Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Dyrt og dyrt...aldrig gå ned på udstyret ved du nok :laugh:

:laugh: som sagt af en sand dansker på skiferie.

Men du har da ret, det er mest for at finde ud af hvor hurtigt jeg egentlig løber i gennemsnit. Det bliver bare ikke helt det samme når man løber rundt på en kedelig løbebane.

Er det i øvrigt også hundekoldt hjemme i dk?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:laugh: som sagt af en sand dansker på skiferie.

Men du har da ret, det er mest for at finde ud af hvor hurtigt jeg egentlig løber i gennemsnit. Det bliver bare ikke helt det samme når man løber rundt på en kedelig løbebane.

Er det i øvrigt også hundekoldt hjemme i dk?

Ikke specielt koldt nej - i dag er det faktisk meget godt vejr. Ikke særligt koldt vil sige lige omkring frysepunktet vil jeg tro :tongue: Men de har talt om mere sne i weekenden :mad: - det orker vi ikke rigtig men vejret er nok ligeglad med, hvad jeg orker :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 4. februar

Spinning 3+Spinning 2:

Tid ialt: 1.50

Gns puls: 153

Maks. 170

Armstrækning: 5,6,7,8,7,6,5,4,3

Mave+lænd

Fede timer om end jeg var halvflad i første time men kom mig til anden ombæring :tongue:

Træning søndag den 5. februar

Spartas test 1 10 km:

Tid: 47.02

Gns puls: 174

Ved ikke hvad der gik galt for mors løbestænger i dag - jeg løb ca. 2 minutter langsommere end jeg havde regnet med, og det er jo faktisk en hel del på 10 km. Min gns puls er heller ikke voldsomt høj - den ligger kun et par slag højere end jeg plejer at kunne løbe ½ marathon-konkurrence med. Hvis jeg presser citronen har jeg kunnet løbe 10 km med en gns puls omkring 180. Så enten gik det langsomt i dag, fordi min krop var ringe restitueret, eller også er det fordi jeg har trænet for lidt fart på det seneste. Eller også er det fordi jeg i går aftes sad og talte på knapper om jeg skulle drikke mig i hegnet og sove over mig til morgen :tongue: - så jeg endte med en mellemting, hvor jeg kom halvsent hjem og havde fået lidt øl for meget... :tongue:

Test 2 (15 km) ligger om en måneds tid, og så må jeg se om farten er blevet bedre ved den lejlighed.

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 6. februar

Dagens hurtigtræning:

KB:

two hand swing: 3x15x12 kg

snatch: 4x8/8x8 kg

enarmstræk fra køkkenbord: 3x8/8

mave+lænd

Jeg har faktisk ikke ømme ben i dag, så jeg pressede ganske enkelt ikke mig selv hårdt nok i går...så er det jo ikke så underligt det ikke gik hurtigere :tongue: Jeg så senere at jeg var placeret som nr. 43 ud af 411 kvinder, og det er ikke specielt dårligt for mig på den distance - lige i røven af de øverste 10%. Så det er muligt at der er andre, der havde dårlige dage - og så var føret jo heller ikke optimalt. Apropos føre, så sner det igen-igen her til lands....vi er næsten ved at få norske tilstande :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 7. februar

Løb 13,5 km, gns tid 5.23 min/km, gns puls 159.

Nu er frosten omsider væk (i denne omgang i det mindste :dry: ) - meteologerne truer med at der kommer frost igen i denne uge, men det tror jeg da ikke på :wink:

I øvrigt ser det ud som om jeg får mig en miniferie i New York i starten af marts :yahoo: New York er klart en af mine helt store favoritter og så skal der shoppes til failure! :yo: det kan nærmest ikke betale sig at lade være :blush:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 8. februar

Løb 15,5 km inklusiv fartleg og lidt let bakkeløb:

gns tid 5.10 min/km

maks fart 4 min/km

gns puls 168

maks puls 183

Fin tur. Men jeg var halvvejs i jorden en enkelt gang, fordi tøvejret nu har gjort det rigtig glat de steder, hvor der ikke på noget tidspunkt har været ryddet sne :dry: Et fint lag is dækket af en smule vand er en farlig cocktail :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 11. februar

Spinning 3+spinning 2:

Tid i alt: 1.50

gns puls: 153

Maks: 174

Super træning :4thumbup: - og så blev der også lidt tid til hyggesnak med veninder undervejs :tongue:

Vejret er næsten helt forårsagtigt i dag - der skal ikke lyde klager fra mig hvis jeg får sådan et løbevejr i morgen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 12. februar

Løb 23,5 km

gns puls: 163

gns tid: 5.04 min/km

Jeg var tidligt ude, fordi jeg havde en brunch-aftale kl. 11. Hvis man kan tage sig sammen til at stå tidligt op søndag morgen er det nu et fedt tidspunkt at løbe på; næsten ingen mennesker eller biler på gaden (pånær nogle andre løbetosser og enkelte rester på vej hjem fra byen :tongue: ). Så ingen Spartaløb i dag, men alligevel en god tur.

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 12. februar

Løb 23,5 km

gns puls: 163

gns tid: 5.04 min/km

Jeg var tidligt ude, fordi jeg havde en brunch-aftale kl. 11. Hvis man kan tage sig sammen til at stå tidligt op søndag morgen er det nu et fedt tidspunkt at løbe på; næsten ingen mennesker eller biler på gaden (pånær nogle andre løbetosser og enkelte rester på vej hjem fra byen :tongue: ). Så ingen Spartaløb i dag, men alligevel en god tur.

Puha, det lyder som om solen endnu ikke var stået op :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 13. februar

Nada - nul og niks, te og kiks :laugh: Igår kunne jeg lige præcis overkomme at slæbe mig på arbejde og hjem igen, og jeg var skam vågen helt frem til nyhederne kl. 21 :laugh:

Træning tirsdag den 14. februar

Løb 15 km, gns tid: 5.15 min/km, gns puls 162.

Jeg var rimeligt frisk, da jeg stod op i morges kl. 5, men jeg var også tidligt i seng i går :laugh: Det gør nu ikke så meget at falde i søvn til nyhederne for tiden; det er jo variationer over det samme, så størstedelen af udsendelsen kan dårligt kaldes nyheder :dry:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 16. februar

Spinning 2:

tid i alt: 52 min

Gns puls: 152

Maks puls: 170

og hov styrketræning - glemmer helt at logføre at der faktisk styrketrænes...lidt :tongue:

armstrækninger: 4,5,6,7,8,9

enarmsstræk på bænk: 3x5/5

mave+lænd

Der var vikar på timen i dag (den fast instruktør havde fået en afbudsrejse til LaSanta - med det vejr vi p.t holder os her kan man jo ikke forstå at nogen ville gide at forlade landet :dry::laugh: ), og der blev virkelig kørt enkelttakt. Altså faktisk stort set kun enkelttakt - langsom enkelttakt. Jeg kan ellers godt med enkelttakt-kørsel men ikke så meget af den - og ikke så langsomt :dry: Nå men det blev en fino time alligevel.

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 17. februar

Løb 16 km, gns tid 5.13 min/km, gns puls 165.

Jeg løb i virkeligheden nok 18 km men glemte at starte mit ur :4slap:

Relativt høj puls i forhold til tempo men jeg tror nu også det havde noget at gøre med vejret - det var skodvejr i morges; sne, blæst og hele moledytten :mad: Og så startede jeg lidt over kl. 5 i morges - det var godt jeg var kommet på benene før jeg kiggede ud på vejret; ellers var jeg vidst ikke kommet ud af fjerene :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 19. februar

Løb 26,6 km (omkring 25 km med Spartas hold 5)

gns puls: 164

gns tid: 4.53 min/km

Det var slet ikke dårligt løbet af mig i dag :bigsmile: Jeg var træt til sidst men ikke helt kvæstet. Turen gik ud i omegnen af dyrehaven, og det har det med at gå lidt op og ned (også selvom man ikke løber gennem dyrehaven) - der var meget stille blandt løberne når det gik opad :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hold da op :blink:

Det er lige et par dag siden jeg har kigget forbi her i din log. Du kan da vist godt snart følges med Yzer på træningsturene? Synes godt nok du har fået skruet tempoet godt op.

Super flot (jeg er død misundelig :blush: )

-Camilla

Hyggeligt du kigger forbi :bigsmile:

Der var pludselig en, der sagde til mig, at jeg kunne da løbe meget hurtigere...og det gjorde jeg så :tongue: - men der er nok stadig et stykke vej op til Yzer; jeg vil tro at jeg skulle skyde genvej temmelig ofte, hvis jeg skulle følge med hans ture :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hej mizz

det er da helt sindsygt som du får løbet, jeg tror mine ben ville stå at... hvis jeg har løbet 10 den ene uge, er jeg nødt til at spinne og styrketræne den næste ellers går benene i sort,

hvad syns du spinningen gir til dit løb, jeg spørger fordi jeg ikke rigtig kan mærke nogen som helst fremgang på løbet, men stor fremgang på spinningen, hvis du forstår.

Har en plan om at løbe ½ maraton til sommer, men lige nu føles det som noget jeg aldrig aldrig kommer til, og så læser jeg lige at du nuppede 26 km i dag på din søndags tur....... :superman: næsten for pinligt at skrive sin træning ind efterhånden. *GG*

ha en rigtig god aften

Link to comment
Share on other sites

Hej mizz

det er da helt sindsygt som du får løbet, jeg tror mine ben ville stå at... hvis jeg har løbet 10 den ene uge, er jeg nødt til at spinne og styrketræne den næste ellers går benene i sort,

hvad syns du spinningen gir til dit løb, jeg spørger fordi jeg ikke rigtig kan mærke nogen som helst fremgang på løbet, men stor fremgang på spinningen, hvis du forstår.

Har en plan om at løbe ½ maraton til sommer, men lige nu føles det som noget jeg aldrig aldrig kommer til, og så læser jeg lige at du nuppede 26 km i dag på din søndags tur....... :superman: næsten for pinligt at skrive sin træning ind efterhånden. *GG*

ha en rigtig god aften

Hej Due :bigsmile:

Spinning giver som sådan ikke mit løb noget (man bliver bedre til at løbe af at løbe - ikke af at cykle :tongue: ), men jeg synes det giver god afveksling både fysisk og psykisk. Så jeg er glad for spinning som god træning, der ikke erstatter men supplerer mig løb.

Det er min erfaring at især løb kræver lang tilvænning, fordi det er så hård en belastning for led og sener - i modsætning til fx spinning. Så det er ikke så underligt, at dine ben går i sort :smile: - langsom tilvænning og optrapning er nøgleordene når det kommer til løb.

Jeg havde (og har sådan set stadig) planer om at nå et niveau, der hedder 100 km løb om ugen i løbet af foråret, og nu er jeg igen blevet så glad for spinning at jeg gerne vil fortsætte med det. Jeg ser ikke specielt meget frem til så store træningsmængder og er allerede begyndt mentalt at forberede mig på at jeg bliver nødt til at indføre 1-2 dage, hvor jeg træner 2 gange om dagen.

Har luret i din log og ½ marathon kan du godt nå i løbet af foråret/sommeren - bare giv den gas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 24. februar

Løb 13 km

gns tid: 5.06 min/km

gns puls: 159

Mine ben kørte sådan set ok men den er ikke rigtig god med knæet - det gør dog mest ondt når jeg kommer hjem fra løbeturen :blush: derfor løber jeg lidt stille i denne uge og jeg tror heller ikke det bliver til en lang tur på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share