MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

CrossFit onsdag 04-03-2009

Dagens spas var en ordentlig Chipper og opvarmning bestod basalt set i en lille intro til hver af øvelserne.

Chipper-WOD

25 Lunges

20 Pullups (tog 25!) PR :laugh:

50 Boxjumps

25 Double Unders

15 ring dips

20 K2E's

30 Kb swing 24kg

25 atomic situps

30 burpees :gal:

35 thrusters 20kg

2 rope climb

Tid: 19:10 Rx'd :rocketwhore:

Rigtig god chipper-effekt - jeg var helt færdig da jeg var færdig. :gal: Ja faktisk var jeg helt færdig allerede da jeg var kommet lidt ind i burpees.

I pullups tænkte jeg det passede med at tage 25 ligesom lunges, og da Klaus stod og råbte vi skulle tage dem i et sæt, så gjorde jeg det med de 25. Det blev så til en PR med +4. :superman: - og så var det ikke engang max presset. :devil:

Boxjumps er et helvede som altid, DU og ringdips easy peasy - K2E tog lidt lang tid men er ikke så slemme igen :blink:

Og det var så deromkring jeg begyndte at have det hårdt! Måske er det en undskyldning at jeg i morges var så venlig at donere cirka 10% af mine røde blodlegemer til et godt formål (og derefter var så ufornuftig at tage til træning alligvel :blush:) - anyways var burpees og thrusters meget uoverskuelige imens det stod på.

Til sammenligning var de gode tider nede i omegnen af 15-16 min, og nogle få endnu hurtigere...

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD torsdag 05-03-2009

Ja, jeg skulle da træne lidt i dag. :devil:

Opvarmning

blandet sjipning

100 singles

100 alternate step

30 double unders

"Opvarmnings-WOD"

20 Pullup burpees

20 Boxjump burpees

5 Pullup burpees (nogle få af os var for langsomme til at lave 10, så Andreas sendte os videre)

10 Boxjump burpees

- 55 onde burpees som opvarmning... manden er jo gal. :gal: Slet ikke så flink som Klaus, der også var flink til at råbe godt af mig i går, selvom jeg var lidt en slatten karklud til sidst.

Nå, så var vi da varme. :hehe:

Dødløft 5-5-5-5-5

--- warmup ---

5 @ 50kg

5 @ 70kg

5 @ 100kg

--- workset ---

5 @ 120kg

5 @ 130kg

5 @ 140kg

5 @ 150kg 5RM PR +10kg

5 @ 120kg (som singles med kort pause)

- De var vist ikke superkønne på 150, men op kom de da. :devil:

De 5x1@120kg var godt nok lede til sidst - shit det føltes tungt. :laugh:

Rope climb challenge uge 4

4 ture - den ene taget før WOD'en.

Og så direkte videre til... :superman:

Gymnastik

Gulv

Diverse kolbøtter og andet opvarmning

Håndstand til forlæns rul

Baglæns rul til håndstand

Vejrmøller

Araberspring - en hel del

Gymnastic Bodies WOD (sådan da)

3 x Muscleups

3 x Back lever

3 x Front lever

3 x 5 L-sit leg lift

3 x 5 Headstand Reverse Leg Lift

2 x Tuck planche (min højre skulder siger av på den ufede måde lige præcis med denne her)

2 x Frog stand

- Mine MU's var helt til hest. :laugh:

L-sit Rope Climb

4x ca 2 meter

- Efter jeg blev punket lidt af en af de andre havde jeg næsten strakte ben. :innocent:

Parallelle barre

3 x mange sving

3 x 8-10 dip sving

Springgraven

En god portion forsøg på forlæns salto.

Én sad lige i skabet og blev landet pænt på fødderne uden at hænderne var i nærheden af jorden. :w00t:

Dertil en håndfuld der var tæt på.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

- 55 onde burpees som opvarmning... manden er jo gal. :gal: Slet ikke så flink som Klaus, der også var flink til at råbe godt af mig i går, selvom jeg var lidt en slatten karklud til sidst.

Du skal lære at elske dine burpees, som du elsker dig selv.

Jeg misunder dig dine 55 burpees.

Link to comment
Share on other sites

Saltoerne ved spring graven ... Er de fra gulv, springbrædt eller minitrampolin?

Det er fra en løbebane med fjedergulv der leder op til springgraven. I graven ligger en stor madras en 20-30 cm under gulvniveauet, så det er højdeforskellen mellem afsæt og landing.

Da jeg begyndte med saltoerne var det fra stående, men efter råd fra de andre sætter jeg lidt tilløb på, så jeg ikke skal arbejde helt så meget for at få fart på rundt. :bigsmile:

Du skal lære at elske dine burpees, som du elsker dig selv.

Jeg misunder dig dine 55 burpees.

Helt sikkert :gal:

Det jeg bl.a. skal lære er at finde et passende tempo så jeg ikke laver 5 af gangen og så er nødt til at stå og puste alt for længe. :blush:

Og som nævnt 1000 gange før skal jeg blive bedre til at presse mig selv når jeg har det lidt hårdt...

Link to comment
Share on other sites

CrossFit - WOD + Open Gym lørdag 07-03-2009

Rope Climb challenge uge 4

4 ture

- Jeg begynder at føle lidt mere overskud på dem. Det hjælper også gevaldigt at tage dem før WOD. :laugh:

Opvarmning

Lidt kettlebell-svingeri.

8-taller om benene

Sving om hoften

Halos ("sving" om hovedet)

Snatch-teknik

Opvarmning-WOD

5x1 minut snatch, 20 sek pause

Resultat: 5x30 @ 16kg :devil:

- Jeg kan godt lide at snatch med 16'eren - den er dejlig (let). :bigsmile: Bare 24'eren føltes ligeså...

Når det er sagt, så finder jeg det svært bekymrende med denne form for opvarmnings-WOD, som vi også blev budt på i torsdags.

Håber ikke det er en tendens der spreder sig. :laugh:

Det er noget helt andet med en mini-WOD efter en styrkedag. :wink:

WOD

5 runder af:

400m løb

50 airsquats

Tid: 14:56 :superman:

Jeg løber møjlangsomt, men det er jo ikke noget nyt. Jeg havde dog fint momentum, holdt mig i gang på løbeturene og tog alle squats i træk uden nogen pause af betydning mellem løb og squat, så jeg var ganske tilfreds. :bigsmile:

Og så Open Gym hygge

Strict Muscleup træning

Kørte dem bare fra stående og så langt op jeg nu kunne komme.

Derefter lidt negativer.

- Jeg er slap... :unhappy:

Håndstand

En del i det fri - ikke for alvor imponerende, men jeg synes godt jeg kan mærke forbedring af alle de forlæns rul fra håndstand jeg får lavet til gymnastik.

Med støtte på væg for time. Tid: 1:01

Pullups (kipping)

3 x 15

1 x 10

- Kørte ikke super i dag

Ringgøgl

Cirka 3 tuck back lever

Cirka 3 tuck front lever

En masse support - smed lidt wide dips ind hist og her

2x Sving i support

Kettlebell leg

Getup situp @ 2x16kg

TGU @ 2x16kg

Det var cirka det. Voldsomt høj gøgler-faktor til Open Gym i dag. Det var spas. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD + O.G. søndag 08-03-2009

Opvarmning

Ledopvarmning

Sjipperi

Et par runder af:

Ringdips

Shoulder pullups

OHS

Getup situp med pind

Samson stretch

- Holdt ikke rigtigt styr på antallet og tog det der var skrevet op som guideline. :bigsmile:

WOD: "Jumping Michael"

3 runder af:

- 80 Double Unders

- 50 Situps (anchored)

- 50 Backextensions (gulv)

Tid: 12:15 Rx'd

Jeg ved ikke om tanken var at det skulle have været den rigtig Michael i dag (800m løb i stedet for sjip), men der var vådt så løberiet blev heldigvis erstattet af sjip. Godt valg!

Jeg blev sat godt og grundigt til vægs af Sarah (der lige har haft fødselsdag, og jeg skal nok lade være med at sige hvilken :tongue:), men endte nu alligevel med dagens tredjebedste tid for Rx'ere.

Jeg har nogenlunde styr på DU's under normale omstændigheder, men når jeg bliver presset, så laver jeg flere fejl, og derudover så er det også pænt mange DU's, så de var sgu hårde! :devil:

Situps bider også godt, og er stadig møjlangsomme.

:superman: Open Gym :superman:

Muscleups

Nogle stykker og en del miss

- Lavede både lidt før og efter WOD.

Mine MU's er helt fucked up - minus styrke og helt gal med timingen mellem kip og pull.

Hmmm... :mad:

Ring support + dips

En del

- Jeg skal teste om jeg kan lave 1 minut og tage lidt mere tid på mine support-sæt. Læste også lige en artikel hvor der stod at når man kunne 1 minut var det et godt mål at gå efter 1 minut med ½ kropsvægt hægtet på. :gal:

Ring Pseudo Planche Pushups

4 x 5

Malteserkors progression på knæ

3-4 x cirka 5

- Holy crap, der er bare minus leverage i dén øvelse. Den udføres cirka som man ville lave flyes i ringene, men i stedet for at føre armene ud til siden føres de tilbage i en cirka 45 graders vinkel ud fra kroppen. En helt anden verden siger jeg bare. :devil:

Hanging Leg Lift

2 x 5

- Useriøst :blush:

Kettlebell snatch

2 x 10+10 @ 16kg

2 x 5+5 @ 24kg

2 x 10+10 @ 24kg

3 x 10 @ 2*16kg

- Uhh, nice! 24'eren føles slet ikke så slem som den har gjort, og doublesnatchen med 2x16 kørte også vildt godt (synes jeg selv). :laugh:

Dertil en del instruktion hist og her. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD Tirsdag 10-03-2009

Jo jo - jeg træner skam lidt endnu.

WOD

20 runder af:

2 Handstand pushups

4 Strict pullups (valgfrit greb)

6 kb swings 32kg

Tid: 24:55 (ikke helt Rx'd)

Det kørte fint derudaf og blev runde efter runde jævnt hårdt.

I løbet af runde 13-16 begyndte lænden dog at være ret ked af situationen på den ufede måde, og det er en af mine weak-spots, så jeg valgte at nøjes med en lille 16'er på de sidste 4 runder.

CrossFit WOD Onsdag 11-03-2009

Opvarmning

En masse opvarmning med pind, dislocates, OHS varianter mm.

Clean teknik

Hang Power Clean 3-3-3-3-3

--- warmup ---

flere x 3 @ 20kg

1 x 3 @ 50kg

1 x 3 @ 60kg

1 x 3 @ 70kg

--- workset ---

1 x 3 @ 80kg

1 x 3 @ 90kg

2½ x 1 @ 100kg

3 x 1 @ 90kg

3 x 1 @ 90kg

Ganske ok. Forskellen på sæt og singles er om stangen er nede og vende på gulvet mellem hver. Det lykkedes at tage de 3 reps på 90kg, men det bruger bare mange kræfter at bøvle med stangen nede på hofte/lår for at regrippe mellem hver, så valgte at gå over til singles med 5-10 sek pause.

Bonus WOD

5 runder af:

7 pullups

14 airsquats

Tid: 2:09

Trænerne er blevet glade for lige at fyre en mini-WOD ind efter styrkedage, så man føler man har lavet lidt og fået pulsen op. :laugh: Det kunne HPC nu også godt klare, dog ikke helt i samme grad trods alt. :blush:

Jeg har lavet denne én gang før på et tidspunkt i januar, og også der havde jeg Fred ved siden af til at sætte tempo.

Sidst blev det til 2:34 og en hel runde efter Freddy, nu var jeg kun en halv omgang squats bagefter. :superman:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD Tirsdag 10-03-2009

...

CrossFit WOD Onsdag 11-03-2009

...

Godt arbejde, tror du har ret i det HPC. Min teknik bliver i hvert fald også forstyrret af at skulle have baren ned på gulvet, specielt med mange kilo.

træner du aldrig Deadhang pullups?? ved godt det er en semi-fy-øvelse i crossfitregi :blush:

Link to comment
Share on other sites

Godt arbejde, tror du har ret i det HPC. Min teknik bliver i hvert fald også forstyrret af at skulle have baren ned på gulvet, specielt med mange kilo.

Tak.

Der er noget galt med den anden sætning. Du giver mig ret men skriver det modsatte. :wink:

træner du aldrig Deadhang pullups?? ved godt det er en semi-fy-øvelse i crossfitregi :blush:

"Aldrig" er så voldsomt et ord. :wink:

Den trænes ikke så tit, men som her i forgårs var den jo på programmet, og L-pullups ses også af og til.

Derhjemme har jeg en stang der bruges relativt sjældent, men når det er, så er det dog strict.

Der er nu heller ikke så meget fy over strict pullups, de er bare mindre effektive, når man jagter højest mulige poweroutput.

WOD'en i tirsdags havde f.eks. mere fokus på styrke hvor HSPU og strict pullups så giver fin mening, og så lige lidt swings til at holde pulsen oppe. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tak.

Der er noget galt med den anden sætning. Du giver mig ret men skriver det modsatte. :wink:

"Aldrig" er så voldsomt et ord. :wink:

Den trænes ikke så tit, men som her i forgårs var den jo på programmet, og L-pullups ses også af og til.

Derhjemme har jeg en stang der bruges relativt sjældent, men når det er, så er det dog strict.

Der er nu heller ikke så meget fy over strict pullups, de er bare mindre effektive, når man jagter højest mulige poweroutput.

WOD'en i tirsdags havde f.eks. mere fokus på styrke hvor HSPU og strict pullups så giver fin mening, og så lige lidt swings til at holde pulsen oppe. :bigsmile:

Nej nej, jeg giver dig ret i at det er svært at tage mange reps med mange kilo i HPC, jeg foretrækker også singles :blush:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD lørdag 14-03-2009

Så blev det endelig tid til at prøve kræfter med Søde Cindy. :devil:

Opvarmning

Legeplads og keddelsvingeri under ledelse af Asger

WOD: "Cindy"

Max runder på 20 min af:

5 pullups

10 pushups

15 airsquats

Resultat: 19 runder Rx

Det er jo en klassiker indenfor CrossFit, så dejligt endelig at få lov (og jeg havde så ikke rigtigt fået taget mig sammen til bare at lave den en dag til O.G. :blush:)

Jeg håbede lidt på 20 runder eller derover, men de pushups sugede desværre kræfterne ud af patten og krævede uforholdsmæssigt meget pause. Pullups kørte glimragende, og squats skulle jo bare overståes - dog var det tydeligt at mine squats var relativt langsomme, men også meget dybe. :laugh:

Nu har jeg sat et mål om 25 runder på listen for i år, så må vi se hvad det bliver til. :devil:

Desværre ingen Open Gym da der var kettlebell kursus. :cry3:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD + O.G. søndag 15-03-2009

Opvarmning

Squats

Hindu pushups

Mini-makker-WOD:

14-12-10-8-6-4-2 af en slags halve burpees, dog uden pushup.

Makker laver support hold i ringene imens.

Fri opvarmningsleg

WOD

3 runder på tid af:

400m løb

50 thrusters 20kg :devil:

Tid: 12:14 Rx

Holy moly den var vild og jeg fik vist også presset mig selv helt ok.

Første runde løb kan godt lade sig gøre i fornuftigt tempo. Tog de 50 thrusters i streg og først ud på runde to! :superman: God blodsmag allerede efter første runde. :devil: Anden runde løb var lidt en anden oplevelse og faktisk væsentlig værre end den forleden med løb/airsquats. Overvejede kraftigt om det havde været en dårlig beslutning at tage de 50 i streg. Anden og tredje runde løb var overlevelse. Thrusters i anden/tredje runde blev taget i 3-4 sæt - svært at overskue. Fik nok taget lidt for lange pauser på runde 2, i tredje lod jeg være med at smide stangen, men holdt den bare i armene. Det gav lidt bedre fokus på at blive ved.

Dagens andenbedste tid var jeg ret godt tilfreds med - og så på en løbe-WOD!!! Helt uhørt. :laugh:

Så var jeg dælme også smadret. Brugte den første halve time af O.G. på at drøne i 7-11 og købe kakao+frugt og så ellers bare komme tilbage til virkeligheden.

Og så var det store spørgsmål hvad jeg kunne give mig i kast med at fornuftige ting efter sådan en WOD.

SOTS Press (pres fra nakke i bunden af squat) - ugens challenge

20kg

40kg

45kg

47kg

- Det er bare et akavet pres. Havde et par forsøg på 45/47kg, et par kom ret skævt op, og et par var decideret miss. :wink:

Split Jerk

1 x 3 @ 20kg

1 x 3 @ 40kg

1 x 3 @ 60kg

3 x 3 @ 70kg

- Huha, længe siden. En kende ustabilt i toppen.

KB snatch

1 x 10+10 @ 16kg

1 x 10+10 @ 24kg

- Men ville hellere noget andet gøgl :blush:

KB Bottoms up clean and press

En håndfuld sæt @ 2x16kg

nogle få @ 24kg - rimelig solidt med højre, mere shaky med venstre

et par miss @ 32kg - clean og hold var ok, men presset manglede lige det sidste.

Windshield wipers

4 x 8-10

Knees 2 elbows

4 x 5 med 9kg vægtvest

- Asger var igang med en WOD, hvor denne indgik, men jeg synes ikke rigtigt hans knæ kom højt nok, så han udfordrede mig til at prøve.

Gik uden problemer. :laugh:

Uneven bænkpres

? @ stang + 10kg

1 @ stang + 25kg :laugh:

- Det river godt i abs skal jeg love for.

Gøgl for alle pengene

Link to comment
Share on other sites

Led tid på WODen. Lavede den selv sidste år, på 16:35, og husker bedst hvor kvalm den var!

Jow tak, jeg var nu også rimelig tilfreds med min indsats, selvom der lige pludselig ikke var særlig langt ned til Peters 11:57. :wink:

Første runde tog 3 minutter, men jeg kunne godt mærke det tempo ikke kunne holdes, hverken på løb eller thrusters.

...godt at se lidt kettlebell træning i loggen - der er ikke mange kuglesvingere som logger længere. :smile:

Kuglesvingeri skal der til. :bigsmile:

Jeg er også lige kommet til at købe en 16kg kugle til derhjemme i forbindelse med et fælleskøb i kirken - jeg synes ofte 24/32 var lige tunge nok til jeg havde lyst at lege med dem derhjemme i stuen. :innocent: Den skal blive god til noget highrep snatching.

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD tirsdag 17-03-2009

Jeg havde på fornemmelsen det var styrkedag, men man ved jo aldrig her i foretagenet. :smile:

Og det var det - jeg havde dog gættet dødløft, men den stod på frontsquat. :bigsmile:

Erik tog os igennem en rolig opvarmning, og så var det bare ind under stangen.

Front squat 1-1-1-1-1

--- warmup ---

1 x ? @ 20kg

1 x 5 @ 50kg

1 x 3 @ 70kg

1 x 1 @ 100kg

--- workset ---

1 x 1 @ 105kg

1 x 1 @ 110kg

1 x 1 @ 115kg

1 x 1 @ 120kg

1 x 1 @ 125kg Crossfit PR med 5kg (og i normale træningssko)

- Godkendt!

Stadig 5kg op til alltime PR, men det skal nok nås.

Bonus-WOD

2 runder med 1 min pause mellem:

60 sek burpess

60 sek kb swings 24kg

60 sek push press 30kg

- Så fik man da også pulsen lidt op. :gal:

Rope climbs

3 ture

- Nåede ikke nogen før træning og her bagefter kunne jeg ikke overskue så meget og tiden løb :innocent:

Synes dog jeg mærker fremgang - især vurderet på at det var post-WOD. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med den personlige CF-rekord! Var der andre, der var "gode"? Overvejer at lave den til Open Gym i morgen - kommer du ik' og leger med mig? PLEASE??? Laver WOD fra 19-20 og regner med at starte dag 1 i mit tre dags løfteprogram... Hvad synes du egentligt om den idé?

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med den personlige CF-rekord! Var der andre, der var "gode"? Overvejer at lave den til Open Gym i morgen - kommer du ik' og leger med mig? PLEASE??? Laver WOD fra 19-20 og regner med at starte dag 1 i mit tre dags løfteprogram... Hvad synes du egentligt om den idé?

tak tak :bigsmile: Nu var jeg der på kl 16 holdet, så jeg skal ikke kunne sige hvad der blev løftet senere, men det var vist kun bender der også var sådan solidt over 100kg (han havde 120 som max) :wink:

Ang din aftenplan, så må jeg melde pas, selvom jeg ellers gerne ville lege. Kroppen (især benern) skal stadig lige komme sig ovenpå weekenden, så jeg nøjes bare med en kl 17 WOD. :laugh:

Jeg læste godt du havde planer som noget ekstra styrke-tamtam - hvad bestod det konkret i? Ud fra en Crossfitsk tanke ville det naturligvis være bedre at fokusere lidt ekstra på nogle af dine svage sider, men det er selvfølgelig slet ikke lige så sjovt. :tongue:

Læs evt denne hvis du har et CF Journal-abonnement. :smile:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD tirsdag 17-03-2009

Jeg havde på fornemmelsen det var styrkedag, men man ved jo aldrig her i foretagenet. :smile:

Og det var det - jeg havde dog gættet dødløft, men den stod på frontsquat. :bigsmile:

Erik tog os igennem en rolig opvarmning, og så var det bare ind under stangen.

Front squat 1-1-1-1-1

--- warmup ---

1 x ? @ 20kg

1 x 5 @ 50kg

1 x 3 @ 70kg

1 x 1 @ 100kg

--- workset ---

1 x 1 @ 105kg

1 x 1 @ 110kg

1 x 1 @ 115kg

1 x 1 @ 120kg

1 x 1 @ 125kg Crossfit PR med 5kg (og i normale træningssko)

- Godkendt!

Stadig 5kg op til alltime PR, men det skal nok nås.

fremragende løft, hvordan er det i forhold til BW?

Link to comment
Share on other sites

Ja, du har selvfølgeligt ret i at det ville være bedre at fokusere på svaghederne, men jeg træner jo også af lyst og har bestemt mig at det er på tide at få lidt bedre styr på løftene... Læste lige artiklen og det var faktisk noget lignende jeg havde tænkt mig. I bund og grund handler det om at få lidt struktur på mine tunge løft og open gyms.

Planen var at bruge OG onsdag aften til at lave enten 5*5 eller 5*3 squat (veksle ml. BS, FS & OHS eller blande det) den ene uge og DL den næste. Lørdag vil jeg sørge for at klemme noget 5*5 eller 5*3 bænk (el. shoulder pres) ind og søndag skal den stå på C&J den ene uge og snatch den anden. Ind imellem de dage (og nogle gange før) vil jeg lave alm. WODs og håbe på at ramme nogle lette metcons. Alternativt kunne jeg skallere nogle af WODsene så jeg ikke smadrer kroppen helt.

Planen er at forsøge dette i 4-6 uger for at prøve at se om min krop overhovedet kan holde til det...

Link to comment
Share on other sites

fremragende løft, hvordan er det i forhold til BW?

At kalde det fremragende er måske lige voldsomt nok, når jeg har set små drenge squatte mere. :wink:

BW ligger på stabile 88kg sådan cirkus.

Jeg har sat et backsquat mål til 170kg for 2009 (pt er det 150 hvor der skulle være til mere), og hvis jeg når det, så bør fronten også være steget til cirka 140. Så begynder det så småt at ligne lidt for en ikke-VL/SL'er. :smile:

Ja, du har selvfølgeligt ret i at det ville være bedre at fokusere på svaghederne, men jeg træner jo også af lyst og har bestemt mig at det er på tide at få lidt bedre styr på løftene... Læste lige artiklen og det var faktisk noget lignende jeg havde tænkt mig. I bund og grund handler det om at få lidt struktur på mine tunge løft og open gyms.

Planen var at bruge OG onsdag aften til at lave enten 5*5 eller 5*3 squat (veksle ml. BS, FS & OHS eller blande det) den ene uge og DL den næste. Lørdag vil jeg sørge for at klemme noget 5*5 eller 5*3 bænk (el. shoulder pres) ind og søndag skal den stå på C&J den ene uge og snatch den anden. Ind imellem de dage (og nogle gange før) vil jeg lave alm. WODs og håbe på at ramme nogle lette metcons. Alternativt kunne jeg skallere nogle af WODsene så jeg ikke smadrer kroppen helt.

Planen er at forsøge dette i 4-6 uger for at prøve at se om min krop overhovedet kan holde til det...

Hehe, ja det ved jeg, og umiddelbart lyder det da som en ok plan. Tiden vil vel vise om den er god. :smile:

CrossFit WOD onsdag 18-03-2009

Rope climb challenge uge 6

6 ture

- Efter første tur kommenterede Ulle at det så for nemt ud, og selvom det ikke var nemt, så har jeg helt sikkert mere overskud med dem nu.

Så jeg tænkte jeg måtte prøve L-sit udgaven. Og det gik sgu egentlig meget godt - helt fra siddende, op og røre bjælken og ned igen og sidde - og med en næsten pæn L-sit hele vejen. :w00t:

Den var godt nok også hård, så resten blev bare normale.

Opvarmning

Diverse db snatch varianter

Teknik i SDHP

WOD

7 runder af:

10 SDHP 42kg

10 Ring dips

Tid: 6:50 Rx :superman:

- Lækker WOD. :devil: SDHP var mindre slemme end frygtet. Asger sluttede opvarmningen med et lille tip om at holde hovedet neutralt igennem hele løftet. Det fik jeg fokuseret på og det føltes rigtig godt. Ringdips blev kørt strict de første 2 runder og derefter kip. Det var klart dem der krævede mest pause - når pressestrukturerne går død, så går de virkelig død!

Link to comment
Share on other sites

Gymnastik torsdag 19-03-2009

Gymnastics igen - hårdt og spas

Opvarmning

leddene igennem stille og roligt

Gulv

Håndstand til forlæns rul

Vejrmøller med stigende tempo

Araber

Håndstand og tilbage til fødderne med et lille hop

- Med højre ben forrest har jeg efterhånden rimelig godt smæk på vejrmøller og araber. Venstre er en lidt anden snak.

En håndfuld småtøser ved siden af øvede flik-flak, saltoer, aerials og lignende :gal: - men nu vejer de jo også cirka 10kg, så det er ikke så meget de skal have rundt. :laugh:

Bensving

Forsøg på lidt traversering med benene frem og tilbage.

I dén grad et utilgiveligt redskab! :4whip:

Ringe

Muscleup progression

Muscleups - forfærdeligt!!!

- så slap så slap

Høj barre

Tuck front lever pulls

Et par ture op og vende på toppen - ved ikke om det hedder noget, men sjovt er det :tongue:

Video af "fulde" front lever pulls:

Rebet

2 (eller 3?) ture á ca 3 m i L-sit :devil:

Parallelle barre

Gik igang med lidt svingeri, men skuldrene var ikke glade. :unhappy:

Springgrav

En flok andre var igang med en springbræt lignende dims, så jeg var lige lidt tid om at tage mig sammen.

Tog et enkelt prøvehop for at mærke effekten og så ellers bare i krig med forlænderen.

Lavede én (muligvis 1½) der sad lige i skabet - resten var 80% rundt sådan cirkus...

Jeg skal som det primære blive bedre til at give et ordentligt ryk i starten og så hoppe lidt højere.

Ribben

Reverse leg lift i ribbe - et par sæt

- Den var dælme hård på den fede måde.

Som her, bare uden pause mellem hver rep - tæerne er kun lige nede og sige hej til gulvet.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share