Jeanette K - et nyt og spændende år er begyndt


Jeanette K
 Share

Recommended Posts

Jeg tænkte, om det egentlig er dig imod "at være den "Tavleligedummeskrupurimeligegammlesdagsogjeghaderdigmor""?

Altså om problemet er (forenklet set) at du helst ikke vil være den dumme mor!?

Det lyder som om du selv helst ikke vil have begrænsninger, og så er det vel svært at begrænse dine børn?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg tænkte, om det egentlig er dig imod "at være den "Tavleligedummeskrupurimeligegammlesdagsogjeghaderdigmor""?

Altså om problemet er (forenklet set) at du helst ikke vil være den dumme mor!?

Det lyder som om du selv helst ikke vil have begrænsninger, og så er det vel svært at begrænse dine børn?

Det er lidt for firkantet sat op sweety.... for jeg kan og har intet imod at være den opdragende, men det er til tider svært at være det hele tiden. Særligt når vi taler om en grænsesøgende teenager, som nu er igang med at give naturligt slip uden, at hun vil se jeg stadig har en hel del, at skulle have sagt.

Hun er ikke barn og hun er ikke voksen - hun er midt imellem og det er bare så fandens svært - der skal ikke herske tvivl om, at jeg føler dybt med hende.

Livet er bare ikke nemt i disse år for hende - men hun skal respektere de grænser jeg har, selvom hun gerne vil være foruden. :4thumbup:

Hun ved jo ikke bedre.

Om nogle få år - som virker lysår væk - vil hun være så glad ved jeg var den ansvarlig og var alt andet end ligeglad.

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Som min kære xt ville have sagt: Den er ikke helt ren i kanten!

Du skal leve dit eget liv! Du skal ikke leve din teenage datters liv.

Som jeg hører det, forsøger du at gøre begge dele.

Det går op for mig, at hvis du ikke ser det sådan, eller kan se det sådan, så er der vel ikke det store, jeg kan hjælpe med.

Generelt skal man jo også hjælpe sig selv.

Nå, men sagt på en anden måde: For mig at se påtager du dig nogle problemer, som er din datters, og som du skal (=mest hensigtsmæssigt kan) overlade til hende.

Eksempel: det er din datters problem, hvordan hun har det med dine grænser, det er ikke, og skal ikke være dit problem.

Link to comment
Share on other sites

Som min kære xt ville have sagt: Den er ikke helt ren i kanten!

Du skal leve dit eget liv! Du skal ikke leve din teenage datters liv.

Som jeg hører det, forsøger du at gøre begge dele.

Det går op for mig, at hvis du ikke ser det sådan, eller kan se det sådan, så er der vel ikke det store, jeg kan hjælpe med.

Generelt skal man jo også hjælpe sig selv.

Nå, men sagt på en anden måde: For mig at se påtager du dig nogle problemer, som er din datters, og som du skal (=mest hensigtsmæssigt kan) overlade til hende.

Eksempel: det er din datters problem, hvordan hun har det med dine grænser, det er ikke, og skal ikke være dit problem.

Jeg har lidt svært med at følge dig her, vil du mene at jeg skulle ignore at hun går over mine grænser, ved at lyve - bedrag og stjæle? :blink: Og det var hendes problem alene at skulle løse?

Mine børns problemer er altså også mine ----- sådan er det at være en famile er det ikke?

At jeg påtager mig mere end nødvendigt er jeg ikke itvivl om da, det som er svært er at finde ud af hvilken ting jeg ikke skal tag på mine skulder.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens måltider:

Morgenmad; Musli med banan skiver på og minimælk

Mellemmåltid; abemad

Frokost: En grovboller med salat, agurk, tomat og skinke.

Mellemmåltid; En muslibar

Aftensmad; Gryderet med kalvekød, løg, pastinak og peberfrugter.

Mellemmåltid; mandlenødder

Link to comment
Share on other sites

vil du mene at jeg skulle ignore at hun går over mine grænser
NEJ!
At jeg påtager mig mere end nødvendigt er jeg ikke itvivl om da, det som er svært er at finde ud af hvilken ting jeg ikke skal tag på mine skulder.

Det er udelukkende det, jeg snakker om.

For mig at se, er du nødt til at holde dine grænser, hvor det lyder som om, du går for meget efter hendes behov.

Men jeg stikker vist for meget.

Link to comment
Share on other sites

NEJ!

Det er udelukkende det, jeg snakker om.

For mig at se, er du nødt til at holde dine grænser, hvor det lyder som om, du går for meget efter hendes behov.

Men jeg stikker vist for meget.

Ok så forstår jeg hvad du mener og nej nej - jeg ka ta det!

:superman:

Og du har ret jeg har meget at arbejde med når det kommer til dette - særligt at omsætte det til handling. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har måtte kæmpe med alle cravings hele dage af en eller anden årsag. Istedet for at falde i har jeg så holdt mig mæt i rugbrød og frugt samt en masse vand - :nonono::4signme::nono::cry3::mad::thumb_down::gal::surrender: og ikke mindst en masse PW her og der igennem dagen - her tænkte jeg det kunne afhjælpe humøret.

Jeg føler mig så flad og uden energi i dag.

:sneaky2:

Heldigvis er der en ny dag imorgen og den kan kun blive bedre end i dag... så jeg glæder mig vildt :superman:

Kan i alle have en super forsat søndag

Link to comment
Share on other sites

Jeg har måtte kæmpe med alle cravings hele dage af en eller anden årsag. Istedet for at falde i har jeg så holdt mig mæt i rugbrød og frugt samt en masse vand - :nonono::4signme::nono::cry3::mad::thumb_down::gal::surrender: og ikke mindst en masse PW her og der igennem dagen - her tænkte jeg det kunne afhjælpe humøret.

Jeg føler mig så flad og uden energi i dag.

:sneaky2:

Heldigvis er der en ny dag imorgen og den kan kun blive bedre end i dag... så jeg glæder mig vildt :superman:

Kan i alle have en super forsat søndag

Hej din sultne sild :superman:

Jeanette noget der virkede for mig var at spise noget laks for det kunne få min trang til fede og søde sager væk..men i starten røg der et par lakridser ned i løber at aften men når jeg tænker på at der ofte røg en pose ned næsten hver aften var det faktisk ok..tro mig det bliver nemmere men det er ikke sjovt her i starten..men inden længe vil du smile af disse små nedture..for du har jo rygrad og er sej :superman:

Super aften til dig søde :cool:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Alt går stadig i rigtig retning :superman:

Sidst gang på vægten 71 kg

Diæt dag: 9

Junkfood: Brunsviger - fødselsdag i klassen :blush:

Trænet: Mave - squat & bryst

Cardio: 30 minutters PW til morgen & Eftermiddag; 20 min løb ( årets første forsøg) :cry: - 20 min PW & total forårsrengøring i hele hytten. :wub:

I dag fik jeg så fjernet vask og skab i badeværelset og sat nyt vask op - :4thumbup: - nu er spørgsmålet så bare hvornår de går i gang med det sidste samt entreen. :blink:

Jeg vil kun skrive alle :nonono::nonono: ifh til kost da det går super godt.

Ønsker jer alle en super dag/ aften - nyd solen mens den er her.

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

I disse dage har mange haft påvirket mig til at kigge på mine forcer ......og hvis der er noget som er svært, så er det at se en stærkeste sider som menneske, ens egen behov og ikke mindst at få dem brugt på den bedste måde i dagligdagen.

Som de faste læser af min log ved så har jeg mine op og ned turer som alle andre mennesker men jeg forsøger at finde det positive i alt hvad jeg kan i hverdagen, finde de som fik mig til at smile, grine eller bare gav mig en god oplevelse i mit sind.

Ro er vigtigt for mig - det er i roen jeg finder mine positive energier frem. Dette betyder jeg hver aften afsætte tid til mig. Børnene kalder det voksen tid - det er hvor jeg finder overskuddet, reflektere og finder de gode ting der skete i løbet af dagen frem.

I aften bliver min voksen tid dog brugt på at tænde et lys for FitnessIvers meget syge søn og til hele familien som er i en meget svær tid. Det er i hans log jeg altid har kunne genkende følelser og oplevelser i at være en forældre, men også en voksen med egen interesser. Jeg har mange gange kunne glæde mig over han har delt sit liv, sin træning og hans varme, respektfulde forhold til hans kone.

Jeg beder til hans søn kommer sig og solen igen kan skinne over dem.

:hands:

Send en masse heldbredende tanker til dem.

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

I disse dage har mange haft påvirket mig til at kigge på mine forcer ......og hvis der er noget som er svært, så er det at se en stærkeste sider som menneske, ens egen behov og ikke mindst at få dem brugt på den bedste måde i dagligdagen.

Som de faste læser af min log ved så har jeg mine op og ned turer som alle andre mennesker men jeg forsøger at finde det positive i alt hvad jeg kan i hverdagen, finde de som fik mig til at smile, grine eller bare gav mig en god oplevelse i mit sind.

Ro er vigtigt for mig - det er i roen jeg finder mine positive energier frem. Dette betyder jeg hver aften afsætte tid til mig. Børnene kalder det voksen tid - det er hvor jeg finder overskuddet, reflektere og finder de gode ting der skete i løbet af dagen frem.

I aften bliver min voksen tid dog brugt på at tænde et lys for FitnessIvers meget syge søn og til hele familien som er i en meget svær tid. Det er i hans log jeg altid har kunne genkende følelser og oplevelser i at være en forældre, men også en voksen med egen interesser. Jeg har mange gange kunne glæde mig over han har delt sit liv, sin træning og hans varme, respektfulde forhold til hans kone.

Jeg beder til hans søn kommer sig og solen igen kan skinne over dem.

:hands:

Send en masse heldbredende tanker til dem.

:heartpump::heartpump: :heartpump: :heartpump: :heartpump: Mol moder med hjertet på rette sted. Vi sender tankerne videre. :heartpump: :heartpump: :heartpump: :heartpump:

Link to comment
Share on other sites

I aften bliver min voksen tid dog brugt på at tænde et lys for FitnessIvers meget syge søn og til hele familien som er i en meget svær tid. Det er i hans log jeg altid har kunne genkende følelser og oplevelser i at være en forældre, men også en voksen med egen interesser. Jeg har mange gange kunne glæde mig over han har delt sit liv, sin træning og hans varme, respektfulde forhold til hans kone.

Jeg beder til hans søn kommer sig og solen igen kan skinne over dem.

Hej Jeanette

Dette du beskriver her er nok noget at det eneste jeg ikke forstår at nogen vælger at udsætte et barn for nemlig sygdom og elendighed...kan ikke forstå at såfremt han er til lader disse ting ske..ønsker ikke at diskutere regilion..men forstår det bare ik :wink: sender selvfølgelig en en tanke og et håb om at lyset og varmen finder dem igen :hands:

Ha en dejlig dag

Kenn

Edited by britone
Link to comment
Share on other sites

Hej Jeanette

Dette du beskriver her er nok noget at det eneste jeg ikke forstår at nogen vælger at udsætte et barn for nemlig sygdom og elendighed...kan ikke forstå at såfremt han er til lader disse ting ske..ønsker ikke at diskutere regilion..men forstår det bare ik :wink: sender selvfølgelig en en tanke og et håb om at lyset og varmen finder dem igen :hands:

Ha en dejlig dag

Kenn

Kære Kenn

Religon er også bare en privat sag og meget svært at tale om hvis ikke man deler den samme tro. Endda her kan der opstår konflikter, alt hvad det handler om er at respekter hinandens religon og dem der ingen religon har.

Hvorfor børn og unge frarøves en sund og rask barndom er uforståeligt, uretfærdigt og total uforståeligt!

Jeg har fanget mig selv tit i at tænke - hvorfor i hulen skal de rammes så hårdt når de er så uskyldige? Tag dog dem som ikke værdsætter deres liv og muligheder, tag mig men tag ikke den barn !

Da jeg var knap 19 år døde en venindes barn, han var 2,5 år dengang, vi havde lige været på ferie på Bornholm.

Moderen var ung, nysgerrig på livet og havde desværre haft alt for mange bånd på sig selv som barn til at hun var klar til at være voksen og mor.

Denne dejlig dreng blev syg flere gange på denne 14 dages ferie - hvor jeg sad alene med ham i vores telt mens hun festet i Rønne.

Lægerne kom og de forlod os igen.

Aldrig har jeg følt mig så knyttet til et "frememed "barn som jeg var i disse dage.

Ved 3 læge besøg om natten på camping pladsen fik jeg besked på at komme hjem til Roskilde i en fart - han skulle indlægges.

Igen var hun i byen.

Jeg pakket alle deres ting ned og stillet alt klart - camping chefen hjalp mig og kørte ned til byen for at finde hans Mor.

De skulle med morgen færgen uanset hvad.

Tænk sig, hun kom rasende tilbage fra byen, skældt mig fra hæder og ære og her fik jeg min første lussing!

Jeg afvæbnet den ikke, da dette opførelse bar præg af dårlig samvittighed som hun ikke kunne tackle.

Han døde kort efter... og hun forlod byen for aldrig at blive set igen i Roskilde.

Jeg besøgte hans grav tit og med tiden forfaldt den så meget at jeg rettet hendvendelse til kirke kontoret.

Hun havde aldrig betalt.

Jeg tilbød at forsætte betalinger men havde ikke de penge der allerede var i minus.

Jeg æret hende ved kun at plante de blomster jeg vidste hun elsket, satte aldrig et sten på med hans navn da det ikke var min opgave.

Mine børn kom til og det var helt naturligt for dem at besøg englen "Nick" han blev en del af min familie.

Til højtiderne fik han små gaver vi havde lavet og juletræ samt pynt på hans grav.

Nytårsaften var vi altid nede med stjernekaster.

10 år efter var jeg nødsagtet til at finde hans mor - nogen særlig regler omkring sådan en gravplads som skulle bringes i orden.

Det var så underligt - hun var gift nu og hendes børn og ægtemand kendte intet til lille Nick.

Vi skrev sammen frem og tilbage og det endte med hun fik fortalt om det hele til hendes nye familie og hun overtog Nicks gravplads selv.

Denne dag græd jeg mange timer... og kunne ikke finde trøst.

Det tog mig mange år at forstå hvorfor - i dag ved jeg at det var denne dag jeg tog afsked med nick.

Børn burde ikke lide, overlastes med frygtlige sygdomme, udsættes for uretfærdigheder og slet ikke dø men det gør de desværre :unhappy: jeg håber bare de får alt det gode ud af livet mens de er her ...og ved hvor meget de er elsket og vide de altid vil være savnet.

Til minde om lille Nick som aldrig er glemt, altid savnet og vil være æret resten af mit liv.

Beder stadig for Ivers dreng og alle dem omkring ham.

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Uhhha at dele de tanker om Nick i formiddags har godt nok vækket mange minder til live igen - både på den fede men også med en tung tung hjerte.

Billeder af ham, når han legede, drak hans æblejuice og da jeg så den lille kiste i kirken roder rundt i mine tanker.

Hele begravelsen har kørt som et indre film i timerne i skolen.

Tænk, at alt kan huskes i mindste detalje endnu??

Da jeg et par dage efter kom tilbage til Roskilde havde jeg besluttet mig for aldrig at tale om hvad der var sket på Bornholm.

Denne hemlighed bar jeg jeg i mange år i en vennekreds og en lille by som Roskilde. Jeg kendte til ondsindet sladder og ønsket på ingen måde nogen fra denne familie skulle have mere smerte end de bare på sig over et tab så stort. Den dag i dag er jeg glad ved min beslutning, for det kunne ikke være anderleds og havde ikke gavnet nogen i denne situationen.

Jeg ville ikke have andre så skævt til denne kvinde midt i hendes væreste krise. Det var forkastligt hun sådan overlod ansvaret til mig mens hun festet, man må blot huske hun ikke vidste bedre - hun gjorde hvad hun troede var bedst og kunne ikke ane han ville dø kort tid efter. Det må have været en svær prøvelse for hende at blive Mor i så ung en alder og ikke have barnet far i nærheden.

Forholdet jeg havde til denne kvinde var som kunde på en cafe jeg arbejdet i - imens jeg var i lære som murer. Hun havde aldrig fri til bare at være ung som os andre.

De var stadig indlagt da jeg kom til byen og i isolation - jeg blev kaldt på syghuset samme dag for at få taget nogle prøver. De skulle være sikker på jeg ikke var blevet smittet også. Jeg kan ikke stave til sygdommen men det er den hvor de bliver stive i nakken - ydest smitsomt. På syghuset så jeg hverken Nick eller hans Mor.

Lægen og jeg ringede til campingpladsen for at få sat alt i værk med de gæster vi havde været i nærheden af. Bornholmer færgen skulle man også have fat i - den dag i dag ved jeg ikke om nogen blev smittet men det håber jeg bare ikke.

Jeg var på job - Det nye Køge syghus.

Der stod jeg og pudset en væg, murer skeen lå godt i mine hænder og jeg var i ok humør. Hvis der var noget jeg var god til så var det, det her. Der skete det som bare ikke skulle eller burde kunne ske. Ved et kast af en fyldt murer ske med mørtel ramt jeg ikke væggen - hvordan det skete aner jeg ikke den dag i dag. Vi har tit talt om det - det burde have været umligt. Men alt mørtlen landet i mit hovede og dermed i mine øjne. Jeg spurte omgående hvad klokken var .... og vi begyndte at skylle mine øjne men de andre fik ringede efter 112. ( Der er syrer i mørtel ) På skadestuen fik de renset og tjekket om alt var ok. Jeg fik 2 klapper for mine øjne og lovning på der ikke var nogen risiko for mit syn var skadet. Jeg ringede til den cafe hvor jeg arbejdet og spurgte om jeg kunne være der de næste mange timer da jeg boede alene og ikek måtte være alene.

Jeg lagde ikke mærke til alvoren i deres stemmer eller stilheden i cafeen der.

Ankomsten til Place Pigalle var jeg ikke itvivl om der var noget galt, ingen musik, ingen kunder??? Ja det kunne jeg ikke se jo. Ejeren førte mig ud i baglokalet og jeg gav dem det stykke papir jeg havde fået på skadestuen. Der gik ikke længe så kunne jeg høre den ene ejer i gråd.. hendes ord var " Se Henrik ... hun fik det øjet samme tidspunkt" Jeg blev urolig og spurgte direkt " Er Nick død? " Henrik svarede mig .. ja Nick døde i dag da du fik mørtel i øjene. :crazy:

Det er en dag som jeg nok aldrig glemmer.

Moderen kom fra et stort familie i Roskilde, men i de mange år vi passede Nick, så jeg aldrig et blomst fra andre end os selv. Vi boede meget tæt på kirkegården, og det kan undre mig den dag i dag.

At hun valgte at flytte væk fra byen hurtig efter hans død var der mange som godt kunne forstå, for alle minderne ville være så tæt på hende. Hun var ung endnu og der var håb for hun kunne komme sig og starte forfra, hvilken heldigvis lykkes for hende.

Hele denne oplevelse har betydet så meget for mig i min rolle som mor, jeg har den åbenbart med mig endnu. :unhappy: Han var sådan en dejlig dreng.

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Kan du så få spændt hjelmen og komme i gang!!! :bottom:

Måske er det på tide at du skal træne under din gamle sensei igen. :devil:

:tongue::tongue::tongue:

Det tyder på jeg har en seriøst problem - og må piskes hårdt - :innocent::dry: staffes for vildt ... og og og og og ...... mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm :w00t: sikken nogen dejlig minder det bringer frem.

:devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share