Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Tell me about it runner :laugh: Jeg er overvældet over al det løberi, du får høvlet igennem og jeg er misundelig fordi mine cykel ben bare mangler så meget for at nå op på det niveau, jeg havde for to år siden...Skade skade skade ramte mine stænger... :unhappy: Det er bare syrende hårdt at løbe længere end 18-19 km for mig ligenu...Piv... Men det er lækkert at læse, at du æder den ene km efter den anden...God inspiration og god energi til mine egne ben :wub: Masser af påskeæg fra Jullen. :4thumbup:

Takker - også påskeæg til dig! Vi har fortjent det med al den træning :tongue: Skader er desværre en lidt for hyppig bieffekt ved meget løb - jeg arbejder på at betragte dem som en del af underholdningen :laugh: Og efterhånden har jeg lært mange af mine svage punkter at kende og er ved at blive helt habil til selvbehandling...Men alligevel vil jeg nu sige, at jeg meget sjældent er i tvivl om at jeg er i live når jeg skal ud af sengen om morgenen :laugh: - der er ret ofte noget, der lige skal knækkes i stilling og varmes op :tongue:

Vi kan lave en aftale; når jeg er lige så god til at cykle som dig (og får sådan en fed cykel, som du har erhvervet) og du kommer i løbesving igen, så står den på triathlon-træning :smile: - så mangler der bare svømningen men det har jeg hørt at kvinder skulle have forholdsvis let ved, fordi fedtet holder os højt i vandet :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Takker - også påskeæg til dig! Vi har fortjent det med al den træning :tongue: Skader er desværre en lidt for hyppig bieffekt ved meget løb - jeg arbejder på at betragte dem som en del af underholdningen :laugh: Og efterhånden har jeg lært mange af mine svage punkter at kende og er ved at blive helt habil til selvbehandling...Men alligevel vil jeg nu sige, at jeg meget sjældent er i tvivl om at jeg er i live når jeg skal ud af sengen om morgenen :laugh: - der er ret ofte noget, der lige skal knækkes i stilling og varmes op :tongue:

Vi kan lave en aftale; når jeg er lige så god til at cykle som dig (og får sådan en fed cykel, som du har erhvervet) og du kommer i løbesving igen, så står den på triathlon-træning :smile: - så mangler der bare svømningen men det har jeg hørt at kvinder skulle have forholdsvis let ved, fordi fedtet holder os højt i vandet :laugh:

:tongue: Dykker som en prop og svømmer som en sten. Hell jeg er bange for dybt vand, så skal vi ikke bare holde os til cykling og løb.. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

:tongue: Dykker som en prop og svømmer som en sten. Hell jeg er bange for dybt vand, så skal vi ikke bare holde os til cykling og løb.. :w00t:

Minor setback - det kan jeg godt se :laugh: Jeg kigger mig p.t. om efter en svømmeinstruktør, der på ca 30 min kan lære mig at svømme en stabil (og meget hurtig) crawl :tongue: Specielt ved crawl er det altså en meget upraktisk anordning at man ikke kan trække vejret under vand :tongue: Det ville være så ærgerligt at starte sin tri-debut med at drukne i den første disciplin :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Minor setback - det kan jeg godt se :laugh: Jeg kigger mig p.t. om efter en svømmeinstruktør, der på ca 30 min kan lære mig at svømme en stabil (og meget hurtig) crawl :tongue: Specielt ved crawl er det altså en meget upraktisk anordning at man ikke kan trække vejret under vand :tongue: Det ville være så ærgerligt at starte sin tri-debut med at drukne i den første disciplin :laugh:

:laugh::laugh::w00t: Hørt hørt...Uha tanken om crawl giver mig næsten vand i næsen.... :blink: Men jeg glæder mig til at følge dit videre delfin forløb... Respekt tøs... :1356:

Link to comment
Share on other sites

Hoy :-)

Turen i søndags gik super godt faktisk. Når man tager i betragtning at jeg nok havde løbet mindre km op til løbet end samtlige af de ca. 3.900, der valgte at løbe hurtigere end mig :blush: Jeg kom i mål i 4:09:56 med en lille slutspurt, der bragte mig under de 4:10. Det regnede i lårfede stråler hele dagen og der var vel max 8 grader, så det var lidt af en prøvelse. Jeg kom hurtigt afsted, men langsomt i mål, da de sidste 10 km var 50/50 gang og løb. Alt i alt dog en fed oplevelse og det faktum, at jeg slap afsted med 2 vabler og knæsmerter, der næsten allerede er væk nu medfører, at jeg giver det alpine løb en chance!!!

Som du selv har gættet har jeg min "residens" i Schweiz og jeg bor faktisk for foden af et mindre bjerg hvor der vel er ca. 400 højdemeter til toppen. Det regner jeg stærkt med at fræse op og ned af et par gange inden den 26 juli! Derudover går turen måske også en lille smule sydpå, så jeg kan prøve kræfter med de højere bjerge og de højere luftlag!

Så pas på den 26 juli - der kommer der en dansker på 150 cm og en vægt på 25 kg hjulende over de schweiziske alper :4thumbup:

Held og lykke med din træning!!

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 12. april

løb 11 km

Gns puls: 160

Gns tid: 5.15 min/km

Nu er det snart påske og så skal det spises påskeæg :4mewantfood: - jeg skal nok ikke æde mig alt for fed i dem; så bliver mit marathon nok endnu dårligere :laugh: Det bliver nu fedt med nogle rolige dage, hvor jeg kan hygge, træne og arbejde lidt (meget lidt på den sidste dimension :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

Hoy :-)

Turen i søndags gik super godt faktisk. Når man tager i betragtning at jeg nok havde løbet mindre km op til løbet end samtlige af de ca. 3.900, der valgte at løbe hurtigere end mig :blush: Jeg kom i mål i 4:09:56 med en lille slutspurt, der bragte mig under de 4:10. Det regnede i lårfede stråler hele dagen og der var vel max 8 grader, så det var lidt af en prøvelse. Jeg kom hurtigt afsted, men langsomt i mål, da de sidste 10 km var 50/50 gang og løb. Alt i alt dog en fed oplevelse og det faktum, at jeg slap afsted med 2 vabler og knæsmerter, der næsten allerede er væk nu medfører, at jeg giver det alpine løb en chance!!!

Som du selv har gættet har jeg min "residens" i Schweiz og jeg bor faktisk for foden af et mindre bjerg hvor der vel er ca. 400 højdemeter til toppen. Det regner jeg stærkt med at fræse op og ned af et par gange inden den 26 juli! Derudover går turen måske også en lille smule sydpå, så jeg kan prøve kræfter med de højere bjerge og de højere luftlag!

Så pas på den 26 juli - der kommer der en dansker på 150 cm og en vægt på 25 kg hjulende over de schweiziske alper :4thumbup:

Held og lykke med din træning!!

Tillykke med det! - et veloverstået marathon er nu en fed fornemmelse :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 13. april

Spinning 2:

Tid: 51 min

Gns puls: 160

Maks: 175

Lidt styrke:

Forlår: 4x8

Baglår: 3x7

Chins: 3x8

Dips: 3x8

Mave+lænd

Fik købt nye spinningsko i dag, så de skal prøvekøres lørdag tror jeg. Jeg var ellers booket på en 3 timers spinning hos Chris MacDonald i morgen, men set i lyset af at nedtrapningen mod Hamburg har ramt mig gør jeg nok klogt i ikke at deltage. 3 timer er måske lige i overkanten til nedtrapning :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne.

Ville bare lige sige, at jeg er med på en kigger herinde. Det er godt nok imponerende med al den træning, specielt al den tonsen rundt i løbeskoene. Håber jeg kan blive ligeså god til at løbe someday :wink: Held og lykke med træningen til marathon i Schweiz - og jeg er sikker på du nok skal klare det godt, på trods af lidt påskeæg :tongue: Tillykke med skoene forresten. Håber de lever op til forventningerne.

Hav en dejlig påske.

/ Ida

Edited by Ida
Link to comment
Share on other sites

Hey Mary.. Lyder skidt med din pod... irriterende man ikke kan stole på det elektronik. :nonono:

Jeg må også indrømme at blæsevejr kan være fedt, men det ville nu være rarest hvis man selv kunne tænde og slukke for vinden alt efter humør :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hey Mary.. Lyder skidt med din pod... irriterende man ikke kan stole på det elektronik. :nonono:

Jeg må også indrømme at blæsevejr kan være fedt, men det ville nu være rarest hvis man selv kunne tænde og slukke for vinden alt efter humør :cool:

Jeg tror bare at batteriskift skal ske lidt hyppigere end jeg sådan lige havde forventet :dry: Desuden synes jeg ikke rigtig den er god til at advare om at der er dømt low-battery...Udover at den selvfølgelig holder op med at virke, men det kan jo dårligt kaldes en advarsel - det er bare uannonceret driftstop :laugh:

Hvis jeg på et tidspunkt går i landflygtighed bliver det klart til et sted, hvor det ikke blæser så meget...vind i håret ved vesterhavet er da fedt nok men en tænd-og-sluk-mekanisme er altså at foretrække :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 15. april

Cykling 3+½ cykling 2:

Tid: 1.23

Gns puls: 155

Gik midt i time nr. 2, da jeg havde en aftale, som præcis ikke passede til at stå af efter 1. time (og der var grænser for, hvor lang tid jeg gad at bade). Der var ikke mange i dag - måske fordi der er påskeferie, og måske fordi en del havde kørt sig flade på Chris MacD.'s 3-timers seance i går :tongue: Jeg kørte i mine nye sko for første gang, så nu er der basis for justering af klamper mv. - alle sko kræver tilsyneladende en eller anden form for justering :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 17. april

Løb 5,5 km

Gns puls: 150

Gns tid: 5.29 min/km

Bare sådan lige for at ryste benene - så kort har jeg ikke løbet siden....ja formentlig sidst jeg trappede ned mod et marathon :tongue: Nedtrapning er ikke noget for mig, men man bliver glad for det på løbsdagen (specielt hvis benene ikke er tip-top er det sikkert vigtigt at give dem lidt frem...). Jeg har så spist påskeæg i stedet for at træne :blush::innocent:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 19. april

Løb 7,3 km

Gns puls: 149

Gns tid: 5.34 min/km

Der er helt officielt krise nu - mors ben vil ikke rigtig arte sig :cry: Det er underligt for jeg havde faktisk en meget god tur i søndags men mandag og i dag var den helt gal - ikke decideret ondt nogle steder, men overbelastningssymptomer som syreophobning ved lav puls...Måske kan min krop ikke klare at trappe så meget ned længere...Men jeg skulle hilse at sige at det giver lidt mental krise når der venter et marathon om få dage :cry3: Nå men nogle gange kan man jo de underligste ting når først musikken spiller...

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 19. april

Løb 7,3 km

Gns puls: 149

Gns tid: 5.34 min/km

Der er helt officielt krise nu - mors ben vil ikke rigtig arte sig :cry: Det er underligt for jeg havde faktisk en meget god tur i søndags men mandag og i dag var den helt gal - ikke decideret ondt nogle steder, men overbelastningssymptomer som syreophobning ved lav puls...Måske kan min krop ikke klare at trappe så meget ned længere...Men jeg skulle hilse at sige at det giver lidt mental krise når der venter et marathon om få dage :cry3: Nå men nogle gange kan man jo de underligste ting når først musikken spiller...

Ganz ruhig bleiben :cool: Det er lidt en ubehagelig oplevelse selvfølgelig, men jeg var faktisk ude for akkurat det samme for to uger siden da jeg løb en tur om torsdagen før jeg skulle løbe maraton søndag. Efter 4 km var der fuldstændigt udsolgt, jeg frøs og måtte krybe hjem igen. Jeg kan godt fortælle dig, at jeg også blev en smule nervøs, men på selve dagen gik det jo rigtigt godt :superman:

Dont worry - be happy!

Link to comment
Share on other sites

Ganz ruhig bleiben :cool: Det er lidt en ubehagelig oplevelse selvfølgelig, men jeg var faktisk ude for akkurat det samme for to uger siden da jeg løb en tur om torsdagen før jeg skulle løbe maraton søndag. Efter 4 km var der fuldstændigt udsolgt, jeg frøs og måtte krybe hjem igen. Jeg kan godt fortælle dig, at jeg også blev en smule nervøs, men på selve dagen gik det jo rigtigt godt :superman:

Dont worry - be happy!

Tak for opmuntringen :bigsmile: Jeg trøster mig også med at da jeg skulle løbe i Schweiz sidste år gik jeg faktisk hele ugen og filede på, om jeg overhovedet ville komme til start, fordi mit ene ben var ved at slå mig ihjel...Jeg kom jo igennem, og bagefter havde jeg så ondt over det hele at den oprindelige lille skade var druknet i den generelle ømhed :tongue:

Og jeg så lige i dag at der er deltagerrekort ved Hamburg marathon i år...23.000 tilmeldte løbere - det er alligevel en del...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share