Jeanette K - et nyt og spændende år er begyndt


Jeanette K
 Share

Recommended Posts

I følge vedholdende rygter, så blev en bil med slukkede lygter først på aftenen i går set på storebæltsbroen i østgående retning... føren bar solbriller trods at solen for længs var gået ned - og gjorde i det hele taget alt hvad han kunne for at se lille og usynlig ud...

:rofl2:

Fedt hvis det er tilfældet :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Så troppet jeg op på vægten :nonono: 74 kg :cry3:

Når jeg laver beregning på alder, vægt og motion 2 - 3 pr uge siger den 2591 kalorier pr dag. :4mewantfood:

Jeg vil gerne af med 10 kg men for at gøre dette skal jeg have lavet mig en madplan som er let at holde

Så hvordan gøre jeg dette?

De overflødige kg må af :superman: nu!

Mål;

Arm; 30cm

Bryst; 52 cm

Talje 70 cm

Hofte 55 cm

Lår 59 cm

NU skal de tal bare ændre ......... :smile:

Citat af Max power;

Hvordan du hurtigt og bedst kommer af med kiloerne:

- spis lidt mindre end du gør nu, drop søde sager og sukkersødet sodavand, alkohol mm

- spis mere protein. Det giver større mæthed og kroppen skal bruge 30% af energien fra protein på selve optagelsen, til forskel fra 5% og <1% for kulhydrat og fedt.

Kroppen skal selvfølgelig også bruge de to andre, så det går ikke kun at spise protein.

- øg dit aktivitetsniveau.

- 4-6 timers træning om ugen burde være noget der rykker, men det er naturligvis ikke en garanti for vægttab, hvis kosten bare følger med op.

Der hvor fedtet sidst er kommet på er også ofte der det først bliver forbrændt fra. Det er ikke noget du kan påvirke, så du må bare fortsætte indtil du er tilfreds med "problemområderne".

½-1kg pr uge vil jeg mene er realistisk med den mængde motion og en kost lidt under dit ligevægtsindtag (hvor motionen ikke er medregnet).

http://kalorietabel.dk/

opskrifter

fedtfattig opskrifter

endnu en side med opskrifter

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Motion til morgen; ( skyldes kun en meget urolig kat der vækket mig :blink: så kunne jeg ligeså godt udnytte muligheden)

45 min PW :cold:

Morgenmad; Musli m. minimælk og en protien shake

Hey JK

Dejligt at se der er andre end en selv der kan komme op før :devil: får sko på..held og lykke med dig vægttab..det kommer da ikke til at tage dig lang tid

med den viljestyrke du lægger for dagen :superman: du er jo i bund og grund sej :superman:

Ha en dejlig dag :cool:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige læst tråden om den nye serie Anna P som jeg desværre ikke har set endnu, det jeg studset ved, var hele debatten om kvinder indenfor politiet.

Som altid var der en hær af mænd som havde deres forudfattet meninger og ikke vil lytte til de erfaren kvinder som faktisk havde udd eller arbejdede indenfor lign fag.

Det er vildt, at der endnu findes mænd som forkaster kvinder i traditionelle mande fag.

Som 17 årig tog jeg springet og gik i gang med min udd som murer.

Dengang var vi 2 piger i lærer og 1 pige som var færdig uddannet.

Jeg søgte 156 stillinger før jeg fik min læreplads ( dengang var der stor mangle på lærlinge) Min skolelærer bakket mig 200% op og var rystet over de mange afslag jeg fik.

Hvis jeg ringede for at høre om de brugte lærlinge i firmaet svarede de ja, så troppede jeg op med min ansøgning dagen efter. Jeg blev altid taget pænt imod og sjovt nok var deres første spørgsmål ” Hvem aflevere du ansøgning for?” Når jeg svarede det var mig selv så havde de enten ikke brug for lærlinge, de havde lige ansat en eller de ikke havde råd til særskilt skuevogne til en lærling ……. Virkeligheden var de ikke ønsket en kvinde ind i sjakket.

Det var en stor firma som til sidst viste karakter og ansatte mig på lige fod med alle andre og hertil skal det siges de aldrig fik ekstra udgifter pga. mit køn. ( det viste sig at drengene blev mest forlegn og endda klagede over de skulle i bad med en pige ?)

Jeg blev udsat for lidt af hvert det første tre mdr, som var af så ækel karakter at jeg sagtens kunne forstå at kvinder ikke orket jargonen og tåbelige styrke opgaver man blev stillet blot fordi man var en tøs.

Den første sjak jeg kom ind i var nok den værste af dem alle – formanden lagde ikke skjul på hans holdning til at kvinder var på vej ind i faget og var total urimelig. Problemet for ham var at jeg udførte hver eneste opgave han stillede mig i bedste stil og dermed endte det altid med han fik høvl af de andre i sjakket.

Ejeren af firmaet var blevet nysgerrig på hvordan det gik mig på pladsen så han dukket op uanmeldt en dag, hvor den omtalte formand havde sat mig til at hugge igennem en beton væg med hammer og mejsel ( – bestemt ikke nødvendigt da der findes maskiner til den slags -) opgaven kunne kun udføres på en maler stige med begge arme hævet op over hovedet. (bestemt ikke ergonomisk korrekt - som firmaet gik meget op i)

Jeg har aldrig siden hørt to mænd gå så meget amok på hinanden som denne formiddag i Amaliegade.

Da der var ro i denne mega lejlighed efter deres skænderi ( skal lige siges jeg forsatte med at hugge løs imens dette stod på) var der fælles møde i skuet. Jeg fik en overhaling uden lige fra ejeren om hvorfor i hulen h…. jeg havde fundet mig i sådan en behandling? Mit svar ” Jeg er på prøvetid og første pige i firmaet!” Underforstået ”Hvad tror du selv?!?”

Der blev stille og samme dag besluttet man at alle lærlinge skulle have deres egen arbejdsmand som også skulle sikre os i sjakken imod sådanne nogen lømler.

Efter prøvetiden havde jeg sjovt nok ingen problemer med at sige fra og vise jeg var ligeså værdig i sjakken som alle andre.

Handler det om diskrimination ?

Nej det handler bare om der findes nogen mænd der bare ikke vil indse at kvinder kan mere end de ønsker de skal kunne. Samt hvor pinligt de kunne være hvis kvinder var bedre end dem.

Det er heldigvis fåtallet af mænd som har det sådan - de som gøer højst er dem man blot skal ryste på hovedet af. Jeg nået mine mål og til forskel fra alle i firmaet troet endte jeg ikke som flise murer - jeg var bedst på flugten og fik mig en habil akkord. :4thumbup: Sjovt nok fik jeg aldrig lov at stå på hjørne? Det var åbenbart en mande job!

:laugh::rofl2:

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Hey JK

Dejligt at se der er andre end en selv der kan komme op før :devil: får sko på..held og lykke med dig vægttab..det kommer da ikke til at tage dig lang tid

med den viljestyrke du lægger for dagen :superman: du er jo i bund og grund sej :superman:

Ha en dejlig dag :cool:

Kenn

Hey :superman: Kenn

Nu var det ikke med min gode vilje jeg kom op på den tid - :devil: men min ene kat der fik mig ud af sengen i en fart.

Jeg håber også meget på fred og ro til at få tabt de dumme kg - for jeg har ikke råd til nyt tøj da... :dry: men tro mig jeg har fokus på maden & motionen for at nå mit mål.

Tak for dine søde ord :4thumbup: det giver lige en masse af gåpå mod. :superman:

Kan du nu også have en super dag sveske.

Klem

Jeanette

Mad;

Mellem måltid ; Youghrt natural med friske blandet frugter og en tsk vanillepulver.

Frokost; En rundom rugbrød med filtet somt en skål med agurker, tomater og løg med balmisico eddike

Motion:

1 time på min cykle i tavlig tempo :blush:

samt PW frem og tilbage i skole.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige skrevet med Arne omkring at få skrevet flere detalje op omkring min indtagelse af mad, han anbefalet www.fatlow.dk

Kiggede lige en gang på det og damn - der blev jeg forskrækket, men heldigvis er Arne at finde på fyn på torsdag så vil han hjælpe med at sætte mig ind i det. :4thumbup: Spiller max!

Vil være rart at få et indblik i alle disse redmider man kan bruge som hjælpe middle når man vil tabe sig. Sidst jeg havde noget at gøre med at tælle sådan noget var da jeg var igang med min udd som cafeteria ass.

Det er godt nok nogle år tilbage :innocent: Gu ved om jeg har mine lærebøger i kælderen?

Jeg har lige surfet rundt i logs og kan se der er en del som også er i gang måske kan det give en mental spark og ikke mindst gode ideer :tongue: .

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Øjjj hvor trætheden melder sig for viiiiiiiiiiiiildt :sleeping: .... når man har været så tideligt på færde som jeg var i dag. Kan slet ikke forstå hvordan Kenn kan gør det her dagligt? :crazy: Han kan ikke være rask :rofl2:

Jeg nået lige over til frisøren og fik klippet lokkerne / samt farvet bunden ( :blush: de grå hår har det bare med at poppe frem alle steder :blink: og jeg vil bare ikke kigge på dem!)

Ingen motion til aften

Mad;

Mellem måltid; Abemad

Aftensmad; jeg marinerede noget kylling i balsikum, timian, hvidløg og S&P stegte det på panden, serveret med ris, icebergsalat og en spsk fomage frais kryddet med ketup- Mumzzz :4mewantfood:

Nu skal der bare puttes med ungerne... :sleeping:

Hyg jer :superman:

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Øjjj hvor trætheden melder sig for viiiiiiiiiiiiildt .... når man har været så tideligt på færde som jeg var i dag. Kan slet ikke forstå hvordan Kenn kan gør det her dagligt? Han kan ikke være rask

HALLO :yahoo: Tænk dig en ny dag starter..fuld af dejlige men også nogle gange lidt sørgelige og kedelige oplevelser..så hvorfor ikke starte dagen tidlig og mærke hvordan man l a n g s o m t..gør sig klar til dagen og dens gøremål..dog går jeg også tideligt i seng..har faktisk gjort dette her i mange år..og om søndagen når jeg virkelig skal sove længe...sover jeg til kl.7 :4jumpy::yo: så det er en vanesag :laugh:

Men på den igen :superman: det er faktisk fedt at høre fuglene synge kl.530 om morgen :4whistling:

Men godt ord igen din daglige syv sover :rofl2:

Kenn

Edited by britone
Link to comment
Share on other sites

HALLO :yahoo: Tænk dig en ny dag starter..fuld af dejlige men også nogle gange lidt sørgelige og kedelige oplevelser..så hvorfor ikke starte dagen tidlig og mærke hvordan man l a n g s o m t..gør sig klar til dagen og dens gøremål..dog går jeg også tideligt i seng..har faktisk gjort dette her i mange år..og om søndagen når jeg virkelig skal sove længe...sover jeg til kl.7 :4jumpy::yo: så det er en vanesag :laugh:

Men på den igen :superman: det er faktisk fedt at høre fuglene synge kl.530 om morgen :4whistling:

Men godt ord igen din daglige syv sover :rofl2:

Kenn

:worship: For at du gør det hver dag!

:rolleyes: Fordi du ikke aner hvor hyggeligt det er at sove længe om søndagen

:dead_banana: Fordi du har gjort dette i mange år - hvor sindsygt er det??

:newtongue: Elsker mange ting der går langsomt - men man behøver vel ikke stå op om natten for at opleve det ??

:wacko: Du er bare for sjov!

:freaked: over tanken om at være din kæreste og gerne vil have en morgen put.... :blush:

:dropjaw: At kl 7 om morgen er sent en søndag morgen....

:sleepy: og nu er jeg bare træt samtidigt som dig????

Sov sødt :superman: og alle i andre

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

:worship: For at du gør det hver dag!

:rolleyes: Fordi du ikke aner hvor hyggeligt det er at sove længe om søndagen

:dead_banana: Fordi du har gjort dette i mange år - hvor sindsygt er det??

:newtongue: Elsker mange ting der går langsomt - men man behøver vel ikke stå op om natten for at opleve det ??

:wacko: Du er bare for sjov!

:freaked: over tanken om at være din kæreste og gerne vil have en morgen put.... :blush:

:dropjaw: At kl 7 om morgen er sent en søndag morgen....

:sleepy: og nu er jeg bare træt samtidigt som dig????

Sov sødt :superman: og alle i andre

Ok gir op...men kan godt li det :innocent:

flot svar søde..sov godt herfra..du skal jo virkelig sove kan jeg forstå :tongue::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Sikken en dag - sne over det hele :blink: og der skulle godt nok en del overtalese evner for at komme ud på min PW.... :cold: men det blev da til 35 min i ok tempo ( jeg er ikke så vild med når mine fødder ikke står fast :crazy: )

Mad indtil nu;

Morgenmad; Musli, minimælk og sødestof.

Mellemmåltid; Abemad

Frokost; Grov flute med kalkun, masse af grønt og fromage frais.

:blush: har de vildeste lyster til slik, is og andet trøste guf... :blush: men holder stilen og siger :nonono:

Link to comment
Share on other sites

:nonono: men god pointe.... smart girl....vil afprøve om det kunne hjælpe omgående.

Tusind tak og velkommen i loggen. :wink:

Jamen ingen årsag... Der er da en del mennesker der mener, at sødestof øger appetitten, fordi man "snyder" kroppen for noget sukker.

I forrige uge anbefalede jeg en overvægtig person (X) med en spiseforstyrrelse og depression, at X i stedet for at komme store mængder af sødestof på sine havregryn, kom noget rørsukker på i stedet (rørsukker søder mere end alm sukker, så der skal ikke bruges helt så meget). Det gik X hjem og gjorde, og ugen efter kom X begejstret hen til mig og fortalte, at X nu faktisk havde problemer med at spise hele sin portion med morgenmad, selvom X ikke havde sat mængden op. X havde heller ikke så meget trang til slik og søde sager efter at X havde erstattet alle sine sødestoffer med en lille smule sukker.

Det er muligt, at der ikke findes noget "evidens" på sødestoffes virkninger, men det er vel individuelt, hvordan vi har det med at bruge det. Hvis det kunne virke på din trang til noget sødt at bruge en lille smule sukker i stedet for en stor mængde sødestof, ja så er det da et forsøg værd, ikke :wink:

Held og lykke med det.

/Cyclingspinner

Edited by Cyclingspinner
Link to comment
Share on other sites

Jamen ingen årsag... Der er da en del mennesker der mener, at sødestof øger appetitten, fordi man "snyder" kroppen for noget sukker.

I forrige uge anbefalede jeg en overvægtig person (X) med en spiseforstyrrelse og depression, at X i stedet for at komme store mængder af sødestof på sine havregryn, kom noget rørsukker på i stedet (rørsukker søder mere end alm sukker, så der skal ikke bruges helt så meget). Det gik X hjem og gjorde, og ugen efter kom X begejstret hen til mig og fortalte, at X nu faktisk havde problemer med at spise hele sin portion med morgenmad, selvom X ikke havde sat mængden op. X havde heller ikke så meget trang til slik og søde sager efter at X havde erstattet alle sine sødestoffer med en lille smule sukker.

Det er muligt, at der ikke findes noget "evidens" på sødestoffes virkninger, men det er vel individuelt, hvordan vi har det med at bruge det. Hvis det kunne virke på din trang til noget sødt at bruge en lille smule sukker i stedet for en stor mængde sødestof, ja så er det da et forsøg værd, ikke :wink:

Held og lykke med det.

/Cyclingspinner

Årh hvor fedt du kommer med alt det nyttig information.... :4thumbup: alt for cool - og det er klart værd at prøve.

Spændende med hele spørgsmålet om rørsukker, for hele min barndom fik jeg aldrig hvidt sukker ( mine forældre de glæde hippi børn du ved :tongue: ) og når jeg tænker over det så havde jeg ikke en sød tand som barn.

Det eneste jeg har mærket meget kræftigt efter jeg har smidt min depressions piller er en øget lyst for alt hvad er sødt så kan dette gør buk med det vil jeg klart være dig dyb taknemligt.

:bowdown:

Jeg vil sku bekæmpe trangen til sødesager og tabe de forbandet kg..... :devil: Med min stædighed skal det nok også lykkes - eneste jeg ønsker er jo at det glider så let som muligt og ikke mindst - uden for meget piveri :w00t::cry3:

Kryds finger for mig og jeg vil holde opdatering omkring forsøget om rørsukker her i min log... :wink: Tusind tak for hjælpen endnu engang.

:superman:

Jeanette

Mellemmåltid: Melon med vindruer

Aftensmad; Resten af retten fra i går *MUMS*

Hygge til tv: En lille håndfuld mandler.

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Morgenmad - grovbolle med pålæg og salat ( børnene havde brugt det sidste mælk i aftes :blink: )

Dagen i dag skal der brændes igennem da min kære Jeanette og Tobias skal flytte!

Der skal bræææææændes..

:4thumbup:

Jeg har lavet mad klart til at tag med så jeg ikke bliver fristet af alle de tavlige carbs man tilbydes under sådan en flytning. Alt maden er pakket i bøtter. :4mewantfood: Måske jeg skulle tag protien pulver med så jeg kan lave en shake :tongue:

Kan i nu allesammen have en fantastisk dag.

:superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share