godt træk at komme solidt fra start på dét projekt. Hænderne er også lidt mærkede nu, så de kræver nok et par dages hvile.

1000 strict... Adr badr! :gal:

Regner nu heller ikke med at stoppe så snart jeg når 1000, så når jeg 1500 eller 2000 i løbet af juni, så gør jeg det. Det var også sat ud fra at jeg synes de 500 jeg lavede da vi havde pullup challenge engang i efteråret, var ret hårde, men der havde jeg heller ikke helt samme kapacitet.

Jeg mener der var én som kørte 1000 strict i samme ombæring. Ham betragter jeg heller ikke som helt rask. :laugh:

Søholm har linket til forklaringen på det CF-Games udvælgelsen.

WTF har ham bagved dig på 'Pistols' billedet gang i? Rullerskøjter, Sjippetov og hvad der ligner en lille håndvægt :laugh:

Ser godt nok voldsomt funktionelt ud :cry:

:laugh:

Det er Marius der skulle til at køre og derfor iførte sig rulleskøjter, hvorefter han hev jongleringsboldene og sin Diabolo frem.

Det er næppe meningen at det skal være særlig funktionelt eller se sådan ud. :bigsmile:

Og det samme kan jeg vel sige om mine jongleringspistols - det virkede bare som om der manglede noget når jeg kun jonglerede og da jeg kan ikke så mange jongleringstricks måtte der noget andet til. :laugh:

Bare for at ingen er i tvivl mere, så kan vi vist godt sige at Crossfit Copenhagen er halvt Crossfit og halvt gøgl. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Gymnastik torsdag 04-06-2009

Hoppetid :hehe:

Opvarmning

Grundig opvarmning og udstræk

Kolbøtter

Håndstand til forlæns rul, nogle gange med lidt ekstra håndstand på

Vejrmøller

Lidt araber

Forlæns salto

Samme setup som sidst - springbrædt, stor klods at hoppe over og madras til landing.

Startede med lidt 3/4 saltoer fra gulv til høj madras.

Derefter brugte jeg så en god halv time, hvor det bare ikke ville du'.

Jeg kom bare ikke langt nok rundt og havde ingen fornemmelse af hvad min krop gjorde galt.

Så fik jeg først lidt snak med en af de andre om hvordan arme og ben skulle trækkes ind, og at jeg generelt var for lidt eksplosiv i min lukning.

Det gav da lidt mening, og det virkede som om det havde en lille effekt, bare ikke nok.

Så kommenterede pigeholdets træner (der var færdig på det tidspunkt), at jeg trak alt for meget med benene i stedet for armene. Det giver også god mening at det i hvert fald er overkroppen der skal gøre mest.

Med det i baghovedet koncentrerede jeg benenes arbejde til at få jokket springbrættet i bund og så ellers kaste armene godt frem/op og få revet dem rundt.

Og det virkede sgu'! :w00t:

Pludselig landede jeg hver anden/tredje og fik endda et par i træk, og jeg kunne mærke hvad der manglede når det ikke lykkedes.

Fan-fucking-tastic!!!

Tålmodighed betaler sig nogle gange, for jeg nægtede virkelig at give op uden nogen form for succes, når det nu var lykkedes et par gange sidst.

Yeah mig. :superman:

Springgraven er stadig out-of-order så baglæns salto er udskudt til næste gang. :laugh:

GymnasticBodies-tamtam

3 runder af:

- 3 skin the cat

- 4-5 assisted HSPU på lave paralletter - dvs fødder på hest og hoften i 90 grader, overkrop lodret

- 2+2 assisted One Arm Chinups, assisterende hånd om håndleddet.

3 stk Wall Bridge

Startede skidt

Sluttede godt :devil:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD fredag 05-06-2009

Jeg var klar på det første "øvede hold" i kirken - uhhhhh :laugh:

Tanken med holdet er at WOD'en er den samme som alle andre hold, men opvarmning og tekniktræning vil være anderledes. Det forudsættes man har styr på alle basisting, så det er muligt at undervise mere teknisk krævende øvelser (VL f.eks.) og gå lidt mere i detaljer og ikke bruge tid på at lære folk airsquat og kipping pullups. :wink:

Bliver spændende at se hvordan det kommer til at køre.

Opvarmning

Ledopvarmning

10 hindu pushups

15 solidaritets-reaktionsøvelse-burpees :laugh: - forklaring følger

20 semi-solidaritets atomic situps, vent i toppen indtil alle er færdige

10 rundkreds pushups

Det kræver lidt forklaring. :wink:

Solidaritets-princippet er generelt at der skal laves et vist antal af en øvelse, men man skal arbejde indtil alle er færdige, så man kan sagtens ende med at lave 20 selvom der kun blev sagt 15. Kommunikation kan hjælpe en del på sagen, og jeg tror jeg har luret teknikken. Vi var næsten dygtige. :bigsmile:

Reaktionsøvelse-burpess er cirka som det lyder - de to øvelser sat sammen, så man skal om på ryggen, om på maven, og så burpee and repeat.

Situps var kun semi-solidaritet, fordi man ikke skulle blive ved, men som skrevet blot vente i toppositionen.

Rundkreds pushups består i at alle står klar i pushup-udgangsposition og første mand (m/k) laver en pushup, dernæst personen til højre for og så fremdeles, så alle får lavet én pushup før anden runde begynder osv. Det giver lang tid i udgangsstillingen og dermed masser af dejlig statisk arbejde, afhængigt at hvor vågne folk i rundkredsen er.

WOD: "Lynne"

5 runder af:

- Max reps bænkpres med kropsvægt (87kg)

- Max pullups

Ingen pause mellem bænk og pullups, pause efter behov mellem runder.

Resultat:

Bænk: 8-7-7-6-6

Pullups: 17-15-14-13-14

I alt 34/73 Rx PR

- Plus 3 reps i bænk og plus 11 på pullups ift gammel PR, der efterhånden er længe siden. Bænk laver jeg cirka aldrig, så det er helt ok men bare en smule fremgang dér. I pullups spillede psyken og grebet mig et pus eller to. Det er den forfærdelige stemme der siger det er åh så hårdt og man hellere må stoppe snart, og det var svært at stole på om mine hænder kunne holde fast.

Sygt pumpede undergånz efterfølgende. :dry: Det er nu lidt sjovt, men det hæmmer mig, og det er irriterende.

Alt i alt en dejlig WOD til dagen, hvor jeg er lidt mærket i kroppen, og det var godt med en semi-styrke-WOD.

Det var min fornemmelse at det "øvede koncept" lige bliver startet roligt op, ikke mindst indtil alle på holdet også er klar over hvilket hold de har meldt sig på. :wink:

Bonus pullups

10

10

7

Dagens pullup-total: 73+27=100

Juni pullup-challenge total: 300+100=400 :superman:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD Søndag 07-06-2009

Man kunne næsten tro jeg kun gik efter tunge WODs for tiden, men det er nu et tilfælde som følge af øvrig planlægning. :laugh:

Slet ingen Open Gym denne weekend. :cry:

Opvarmning

Ledopvarmning

Sjip

Atomic situps

Airsquat

Burpees

WOD: Frontsquat 1-1-1-1-1-1-1

--- warmup ---

5 @ 20kg

5 @ 50kg

3 @ 70kg

--- workset ---

1 @ 100kg

1 @ 110kg

1 @ 120kg

1 @ 130kg Crossfit PR +5kg, tangering af alltime PR

fail @ 135kg

1 @ 120kg

1 @ 120kg

1 @ 120kg

- Absolut ingen fornemmelse af hvad der var til i dag, heller ikke da jeg var godt igang med opvarmning.

Jeg havde også enormt ringe føling med passende dybde, for når jeg føler jeg er lige omkring parallel, så er jeg ofte langt under. :laugh:

Teknikken kørte nogenlunde uden at være specielt overbevisende.

De 130 kg var et mærkeligt løft - det kørte fint nedaf, og da jeg vendte den mener jeg at jeg nåede at tænke den er da nem nok. Men så var det lidt som om der ganske kort blev slukket for benern og stangen gik så sjovt nok i stå. På uforklarlig vis nåede jeg tilbage til virkeligheden og fik den kæmpet op. :devil:

I dag var der bare ikke nok juice i stolperne til 135kg.

Alt taget i betragtning kan jeg kun være tilfreds med dagens løft. :bigsmile:

Bonus pullups (kipping stadig :wink:)

20

20

10

10

- De første 20 var ikke helt max, men tæt på. Når grebet er den afgørende faktor kan det let svinge nogle reps.

Dagens pullup-total: 60

Juni pullup-challenge total: 400+60=460 :superman:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD tirsdag 09-06-2009

Ja, det væltede jo ned fra himlen, så ingen Dogme-cykling. :unhappy: Heldigvis lukker kirken ikke pga regn. :bigsmile:

Pre-Opvarmning solo

Squats

Skuldermobilisering med pind

Snatch balance med pind

High hang snatch med pind

Snatch balance med 20kg stang

High hang snatch med 20kg stang

- Dejligt med en bette smule VL.

Opvarmning

Ledopvarmning

10-1 combo af:

Hop med knæløft

Pushups med "frem/tilbage" i bunden

- Hårdt!

Intro til kb swings og snatch

3 min kontinuerlig snatch - kørte roligt 10 pr hånd og endte med 76 reps.

Så var vi dælme også varme! :laugh:

Nogle gange kan man undre sig over hvad de to sadistiske hoveder (Klaus og Andreas) dog tænker på, når de laver WODs.

Denne dag var en af dem. :wink:

I og med at programlægningen lader til at virke godt på mig har de dog opbygget en vis goodwill-konto der kan tæres på. :laugh:

WOD

3 runder på tid af:

50 walking lunges

50 airsquats

50 boxjumps

Tid: 13:30 Rx :gal:

Lunges var rimelig konstante i tempo, airsquats blev noget langsomme, men kan dog køres rimelig konstant. Boxjumps var den store tidsrøver, men de kørte faktisk væsentlig bedre end jeg husker det fra tidligere WODs. :smile:

Bonus pullups

8

8

8

8

8

Sluttede af med masser af stræk.

Spændende at se hvordan stængerne har det i morgen. :laugh:

Dagens pullup-total: 40

Juni pullup-challenge total: 460+40=500

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD onsdag 10-06-2009

Helt uventet en styrke-WOD i dag - to keep people guessing :tongue: - og noget planlægningsmæssigt omkring ugens øvrige WODs.

Passede mig super. :bigsmile:

Solo Opvarmning

Skuldermobilisering med pind

Snatch balance med pind

Snatch balance med 20kg

High hang snatch med 20kg

Og så var der hele 3 (tre) mennesker på kl 16 holdet i dag - WTF? Muligvis det mindste hold jeg har været på nogensinde. :laugh:

Men nu var det også øvet hold. :innocent:

Opvarmning

Ledopvarmning

Hindupushups med kig til siderne

Diverse superman

Diverse hollow rock

Superman + hollow rock combo = den strandede hval :laugh: (en lille gave fra Klaus)

Kettlebell-sjov 16kg:

10 2H swings til vandret

10 2H swings til lodret

10+10 1H swings

5+5 windmills

10 2H swings til lodret - fuld knald både op og ned

Clean-træning:

Frontsquat med stang

High hang powerclean med stang

"Clean balance" med stang - som snatch balance, bare i clean position. :blink:

High hang squatclean 4-5 reps med 20kg, 40kg, 50kg, 60kg

WOD: Push press 3-3-3-3-3

--- warmup ---

5 @ 20kg

3 @ 40kg

3 @ 60kg

--- workset ---

3 @ 75kg

3 @ 80kg

3 @ 85kg

3 @ 90kg PR

3 @ 94kg PR

- Nice! Gammel PR var 88kg sat i marts - total i orden fremgang :superman:. Rep 2 på både 90 og 94 blev lidt usikker, hvilket gjorde 3'eren noget mere udfordrende end den behøvede. Den allersidste på 94 troede jeg sgu heller ikke helt på, men op kom den. :devil:

Bonus turbo-makker-WOD

En makker stafet med:

- Spurt til modsat ende af sal

- Burpees (yeah!)

- Spurt tilbage

- Pause imens makker udfører det samme

Burpees kørt efter rep-mønstret 9-7-5-3-1

Da vi kun var os tre kørte vi som ét 2+1 hold. Tid: 2:55

Dejligt antal :devil:, for når det ikke er flere kan burpees laves "hovedet-under-armen-hurtigt", dvs uden at der skal økonomiseret med kræfterne. :laugh:

Det er nu meget fedt.

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning

Ledopvarmning

Hindupushups med kig til siderne

Diverse superman

Diverse hollow rock

Superman + hollow rock combo = den strandede hval :laugh: (en lille gave fra Klaus)

Kettlebell-sjov 16kg:

10 2H swings til vandret

10 2H swings til lodret

10+10 1H swings

5+5 windmills

10 2H swings til lodret - fuld knald både op og ned

Clean-træning:

Frontsquat med stang

High hang powerclean med stang

"Clean balance" med stang - som snatch balance, bare i clean position. :blink:

High hang squatclean 4-5 reps med 20kg, 40kg, 50kg, 60kg

Hehe, tak fordi du skrev opvarmningen op. Kunne slet ikke huske den, og nice med pushpress-vægt over bodyweight. Du er jo en stærk ung mand :blink:

Link to comment
Share on other sites

Gymnastik torsdag 04-06-2009

Same procedure at last time... stort set.

Opvarmning

Grundig opvarmning og udstræk

Kolbøtter

Håndstand til forlæns rul, nogle gange med lidt ekstra håndstand på

Vejrmøller

Lidt araber

- Forbedring at spore på araberen.

Forlæns salto

Samme setup som sidst (og forrige gang) - springbræt, stor klods at hoppe over og relativt flad madras til landing.

Det spillede bare. :w00t:

Jeg talte ikke men det må have været mindst halvdelen der blev landet "pænt".

Der er stadig en del forskel på om det er et godt hop eller om jeg bare når rundt.

En gang imellem får jeg stadig trukket benene for meget op.

Så var den naturlige progression jo at prøve uden springbræt. :omg:

Jeg fik lavet to spring, hvor jeg lige akkurat kom over klodsen og landede, dog ikke ligefrem specielt overbevisende.

Men nu måtte jeg se om jeg kunne lave en helt clean uden klodser, madrasser eller andet, så jeg rykkede ud på det frie gulv.

Det kostede en del røv-landinger :laugh: og det lykkedes desværre ikke i denne omgang.

Sluttede af med et par fra springbræt til madras men uden klods for at få lidt succesoplevelse til sidst. Det holdt hårdt...

Ringe

3x3 skin the cat

En håndfuld muscleups (med kip)

Link to comment
Share on other sites

CrossFit Fredag 12-06-2009

Opvarmning

Ledopvarmning

Kettlebell-tamtam 16kg:

10+10 1H swings

5+5 windmill

4+4 TGU

3+3 OHS

2+2 BU clean & press

squat clean teknik

WOD: Elisabeth

21-15-9 af:

Squat clean 60kg

Ring dips

Tid: 9:31 PR (med 46 sek)

Ikke så tosset. :bigsmile:

Bonus pullups (kipping)

10

11

12

13

14

15

15

10

10

- Boom!

Dagens pullup-total: 110

Juni pullup-challenge total: 500+110=610

Link to comment
Share on other sites

BOOOOOOOOOOM!!!!!!!!!!11111111!!!!!!!!!

@Frontsquat og Pushpress!

Stærkt gået, skipper! :devil::devil:

Ja BOOOOM sgu'!

Takker champ - er også ganske tilfreds med mine resultater so far - men mere vil have mere jo. :devil:

CrossFit @ home lørdag 13-06-2009

Ingen kirke i dag, men havde lyst til at lave noget i formiddags, og det slog mig pludselig at jeg jo kunne lave torsdagens WOD herhjemme.

Som tænkt så gjort...

WOD

50-40-30-20-10 reps af:

KB swings 24kg

Anchored situps (med måtte under lænd)

Backextensions (på gulv)

Tid: 17:57 Rx :gal:

- Holy f**k, den gjorde naller. Og så afslørede den et seriøst problem, for jeg har virkelig svært ved at spænde ordentligt op i kernen under arbejde.

Selvom de backextensions ser uskyldige ud, så gjorde de swings væsentlig hårdere. Jeg tog ellers de første 50 swings i streg og havde det nogenlunde, men situps er som altid langsomme, og da første runde var overstået på lige under 5 min kunne jeg godt se hvor tiden bar hen.

Det er godt at blive gjort lidt ekstra opmærksom på sine svagheder engang i mellem. Bare sjovt jeg ikke lige havde forventet det af denne uskyldighed. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit Open Gym søndag 14-06-2009

Planen var egenlig cykling, men den blev ændret til fordel for Crossfit i stedet. :blush:

Opvarmning

Ledopvarmning

Skuldertamtam med pind

OHS med pind

Snatch balance med pind

Lidt dips

Lidt pullups

Muscleups

5 kipping singles

1 fejlet forsøg på en strict :blush:

5 assisted singles

3 strict singles :devil:

5 assisted singles

Fuld ROM på dem alle

- Rigtig rigtig udmærket! Det er kun lige akkurat med nød og næppe jeg har styrken til strict, men det er nok til at arbejde på sagen.

Højre arm havde tendens til at komme for langt væk i overgangsfasen på de strict.

Ropeclimb

2 ture i L-sit

- Hårdt og længe siden. :wink:

Vægtløftning

Primært full snatch fra 20 til 50kg

Smed lidt squat cleans ind også bare for at se teknikken ikke var helt så skidt som i fredags.

Afsluttede med en håndfuld powerclean og pushjerk på de 50kg

- Det føles bedre med at komme under stangen ift de sidste par gange. Dejligt.

Og så var det meningen jeg skulle slutte af med en lille Metcon-snas jeg havde fundet på .com fra fordelen.

Den lød på 5 runder af:

21 thrusters 34kg

21 double unders

- Den lød jo dejlig nasty. Mit venstre håndled klagede lidt efter squatcleans i fredags, så jeg måtte lige teste om thrusters var ok.

Det gik dog fint.

Så skulle sjippetovet varmes op, og det gjorde det klart at mine skinneben skal have mere ro. De fik lidt for meget gas til gymnastik torsdag - det er noget værre gris. :unhappy:

Nå, thrusters var jo ok, så dem kunne jeg beholde men DU's skulle skiftes ud med noget andet.

Jeg fik en hjerneblødning og tænkte 10 burpees nok var passende. :gal:

3-2-1-GO

Metcon Take Two

5 runder af:

21 thrusters 34kg

10 burpees

FAIL

- I anden omgang at thrusters stod det temmelig klart at dette var en skidt WOD. :laugh:

Jeg kunne slet ikke holde tempoet oppe, hvilket var hele pointen med WOD'en, så jeg bed i det sure æble, kastede håndklædet i ringen og gik kortvarigt i tænkeboks.

Som MortenA sagde efterfølgende, så er thrusters og burpees også for ens - de rammer for meget det samme og suger generelt bare livet ud af dig. Bad combo. :wink:

Det blev så til denne her:

Metcon Take Three

5 runder af:

10 KB Clean & push press 2x16kg

25 airsquat

Tid: 7:08 :devil:

- Meget bedre!!! Pulsen godt op under loftet og (næsten :innocent:) konstant arbejde.

Ikke tid til pullups i dag (andet end de 5 til opvarmningen), og det vil mine hænder nok takke mig for.

Og så er det vist tid til en pause-dag i morgen. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Racerræs Dogmecykling Blovstrød

I det fornemme selskab af to cykeltøser rullede vi nordpå ad Hillerødmotorvejen.

Menuen var Dogme-ræs i form af 2 runder á 12,1km på Blovstrød-rundstrækningen.

Da turen derop var ca 28km besluttede vi at undvære prøverunden og gå direkte til hovedretten.

Christina insisterede på at hun skulle have et forspring ift mig på 2 min, og hun fik så endda lidt mere da jeg fumlede med telefonen (stopuret) da jeg skulle afsted. :blush:

Og for at det ikke skal være løgn fik jeg ikke drejet da jeg skulle til højre af Stumpedyssevej :laugh: - jeg havde hørt dårligt efter ved ruteforklaringen og havde set krydset længere nede som jeg troede vi skulle dreje ved. Heldigvis kørte en masse andre rundt og varmede op til noget konkurrence, og to jeg lige havde overhalet råbte vist efter mig. :innocent: Det kostede nok lige 15-20 sek at få vendt rundt og komme tilbage på sporet.

Jeg har masser af lungekapacitet, men stængerne kommer til kort, syrer for hurtigt til og kan bare ikke træde watt nok. Grrrrrr. :mad:

Hvad gør man ved det?

Dogmestats

Rute: Blovstrød x2

Tid: små 44 min

Distance: 24,28km

Snit: 33,2km/t

Gns. puls: 171 (81%)

Max puls: 183 (86,5%)

Højdemeter: 202meter

Pulszoner:

70-80%: 7:46

80-90%: 37:08

90-100%: 0:00

Turstats

Dato: 16-06-2009

Tid: 3:02:21

Distance: 79,3km

Snit: 26,1km/t

post-1845-1245267325_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD onsdag 17-06-2009

Øvet hold med Klaus "Ninja-boxjump" Vesti. :tongue:

Kirken har fået en ordentlig røvfuld nye og store Medicin-balls, og de skulle indvies under opvarmningen

Opvarmning

400 meter C2 roning

Teknik til Med-ball clean

Medball-kast til makker:

- 10x Frontsquat-kast

- 10x Kast, Burpee

- 10x overhead kast (som et indkast)

- ca 2x10 sidekast med rotation

- 7? situp-kast

Thrusters-teknik

WOD-oplæg

5 runder af:

400m løb

30 thrusters 20kg

30 boxjumps

Da det er "skån jespers skinneben uge/måned", så er løb, alm. boxjumps (og double unders) verboten.

Så oplæget blev modificeret til følgende.

WOD

5 runder af:

400m C2 roning

30 thrusters 20kg

10 høje boxjumps (alm box + 4 røde skiver)

Tid: 21:37 :gal::devil:

Holy moly den rykkede! Der blev givet gas.

Thrusters er jeg lidt utilfreds med... holdt for mange pauser. :4whip: Roningen lå på 1:45/500m første runde og faldt så til 1:50 på anden og ca 1:55 på resten. De høje boxjumps fungerede ganske glimrende som alternativ - mere hop og mindre bounce.

Bonus pullups

10

10

12

14

14

10

10

10

Og en masse masse stræk til sidst. :bigsmile:

Dagens pullup-total: 90

Juni pullup-challenge total: 610+90=700

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Hey champ,

Hyggeligt lige at støde på dig i kirken idag!

Godt at se, at du fik strukket en ganske modbydelig WOD sammen, på trods af dit skinnebens helvede :devil:.

Lasse,

Link to comment
Share on other sites

Racerræs Dogmecykling Blovstrød

...

Jeg har masser af lungekapacitet, men stængerne kommer til kort, syrer for hurtigt til og kan bare ikke træde watt nok. Grrrrrr. :mad:

Hvad gør man ved det?

Surt med fejlkørslen, hvis det var den, der var skyld i de afgørende sekunder :smile:

Det undrer mig, at du syrer til i benene, men har overskud på lungekapaciteten. Min opfattelse sidste år i starten af sæsonen, var den modsatte. Du havde stor benstyrke (accelerationer, eksplosioner, bakkespurter osv.), men udholdenheden var ikke så stor. Er du enig i det?

Siden er du jo begyndt at dyrke Cross fit i stor stil, og det har ganske givet hjulpet på din lungekapacitet, så vidt jeg har forstået. Min erfaring er, at op til fire dage efter en hård bentræning kan jeg mærke træthed i benene, når jeg kommer på cyklen. Også selv om jeg ikke har DOMS. Måske er det samme tilfældet med dig? Eller måske er det bare fordi din forbedrede lungekapacitet nu gør benstyrken til "det svageste led" :smile:

Hvad gør man ved det? Cykler noget mere, vil jeg tro :bike: eller accepterer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey champ,

Hyggeligt lige at støde på dig i kirken idag!

Godt at se, at du fik strukket en ganske modbydelig WOD sammen, på trods af dit skinnebens helvede :devil: .

Lasse,

Hey, cool du lige fik sagt hej i kirken og kunne se på tavlen du også fik givet god gas på WOD'en.

Surt med fejlkørslen, hvis det var den, der var skyld i de afgørende sekunder :smile:

Det undrer mig, at du syrer til i benene, men har overskud på lungekapaciteten. Min opfattelse sidste år i starten af sæsonen, var den modsatte. Du havde stor benstyrke (accelerationer, eksplosioner, bakkespurter osv.), men udholdenheden var ikke så stor. Er du enig i det?

Siden er du jo begyndt at dyrke Cross fit i stor stil, og det har ganske givet hjulpet på din lungekapacitet, så vidt jeg har forstået. Min erfaring er, at op til fire dage efter en hård bentræning kan jeg mærke træthed i benene, når jeg kommer på cyklen. Også selv om jeg ikke har DOMS. Måske er det samme tilfældet med dig? Eller måske er det bare fordi din forbedrede lungekapacitet nu gør benstyrken til "det svageste led" :smile:

Hvad gør man ved det? Cykler noget mere, vil jeg tro :bike: eller accepterer :smile:

Jeg var ikke helt præcis i min tidtagning (måske ubevidst :innocent:), men i mit estimat og sammenligning med Candy så har jeg trukket lidt fra for fejlkørsel. :hehe:

Jeg kan ikke huske helt nøjagtigt hvordan benene havde det sidste år, men forskellen mellem lungekapacitet og muskelarbejde var nok mindre.

Mine accelerationer synes jeg nu stadig jeg har, men det virker som om jeg utrolig hurtigt kan få opbygget en ubehagelig mængde syrebad i lårbasserne. I kraft af CF har jeg uden tvivl bedre kondi end de glade VL+yoga dage. :laugh:

Det er nok ikke helt utænkeligt at den træning på en eller anden vis sidder lidt i benene på cyklen.

Hvad jeg gør ved det? Forhåbentlig en combo af lidt mere cykling (så bli'r Candy glad) og så en eller anden passende grad af accept af tingenes tilstand og de konsekvenser mine prioriteter har. :smilejap:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD Fredag 19-06-2009

Opvarmning

1½ runde af

30 Double Unders

12 pullups

12 ring dips

25 backext (gulv)

25 atomic situps

2x20 sec samson stretch

- Lavede 12+13 pullups, så 25 ekstra på kontoen.

WOD: Back squat 5-5-5-5-5

--- warmup ---

? @ 20kg

5 @ 50kg

5 @ 70kg

5 @ 70kg

--- workset ---

5 @ 120kg

5 @ 125kg

5 @ 130kg

5 @ 135kg 5RM PR

5 @ 140kg ny 5RM PR :w00t:

- Det var jo faktisk til et par kg mere, hvis jeg skal være ærlig (og det skal jeg). :blush:

Jeg havde ikke fået min bog med og var kommet i tvivl om hvad gammel PR var. Jeg kunne huske jeg havde lavet både 142 og 145, men var i tvivl om det var 3RM eller 5RM. Det viste sig begge at være tidligere 3RM PR's fra kirken, og min 5RM stod kun til 130, så næsten acceptabelt, da jeg godt kunne have presset stængerne lidt mere.

Eftersom mine knæ åbenbart vil gå indaf, når jeg squatter tungt snakkede jeg med Thor om jeg bare skulle stå smallere, måske endda high bar VL-style. :superman:

Jeg justerede lidt på det i worksettene, dog stadig low bar men bare nogle cm smallere, og der gik knæene da mindre indaf (ikke underligt), men de gik stadig indaf. Muligvis skal jeg have acceptere det som min stil. :innocent:

Jeg er smidig nok til at det tilsyneladende ikke er noget problem, og sjovt nok er smidighed næsten det største problem for mig, for jeg har (synes jeg selv) exceptionel dårlig fornemmelse af min dybde. Når jeg føler jeg er lige ved parallel eller lidt over, så er jeg som regel 5+cm under, og det føles først som godkendt squatdybde i mit hoved når jeg er 10cm under eller deromkring. Fucked up! :gal:

På min alltime PR liste (fra fra VL-tiden, dvs high bar) står der 3x140 og 6x130 raw, så jeg er godt tilfreds med benstyrken for tiden.

Bonus pullups (kip)

15

15

15

15

Dagens pullup-total: 85

Juni pullup-challenge total: 700 + 85 = 785

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD + O.G. Lørdag 20-06-2009

Opvarmning

Ledopvarmning

400m opvarmningsløb

En masse kasterier med med-balls

WOD'en på tavlen var "Michael" (3x 800m løb, 50 situps, 50 backext), men løberi synes mine skinneben som tidligere skrevet ikke så godt om for tiden, hvilket også var at bemærke under opvarmningsløbet, dog ikke så slemt heldigvis.

Jeg var ikke meget for at skulle lave noget andet, men fik så lige en fornuftssnak med Head-Coach Klaus om alternativer. Det endelige valg faldt på en simpel substitution på løbet, og så lige lave situps og backext lidt "sjovere".

WOD

3 runder af:

800m roning

25 GHD situps

50 backextensions (bænk)

Tid: 25:14

- Den rykkede ret godt i madkassen. Mine erectors var som teltbarduner efter hver runde og det føltes ret underligt. :laugh: De syrer temmelig vildt af high reps.

GHD er jeg først lige ved at have lært, og det følte som om jeg fik bedre styr på det fra anden runde. Jeg mangler dog stadig en del ifølge Klaus, men det skal nok komme.

Indtil nu har jeg kun lavet et par sæt af 5-10 stykker ved siden af WODs, så det er langt over en fordobling i volumen på én dag.

Det skal jeg nok komme til at mærke de næste dage :laugh: og jeg er særligt glad for vi skalerede ned til 3x25 og ikke 3x50. :devil:

Rotiderne var måske lige en kende afslappede, fra 3:02 til 3:07 svarende til tempo 1:52-1:55/500m.

Og efter jeg havde fundet mig selv og min vejrtrækning, så stod den på Åben Gymnastiksal. :tongue:

Inden jeg drog mod kirken havde jeg lyst til at lave Randy fra forleden. Det havde jeg så ikke mere nu. :laugh:

Muscleups

ca 5 singles med kip

ca 10 assisted

- Ikke helt styrke til strict i dag

Pseudo Planche Pushups rings (feet elevated)

7 x 5

- Ringene føres til taljen, tommelfingrene drejer udaf

Kørt skiftevis med

Pullups (kip)

7 x 10

Skin the cat (tucked variant)

3 x 2

- Ekstralangt hæng i bunden af hver.

Dagens pullup-total: 70

Juni pullup-challenge total: 785+70=855

Link to comment
Share on other sites

Racerræs med FitnessDK 21-06-2009

Endnu en gæsteoptræden på FitnessDKs cykelhold naturligvis med Candymåsen også. :bigsmile:

Vi rullede afsted i samlet flok fra Gentofte, over Lyngby og Nærum, hvor vi lige svingede omkring slotsbakken, som egentlig også var turen væsentligste højdemæssige udfordring.

Derefter videre over Gl. Holte, Høsterkøb hvor vi delte os i de hurtige og langsomme, Gunderød, Karlebo, Lønholt, Langstrup og så Strandvejen fra lige over Niva.

Det blev "kun" til to egentlig rulleskiftintervaller i solidt tempo. Benene var ikke overbevisende, og der var lidt huller jeg måtte hive ind af og til.

Vi kørte et frit interval på 4½km til Langstrup, eller dvs jeg havde ikke hørt meldingen særlig godt :blush: og troede det var frit, men meningen var at der skulle være noget rulleskift først. Ret tidligt lå jeg pludselig og flagrede 5-10m foran "feltet", og da jeg så fik slået fast at vi bare kunne gøre tænkte jeg at det kunne jeg da lige så godt. :laugh:

Det var dog lige tidligt nok og jeg havde jo så heller ikke helt fanget hvor langt der var til mål. Så feltet hev mig ind og vi kørte lidt ræs uden nogen deciderede angreb. Der kom en ond lille bakke hvor tre brød fra resten og jeg troede jeg ville blive sat, men hang nogenlunde på. Så kom Super-Candy med en venligt baghjul og fik trukket mig op til de tre førende, og da byskiltet der markerede målstregen lå jeg perfekt i andenposition, og der var lige akkurat guf nok tilbage i stængerne til at nappe sejren. :w00t:

Derfra var det roligt rul ud til strandvejen og det første stykke ind til omkring Skodsborg, og derfra blev der skruet op for tempo. Vi sluttede med en spurt ved Klampenborg.

Rigtig fin tur med godt vejr og faktisk overraskende lav snitpuls, men sådan må det være når stængerne ikke vil mere. :wink:

Stats

Dato: 21-06-2009

Tid: 2:11:50

Distance: 69,1km

Snit: 31,4km/t :superman:

Gns. puls: 141 (67%)

Max puls: 186 (88%)

Pulszoner:

70-80%: 50min

80-90%: 8min

90-100%: 0min

Stats inkl transport

Tid: 3:14:57

Distance: 92,1km

Snit: 28,3km/t

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share